Gå til innhold

optimal hjem innen 12 timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den mest effektive å skape et optimalt hjem i leilighet, samt sortere et flyttelass, innen 12 timer? 

Anonymkode: 20add...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

12 timer er kort. Har du et hus på tre etasjer vil du slite. 

Anonymkode: 99442...d2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvordan flyttelasset er pakket og hvor mye det utgjør. Er forskjell på en leilighet på 20 kvm, og en leilighet på 200 kvm....

Anonymkode: be8cc...aeb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser det står leilighet nå. 

Men uansett, hva er et optimalt hjem? Designmøbler, dyre tepper, kule lamper? 

Du får kvitte deg med flyttelasset først, det er veldig slitsomt å flytte. Pakk ut alt. Kast det du ikke vil ha. Det kommer til å ta flere dager, selv om det er leilighet. Veldig kjedelig, men sånn er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for meg er kjøkkenet og badet, det må fungere først. Jeg kan leve med kaos i de andre rommene lenger. 

Min liste: pakk ut alle kjøkkenting. Irriterende å ikke ha brødkniv, liksom

pakk ut ting til badet. Det er greit å sjampo, håndkle, dagkrem etc 

gjør det passe ryddig på soverommet, man blir stresset av å sove i kaos

Deretter resten i etapper. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg ønsker å kunne gjøre alt i morgen, da har jeg tolv timer til disponibelt, men de tolv timene er ikke medregnet at jeg kjører til igjenbruksstasjon med avfallet som jeg vil kvitte meg med. Det er en lett stelt leilighet. 

Jeg har gått til innkjøp av møbler

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del hadde prioritert å sortere flyttelasset. Kanskje gjort kjøkkenet og soverommet fint/i orden, så matlaging og hvile/søvn blir mer motiverende. Dette igjen fører ofte til mer overskudd hos meg, som gir bedre resultat på prosessen.

Hvor mye er det igjen av flyttelasset å sortere, forresten? Det har litt å si for hvor realistisk det er å bruke 12 timer på å både sortere flyttelass og få organisert alle tingene. Snakker vi fem vegger med esker stablet fra gulv til tak, liksom, med alt mulig oppi? Eller ti-femten bananesker der du vet at det meste av innholdet savner du egentlig ikke? 

Anonymkode: bb725...b49

AnonymBruker
Skrevet

Hm. Hadde ikke du en annen tråd også?

Anonymkode: 9ea7e...1f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del hadde prioritert å sortere flyttelasset. Kanskje gjort kjøkkenet og soverommet fint/i orden, så matlaging og hvile/søvn blir mer motiverende. Dette igjen fører ofte til mer overskudd hos meg, som gir bedre resultat på prosessen.

Hvor mye er det igjen av flyttelasset å sortere, forresten? Det har litt å si for hvor realistisk det er å bruke 12 timer på å både sortere flyttelass og få organisert alle tingene. Snakker vi fem vegger med esker stablet fra gulv til tak, liksom, med alt mulig oppi? Eller ti-femten bananesker der du vet at det meste av innholdet savner du egentlig ikke? 

Det er igrunn noen esker med alt mulig oppi, men de fleste esker er sortert. Det er ikke stor areal å boltre seg i siden det er snakk om leilighet. Men jeg har som formål å få plassert alt i sine representative plasser i møblene som finnes i leiligheten. Dessuten blir det kastet det som ikke får plass i leiligheten. Formålet er at jeg skal få et kjøkkenbord sentralt  i leiligheten, som skal være et sted jeg kan få hente meg igjen. Dessuten så ser jeg etter et unik møbel med mange skuffer, det kan være at jeg må ut å kjøpe møbelet innen 12 timersrammen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste for meg er kjøkkenet og badet, det må fungere først. Jeg kan leve med kaos i de andre rommene lenger. 

Min liste: pakk ut alle kjøkkenting. Irriterende å ikke ha brødkniv, liksom

pakk ut ting til badet. Det er greit å sjampo, håndkle, dagkrem etc 

gjør det passe ryddig på soverommet, man blir stresset av å sove i kaos

Deretter resten i etapper. 

når det gjelder kaos, siden jeg bor i leiligheten så har jeg måtte plassere alt i et rom. Jeg liker din tankegang. Jeg må tenke alt alternativt og praktisk ved å bo i leiligheten siden det er 1-roms leilighet. også innkjøp av møbler. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser det står leilighet nå. 

