Gå til innhold

Vi som venter på å teste :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende! Lykkeønskniger til deg 🤞🏻😊 Ble fungert gravid de forrige gangene?

Anonymkode: 9e599...205

Tuuusen takk og i lige måte😊

Førstemann 6pp

Andremann 2pp

Så alt i alt ja😃 Hva med deg?

Anonymkode: a5d5f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Tussi2018 skrev:

Skjønner at du gruer deg til det! Nervepirrende å gå å vente på slike svar 😳 Jeg syns det er veldig greit å sjekke tidlig hvis man er i tvil eller noe tilsier at ting kanskje ikke er helt som det skal. Jeg sjekket meg hos privat gyn allerede før vi var begynt skikkelig, pga lange sykluser. 

Krysser fingrene for at du får gode svar 😊

Takk :) 

Ja enig. Slipper man å gå rundt å tenke at noe er galt. 

TS

Anonymkode: d9306...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen, slenger meg på denne tråden jeg😊 Hyggelig!

36år, har to barn fra før, prøver på nr 3 nå. Attpåklatt. 1pp.

Vi er i prøvdedagene nå og har ikm 23april.

Hatt full fertilitetssjekk og er visstnok veldig fruktbar i følge alle testene.

-gynekologisk undersøkelse

-ultralyd

-blodprøver på dag 2 i mensen og dag 21 for å måle progresteron, alle tester slår kjempegodt ut og viser tydelig eggløsning.

Jeg fikk henvisning av fastlegen og betalte vel 3-400kr for undersøkelsen😊

Jeg temper ved hjelp av pearly og legger i tillegg inn alt i appen «Fertilityfriend» hvor jeg også har abbonement. All hjelp er god hjelp.

Pearly anbefales da den jo egentlig gjør hele jobben selv, www.pfc.no

Regner ikke med spiren sitter nå i 1pp, men man håper jo selvsagt! Gikk på spiral som vi tok ut i desember og ventet til nå så kroppen fikk stabilisert seg noe før prøving! 2020 baby er målet!

Hilsen meg

 

 

 

Anonymkode: a5d5f...9c2

Bare å bli med! Jo flere jo bedre. Vi har samme dato på IKM! :) Håper det klaffer for oss begge.

Du fikk dine første i PP6 og PP2?

Betryggende å lese at selv om man er «superfruktbar» kan det ta litt tid :) 

Tror mange av oss blir litt nervøse når det ikke klaffer med en gang selv om det sjeldent betyr du ikke er fruktbar eller at noe er galt! 

Lykke til med prøvingen :) 

TS

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare å bli med! Jo flere jo bedre. Vi har samme dato på IKM! :) Håper det klaffer for oss begge.

Du fikk dine første i PP6 og PP2?

Betryggende å lese at selv om man er «superfruktbar» kan det ta litt tid :) 

Tror mange av oss blir litt nervøse når det ikke klaffer med en gang selv om det sjeldent betyr du ikke er fruktbar eller at noe er galt! 

Lykke til med prøvingen :) 

TS

Anonymkode: d9306...53c

Tusen takk😊 ja jeg fikk min første da jeg var 23, brukte 6pp før den satt, med nr to satt den i 2pp.

Husker jeg var veldig fra meg da jeg var 23. Gikk til gynekolog og fortalte og de sjekket alt og alt så bra ut.

Fikk da beskjed om å slappe av og gjøre følgende. 

Ha sex på dag 10,12 og 14. 

Intet mer intet mindre under fertile dager og BOOM da satt den!

Denne pp’en har jeg eggløsning i disse dager, og vi har sex hver kveld. 

Hvordan gjør dere det i prøvingen?

Regner med jeg har eggløsning i morgen eller tirsdag. Spennende altså! 

Finne jo ikke noe mer spennende enn akkurat dette nesten😍

Hadde aldri trodd jeg skulle prøve på nr 3, men etter vi bestemte oss er jeg OVERLYKKELIG over avgjørelsen og føler virkelig en ny «giv». 

Det føles helt fantastisk!

Har dere barn fra før av? Hvor mange pp’er brukte dere?

716EA899-991E-49C3-A551-20D3E784BAFD.jpeg

Anonymkode: a5d5f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk😊 ja jeg fikk min første da jeg var 23, brukte 6pp før den satt, med nr to satt den i 2pp.

Husker jeg var veldig fra meg da jeg var 23. Gikk til gynekolog og fortalte og de sjekket alt og alt så bra ut.

Fikk da beskjed om å slappe av og gjøre følgende. 

Ha sex på dag 10,12 og 14. 

Intet mer intet mindre under fertile dager og BOOM da satt den!

Denne pp’en har jeg eggløsning i disse dager, og vi har sex hver kveld. 

