Gå til innhold

Gå ikke imot folk på "Rampelys"


SoWhat?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert greie folk bak brukerne, men det er måten de skriver på i trådene jeg kritiserer. Jeg svarte at jeg gjerne kunne tenkt meg å lest boken til Anne Brith feks i en tråd, da var det selvfølgelig noen som konspirerte om at deriblant jeg sikkert var en venn av bloggeren eller bloggeren selv siden jeg svarte positivt. At det nærmest er omsorgssvikt og at de "selger" barna sine for penger ved å publisere bilder av de på bloggen synes jeg er er en rimelig drøy påstand. "Stakkars barna", men alt negativt som skrives om bloggerne (der barna nevnes bak x antall kallenavn i et sympatiserende tonefall siden de må holde ut med de grusomme foreldrene sine) er helt ok og vil ikke være negativt for barna på noen som helst måte..jadda.

Anonymkode: 545d7...2d1

Om noen mener at det er omsorgssvikt å utsette barna for et liv i full offentlighet og kan utdype hvorfor de mener dette via dokumentasjon er vel det innafor? Har du lest hva eksperter mener om dette? De anbefaler å ikke selge barna for likerklikk på bloggen. 

Anonymkode: a815f...106

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nevne noen innlegg jeg rapporterte som ikke ble fjernet inne på tråden om Anna Rassmussen. Der inne var det altså folk som sa at fordi hun filmet hvordan huset så ut innvendig så kunne det altså komme kidnappere inn dit (var en sak i media da om noen som brøt seg inn i et hus der det bodde en liten gutt) for å bortføre barna hennes, for det finnes jo så mange syke folk i verden og det at hun frivillig viste hvor barna sov var ordentlig grovt og tankeløst og hun kunne nok skylde seg selv dersom noe ville skjedd. Altså..HALLO i luken, jeg ble rimelig satt ut av at folk kunne sitte der og fable om at noen muligens kunne kidnappe barna hennes på grunn av en house-tour filming. Synes synd på henne dersom hun leste de innlegge der altså, for det var drøye påstander.

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert greie folk bak brukerne, men det er måten de skriver på i trådene jeg kritiserer. Jeg svarte at jeg gjerne kunne tenkt meg å lest boken til Anne Brith feks i en tråd, da var det selvfølgelig noen som konspirerte om at deriblant jeg sikkert var en venn av bloggeren eller bloggeren selv siden jeg svarte positivt. At det nærmest er omsorgssvikt og at de "selger" barna sine for penger ved å publisere bilder av de på bloggen synes jeg er er en rimelig drøy påstand. "Stakkars barna", men alt negativt som skrives om bloggerne (der barna nevnes bak x antall kallenavn i et sympatiserende tonefall siden de må holde ut med de grusomme foreldrene sine) er helt ok og vil ikke være negativt for barna på noen som helst måte..jadda.

Anonymkode: 545d7...2d1

Måten det skrives på i tråden, eller meningene brukerne har? 

Det er helt greit at du mener enkelte meninger er for drøye, men du må kunne argumentere for hvorfor du mener det er drøyt. Og så vil noen være uenig i det, og komme med sine argumenter. Det er liksom sånn et diskusjonsforum funker. 

Hvis noen går på deg som bruker, så rapporterer du innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nevne noen innlegg jeg rapporterte som ikke ble fjernet inne på tråden om Anna Rassmussen. Der inne var det altså folk som sa at fordi hun filmet hvordan huset så ut innvendig så kunne det altså komme kidnappere inn dit (var en sak i media da om noen som brøt seg inn i et hus der det bodde en liten gutt) for å bortføre barna hennes, for det finnes jo så mange syke folk i verden og det at hun frivillig viste hvor barna sov var ordentlig grovt og tankeløst og hun kunne nok skylde seg selv dersom noe ville skjedd. Altså..HALLO i luken, jeg ble rimelig satt ut av at folk kunne sitte der og fable om at noen muligens kunne kidnappe barna hennes på grunn av en house-tour filming. Synes synd på henne dersom hun leste de innlegge der altså, for det var drøye påstander.

Anonymkode: 545d7...2d1

Det er ikke brukerne som fjerner innleggene, men moderatorne. Får innlegget stå så kan du ikke skylde på brukerne.  

Du leser åpenbart flere tråder der inne. Hvorfor ikke heller delta i debatten, fremfor å skrive på et annet underforum om at du syns meningene er ville? 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er mange spesielle mennesker der. Men man må være litt spesiell for å være så opphengt i bloggere. Tipper det er en stor andel mennesker som leser blogger som har psykiske lidelser, om det er for å "kritisere" dem eller bruke det som underholdning

Anonymkode: 90be2...c5e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er mange spesielle mennesker der. Men man må være litt spesiell for å være så opphengt i bloggere. Tipper det er en stor andel mennesker som leser blogger som har psykiske lidelser, om det er for å "kritisere" dem eller bruke det som underholdning

