AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Hva kan jeg gjøre for å fjerne/jevne ut disse flekkene? Vaske (med grønnsåpe) og olje? Jeg er helt grønn på dette, vil noen gi meg en dytt i riktig retning? Anonymkode: d2d2f...fc1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Slipe ned og olje på nytt ville jeg ha gjort. Anonymkode: d18c2...936 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Aldri grønnsåpe 😈 Har du folk under som du må ta hensyn til? Ellers hadde jeg gått på med kraftig terrasserens. Stikk innom en fargehandel så får du hjelp 😃 Ta med bildet 👌 Anonymkode: aa9db...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har folk under ja, så kanskje sliping (med sandpapir?) er bedre enn vask? Hvorfor ikke grønnsåpe, egentlig? Hva annet kan evt brukes, som ikke er så sterkt at det krever masse vann for å skylles bort? Anonymkode: d2d2f...fc1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Ikke grønnsåpe fordi det er fett i. Jotun husvask kan du bruke. Og slip med en maskin etterpå. Alltid vaske først. Naboen under kommer til å få støv på seg 😆 Anonymkode: aa9db...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #6 Skrevet 23. mars 2019 Skjønner, takk😄 Men jeg har ikke maskin. Kan sandpapir fungere? Anonymkode: d2d2f...fc1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #7 Skrevet 23. mars 2019 Og har noen forslag til olje? (Ja, jeg er litt hjelpeløs, og redd for å gjøre feil😅 Jeg ser for meg at jeg velger den ene oljen som er hyper-super-brannfarlig, og at hele blokka ender med å brenne ned fordi et glør fra naboens grill antente balkongen min😂 Eller at valgt olje er en sånn som blir etsende kombinert med regn/væske med en bestemt PH. Eller at jeg hopper over et ekstremt viktig steg i prosessen, sånn at oljen innkapsler fuktighet og at balkongen blir en grønn eng av mugg😬) Anonymkode: d2d2f...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #8 Skrevet 23. mars 2019 Sandpapir kan sikkert funke ja, men ville satt av MANGE timer til det da, ville satt av kanskje 1-2 timer pr planke. Hvor raskt du får slipt ned alt kommer an på både styrken din, knær, rygg, skuldre og slikt. Kan vel sammenlignes med å skrubbe hele stuegulvet med en tannbørste. Maskiner kan også leies hos ulike firmaer, pass på at alle spikre og sånt er slått langt nok ned til at slipepapir ikke kommer borti dem. Og du bruker jo selvfølgelig terasse-olje eller annet som er laget for utendørs tre-behandling. Anonymkode: 1fabe...6db 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #9 Skrevet 23. mars 2019 Jeg ville kontaktet styret/vaktmester for å få vite hva som er godkjent å bruke. Anonymkode: b28d5...0da 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #10 Skrevet 23. mars 2019 Da jeg bodde i blokk skulle man bruke en bestemt type beis på balkongen. Det var bare å ta kontakt med vaktmester for å låne et spann, kost og ande ting man trengte. Jeg er sikker på at vaktmester også kunne fortelle hva man måtte gjøre med slike flekker før man beiset. Naboen under deg vil sikkert sette pris på om du sier fra før du setter igang med noe som lager støv eller sprut ned, uansett hva du planlegger å gjøre. Anonymkode: 38f8e...e54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå