Gå til innhold

Hvorfor seksualiserer jenter/kvinner seg så mye på sosiale medier og med klesstil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde kvinner ikke ville bli sett på som et seksuelt objekt.. Men over alt hvor jeg ser på sosiale medier og youtube så spiller jenter på sex. Er det rart at menn seksualiserer kvinner når uansett hvor man går på sosiale medier finner man pupper, lår, rumpe og trutmunn. 

Istedet for å klage på at menn blir kåte av slike bilder/videoer, så kanskje jenter/damer bør slutte å seksualisere seg. Er mange som lever av dette og har patreon konto der de viser ekstra sexy innhold som de ikke kan legge ut på youtube. Er dette den nye formen for prostitusjon?

Anonymkode: 9f150...311

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en følelse at få kvinner vil innse at mye av problemet ligger hos de selv. At menn ikke bør bli kåte av at kvinner seksualiserer seg. Tror de som driver på med det dette vet veldig godt hva de holder på med.. Sex selger.

Anonymkode: 9f150...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde kvinner ikke ville bli sett på som et seksuelt objekt.. Men over alt hvor jeg ser på sosiale medier og youtube så spiller jenter på sex. Er det rart at menn seksualiserer kvinner når uansett hvor man går på sosiale medier finner man pupper, lår, rumpe og trutmunn. 

Istedet for å klage på at menn blir kåte av slike bilder/videoer, så kanskje jenter/damer bør slutte å seksualisere seg. Er mange som lever av dette og har patreon konto der de viser ekstra sexy innhold som de ikke kan legge ut på youtube. Er dette den nye formen for prostitusjon?

Anonymkode: 9f150...311

Har tenkt på det samme.  Disse nye sosiale mediene avstumpet folks dømmekraft.  😷

Anonymkode: cde11...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på det samme.  Disse nye sosiale mediene avstumpet folks dømmekraft.  😷

Anonymkode: cde11...eba

Ingen tvil om at de liker oppmerksomheten, mens syns det er skremmende at jenter har så stort bekreftelsesbehov at de holder på en sånn måte. Men hva gjør man ikke for likerklikk og oppmerksomhet..

Anonymkode: 9f150...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvil om at de liker oppmerksomheten, mens syns det er skremmende at jenter har så stort bekreftelsesbehov at de holder på en sånn måte. Men hva gjør man ikke for likerklikk og oppmerksomhet..

Anonymkode: 9f150...311

Det er som narkomani og alkoholisme. Du MÅ være der. Blir veldig betenkt når jeg tenker på framtida.  Kanskje kineserne har rett som sier at vi mennesker er komputere. Vi progremmeres og gjør hva de som programmerer vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det samme. Masse menn legger ut halvnakne bilder over instagram, med fokus på mage, bryst og armer. Har sett flere stå i bare boxeren der du kan SE at de har noe hardt under. 😍 Synes det er helt greit at folk velger å seksualisere seg selv. Er jo lovlig, og fint å se på. Og man ser jo lett at de liker oppmerksomheten de får, så vinn vinn. 😉

Anonymkode: f9e8a...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen damer elsker å være i fokus til det motsatte kjønn. Hvordan blir man det? jo ved å kle seg dristig som tenner en mann. Så har mange av dem i denne gruppa et markeringsbehov ovenfor eget kjønn. Den som er mest hot og poppis er dronninga i flokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer

Nja, noen velger å bruke kroppen sin til å tjene penger

De verste svinene er de som henger på twitch og groomer unge gutter og ensomme nerder til å donere penger. De er de verste.

Da er det bedre at de heller oppretter konto på mfc og er camwhores. Det er det samme, men i det tilfellet er det ihvertfall voksne menn de svindler, ikke ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

De vil ha oppmerksomhet uten tvil.

Jeg slutta å dele noen som helst bilder på insta og fb. for flere år siden. Har sletta nesten alt, og endret slik at kun jeg ser de som ikke er sletta. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Noen damer elsker å være i fokus til det motsatte kjønn. Hvordan blir man det? jo ved å kle seg dristig som tenner en mann. Så har mange av dem i denne gruppa et markeringsbehov ovenfor eget kjønn. Den som er mest hot og poppis er dronninga i flokken.

Akkurat som disse mannlige kroppsbyggerne.  Huff!  👎

Anonymkode: cde11...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvil om at de liker oppmerksomheten, mens syns det er skremmende at jenter har så stort bekreftelsesbehov at de holder på en sånn måte. Men hva gjør man ikke for likerklikk og oppmerksomhet..