Hvordan gjør dere det i prøvingen?

Regner med jeg har eggløsning i morgen eller tirsdag. Spennende altså! 

Finne jo ikke noe mer spennende enn akkurat dette nesten😍

Hadde aldri trodd jeg skulle prøve på nr 3, men etter vi bestemte oss er jeg OVERLYKKELIG over avgjørelsen og føler virkelig en ny «giv». 

Det føles helt fantastisk!

Har dere barn fra før av? Hvor mange pp’er brukte dere?

716EA899-991E-49C3-A551-20D3E784BAFD.jpeg

Anonymkode: a5d5f...9c2

Prøver på første nå :) 

Jeg har som regel sex annenhver dag. Det skal holde :) Og virker som legen din er enig. 

Jeg temper, men har egentlig sex bare annenhver dag så satser jeg på den sitter snart. Jeg bruker også FF. 

TS

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måneden vil jeg ikke teste før ikm, selv om det er utrolig vanskelig. Har ikm mellom torsdag-lørdag denne uken.. andre som venter til ikm med å teste?

Anonymkode: 9e599...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på her! 😊

24 år, barn nummer én. Uten prevensjon siden Mai 2018, har prøvd hver måned siden det, med hjelp av diverse apper som forteller når mensen, eggløsning osv skal være. En SA påvisst på UL i Desember 2018 (uke 7).

Fikk igjen mensen 1.mars. Testet med eggløsningstester den uken jeg trodde EL skulle være, bare negative tester. Testet ikke igjen uken etter pga. Influensa, så hadde ikke ork. IKM skulle da etter min 35-dager lange syklus være på fredag, men fortsatt ikke sett noe til TR 😋 Testet på morgenurin i dag, ingen antydning til strek 😔

Tenkte å begynne å tempe denne PP, men termometer har fortsatt ikke ankommet postkassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO og positiv CB digital i dag (ikke morgenurin). Klarer ikke helt tro det, nå må den bare sitte! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lilla2103 skrev:

10 DPO og positiv CB digital i dag (ikke morgenurin). Klarer ikke helt tro det, nå må den bare sitte! :) 

Ååååh så spennende! Hvor gammel er du? Barn fra før av? Hvor lenge har dere prøvd på denne spiren?

Kan hende du har nevnt det før, men er så vanskelig å vite hvem som skriver hva her inne. Skal begynne med å avslutte mine innlegg med C jeg, så er det kanskje lettere å vite hvem jeg er! Hehe!

 

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh så spennende! Hvor gammel er du? Barn fra før av? Hvor lenge har dere prøvd på denne spiren?

Kan hende du har nevnt det før, men er så vanskelig å vite hvem som skriver hva her inne. Skal begynne med å avslutte mine innlegg med C jeg, så er det kanskje lettere å vite hvem jeg er! Hehe!

 

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Ja, utrolig spennende! :) 29 år, ingen barn fra før, dette er PP2. Så føler meg veldig heldig (enn så lenge, tør ikke håpe for mye). Hadde en følelse på at noe var på gang, men det hadde jeg forrige runde også uten at det var tilfellet. Klarer ikke tro det helt enda, får bare krysse fingrene for at mensen ikke kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lilla2103 skrev:

Ja, utrolig spennende! :) 29 år, ingen barn fra før, dette er PP2. Så føler meg veldig heldig (enn så lenge, tør ikke håpe for mye). Hadde en følelse på at noe var på gang, men det hadde jeg forrige runde også uten at det var tilfellet. Klarer ikke tro det helt enda, får bare krysse fingrene for at mensen ikke kommer!

Jeg krysser fingrene med deg☺️

Så herlig da! Temper du? Eller tar du EL-tester? 

Kan jeg også spørre hvor ofte dere hadde sex rundt el?

Tenk om den sitter😍Blir så glad på andres vegner jeg! Håper inderlig jeg kan være like heldig!

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krysser fingrene med deg☺️

Så herlig da! Temper du? Eller tar du EL-tester? 

Kan jeg også spørre hvor ofte dere hadde sex rundt el?

Tenk om den sitter😍Blir så glad på andres vegner jeg! Håper inderlig jeg kan være like heldig!

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Tusen takk! :) Temper ikke, men tar EL-tester. Holdt oss til annenhver dag, og det holdt visst!

Masse lykke til til deg også, når har du IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lilla2103 skrev:

Tusen takk! :) Temper ikke, men tar EL-tester. Holdt oss til annenhver dag, og det holdt visst!

Masse lykke til til deg også, når har du IKM? 

Hei igjen😊

Jeg har IKM 23april, dette er vår 1pp og jeg temper så jeg har ikke fått beskjed om at jeg har hatt EL enda denne mnd, men antar faktisk at det er i dag! Jeg er veldig forberedt på at jeg sikkert ikke blir gravid denne mnd, rett og slett da jo svært få får det til på 1pp + jeg er 36år.