Anonymkode: 90be2...c5e

Forskning viser at en stor andel mennesker som ser på TV har psykiske lidelser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nevne noen innlegg jeg rapporterte som ikke ble fjernet inne på tråden om Anna Rassmussen. Der inne var det altså folk som sa at fordi hun filmet hvordan huset så ut innvendig så kunne det altså komme kidnappere inn dit (var en sak i media da om noen som brøt seg inn i et hus der det bodde en liten gutt) for å bortføre barna hennes, for det finnes jo så mange syke folk i verden og det at hun frivillig viste hvor barna sov var ordentlig grovt og tankeløst og hun kunne nok skylde seg selv dersom noe ville skjedd. Altså..HALLO i luken, jeg ble rimelig satt ut av at folk kunne sitte der og fable om at noen muligens kunne kidnappe barna hennes på grunn av en house-tour filming. Synes synd på henne dersom hun leste de innlegge der altså, for det var drøye påstander.

Anonymkode: 545d7...2d1


Ekkelt å tenke på - ja. Men, det er jo faktisk sant, dette er reelle risikoer, som mange dessverre ikke tenker over. Å ta det opp i tråden handler om å snakke om nettvett, og bevisstgjøre på hva tilsynelatende uskyldig informasjon og delinger egentlig kan lede til slags sårbarhet.

Politiet oppfordrer gjerne før sommer og påskeferie, om å ikke informere om at en reiser på ferie. Det er litt av samme greia. Folk må tenke over at andre med uærlige hensikter kan benytte informasjonen en selv villig legger ut. Alle slags folk, med alle slags psyker, har fulgt disse barna siden før de ble født. 

Det ville vært merkelig om de innlegge ble slettet. 

Anonymkode: 9202a...e41

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Forskning viser at en stor andel mennesker som ser på TV har psykiske lidelser 

jeg er helt sikkert på at jeg har hørt at mange som bruker sko utendørs har psykiske lidelser

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Måten det skrives på i tråden, eller meningene brukerne har? 

Det er helt greit at du mener enkelte meninger er for drøye, men du må kunne argumentere for hvorfor du mener det er drøyt. Og så vil noen være uenig i det, og komme med sine argumenter. Det er liksom sånn et diskusjonsforum funker. 

Hvis noen går på deg som bruker, så rapporterer du innlegget. 

Som sagt, det er ikke nødvendigvis meningene i seg selv, men den aggressive måten meningen formidles på tilføyd grusomme scenarioer som at barna omtrent kommer til å "hate" foreldrene sine en gang i fremtiden jeg reagerer på.

3 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Det er ikke brukerne som fjerner innleggene, men moderatorne. Får innlegget stå så kan du ikke skylde på brukerne.  

Du leser åpenbart flere tråder der inne. Hvorfor ikke heller delta i debatten enn å skrive på et annet underforum om at du syns meningene er ville? 

Jeg vet det, skjønner ikke at enkelte kommentarer får stå der som feks de jeg nevnte over her. Jeg har som sagt vurdert å delta, men har ikke orket å kaste meg ut i det. Jeg leser litt blogger og sammenligner hva folk sier om det bloggerne legger ut på rampelyset, for å få litt brød og sirkus i hverdagen. Er ikke akkurat noe jeg brenner dypt og inderlig for som gjør at jeg vil kjempe med nebb og klør på rampelyset for å få igjennom meningen min. Det er bare tanker jeg gjør meg, som jeg tilfeldigvis følte for å dele når tråden her poppet opp på forsiden.

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig for meg at jeg har null interesse for Rapelyset, da 99% handler om bloggere, noe som interesserer meg midt i ryggen. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ekkelt å tenke på - ja. Men, det er jo faktisk sant, dette er reelle risikoer, som mange dessverre ikke tenker over. Å ta det opp i tråden handler om å snakke om nettvett, og bevisstgjøre på hva tilsynelatende uskyldig informasjon og delinger egentlig kan lede til slags sårbarhet.

Politiet oppfordrer gjerne før sommer og påskeferie, om å ikke informere om at en reiser på ferie. Det er litt av samme greia. Folk må tenke over at andre med uærlige hensikter kan benytte informasjonen en selv villig legger ut. Alle slags folk, med alle slags psyker, har fulgt disse barna siden før de ble født. 

Det ville vært merkelig om de innlegge ble slettet. 

Anonymkode: 9202a...e41

Å si at navngitte person x sine barn kan bli kidnappet, på et offentlig forum, mener jeg er skikkelig drøyt. Å dra frem saker i media der sånt har hendt i samme slengen, er enda drøyere.

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er mange spesielle mennesker der. Men man må være litt spesiell for å være så opphengt i bloggere. Tipper det er en stor andel mennesker som leser blogger som har psykiske lidelser, om det er for å "kritisere" dem eller bruke det som underholdning

Anonymkode: 90be2...c5e

Hvis du prøver skikkelig hardt, klarer du kanskje å finne et argument som står seg uten at du rakker ned på mennesker som sliter i samme slengen. 

