Gå til innhold

Vi som venter på å teste :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du noen blødninger i mellom eller lignende som kan ha indikert at du hadde en SA? Å du tok ingen tester?

Det kan hende det skjedde noe i mellom der ja 😄da hoppet du over en syklus, og det kan være så mye forskjellig som kan gjøre det, men så lenge du fikk en blødning etter de 46 dagene, så er jo det bra. 

Jeg var veldig streng de første 2 mnd. Jeg drakk verken kaffe eller alkohol. Men nå skjønner jeg at det ikke er holdbart i lengden. Så har begynt å drikke kaffe frem til en evt. graviditet. Hadde blitt smådeprimert om jeg skulle hvert avholds i en lang periode. Man vet jo ikke når det evt. skulle klaffe. Det kan ta år. Jeg kommer også til å ta ett glass vin i ny å ne i mellom periodene om det skulle dukke opp eventer i mellom. 

TS

Anonymkode: d9306...53c

Jeg kjente mensmurringer CD 39 og trodde jeg skulle få mens. Morningen etter fikk jeg mye brunt utflod som rant ned i toalettet og noe gult utflod litt etterpå. Etter dette var det ingenting før jeg fikk mens dag 46. Jeg var ikke så flink med å teste den perioden, men jeg tempet. Hadde høye temperaturer før jeg plutselig fikk en betraktelig dipp akkurat denne dagen..

Kjenner meg igjen med kaffen :laugh: Nå tar jeg også meg en kaffe ca annenhver dag frem til eventuelt graviditet. Samme med vin. Tar et glass om jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har litt sensitive brystvorter, følt meg litt kvalm de siste 2 dagene og kjent mensmurringer...

Anonymkode: eaabc...13e

Da kan det jo gå begge veier, men graviditet er enda ikke utelukket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

Vet dere h ordan jeg går frem og hvor mye det koster å sjekke eggproduksjonen min? Er 38 år (39 i år) og er redd for at jeg ikke kan få flere barn. Min mann er yngre og barnløs. 

Evt, hvordan tar de testen? 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Vet dere h ordan jeg går frem og hvor mye det koster å sjekke eggproduksjonen min? Er 38 år (39 i år) og er redd for at jeg ikke kan få flere barn. Min mann er yngre og barnløs. 

Evt, hvordan tar de testen? 

Du må til gynekolog som sjekker fertiliteten din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da går jeg inn i en ny periode :) PP3 

Har eggløsning om 5-6 dager. Denne gang tror jeg at vi skal ta det litt roligere. Forrige periode ble det flere ganger om dagen både fordi vi hadde lyst og tenkte kanskje det var lurt. Men ingen baby. Den mnd jeg hadde kjemisk hadde vi faktisk sex hver andre dag til annen hver dag, så tror det blir fremgangsmåten denne gang 😁

Dette er bare spekulasjoner, men den mnd det klaffet var jeg regelmessig aktiv å spiste ganske sunt. Valgte derfor å prøve det motsatte forrige mnd. Mindre aktiv å litt mer løssluppen i matveien å da klaffet det ikke. Skal igjen gå tilbake til regelmessig aktivitet og sunn mat, så får vi se 😄. Ja jeg vet det er lite forskning rundt dette, men skader ikke å prøve.

Flere som går inn i ny periode? Noe dere ønsker å gjøre annerledes denne gang kontra forrige mnd?

TS

 

 

Anonymkode: d9306...53c

Spennende - og fremgangsmåten høres lur ut :) Det kommer vel an på sædkvaliteten, men jeg har sett at flere har skrevet her inne at det er bedre å "spare opp" enn å legge inn aksjer flere ganger om dagen (men dette har jeg altså bare lest, og har ingen belegg for å mene noe om :P).

Er selv i PP2, og ca 5/6 DPO. Skal holde meg til neste uke med å teste. Kjenner egentlig veldig lite, men det er vel bare å forvente. Prøver likevel å belage meg på negativ test, føler meg liksom litt for heldig om den skal sitte allerede på PP2. 

