Gå til innhold

Burde jeg være skeptisk? Date og eks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en mann på 39 år. Er selv noen år yngre. Han har vært singel i 2,5 år etter et forhold som varte i 2 år, men jeg begynner å lure litt. Hjemme hos han er det fortsatt et bilde av han og eksen hengende oppe, han bruker fortsatt hennes kontoer på Netflix og Viaplay etc, og han fortalte i en sammenheng at hun hadde hjulpet han med noe innredning i leiligheten for bare noen få måneder siden. 

I tillegg ser jeg at eksen liker alt han deler på sosiale medier og det virker også som at hele familien hennes fortsatt er veldig engasjert i han. 

Jeg er litt redd for at jeg dummer meg litt ut her? Han har sagt at det var han som slo opp og at hun har prøvd å få han tilbake i lang tid og at hun er ekstremt sjalu. Føler alt dette er ganske store varsellamper og at jeg burde løpe fra denne karen ganske kjapt? Eller overdriver jeg??😟😟

Anonymkode: 6ee6b...11c

AnonymBruker
Skrevet

Vitner jo ikke akkurat om en framifrå personlighet. Virker ærligtalt ikke som han har respekt for hverken deg eller eksen og bare leker seg med dere begge. Men når det er han som har dumpet eksen, er det lite sannsynlig at han har planer pm å gå tilbake til henne. Han har jo hatt henne og valgt henne bort. Virker mer som han bare liker å ha makten til å utnytte henne som interiøsarkitekt, og netflix-leverandør osv. Ekstremt umoden fyr forresten. Skulle tro et menneske var kommet litt lenger i hans alder.

Anonymkode: 96b7e...07d

• Liker 5
Skrevet

Nei, hadde også sett på det som store røde flagg og varsellamper.

Selv om han er ferdig med henne som kjæreste, så er hun tydeligvis enda en stor del av livet hans. Og lurer på om de er ferdige med hverandre når hun pynter leiligheten og det henger bilder av de to oppe på veggen. For om de ikke er sammen, så gir han henne falskt håp med å tillate slik innblanding. Hvem har bilder av eksen på veggen i en ungkarsbolig? 

Jeg tror du skal lytte til magefølelsen din. Og heller finne noen som er ferdig med eksen sin.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen min er veldig gode venner og møtes jevnlig i felles vennegjeng, men bilder av oss sammen ble tatt ned øyeblikkelig etter brudd, og kontoer vi begge hadde tilgang til som viaplay og netflix ble endret passord på. Har jeg behov for praktisk hjelp, og eksen er den beste i vennegjengen på det eller er den som er tilgjengelig, så kan jeg fint spørre han. I forbindelse med tjenester eller praktisk hjelp behandler jeg han helt likt som resten av vennegjengen. Han har for eksempel hjulpet meg med å sette opp noen hyller, fordi han er den som har best verktøy og han hadde i tillegg tid akkurat da. 

Jeg er absolutt positiv til at man kan være venner etter brudd, men man deler ikke kontoer, og man har ikke felles bilder hengende oppe etter 2 år!! Så selv jeg som er veldig positiv til at ekser kan være venner hadde løpt i din situasjon. 

Anonymkode: b82f6...d67

Gjest dittogdatt
Skrevet

Varsellamper over hele linja. Det er alltid eksen som er den «vanskelige», men det samme svaret hadde du nok fått om du spurte eksen hans. Han har jo ikke gjort store tiltak for å få henne ut av livet heller, ved at han fortsatt benytter hennes kontoer og fortsatt har bildene oppe. Han har jo vært singel lenger enn forholdet varte. 

Hadde jeg vært deg ville jeg hivd beina på nakken å løpt.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg har netflix etc. kontoene til eksen, trodde ikke det var noe galt i det. Men vi har barn sammen da og jeg ser sjelden TV så det er jo stort sett barna som har glede av det. Ingen bilder på veggene hos meg, men han har et av oss oppe på veggen i et rom. Jeg lurte på hva den nye mente om det men han bare trakk på skuldrene. Han har hjulpet meg masse med flytting. Men han vil ikke ha meg tilbake allikevel, så det trenger ikke være noe problem altså. Vi hadde vært sammen lenge da.

Anonymkode: bb05c...54b

AnonymBruker
Skrevet

Er det et sort hvitt bilde? Trondheim?

Anonymkode: 8fdb4...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte en god mann til mine barn, og vi kommer alltid til å være foreldre for barna våre. Vi deler både Netflix og Spotify. Eksen og faren hans hjelper meg med praktiske ting, og mine eks svigerforeldre har blitt som familie for meg. 

Denne uken spiste vi middag sammen - eks, barn og jeg, og i går handlet vi klær sammen til barna. Min eks er i et nytt forhold, og de flytter nok sammen om et års tid. 

Jeg er ferdig med han, og han med meg. Men vi hadde noen fine år, og han er en flott mann. For noen andre. 

For oss handler det om å ta vare på ungene. Slik det er nå, så treffes de mer enn 50%, siden vi overlapper hverandre hvis den ene skal noe. 

Anonymkode: d4168...473

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 21.3.2019 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en mann på 39 år. Er selv noen år yngre. Han har vært singel i 2,5 år etter et forhold som varte i 2 år, men jeg begynner å lure litt. Hjemme hos han er det fortsatt et bilde av han og eksen hengende oppe, han bruker fortsatt hennes kontoer på Netflix og Viaplay etc, og han fortalte i en sammenheng at hun hadde hjulpet han med noe innredning i leiligheten for bare noen få måneder siden. 

I tillegg ser jeg at eksen liker alt han deler på sosiale medier og det virker også som at hele familien hennes fortsatt er veldig engasjert i han. 

Jeg er litt redd for at jeg dummer meg litt ut her? Han har sagt at det var han som slo opp og at hun har prøvd å få han tilbake i lang tid og at hun er ekstremt sjalu. Føler alt dette er ganske store varsellamper og at jeg burde løpe fra denne karen ganske kjapt? Eller overdriver jeg??😟😟

Anonymkode: 6ee6b...11c

Du må jo snakke med han da. Si du ikke liker at de henger så mye sammen, at det skjer så mye mellom dem...at det sårer deg for du vil at det skal være dere to. 

Anonymkode: cebad...8d5

Skrevet

Det å ikke være ferdig med ex er en varsellampe alltid. De fleste som skal date vet akkurat dette.  Om en potensiell partner ikke er ferdig med ex, og da mener jeg ferdig et avsluttet kapittel som ikke kan åpnes igjen, så skygger man langt unna dette. Felles barn er jo et unntak, at man har kontakt fordi barn krever akkurat det. Men selv dette er litt en varsellampe som kan by på problemer, men som kan være akseptabel om vedkommende takler å skille på dette, og forholdet de to imellom som en gang var.

Jeg er forbi barnestadiet for barna mine, og trenger ikke ta hensyn til det. Men er ikke en "date" ferdig med sin ex? Totalt uaktuelt og det tar jeg opp med alle jeg møter. Åpenhet og total ærlighet på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Ta dette rådet fra ei som dessverre har datet mange som ikke har vært ferdige med sine ekser (og som better late than never har lært): ikkeee date han. Uavhengig av om han fortsatt har følelser, et skadet ego, behov for oppmerksomhet fra henne, etc. Det spiller ingen rolle. Det er både frekt og usunt ovenfor deg at han stadig nevner henne, og at de tydeligvis har mye kontakt. Finn en mann hvor eksen er helt ute av livet hans! 😫

Anonymkode: 27bc0...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...