Men uansett, hva er et optimalt hjem? Designmøbler, dyre tepper, kule lamper? 

Du får kvitte deg med flyttelasset først, det er veldig slitsomt å flytte. Pakk ut alt. Kast det du ikke vil ha. Det kommer til å ta flere dager, selv om det er leilighet. Veldig kjedelig, men sånn er det. 

jeg kjøper alt brukt. Eller jeg har kjøpt møblene, så nå er målet at jeg skal få til å få organisert hele leiligheten innen tolv timer, altså at alt skal være plassert i sine representative plasser i leiligheten og i møblene. Det som skal kastes blir kastet i sekker og plassert i søppelkasser. 

AnonymBruker
Skrevet

Har på det raskeste pakket ut og fått organisert alt i en leilighet på 3 timer. 
En times tid innbæring og plassering av møbler først, så to venner som skrudde sammen seng på soverom mens jeg skrudde sammen hylle på stue. Deretter tok vi noen pils mens vi stablet på plass ting i hyllene og i kjøkkenskap. Eneste jeg ikke pakket ut og organiserte på de tre timene var klær. 
Hadde medium godt sorterte esker med stæsj. 

Anonymkode: 48116...d27

AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg gjort først:

1. Fått på plass lamper

2. Toalettpapir, håndsåpe, håndkle, tannkrem og annet du trenger for natten

3. Hverdags-kjøkkenutstyr som brødfjøl, saks, vannglass, bestikk, noe å varme middag i o.l. 

4. Re opp seng

Det er det viktigste for meg. Etter at dette var i orden ville jeg begynt med gulvtepper, så møbler. Det jeg ville spart til sist er gardiner, bøker, nips, malerier, kaffeservise, pepperkakeformer, vinglass, sommer-/vinter- og penklær og annet som man ikke trenger med det første. 

Anonymkode: 8fad9...8f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er du fra, TS?

Anonymkode: 71dac...b48

AnonymBruker
Skrevet

Har på det raskeste pakket ut og fått organisert alt i en leilighet på 3 timer. 
En times tid innbæring og plassering av møbler først, så to venner som skrudde sammen seng på soverom mens jeg skrudde sammen hylle på stue. Deretter tok vi noen pils mens vi stablet på plass ting i hyllene og i kjøkkenskap. Eneste jeg ikke pakket ut og organiserte på de tre timene var klær. 
Hadde medium godt sorterte esker med stæsj. 

Anonymkode: 48116...d27

Dette ville jeg gjort først:

1. Fått på plass lamper

2. Toalettpapir, håndsåpe, håndkle, tannkrem og annet du trenger for natten

3. Hverdags-kjøkkenutstyr som brødfjøl, saks, vannglass, bestikk, noe å varme middag i o.l. 

4. Re opp seng

Det er det viktigste for meg. Etter at dette var i orden ville jeg begynt med gulvtepper, så møbler. Det jeg ville spart til sist er gardiner, bøker, nips, malerier, kaffeservise, pepperkakeformer, vinglass, sommer-/vinter- og penklær og annet som man ikke trenger med det første. 

Anonymkode: 8fad9...8f7

liker deres vel organiserte metoder, tusen takk for rådene. 

Skrevet

Hvorfor har du så hastverk, og må gjøre alt klart på tolv timer? 

Jeg har pleid å tatt det viktigste først, det som kommer i bruk med en gang i hverdagen. Og så har jeg brukt litt tid og bo meg litt inn. Funnet litt ut av hvordan jeg bruker boligen, og hva jeg trenger av oppbevaringsmøbler, osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, lalaB skrev:

Hvorfor har du så hastverk, og må gjøre alt klart på tolv timer? 

Jeg har pleid å tatt det viktigste først, det som kommer i bruk med en gang i hverdagen. Og så har jeg brukt litt tid og bo meg litt inn. Funnet litt ut av hvordan jeg bruker boligen, og hva jeg trenger av oppbevaringsmøbler, osv. 

det er for å ha en fremdriftsplan, å holde seg innen en tidsplan. Slik at man kan få gjøre det som mer viktig å  ha fokus på i livet. 

Ja, jeg er inneforstått at det handler om å kunne finne ut hvordan jeg bruker boligen, og hvilke oppbevaringsmøbler jeg ser for meg kan passe inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det, TS? :)

AnonymBruker
Skrevet

dump han

Anonymkode: a3241...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...