Jeg gjør egentlig ikke annerledes denne PP. Siden vi nettopp har begynt prøver jeg å begrense kaffeinntaket og avstå fra alkohol mellom EL og IKM. Dersom prøvingen trekker ut tror jeg imidlertid ikke jeg klarer å være like streng på dette. 

Ønsker alle lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Havfrue8 skrev:

Jeg kjente mensmurringer CD 39 og trodde jeg skulle få mens. Morningen etter fikk jeg mye brunt utflod som rant ned i toalettet og noe gult utflod litt etterpå. Etter dette var det ingenting før jeg fikk mens dag 46. Jeg var ikke så flink med å teste den perioden, men jeg tempet. Hadde høye temperaturer før jeg plutselig fikk en betraktelig dipp akkurat denne dagen..

Kjenner meg igjen med kaffen :laugh: Nå tar jeg også meg en kaffe ca annenhver dag frem til eventuelt graviditet. Samme med vin. Tar et glass om jeg vil :)

Det høres jo ut som en Kjemisk graviditet. Evt. en SA. Men kroppene våre reagerer så forskjellig, så man vet jo aldri. Men har hørt det er mange som får ett slik stort fall når man har mistet.

Ja har funnet ut at jeg må prøve å leve så normalt som mulig frem til en evt. graviditet :) Men selvfølgelig jeg går ikke bevisst inn for å drikke meg full eller ta "overdose" på koffein 😄alt med måte.

TS

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lilla2103 skrev:

Spennende - og fremgangsmåten høres lur ut :) Det kommer vel an på sædkvaliteten, men jeg har sett at flere har skrevet her inne at det er bedre å "spare opp" enn å legge inn aksjer flere ganger om dagen (men dette har jeg altså bare lest, og har ingen belegg for å mene noe om :P).

Er selv i PP2, og ca 5/6 DPO. Skal holde meg til neste uke med å teste. Kjenner egentlig veldig lite, men det er vel bare å forvente. Prøver likevel å belage meg på negativ test, føler meg liksom litt for heldig om den skal sitte allerede på PP2. 

Jeg gjør egentlig ikke annerledes denne PP. Siden vi nettopp har begynt prøver jeg å begrense kaffeinntaket og avstå fra alkohol mellom EL og IKM. Dersom prøvingen trekker ut tror jeg imidlertid ikke jeg klarer å være like streng på dette. 

Ønsker alle lykke til!

Vi har testet sædkvaliteten til mannen :) Får svar i kveld fikk jeg beskjed om. Så blir spennende å se hvordan det står til der 😄

Om han har gode svømmere og god kvalitet med god mengde tror jeg det skal ha lite å si hvor ofte man gjør det, men psykisk så vil man "spare". 

Det er overraskende få som faktisk får symptomer. Å du er kun i 5/6 dpo, så egget fester seg isåfall i disse dager :) Så om du skulle ha symptomer så tidlig kommer de nok snikende om ett par dager.

Jeg holdt ut i 2pp før jeg ga opp å være streng 😄 er svak.

Lykke til! Gleder meg til oppdateringer og håper det klaffer for alle! :) 

TS

Anonymkode: d9306...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ut som en Kjemisk graviditet. Evt. en SA. Men kroppene våre reagerer så forskjellig, så man vet jo aldri. Men har hørt det er mange som får ett slik stort fall når man har mistet.

Ja har funnet ut at jeg må prøve å leve så normalt som mulig frem til en evt. graviditet :) Men selvfølgelig jeg går ikke bevisst inn for å drikke meg full eller ta "overdose" på koffein 😄alt med måte.

TS

Anonymkode: d9306...53c

Ja kjemisk graviditet kan det også ha vært. Det har ikke jeg tenkt på! Kanskje mer sannsynlig i og med at jeg ikke har hatt positive tester de gangene jeg faktisk testet.. Jeg har aldri fått noe svar på om tempfall har noe sammenheng med SA eller kjemisk. Jeg sier og skriver bare det som er mest sannsynlig for kroppen min:laugh:

Alt med måte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Vet dere h ordan jeg går frem og hvor mye det koster å sjekke eggproduksjonen min? Er 38 år (39 i år) og er redd for at jeg ikke kan få flere barn. Min mann er yngre og barnløs. 

