Gå til innhold

Kjæreste med ADHD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det skyldes ofte ADHD om kjæresten din er utrolig dårlig på å ta initiativ? Han har vært spesielt mer på i starten og før vi gikk helt inn i forhold. Men etter det så er det som oftest jeg som stiller opp, tar initiativ til aktiviteter og diverse. Var en periode nervøs for at han mistet interessen, men det er ikke tilfelle. 

Har ikke snakket spesielt om hva ADHD innebærer for han, siden han sa det til meg når alkohol var inn i bildet og kjenner at det blir rart å spørre ut av det blå om det nå.. Setter pris på å høre om det er noe typisk for voksne med ADHD som er verdt å vite eller ta hensyn til. 

Har lest litt om det på nett, men kjenner at det er bedre å høre fra andre med erfaring (og gjerne om du selv har ADHD har noen inspill). Eller er det noe man egentlig ikke merker og trenger å tenke på? Stiller noen dumme spørsmål, men har med at jeg har lyst å forstå meg bedre på det. 

Anonymkode: c25e9...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan fort se seg blind på en adhd-diagnose og tillegge den mye som egentlig ikke har noe med adhd å gjøre, og sånn gå glipp av annet viktig. Ofte skjer det som skjer uansett adhd eller ikke, men MÅTEN det skjer på kan gjerne tilegnes adhd. Med det sagt er det en slags kjensgjerning at en utfordring for oss med adhd er at man kan få veldig mye giv og initiativ av at noe er nytt og interessant (det frigir dopamin som er nøkkelen til hele adhdkonseptet), og at man får problemer med, -og mindre giv av ting når dette går over. Også forklart som at adhd-folk går fort lei, men det er jeg ikke helt enig i. Jeg går ikke lei på den måten, men merker at given og interessen finner ny grunn og ny dybde. Så heng med i svingene, og prøv heller å finne et «nytt nivå» av forholdet som han må jage etter eller utforske, enn å etterspørre at han begrenser seg og holder seg nyforelsket og halveis ukjent for å gjøre som han gjorde før😉

Anonymkode: c27e1...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...