Jump to content
AnonymBruker

Dette med å si jente og gutt om voksne mennesker

Recommended Posts

AnonymBruker

Kanskje det er fordi jeg fortsatt studerer, men er 26 og føler at kvinne er et totalt unaturlig ord å bruke. Dame synes jeg heller ikke at jeg er, så da blir det vel jente. Det er forøvrig ikke noe jeg behøver å bruke til vanlig. Jeg skriver kvinne.

Anonymkode: e5a4d...f39

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er fordi jeg fortsatt studerer, men er 26 og føler at kvinne er et totalt unaturlig ord å bruke. Dame synes jeg heller ikke at jeg er, så da blir det vel jente. Det er forøvrig ikke noe jeg behøver å bruke til vanlig. Jeg skriver kvinne.

Jeg er 36 og studerer. Er jeg ikke kvinne da?

Da jeg var på din alder var jeg gift med barn. Du er en kvinne uansett om du selv føler deg som det eller ikke.

jeg opplever mennesker som omtaler seg som jente og gutt litt tafatte og ansvarsfraskrivende. «Jeg er jo bare en liten gutt/jente, tjihi»... 

nei, du har hår på tissen og ble kjønnsmoden for lenge siden.  

Anonymkode: f02c4...136

AnonymBruker

Mange menn på datingprofiler omtaler seg som gutt på 45, gutt på 38 osv.

Innbiller de seg at de da har sjans på unge jenter??😂😂😂

Anonymkode: 9c504...84b

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 36 og studerer. Er jeg ikke kvinne da?

Da jeg var på din alder var jeg gift med barn. Du er en kvinne uansett om du selv føler deg som det eller ikke.

jeg opplever mennesker som omtaler seg som jente og gutt litt tafatte og ansvarsfraskrivende. «Jeg er jo bare en liten gutt/jente, tjihi»... 

nei, du har hår på tissen og ble kjønnsmoden for lenge siden.  

Hva har det med meg å gjøre? Du ser vel selv forskjellen på de som studerer som "voksne" og de som begynte å studere etter videregående?

Ginavn
1 time siden, hind skrev:

Beklager, men jeg ser ikke på deg som det. Jente og gutt er for barn og tenåringer, ikke for folk som pusher 30. På voksne folk virker det etter min mening bare umodent og Peter Pan-aktig. 

Vel, jeg er ganske barnslig av meg. Et kaos av ufornuftige valg ligger bak meg!

(Ikke at jeg stolt av det, men mens andre sparte til leilighet i en alder av 15, kjøpte jeg sjokolade og cola)

ikkevoksen
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere insisterer på barnebillett når dere reiser med fly, drar på kino osv? Hvordan fungerer det? 

Nei, kanskje ikke? 

Resten av verden ser på dere som voksen fordi dere ER voksen. På tide å kanskje realitetsorientere seg??

Peter Pan aktig gjør at det nesten høres søtt ut. Noe det ikke er. Det er mer i retning av patetisk, egentlig. 

Jeg får ungdomsbillet på fly og studentrabatt ellers. Så jeg er ikke helt voksen, surpomp:P

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt til å lage en tråd om dette her om dagen! 😂

Jeg er 26, og synes det er rart å omtale meg selv som dame/kvinne.. Vet ikke hvorfor. Anser ikke meg selv som voksen. Typen er 22, og synes det er rart å omtale ham som mann. 🤔 Jeg har vel egentlig alltid tenkt at de som er i førtiåra er menn, de i tyve- og trettiåra er fortsatt ungdom/bachelorer. 🤣

Fint å se at det er flere som tenker som meg. Men jeg bør slutte å kalle folk for gutt/jente når de ikke er tenåringer lenger.

Anonymkode: cdad8...b9a

AnonymBruker

Jeg er 29, syns det er veldig merkelig å omtale meg selv som jente nå. Har gått over til å kalle meg kvinne. Men ikke dame, det blir litt voldsomt. 

Anonymkode: 5e209...d0e

AnonymBruker
På 2.4.2019 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Så dere insisterer på barnebillett når dere reiser med fly, drar på kino osv? Hvordan fungerer det? 

Nei, kanskje ikke? 

Resten av verden ser på dere som voksen fordi dere ER voksen. På tide å kanskje realitetsorientere seg??

Peter Pan aktig gjør at det nesten høres søtt ut. Noe det ikke er. Det er mer i retning av patetisk, egentlig. 

Hvorfor har du så sterke følelser rundt dette? Folk må få identifisere seg med akkurat hva de vil.

Anonymkode: 5cbe9...e06

Anonymus Notarius
Posted (edited)

På min dialekt bruker man ikke ordet kvinne, jeg synes det høres veldig formelt ut. Bruker som regel "dame" om voksne av hunnkjønn, men hender nok jeg sier jente også. "kjerring" er vanlig å bruke om kvinner på min dialekt, men det er jo et litt belasta ord.

Mann bruker jeg derimot om alle voksne av hankjønn.

Skriftlig bruker jeg alltid kvinne/mann.

Edited by Anonymus Notarius

AnonymBruker

Emosjonelt og litt mentalt så er jeg 17. Fysisk er jeg 38. Derfor. 

Anonymkode: b97f4...def

Aragorn ll Elessar

Gutt\Jente kan man kalle seg (bli kalt) opp til man er 21 synes jeg. Etter det så kalles man mann\kvinne.

Snowbrigade

Underbevisst forbinder jeg både ordene kvinne og dame med veldig pent kledde og elegante damer, typisk med krøllet hår, høye heler og ullkåpe. Slik dame er jeg så utrolig langt fra å være, så sliter litt med å skulle kalle meg det. Nå går det fint an å beskrive seg og andre uten å bruke slike kjønnsspesifike ord, så velger ingen av delene :)

Annonse