Gå til innhold

Venninne flørtet tydelig med kjæresten min. Hvordan gå fram?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så frustrert, kjenner at jeg sprekker snart.

Nylig flørtet en venninna mi med typen min. Hvordan kan jeg gå fram for å tydelig si ifra om at dette IKKE er greit? Jeg tenker å sende henne en melding om å møtes, og jeg trenger gjerne hjelp med både det og hva jeg kan si når jeg først møter henne...

Story: Ganske akutt ønsket hun å komme hjem til meg en dag. Denne dagen hadde hun møtt kjæresten min på bussen, og i retrospekt skjønner jeg at hun umiddelbart hadde tenkt at han hadde flørtet med henne på bussen og at det nå var fritt fram for henne. Han er overhyggelig av seg, så jeg kan skjønne det. Men jeg vet at han egentlig ikke er så stor fan av henne. Venninna mi kom senere hjem til meg og typen min, og før typen min kom hjem fra trening spurte hun ut av det blå hvordan det gikk med forholdet vårt. Hun spør ALDRI om slikt, bryr seg null om andre. Så dette overrasket meg. Da kjæresten min kom hjem fra trening, slo hun ut håret og begynte å fnise som aldri før. Hun så på han heeele tiden mens han spiste middag. I det hun skulle dra gikk hun i sneglefart mot døra og ventet på at han skulle si "ha det". Det sa han aldri, og jeg merket at hun sukket litt. Æsj, tenker jeg. 

Jeg kjenner meg kvalm av å skrive dette. Denne venninna har jeg støttet såå mye, og nå gjør hun dette? Dessuten holder hun på med en annen gutt, mer som et ligg etter at eksen hennes slo opp med henne. 

Kjæresten min er dødskjekk og ganske flørtete, så jeg kan skjønne at hun tror seg. Men dette er ikke greit, dette tolererer jeg ikke.

 

Hvordan skal jeg gå fram? Jeg ønsker å ta en prat med henne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal spørre om å plutselig møte henne heller. Vi møtes ikke ofte lenger, men dette kjenner jeg at jeg ønsker ut av verden. Jeg klarer ikke å slutte å tenke på dette. 

Jeg tror nok hun hadde benektet at hun flørtet med han. Derfor ønsker jeg ikke å "ta henne på det", men hvordan bør jeg altså gå fram? 

 

Setter stor pris på hjelp og støtte.

Anonymkode: fc88e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greier ikke kjæresten din å stå opp for seg selv altså? 

Anonymkode: e3808...69e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min så det ikke, ettersom han satt med totalt andre ting. Han har ingenting med denne jenta å gjøre.

Men denne jenta er en tidligere bestevenninne av meg, og jeg kjenner at jeg trenger å stå opp for meg selv. Det er jeg som trenger å ta en prat med henne.

Anonymkode: fc88e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun behandler meg egentlig generelt ganske dårlig. Jeg kunne ha tatt opp mye med henne, men bør vel kanskje ta opp dette først? 

Denne jenta er en del av en gjeng, og jeg kjenner generelt på at jeg bør stå opp for meg selv. 

Anonymkode: fc88e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei ?

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 0cad9...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overreagerer jeg? 

Anonymkode: fc88e...b56

Vet ikke, men hun så på han hele tiden? Snakket hun ikke til deg i det hele tatt? Noen ganger ser mennesker det de er redd for å se og analyserer seg frem til nettopp det. Eller hun kan være uheldig med kroppsspråk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner henne såpass at jeg vet hun flørtet. Men jeg er helt enig med deg, BiancaWhite. Det er selvsagt viktig å ta dette i betrakntning.

Hun så for det meste på han, viftet med blikket, ønsket hele tiden å snakke med han. Det er veldig ulikt henne. Hun er egentlig ikke slik. Men dette gjør det vanskelig å "ta henne på det", ettersom det er lett å "lure seg unna". Jeg har ingen bevis, men som sagt kjenner jeg henne såpass. 

Anonymkode: fc88e...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha litt skriveleifer her og der, beklager det. Det går litt fort i svingene.

Anonymkode: fc88e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ingen god venninne. Jeg ville kuttet kontakten med henne.