Evt, hvordan tar de testen? 

Om du går til fastlegen din kan han henvise deg. Men mange går privat. Du tar først blodprøve før de går videre. Deretter tar de en fertilitetssjekk (Gynekologisk undersøkelse) å sjekker at alt ser bra ut samt tatt noen prøver av deg. Da får du vite hvordan eggproduksjonen din er, og hvor mange egg du har samt eggposer, og hvor fruktbar du er. De sjekker også kvaliteten på eggreservene dine. Går veldig fort å sjekke alt dette. Om de finner noe så går dere videre med evt. hva du bør gjøre for å bli gravid, og hva de kan hjelpe deg med veien videre om det skulle være noe galt da.

De koster vel noen tusenlapper. Tror bare en sjekk i underlivet koster bortimot 2000-3000 inkl. blodprøver. Og om det skulle være noe er det igjen påløpende kostnader, men det er verdt det om du ønsker deg barn :) Men du bør regne med at det går litt penger.

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 dpo og bare blendahvite eller skyggestreker på tester.

Føler meg, i skrivende stund, oppblåst og kjenner litt på menssmerter. Ikm er om 4 dager.

20190405_172420.jpg

Anonymkode: eaabc...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Jeg har akkurat fått påvist min første el med blodprøve etter letrozol kur (har PCO og vært uten el etter pilleslutt for snart et år siden). Usikker på akkurat dagen før el, men hadde litt smerter i magen på dag 18. Pluss da begynte brystvortene å kjennes ømme (det er de enda, vært litt av og på fra da). Syklusdag 31 idag. Kjennes litt mensmurringer innimellom så det er mulig mensen er på vei. Har regnet meg frem til at dersom el var på dag 18 skal mensen komme imorgen(?) Ville dere isåfall testet imorgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Jeg har akkurat fått påvist min første el med blodprøve etter letrozol kur (har PCO og vært uten el etter pilleslutt for snart et år siden). Usikker på akkurat dagen før el, men hadde litt smerter i magen på dag 18. Pluss da begynte brystvortene å kjennes ømme (det er de enda, vært litt av og på fra da). Syklusdag 31 idag. Kjennes litt mensmurringer innimellom så det er mulig mensen er på vei. Har regnet meg frem til at dersom el var på dag 18 skal mensen komme imorgen(?) Ville dere isåfall testet imorgen? 

De fleste får positiv test 1-2 dager før IKM :) Jeg hadde testet. 

Anonymkode: d9306...53c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste får positiv test 1-2 dager før IKM :) Jeg hadde testet. 

Anonymkode: d9306...53c

Testet og fikk en veldig svak strek. Tester igjen imorgen eller mandag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Testet og fikk en veldig svak strek. Tester igjen imorgen eller mandag 😊

Oi ! Det er positivt :) en strek er en strek. Om den blir sterkere imorgen eller mandag da er det bare å gratulerer :) ! 

TS

Anonymkode: d9306...53c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på prøveresultatene mine, og hvordan det står til med meg i forhold til å kunne bli gravid :)

Samboer hadde utmerket kvalitet fikk vi beskjed om, så om det er ett problem sa de at det er hos meg. Får mine resultater på mandag. Uff gruer meg. Håper alt er bra 😓 Selv om jeg kun er i 3PP anbefalte jeg å få det sjekket grunnet problemer med menstruasjon. Sånn i tilfelle jeg får «hat» fordi jeg sjekket meg så tidlig 😅Så vi sjekket mannen i samme slengen. (Pakkepris).

Er i PP3 akkurat nå. Skal ha EL i disse dager. Håper ikke stresset rundt disse prøvene gjør at det blir vanskeligere å få det til å klaffe denne mnd. 

Flere som er i en PP eller venter på å teste :)??