Anonymkode: 9f150...311

Men så er det så komisk, at de klager på at de føler seg sekstrakassert. Man skal ikke trakassere og mange kvinner har nok ikke "bedt om" å bli det på gata, men disse kvinnene skal ikke klage synes jeg. Kommer det en eneste negativ eller spydig kommentar så klager de. 
Jeg er kvinne selv, og ser på disse kvinnene som bruk og kast objekter. Kvinner en mann finner seg for midlertidig moro, men som vi andre mer seriøse kvinner bare kan prøve oss på når han blir mer moden.

Anonymkode: f24ee...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kjønn seksualiseres, slutt å framstil det som at det bare er kvinner som blir det.

Anonymkode: 9e18c...1a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, når jeg hører navnet hans, fryser jeg og lengter til tropene. 🍉

Anonymkode: cde11...eba

Skjønner deg godt, polferder må være en iskald opplevelse.

Anonymkode: b22cc...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en god blanding av grunner til det tenker jeg.

1. Usikkerhet

2. Seksualisert samfunn. Ikke veldig lenge siden det var helt tabu å gjøre slikt. Husker godt hvor stort rama skrik det var rundt Spice Girls og imaget dems som «skadet de unge» på 90 tallet.

3. «Se meg! Se meg! Se meg!» og det er jo så lett å få oppmerksomhet hvis man spiller på sex!

4. «Alle andre gjør det» 

5. Lite refleksjon rundt egne handlinger

6. Dårlig selvfølelse.

Opplever også at veldig mange mener retten til å «gjøre som man vil» står sterkere enn å «gjøre det rette» for kvinners ansikt utad. Det er helt tabubelagt å si at det ikke setter kvinnen i ett godt lys å ta seksualiserte bilder av seg selv og dele det. For det er jo bare en kvinne som er «empowerd» må vite. Å si til en kvinne at «slik skal du ikke te deg» er det samme som å undertrykke henne i manges øyne.

Virker ikke som det er rom for å snakke om at hvis du gjør slike ting nedgraderer du deg selv og respekten du tror du fortjener å få fra andre uteblir. De står på byen og lurer på hvorfor bare de ekle mannfolka kommer bort til dem der de står i miniskjørt og bh. Det er liksom ikke lov å påpeke at man kanskje skulle kle og te seg litt annerledes for å tiltrekke en annen type mennesker. Jeg var selv en person som alltid skulle ha tettisittende kjoler etc. På fest og tenkte at det var det jeg var finest i og følte meg jo også veldig sexy i det. Men det stopper der også. Du føler deg bare sexy. Som ett objekt. Du blir behandlet som annenrangs. Som en som ikke har skjønt greia. Som en man kan tulle med og kaste bort. 

Noen lærer seg den leksa, kler på seg og prøver heller å gjøre noe interessant for å fange folks oppmerksomhet. Andre lærer aldri og lurer fortsatt på hvorfor ingen er interessert i personen bak bildet. 

Når det er sagt! Så savner jeg innimellom å ha på en tettsittende kjolen og tøse meg litt til, rett og slett fordi jeg ville følt meg utrolig flott med alle de blikkene vendt mot meg.  Men tror det hadde blitt ganske plagsomt ganske fort, og ikke så gøy som jeg ser for meg. Så den tiden er forbi. 

Synes i grunn veldig synd på de som tror de må kle av seg for å bli likt og sett. Tror det handler mere om å bli sett av andre, og ikke like mye om at man synes det er så innmari gøy å seksualiserte og vise frem seg selv. Og en ting til. Kvinner med utseende med seg tror ofte de MÅ spille på det og tenker ikke over at de kanskje skulle finne noe annet å spille på så de kunne føle seg litt bedre meg seg selv.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Pentagon skrev:

Det er vel en god blanding av grunner til det tenker jeg.

1. Usikkerhet

2. Seksualisert samfunn. Ikke veldig lenge siden det var helt tabu å gjøre slikt. Husker godt hvor stort rama skrik det var rundt Spice Girls og imaget dems som «skadet de unge» på 90 tallet.

3. «Se meg! Se meg! Se meg!» og det er jo så lett å få oppmerksomhet hvis man spiller på sex!

4. «Alle andre gjør det» 

5. Lite refleksjon rundt egne handlinger

6. Dårlig selvfølelse.

Opplever også at veldig mange mener retten til å «gjøre som man vil» står sterkere enn å «gjøre det rette» for kvinners ansikt utad. Det er helt tabubelagt å si at det ikke setter kvinnen i ett godt lys å ta seksualiserte bilder av seg selv og dele det. For det er jo bare en kvinne som er «empowerd» må vite. Å si til en kvinne at «slik skal du ikke te deg» er det samme som å undertrykke henne i manges øyne.