Anonymkode: 9a882...e15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig et sterkt ønske om å kutte kontakten, men samtidig ønsker jeg en ordentlig samtale med henne for å "grave litt". Jeg tror dette handler om dårlig selvfølelse, nemlig. Og jeg ønsker ikke minst å stå opp for meg selv. 

Anonymkode: fc88e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd lignende, og det er vanskelig å konfrontere... jeg konfronterte veninnen min, men hun ble bare sint og skulle ha meg til å si unnskyld til henne!!! Hun har gjort værre ting med kjærestene til de andre veninnene våres, dirkete dratt dem med seg på do osv, men ingen klarer å konfrontere henne, hun er så manipulerende at det er skummelt. Hun gjorde forsåvidt aldri noe i nærheten av å prøve seg på min kjæreste igjen da, så kan hende hun tok hintet og brukte sinne som forsvar der og da for hun ble "tatt på senga". Bare konfronter henne, du taper jo ikke noe på å miste henne hvis dere aldri møtes uansett. 

Anonymkode: d9a38...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt hissig på grøten hun der? Venter ikke til forhold er over før hun skal forsyne seg av andres?

Det lureste er selvsagt og påpeke det der og da når det skjer. I etterkant blir det nå teit påstand mot påstand. 

Be henne over, og vær veldig tafsete på mannen din rett foran henne for å markere territorie. Flørt med ham rett foran henne. Hvis hun spør, så si at dere er meget lykkelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig et sterkt ønske om å kutte kontakten, men samtidig ønsker jeg en ordentlig samtale med henne for å "grave litt". Jeg tror dette handler om dårlig selvfølelse, nemlig. Og jeg ønsker ikke minst å stå opp for meg selv. 

Anonymkode: fc88e...b56

Det er fint at du vil stå opp for deg selv.
Jeg tenker at hennes oppførsel er grunnet at hun er en drittsekk som ikke tar hensyn til andre enn seg selv, og det trenger ikke å være slik at hun har dårlig selvfølelse.

Anonymkode: 9a882...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Uff, synes det sier litt når venninnen din reagerer med sinne (til anonymbruker over). Da er det i hvert fall tydelig at du konfronterte noe dyptliggende hos henne. Takk for at du deler egne erfaringer. Og du har helt rett: hva har jeg å tape? Det eneste er at vi hadde helt sykt bra kjemi og humor sammen, men hun har aldri behandlet meg helt riktig heller... Sååå jeg har vel lite å tape, I guess.

Jeg tror ikke venninnen min hadde blitt sint, men hun er ikke smart nok til å ta det ordentlig innover seg. Som det blir sagt her så tar hun lite hensyn til andre enn seg selv, ja. Hun har en veldig merkelig virkelighetsforståelse. Så jeg vet ikke om det er noe vits i å konfrontere, men jeg kjenner at det hadde vært godt.

Og ja, man kan si hun er ganske så hissig på grøten ja haha! Jeg skulle absolutt konfrontert henne der og da ja, helt enig med deg der. Men jeg ble veldig satt ut, og det ligger mer til storyen som ikke kommer fram her. Jeg kjenner likevel at det hadde vært godt å bare nevnt det for henne nå i ettertid, for jeg tror ikke jeg orker å møte henne sammen med kjæresten lenger. Jeg vet ikke om jeg orker å møte henne så mye mer i det hele tatt, men ellers hadde det vært diiiigg å vist henne hvor godt forhold jeg har med typen ja... 

Men jeg kjenner at jeg trenger å konfrontere henne med en skikkelig samtale. Dette ettersom hun har behandlet meg som dritt i mange år. Jeg er bare usikker på hvordan å gå fram. Noen forslag?

Tusen takk for kloke ord, dere!

Anonymkode: fc88e...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde bare kuttet kontaktet. Hun vet hva hun gjorde, så syns ikke du skylder henne en forklaring heller. Tar hun det opp, så hadde jeg tatt praten. Men om noen jeg hadde sett på som en venninne hadde oppført seg så respektløst mot meg og mitt forhold, og attpåtil i mitt hjem, så hadde det vært spikeren i kista.