TS 

Anonymkode: d9306...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Venter på prøveresultatene mine, og hvordan det står til med meg i forhold til å kunne bli gravid :)

Samboer hadde utmerket kvalitet fikk vi beskjed om, så om det er ett problem sa de at det er hos meg. Får mine resultater på mandag. Uff gruer meg. Håper alt er bra 😓 Selv om jeg kun er i 3PP anbefalte jeg å få det sjekket grunnet problemer med menstruasjon. Sånn i tilfelle jeg får «hat» fordi jeg sjekket meg så tidlig 😅Så vi sjekket mannen i samme slengen. (Pakkepris).

Er i PP3 akkurat nå. Skal ha EL i disse dager. Håper ikke stresset rundt disse prøvene gjør at det blir vanskeligere å få det til å klaffe denne mnd. 

Flere som er i en PP eller venter på å teste :)??

TS 

Anonymkode: d9306...53c

Skjønner at du gruer deg til det! Nervepirrende å gå å vente på slike svar 😳 Jeg syns det er veldig greit å sjekke tidlig hvis man er i tvil eller noe tilsier at ting kanskje ikke er helt som det skal. Jeg sjekket meg hos privat gyn allerede før vi var begynt skikkelig, pga lange sykluser. 

Krysser fingrene for at du får gode svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er mensen på vei, 3 dager for tidlig😣 Jaja, da har jeg en digital til neste teste periode og forhåpentligvis så starter 2020 med baby😉 Det gjelder å se det positive i det 😅

Anonymkode: eaabc...13e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm er om 6 dager. Er i 3 pp. Føler egentlig ikke at jeg er gravid.. hadde blitt ganske overrasket.

Anonymkode: 9e599...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, slenger meg på denne tråden jeg😊 Hyggelig!

36år, har to barn fra før, prøver på nr 3 nå. Attpåklatt. 1pp.

Vi er i prøvdedagene nå og har ikm 23april.

Hatt full fertilitetssjekk og er visstnok veldig fruktbar i følge alle testene.

-gynekologisk undersøkelse

-ultralyd

-blodprøver på dag 2 i mensen og dag 21 for å måle progresteron, alle tester slår kjempegodt ut og viser tydelig eggløsning.

Jeg fikk henvisning av fastlegen og betalte vel 3-400kr for undersøkelsen😊

Jeg temper ved hjelp av pearly og legger i tillegg inn alt i appen «Fertilityfriend» hvor jeg også har abbonement. All hjelp er god hjelp.

Pearly anbefales da den jo egentlig gjør hele jobben selv, www.pfc.no

Regner ikke med spiren sitter nå i 1pp, men man håper jo selvsagt! Gikk på spiral som vi tok ut i desember og ventet til nå så kroppen fikk stabilisert seg noe før prøving! 2020 baby er målet!

Hilsen meg

 

 

 

Anonymkode: a5d5f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen, slenger meg på denne tråden jeg😊 Hyggelig!

36år, har to barn fra før, prøver på nr 3 nå. Attpåklatt. 1pp.

Vi er i prøvdedagene nå og har ikm 23april.

Hatt full fertilitetssjekk og er visstnok veldig fruktbar i følge alle testene.

-gynekologisk undersøkelse

-ultralyd

-blodprøver på dag 2 i mensen og dag 21 for å måle progresteron, alle tester slår kjempegodt ut og viser tydelig eggløsning.

Jeg fikk henvisning av fastlegen og betalte vel 3-400kr for undersøkelsen😊

Jeg temper ved hjelp av pearly og legger i tillegg inn alt i appen «Fertilityfriend» hvor jeg også har abbonement. All hjelp er god hjelp.

Pearly anbefales da den jo egentlig gjør hele jobben selv, www.pfc.no

Regner ikke med spiren sitter nå i 1pp, men man håper jo selvsagt! Gikk på spiral som vi tok ut i desember og ventet til nå så kroppen fikk stabilisert seg noe før prøving! 2020 baby er målet!

Hilsen meg

 

 

 

Anonymkode: a5d5f...9c2

Spennende! Lykkeønskniger til deg 🤞🏻😊 Ble fungert gravid de forrige gangene?

Anonymkode: 9e599...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...