Gå til innhold

El slim, eller andre væsker som skal fortelle en at en har eggløsning. Jeg har ingen av dem:/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som opplever dette?

Jeg temper og får hele tideb beskjed om at jeg ikke har notert noe slikt så det er vanskelig å indikere når el er/har vært.

Jeg har rett og slett ikke noe slikt i trusa eller på papiret?

Kan det da være at jeg ikke egentlig har eggløsning? Har tatt tester som viser at jeg jo har eggløsning og tempingen viser jo eggløsning, men jeg har virkelig ingen av disse «væskene»

Andre med samme opplevelse?

Anonymkode: a89bb...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha eggløsning uten å få noe utflod :)  Følg med på tempingen, og loggfør det i en app. Da kan du følge med. Du kan jo også ta tester morgen og kveld rundt den tiden det er mest sannsynlig at du har eggløsning. Har du opplevd å få eggløsningssmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊

Jeg temper og bruker app, den registrerer en eggløsning hver måned, men jeg bare synes det er rart jeg aldri har denne utfloden alle snakker om. Også sier jo appen hele tiden:

du har ikke registrert noen væske som indikerer at du har eggløsning «please monitor your fluids» bla bla bla.

men jeg har virkelig sjekket hele veien og finner ikke noe, så man begynner jo å lure!

Jeg har tatt blodprøver for å sjekke, og blodprøvene sier at jeg med sikkerhet har eggløsning, men man blir jo litt stresset over at man ikke har væsker som kan hjelpe sædcellene inn om du skjønner🙈

Jeg har fått to barn, de er 10 og 13 år, og vi ønsker oss å nå nr 3, jeg er 36 så sikkert derfor jeg tenker over slike ting.

Anonymkode: a89bb...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har noe å si at man kan få mindre til ingen utflod om man for eksempel sover naken eller går uten truse. 

Anonymkode: fb99c...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies, jeg sover naken - men går jo med truse om dagen da?

Anonymkode: a89bb...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde meg enda mer nervøs:

7. Er det viktig?
– Eggløsningsslimet er viktig for å kunne bli gravid. Skjeden er gjerne sur med tanke på pH, og sæden vil dø i dette sure miljøet. Eggløsningsslimet fører til et mer basisk miljø, som sæden overlever i. Slimet gir også næring til sædcellene, og lager fine kanaler for sæden å svømme i.

9. Kan man påvirke eggløsningsslimet?
– Ja, hvis man har lite eller har mistet eggløsningsslimet helt, kan det bli bedre ved å få hormonene i balanse, og spise sunn mat med lite sukker. I tillegg har vi lagt merke til at tilskudd av grapefruktkjerneekstrakt kan bedre å øke eggløsningsslimet. Da er det viktig å ta det fra første dag i menstruasjonen og til eggløsningen, men ikke etter eggløsningen. Vi opplever ikke at grapefruktjuice har samme virkning, som er et velkjent kjerringråd på nettet for å øke eggløsningsslimet.

Hvis eggløsningsslimet ikke kommer tilbake selv om man har fått hormonene i balanse, og har prøvd for eksempel grapefruktkjerneekstrakt, finnes det fortsatt håp for å bli gravid.

8. Hva om man ikke har eggløsningsslim?
– Om man ikke har eggløsningsslim, kan man ikke bli gravid naturlig. En skjede uten eggløsningsslim er sur og ugjestmild for sæden. Hvis man ikke har eggløsningsslim kan man bli gravid ved hjelp av inseminasjon. Da sprøyter man sæden inn i livmoren. Assistert befruktning er også et alternativ, hvor man henter ut egg fra eggstokkene og befrukter egget med sæden på utsiden.

10. Hva bør man tenke på hvis man mangler eggløsningsslim?
– Vi ser ofte at de som mangler eggløsningsslim, ofte kan være tørre i skjeden, og bruker glidemiddel under samleie. Da er det viktig at glidemiddelet er sædvennlig.

Anonymkode: a89bb...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som opplever å ikke ha utflod, og har blitt gravide! Det finnes masse tilskudd der ute som gjør at man får mer "slim".

Anonymkode: 9a2b3...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre jeg blir jo mindre utflod/el-slim har jeg. Er fordi kroppen blir mindre og mindre fertil. 

Anonymkode: e5e6e...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant, kan jo absolutt være det også - men jeg kan ikke huske å noengang ha sett dette hos meg selv, altså ei i mine yngre dager.

Har hatt full infertilitetssjekk og alt tyder på at jeg er veldig fruktbar.

Vet jo at det til tross kan hende jeg ikke er det, men ja - man blir vel også derfor ekstra påpasselig med alle disse greiene.

Før tok jeg det jo nesten for gitt at jeg kunne få barn.

 

Anonymkode: a89bb...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sant, kan jo absolutt være det også - men jeg kan ikke huske å noengang ha sett dette hos meg selv, altså ei i mine yngre dager.

Har hatt full infertilitetssjekk og alt tyder på at jeg er veldig fruktbar.

Vet jo at det til tross kan hende jeg ikke er det, men ja - man blir vel også derfor ekstra påpasselig med alle disse greiene.

Før tok jeg det jo nesten for gitt at jeg kunne få barn.

 

Anonymkode: a89bb...afc

Folk er forskjellige. Noen er mere saftige enn andre. Du har blitt fortalt at du er kjempefruktbar og du har to andre barn, slimet er der for å hjelpe til, men det er ikke alfa omega. 

Anonymkode: e5e6e...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...