Noen mennesker er bare veldig utadvendt og blir oppfattet som flørtete, uten å mene noe med det. Men hun som kjenner dere begge bør jo ha fått med seg personligheten hans. Så syns du bør spørre han om hva som skjedde med de to, for det virker jo som hun hadde inntrykk at det var fritt frem for henne. Og han bør også få vite at det potensielt har ødelagt vennskapet deres, så at han tar hensyn til dette i ettertid og ikke kaster mer bensin på bålet med å ha kontakt med henne. Men uansett om det skulle vise seg at han har gitt henne innrykket av at han ønsket den type oppmerksomhet, så er hun fortsatt en dårlig venninne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du er litt usikker på deg selv også. Rar oppførsel av venninna di, men de fleste tror jeg ville ledd av det hele, og ikke klikka og blitt sint. Sistnevnte tyder på at man føler seg truet.

I en slik situasjon hadde jeg tenkt at jeg ble flau av henne, men ellers ikke vist at jeg ble affisert. Hvis du ikke bryr deg viser du at du er hundre prosent sikker på at han velger deg, og ingen kan måle seg med deg, spesielt ikke hun. 

Hvis hun hadde vært stygg med meg ellers hadde jeg konfrontert henne med det istedet. 

Anonymkode: b0ac7...f04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Uff, synes det sier litt når venninnen din reagerer med sinne (til anonymbruker over). Da er det i hvert fall tydelig at du konfronterte noe dyptliggende hos henne. Takk for at du deler egne erfaringer. Og du har helt rett: hva har jeg å tape? Det eneste er at vi hadde helt sykt bra kjemi og humor sammen, men hun har aldri behandlet meg helt riktig heller... Sååå jeg har vel lite å tape, I guess.

Jeg tror ikke venninnen min hadde blitt sint, men hun er ikke smart nok til å ta det ordentlig innover seg. Som det blir sagt her så tar hun lite hensyn til andre enn seg selv, ja. Hun har en veldig merkelig virkelighetsforståelse. Så jeg vet ikke om det er noe vits i å konfrontere, men jeg kjenner at det hadde vært godt.

Og ja, man kan si hun er ganske så hissig på grøten ja haha! Jeg skulle absolutt konfrontert henne der og da ja, helt enig med deg der. Men jeg ble veldig satt ut, og det ligger mer til storyen som ikke kommer fram her. Jeg kjenner likevel at det hadde vært godt å bare nevnt det for henne nå i ettertid, for jeg tror ikke jeg orker å møte henne sammen med kjæresten lenger. Jeg vet ikke om jeg orker å møte henne så mye mer i det hele tatt, men ellers hadde det vært diiiigg å vist henne hvor godt forhold jeg har med typen ja... 

Men jeg kjenner at jeg trenger å konfrontere henne med en skikkelig samtale. Dette ettersom hun har behandlet meg som dritt i mange år. Jeg er bare usikker på hvordan å gå fram. Noen forslag?

Tusen takk for kloke ord, dere!

Anonymkode: fc88e...b56

Du trenger faktisk ikke å møte henne for å konfrontere henne, det er ikke du som har gjort noe galt her og du har ikke noe å "stå opp for deg selv" for. Å konfrontere om slike ting på melding er ikke feigt. Men det hadde vært feigt å ta det på melding om du hadde pult kjæresten hennes, ikkesant. det er en forskjell der. Bare skriv en voksen og reflektert melding til henne om hva du føler rundt det her, så er du ferdig med det. 

Anonymkode: d9a38...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke laget noen sak utav dette - blir litt for mye teenage drama å møte henne for å konfrontere henne. Ville heller tatt litt mindre kontakt framover - og hvis hun tar initiativ til å komme på besøk til deg senere, kan du heller si noe a la at det blir litt kleint for deg hvis hun har tenkt å flørte med mannen din (med geipesmilefjes), så dere kan heller møtes ute/et annet sted.

Vær trygg i forholdet ditt, og ikke lag drama. Det slår bare tilbake på deg selv, hvis venninnen din mener at du overdriver (uansett om du har grunn til å gjøre det eller ikke).

Anonymkode: dbaec...b79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...