Virker ikke som det er rom for å snakke om at hvis du gjør slike ting nedgraderer du deg selv og respekten du tror du fortjener å få fra andre uteblir. De står på byen og lurer på hvorfor bare de ekle mannfolka kommer bort til dem der de står i miniskjørt og bh. Det er liksom ikke lov å påpeke at man kanskje skulle kle og te seg litt annerledes for å tiltrekke en annen type mennesker. Jeg var selv en person som alltid skulle ha tettisittende kjoler etc. På fest og tenkte at det var det jeg var finest i og følte meg jo også veldig sexy i det. Men det stopper der også. Du føler deg bare sexy. Som ett objekt. Du blir behandlet som annenrangs. Som en som ikke har skjønt greia. Som en man kan tulle med og kaste bort. 

Noen lærer seg den leksa, kler på seg og prøver heller å gjøre noe interessant for å fange folks oppmerksomhet. Andre lærer aldri og lurer fortsatt på hvorfor ingen er interessert i personen bak bildet. 

Når det er sagt! Så savner jeg innimellom å ha på en tettsittende kjolen og tøse meg litt til, rett og slett fordi jeg ville følt meg utrolig flott med alle de blikkene vendt mot meg.  Men tror det hadde blitt ganske plagsomt ganske fort, og ikke så gøy som jeg ser for meg. Så den tiden er forbi. 

Synes i grunn veldig synd på de som tror de må kle av seg for å bli likt og sett. Tror det handler mere om å bli sett av andre, og ikke like mye om at man synes det er så innmari gøy å seksualiserte og vise frem seg selv. Og en ting til. Kvinner med utseende med seg tror ofte de MÅ spille på det og tenker ikke over at de kanskje skulle finne noe annet å spille på så de kunne føle seg litt bedre meg seg selv.

 

Dette tror jeg summerer det meste.. Og så er det ikke til å legge under en stol at mange booster selvtilitten(manglende selvtilitt), med å legge ut lettkledde bilder av seg selv eller kle seg utfordrende for å få komplimenter og oppmerksomhet. Men de får egentlig en oppmerksomhet som ikke er bra i det lange løp og til slutt føler de seg som en gjenstand for menns lyster. Man kan ikke klage på å bli seksualisert når man fremstiller seg selv på en slik måte. Det er en del av pakka med å fremstille seg slik. Jenter som driver med youtube og sosiale medier vet at de får mye mere klikk ved å kle av seg. Lettjente penger og lett måte å få blest rundt seg selv.

Anonymkode: 9f150...311

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til som jeg reflekterer rundt er dette med at det er de kjendisene som spiller på sex som kommer lengst, som blir størst i bransjen. De som holdet på integriteten og ikke blir med på den bølgen når dessverre ikke like langt. Det er symptomet på ett sykt samfunn. Vi lar oss alle lure og glemmer alt når vi får se en 10 meter lang Beyonce i bikini platstret over hele Oslo city. Husker jeg reagerte veldig på det, men det var ikke så mange andre enn meg virket det som. Veldig synd ar vi ikke dyrker og idoliserer helt andre type mennesker k samfunnet. Kvinnen som forsker på Alzheimer og knekker koden bør jo være den vi opphøyer, men slik er det dessverre ikke.

De eneste kvinnene jeg kan komme på som har blitt store uten å seksualiserte seg de siste 20 årene er:

Adele og Alicia Keys. 

Det er rett og slett for få som er bevisste på hvor lette de er å lure, som tar beviste valg med hvordan de bruker sine penger. Som sier: «nei! Jeg kjøper ikke plata di eller produktene sine, for du er ett dårlig forbilde!!» Nei, det er alt for få av de menneskene. 

For det har da vel ikke så mye å si til eller fra om jeg kjøper dette ene produktet fra Beyonce inc. eller ser på denne ene episoden med The Kardashians, eller?

Alle andre gjør det jo..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor hardt de redigerer bildene sine er det ikke bare å vise seg frem de ønsker, det lyser usikkerhet og bekreftelsesbehov lang vei. Dra stringtrusa langt inn i anus på den redigerte stussen mens de gir et litt neddopa blikk. Men de får jo valuta for dette av klikkeglade menn. Syns hele opplegget er harry av mannfolka som følger og nedgraderende av kvinnene som legger seg frem sånn, trist utvikling. (Går i trange kjoler og er ingen sur gammel kjerring, skulle bare ønske «sofistikert med en sexy vri» var mer populært fremfor det vi ser nå)

Anonymkode: 63b71...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del mener jo at alle som ikke har burka seksualiserer seg. 

Anonymkode: c5ed0...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...