Gå til innhold

Jeg har noe imot homofile og lesbiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Ikke baser livet ditt på en ubrukelig bok. Bruk hjernen din, og tenk selv. 

Kan du utdype ?

Anonymkode: c2809...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstår deg rett, så liker du ikke homofili fordi det ikke er biologisk naturlig? 

Men hva synes du om alt annet vi gjør som ikke er naturlig? At vi bor i hus, farger håret, bruker sminke, kjører bil... Eller hva med sæddonasjon? Er ikke et retorisk spørsmål, jeg lurer genuint på hva du mener. 

Når det kommer til religion og homofili - hvorfor tror du Gud er imot det? Har ikke Gud skap menneskene i hans eget bilde? Er ikke alle mennesker skapt med mening? Har Gud gjort en feil, er det derfor folk er homofile? 

Anonymkode: f539d...187

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er i høyeste grad lov.

Anonymkode: e55c0...3ab

Forklar mer

Anonymkode: c2809...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forklar mer

Anonymkode: c2809...1e3

Nei, det må du gjøre. 

Anonymkode: e55c0...3ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så om jeg forstår deg rett, så liker du ikke homofili fordi det ikke er biologisk naturlig? 

Men hva synes du om alt annet vi gjør som ikke er naturlig? At vi bor i hus, farger håret, bruker sminke, kjører bil... Eller hva med sæddonasjon? Er ikke et retorisk spørsmål, jeg lurer genuint på hva du mener. 

Når det kommer til religion og homofili - hvorfor tror du Gud er imot det? Har ikke Gud skap menneskene i hans eget bilde? Er ikke alle mennesker skapt med mening? Har Gud gjort en feil, er det derfor folk er homofile? 

Anonymkode: f539d...187

Det er jo en synd, folk som praktiser homofili synder, sminke og det å gjøre seg pen for andre ligger i naturen. Det å bo er naturlig og det utvikler seg også trenger vi det for å beskytte og mot kulde osv

Anonymkode: c2809...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du da om menn og kvinner som ikke kan få barn? Er det galt å være sammen med dem også, siden hele argumentasjonen din baserer seg på å bringe arten videre?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det må du gjøre. 

Anonymkode: e55c0...3ab

De aller fleste er enige i at det føles og er naturlig meg heterofile forhold. Heterofile kan føre verden videre. Vi trenger at verden går videre. Vi skal ikke klare å forelske oss i samme kjønn, da er det ikke en forelskelse. 

 

Anonymkode: c2809...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stueloff skrev:

Hva mener du da om menn og kvinner som ikke kan få barn? Er det galt å være sammen med dem også, siden hele argumentasjonen din baserer seg på å bringe arten videre?

Nei, legemidler finnes. Kan du svare på spm mitt 

Anonymkode: c2809...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er jo en synd, folk som praktiser homofili synder, sminke og det å gjøre seg pen for andre ligger i naturen. Det å bo er naturlig og det utvikler seg også trenger vi det for å beskytte og mot kulde osv

Anonymkode: c2809...1e3

Men er ikke sex naturlig? Synder man om man er mann og kvinne, men foretrekker analsex? For det er jo bare det homofili er... Sex. Hvordan man foretrekker å ha sex. På samme måte som noen liker å ha sex kun i misjonærstilling, eller med formfulle kvinner mens de får føttene slikket, eller med en av samme kjønn.

Hvirfor skal sexpreferanser definere hvem du er som person så lenge du ikke skader noen? 

Anonymkode: f539d...187

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke sex naturlig? Synder man om man er mann og kvinne, men foretrekker analsex? For det er jo bare det homofili er... Sex. Hvordan man foretrekker å ha sex.

Er vel strengt tatt ikke det. Er med hvem man foretrekker å elske og ha sex med. 

Anonymkode: 35f43...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic

Spørsmålet her handler ikke om homofili. Spørsmålet er hvordan du kan la deg lede av en gammel bok. Dette er jo bare trist. Du klamrer deg til en livbøye som består av utdatert info og å ikke eie egne meninger. 

Det er veldig mye som var lov i år 0 som er hinsides fornuft nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De aller fleste er enige i at det føles og er naturlig meg heterofile forhold. Heterofile kan føre verden videre. Vi trenger at verden går videre. Vi skal ikke klare å forelske oss i samme kjønn, da er det ikke en forelskelse. 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Du baserer dette på bibelen som noen kontrollerende menn skrev for et par tusen år siden?

Anonymkode: e55c0...3ab

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke sex naturlig? Synder man om man er mann og kvinne, men foretrekker analsex? For det er jo bare det homofili er... Sex. Hvordan man foretrekker å ha sex. På samme måte som noen liker å ha sex kun i misjonærstilling, eller med formfulle kvinner mens de får føttene slikket, eller med en av samme kjønn.

Hvirfor skal sexpreferanser definere hvem du er som person så lenge du ikke skader noen? 

Anonymkode: f539d...187

Ja, noen liker anal sex, men de har jo vanlig sex også. En mann og en kvinne utfyller hverandre, seksuelt også fordi de ikke har noe som den andre har. 

Anonymkode: c2809...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker said:

va tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

Homofili finnes i naturen blandt mange dyrearter. Tenker du at dyrene velger å være homofile? Videre er homofili bare en variasjon innenfor biologien fordi om arten skal overleve er et kriterie at den diversifiserer seg på ulike måter og på den måten gir best mulighet til å føre arten videre. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, legemidler finnes. Kan du svare på spm mitt 

Anonymkode: c2809...1e3

Selv med legemidler så er det ikke alle heterofile som kan få barn. Og når vi er inne på temaet så er det fult mulig for lesbiske og homofile også å få barn. Jeg har et venninnepar som akkurat har fått ei lita datter. 

Og ikke kom med argumentet at det er "naturlig" for heterofile å få barn med legeassistanse, mens hvis lesbiske og homofile gjør det så er det "galt". Begge oppfyller ditt krav om å bringe arten videre.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du baserer dette på bibelen som noen kontrollerende menn skrev for et par tusen år siden?

Anonymkode: e55c0...3ab

Jeg liker bibelen og den er naturlig, og den har fulgt mennesker hele livet. Den lærer oss viktige verdier. Mennesker kan ikke ha sex og elske samme kjønn, fører ikke til noe for alle sammen.

vi må tenke på motsatt kjønn og forstå at det er mest naturlig i evolusjonen 

Anonymkode: c2809...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stueloff skrev:

Selv med legemidler så er det ikke alle heterofile som kan få barn. Og når vi er inne på temaet så er det fult mulig for lesbiske og homofile også å få barn. Jeg har et venninnepar som akkurat har fått ei lita datter. 

Og ikke kom med argumentet at det er "naturlig" for heterofile å få barn med legeassistanse, mens hvis lesbiske og homofile gjør det så er det "galt". Begge oppfyller ditt krav om å bringe arten videre.

Barnet får ikke den kontakten med biologisk far da??? 

Anonymkode: c2809...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...