Kan liksom ikke være så enkelt tenker jeg! Håpee bare jeg i det hele tatt fremdeles kan få barn!🙏🏻

Vi har hatt sex hver dag de siste dagene, rett og slett fordi jeg har litt varierende eggløsning. 

Varierer fra dag 12-15, så vi bare safet oss!

Man får jo via temping ikke vite om eggløsning før dagen etter, men har heldigvis ganske god oversikt på når den ca kommer da😊

Vet at annenhver dag bør holde, men det ble bare sånn nå🙈 Ivrige!

Perfekt alder å få første på da, du altså😊

Dette blir spennende!

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et spørsmål til; du sa annenhver dag, hvor mange dager etter menstruasjon startet dere da og hvor lenge holdt dere på?

 

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her.

Vi er i pp1 med nr. 2. Jeg hadde lovet meg selv å ta det med ro og ikke stresse denne gangen,  men det er noe med prøvetiden som bare gjør meg helt gal! Hvor er den rolige og avbalanserte damen jeg pleier å være? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 74f01...832

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare et spørsmål til; du sa annenhver dag, hvor mange dager etter menstruasjon startet dere da og hvor lenge holdt dere på?

 

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Vi "startet" vel i den fertile perioden ihht. Flo (appen), og siste var vel et par dager etter eggløsning. Når jeg tenker meg om (dvs., sjekker appen for jeg har jo selvsagt loggført alt 😉) så var det stort sett annenhver dag, og noen ganger to dager på rad. 

Endret av lilla2103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen😊

Jeg har IKM 23april, dette er vår 1pp og jeg temper så jeg har ikke fått beskjed om at jeg har hatt EL enda denne mnd, men antar faktisk at det er i dag! Jeg er veldig forberedt på at jeg sikkert ikke blir gravid denne mnd, rett og slett da jo svært få får det til på 1pp + jeg er 36år.

Kan liksom ikke være så enkelt tenker jeg! Håpee bare jeg i det hele tatt fremdeles kan få barn!🙏🏻

Vi har hatt sex hver dag de siste dagene, rett og slett fordi jeg har litt varierende eggløsning. 

Varierer fra dag 12-15, så vi bare safet oss!

Man får jo via temping ikke vite om eggløsning før dagen etter, men har heldigvis ganske god oversikt på når den ca kommer da😊

Vet at annenhver dag bør holde, men det ble bare sånn nå🙈 Ivrige!

Perfekt alder å få første på da, du altså😊

Dette blir spennende!

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Så spennende! Høres jo ut som dere har gjort alt dett, ihvertfall ;) Har aldri prøvd temping, men har forstått at man da får kontroll på om man faktisk har hatt eggløsning eller ikke så det høres jo veldig lurt ut :) Vet at dette blir anekdotisk, men jeg synes jeg leser hele tiden (både her og andre plasser) om damer i den alderen som blir gravide, så det er jo absolutt håp! Blir spennende å følge med :) 

For vår del passer tidspunktet veldig bra, nå håper jeg bare at dette går veien :) 

Har du vært til utredning, og har du barn fra før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skikkelige eggløsningssmerter i dag :) Positivt men vondt. Tenkte egentlig det bare var innbilning. Men etterhvert som det ble vondere å vondere var det umulig å innbille seg det. 

Føles som om noen stikker deg med en pinne innenfra 😁

Hatt litt mensmurringer. Er første gang jeg har følt eggløsning så kraftig. 

Så egget løsner vel nå eller har løsnet så godt vi la inn aksjer tidlig i dag :) Håper den sitter. 

TS

Anonymkode: d9306...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare et spørsmål til; du sa annenhver dag, hvor mange dager etter menstruasjon startet dere da og hvor lenge holdt dere på?

 

-C-

Anonymkode: a5d5f...9c2

Jeg starter rett etter mensen slutt å annenhver dag frem til 2 dager før EL da har jeg hver dag. Ca 4 dager :) Noen dager etter EL slutter vi å kun har det om vi ønsker :) 

TS

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne måneden vil jeg ikke teste før ikm, selv om det er utrolig vanskelig. Har ikm mellom torsdag-lørdag denne uken.. andre som venter til ikm med å teste?

Anonymkode: 9e599...205

Jeg venter :) Første mnd testet jeg i hytt og pine, men denne mnd venter jeg. Men selvfølgelig har jeg tegn å symptomer på en graviditet tror jeg at jeg kommer til å ta en test😁 

Blir fryktelig dyrt å teste ofte når man har kommet godt i gang med prøvingen. 

- TS

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...