Gå til innhold

Jeg har en del fall i håret, hvordan få det fint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg har vasket håret og børster det, så forsøker jeg liksom å "puffe" det opp litt. Når det då tørker blir det øverste håret frusete mens det er fin fall under( men det vises jo ikke.) Det ender med at jeg bare føner håret glatt. Hva gjør dere for å få hår med fall i fint?

Anonymkode: 8831d...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ikke puffe det oppe, helst ikke gre så mye heller. Bare la det tørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke børst håret. Aldri børst bølget hår! (Hvis du sliter med floker, kan du selvsagt gre det om kvelden eller før du dusjer, men aldri før du skal ordne det.)

Bruk litt olje og et fuktprodukt, og klem på håret ditt mens du føner med diffuser.

Anonymkode: 49215...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en sånn bred kam om du absolutt skal børste håret. Det gjør jeg etter jeg har dusja, og håret legger seg ganske fint. 

Anonymkode: aa2f4...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 8.34, AnonymBruker skrev:

Ikke børst håret. Aldri børst bølget hår! (Hvis du sliter med floker, kan du selvsagt gre det om kvelden eller før du dusjer, men aldri før du skal ordne det.)

Bruk litt olje og et fuktprodukt, og klem på håret ditt mens du føner med diffuser.

Anonymkode: 49215...5a4

Hva hjelper det å gre ut floker, for så å vaske håret og altså skape fler floker? For det blir jo mer flokete når man gnir inn såpen. 

Anonymkode: f5f52...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper det å gre ut floker, for så å vaske håret og altså skape fler floker? For det blir jo mer flokete når man gnir inn såpen. 

Anonymkode: f5f52...6e1

Nei, det blir det da ikke.

Hvordan vasker du håret? :klo: 

Altså: hår blir jo floket om en tørker det i en håndduk, e.l., men det blir ikke floket av verken shampo eller balsam. 

Anonymkode: b9fbf...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og gå til en flink frisør som eventuelt kan klippe håret ditt tørt?

Anonymkode: 6c23b...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir det da ikke.

Hvordan vasker du håret? :klo: 

Altså: hår blir jo floket om en tørker det i en håndduk, e.l., men det blir ikke floket av verken shampo eller balsam. 

Anonymkode: b9fbf...a3f

Mitt blir det. Vasker jeg håret feil? Jeg samler alt håret på toppen av hodet og gnir sjampo i hodebunnen og i håret. Jeg er nødt til å gre det etter hårvask, får noen ganger tilløp til rastafletter. 

Anonymkode: f5f52...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt blir det. Vasker jeg håret feil? Jeg samler alt håret på toppen av hodet og gnir sjampo i hodebunnen og i håret. Jeg er nødt til å gre det etter hårvask, får noen ganger tilløp til rastafletter. 

Anonymkode: f5f52...6e1

Jeg har hår til langt nedpå ryggen, jeg får sjelden floker. Skyller håret slik at det ligger flatt bakover, og tar sjampo i bunnen og gnir inn forsiktig, bruker hendene til å la sjampoen dekke resten av håret lett før jeg skyller ut. Håret ligger flatt bakover hele tiden og blir superblankt og rent på denne måten. Håndkletørker håret, men gnikker/rufsete ikke, klemmer mer før jeg vikler det opp i en turban. 

Anonymkode: 1e272...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hår til langt nedpå ryggen, jeg får sjelden floker. Skyller håret slik at det ligger flatt bakover, og tar sjampo i bunnen og gnir inn forsiktig, bruker hendene til å la sjampoen dekke resten av håret lett før jeg skyller ut. Håret ligger flatt bakover hele tiden og blir superblankt og rent på denne måten. Håndkletørker håret, men gnikker/rufsete ikke, klemmer mer før jeg vikler det opp i en turban. 

Anonymkode: 1e272...024

Hmm. Jeg har også hår til like over rumpa. Men jeg vasker håret ganske sjeldent, kanskje det er derfor jeg må massere inn sjampoen mer enn det du behøver? 

Anonymkode: f5f52...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...