Anonymkode: bfa9c...e32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peaky Blinders said:

Forskning viser at en stor andel mennesker som ser på TV har psykiske lidelser 

Poenget mitt var at de som leser bloggere har en høyere andel psykisk syke mennesker. Altså, la oss si at mennesker som liker fotball har 2% psykisk syke, mens mennesker som leser blogger har 40% psykisk syke. Som et eksempel. Håper det var litt mer forståelig

Anonymkode: 90be2...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var at de som leser bloggere har en høyere andel psykisk syke mennesker. Altså, la oss si at mennesker som liker fotball har 2% psykisk syke, mens mennesker som leser blogger har 40% psykisk syke. Som et eksempel. Håper det var litt mer forståelig

Anonymkode: 90be2...c5e

problemet med innlegget ditt var ikke at vi ikke forsto. Vi forsto veldig godt. Det gjør det ikke bedre.

Forskjellen på rampelys og skråblikk, er at innlegget ditt ville blitt rapportert og fjernet som slem brukerdebatt på rampelys.

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis du prøver skikkelig hardt, klarer du kanskje å finne et argument som står seg uten at du rakker ned på mennesker som sliter i samme slengen. 

Anonymkode: bfa9c...e32

Det er mer du som tar det personlig om du mener det er å rakke ned på mennesker som sliter. Jeg sikter til at lesere av blogger er spesielle. Har aldri sagt at psykisk syke er spesielle. Noen er det, men langt fra alle. Du finner dog en høyere prosent av de blant de som leser blogger. Oppheng i den type tema bloggere tar opp henger sammen med psykisk sykdom. Se bare på SE. Stort oppheng i utseende for å forsøke løpe fra de følelsene hun føler, men det fungerer ikke. Hun sier jo selv at hun har psykiske problemer

Anonymkode: 90be2...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

problemet med innlegget ditt var ikke at vi ikke forsto. Vi forsto veldig godt. Det gjør det ikke bedre.

Forskjellen på rampelys og skråblikk, er at innlegget ditt ville blitt rapportert og fjernet som slem brukerdebatt på rampelys.

Anonymkode: ed1dd...3f5

Den kommentaren viste at poenget ikke ble forstått. Jeg har ikke diskutert brukere. Jeg har snakket om mennesker som leser blogger, har ikke sagt et eneste ord om en eneste bruker

Anonymkode: 90be2...c5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mer du som tar det personlig om du mener det er å rakke ned på mennesker som sliter. Jeg sikter til at lesere av blogger er spesielle. Har aldri sagt at psykisk syke er spesielle. Noen er det, men langt fra alle. Du finner dog en høyere prosent av de blant de som leser blogger. Oppheng i den type tema bloggere tar opp henger sammen med psykisk sykdom. Se bare på SE. Stort oppheng i utseende for å forsøke løpe fra de følelsene hun føler, men det fungerer ikke. Hun sier jo selv at hun har psykiske problemer

Anonymkode: 90be2...c5e

det er ikke de som "leser blogger" som diskuterer influencervirksomhet på rampelys. Det er de som vil beskytte "de som leser blogger" mot de skadelige virkningene av blogglesing som skriver på rampelys. Anbefaler deg å sette deg inn i saken du diskuterer.

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var at de som leser bloggere har en høyere andel psykisk syke mennesker. Altså, la oss si at mennesker som liker fotball har 2% psykisk syke, mens mennesker som leser blogger har 40% psykisk syke. Som et eksempel. Håper det var litt mer forståelig

Anonymkode: 90be2...c5e

Drar du frem artikkelen som underbygger påstanden din også eller? 

Nei vent. Vi er ikke på rampelys delen lenger, så det er ikke noe krav om dokumentasjon for påstander. Glemte det. Beklager, min skyld. 

Bare fyr løs du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er mange spesielle mennesker der. Men man må være litt spesiell for å være så opphengt i bloggere. Tipper det er en stor andel mennesker som leser blogger som har psykiske lidelser, om det er for å "kritisere" dem eller bruke det som underholdning

Anonymkode: 90be2...c5e

Må si jeg gjør meg tanker om at dette ofte er mennesker som ikke har det så bra med seg selv og sine liv. Har du det bra i ditt liv, vil man ikke ha det behovet for stadig å latterliggjøre  og pirke på alt hva disse bloggerne foretar  seg. Gruppedynamikken spiller nok også inn, der man blir sett og anerkjent og får masse kreditt for "den gode jobben de gjør. 

Anonymkode: 30318...a22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg gjør meg tanker om at dette ofte er mennesker som ikke har det så bra med seg selv og sine liv. Har du det bra i ditt liv, vil man ikke ha det behovet for stadig å latterliggjøre  og pirke på alt hva disse bloggerne foretar  seg. Gruppedynamikken spiller nok også inn, der man blir sett og anerkjent og får masse kreditt for "den gode jobben de gjør. 

Anonymkode: 30318...a22

Pussig at du tar opp dette, for jeg tenkte nettopp at de som har et behov for å diskutere andre brukere og kommer med mindre heldige betraktninger av en hel gruppe brukere som tilfeldigvis skriver på et underforum, ikke kan ha det så godt med seg selv og sine liv. 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...