Gå til innhold

Svigermor mener vi burde vente med å få barn til vi har kjøpt hus...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heii! 

Jeg og samboeren min begynner å bli klare for barn og hadde planlagt at jeg skal slutte med prevensjon mot sommeren. Vi er 24 år gamle og har vært sammen i snart 7 år. I fjor kjøpte vi oss leilighet på 110 kvm med tre soverom. Vi ønsket noe større og følte det var på tide å komme inn på boligmarkedet. Vi var veldig fornøyde begge to og så for oss at vi kunne få oss barn her og bo i et par år før vi eventuelt kjøpte oss enebolig. Nå har vi for alvor begynt å snakke om barn og håper at jeg blir gravid i løpet av 2019. Vi har snakket lenge om barn og vi har sagt til familiene våre at vi ønsker oss barn. Svigermor derimot mener vi ikke burde få barn siden vi bor i leilighet. Vi bor i en firemannsbolig og har to etasjer vi boltrer oss på. Hun mener at barnet ikke får en god oppvekst siden vi bor i leilighet istedenfor hus. I tillegg sier hun at det er kjipt at vi deler hage med flere. Vi har et stort uteområde og de tre andre som bor i boligen bruker aldri uteområdet... Så jeg klarer ikke se problemet. Har alltid tenkt at vi burde være stolte over å ha kommet inn på boligmarkedet og kjøpt oss fin og ikke minst stor leilighet. Hva er deres tanker rundt dette?

Anonymkode: 3015e...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tanker er at mine tanker burde bety like lite som svigermors. 

Ikke del mer før dere venter barn, gjør som dere vil når dere hadde tenkt. 

Anonymkode: bf5e1...69f

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har god plass å bo på og økonomien på stell, og forhåpentligvis et godt, stabilt forhold med god kommunikasjon. Jeg ser ingen grunner til at dere ikke skal få barn hvis dere er på en sånn plass i livet, bare fordi dere ikke har et hus. Svigermor trenger ikke å blande seg. Det er mange barn som har vokst opp i leilighet uten å ha tatt skade av det. 

Anonymkode: 41a96...0ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, helt ærlig. Du ser jo selv at dette er en ikke-sak. Selvfølgelig må man ikke ha enebolig for å få barn. Dere har jo mer enn god nok plass. Stol på egne avgjørelser først som sist, tipper svigermor kommer til å blande seg mye i årene fremover. 

Vi bor i en leilighet på 62 kvm og fikk vårt andre barn i sommer. Vi kjøper enebolig nå før minsten skal ha eget rom, men det går helt fint å bo sånn foreløpig. :)

Anonymkode: 7e360...c5d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville sluttet å snakke med svigermor om barneønske, når hun kommer med sånne tilbakemeldinger. Dere har jo mer enn nok plass og syns som du sier at dere har vært kjempeflinke :)

Venter første barn her selv i en leilighet på 110 kvm i en første etg. med utgang ut til grøntområder. Og føler vi har meeer enn nok plass.

Så gled dere over babyplanene og prosessen dere skal inn i og drit i svigermor :) 

Anonymkode: 5e8eb...810

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor høres ut som hun er helt på bærtur. Hvordan skulle det gått med meg som er vokst opp i leilighet på litt over 70 kvadrat? Kjære tid, dette er da mer enn nok plass til å få barn på. 

Dette er unødvendig innblanding. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LilleVanilje skrev:

Svigermor høres ut som at hun er helt på ville veier 🙄 boligsituasjonen deres høres jo helt super ut. Kan det være noe annet som ligger bak?

Aner isåfall ikke hva det kan være. Vi har et stabilt godt forhold. Kanskje hun synes det er for tidlig å få barn, jeg vet ikke 🤔 TS

Anonymkode: 3015e...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bor ikke i Oslo skjønner jeg🤣

Anonymkode: e689a...fc0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er ikke klar for å bli bestemor ennå er min tanke. 

Anonymkode: 9336a...bc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn vokser opp og har lykkelige barndommer i mye mindre leiligheter enn deres

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor er ikke klar for å bli bestemor ennå er min tanke. 

Anonymkode: 9336a...bc9

Hun har 4 barnebarn fra før av, mulig hun ikke vil at den yngste sønnen skal vokse opp og stifte egen familie 😅 TS

Anonymkode: 3015e...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, SPOCA skrev:

Svigermor høres ut som hun er helt på bærtur. Hvordan skulle det gått med meg som er vokst opp i leilighet på litt over 70 kvadrat? Kjære tid, dette er da mer enn nok plass til å få barn på. 

Dette er unødvendig innblanding. 

Jeg er selv vokst opp i leilighet og har hatt det kjempefint. Familien min kjøpte enebolig når jeg gikk i 4. klasse, så jeg ser ikke problemet. Tror ikke jeg hadde hatt det bedre om jeg hadde vokst opp i enebolig. TS

Anonymkode: 3015e...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vi fra enebolig til rekkehus. For fant ut at det var mye mer sosialt for både oss og barna. Vi bor i rekkehus med lekeplass, fotballbane og akebakke rett utenfor døra vår. Her bor det mange barn, så barna har alltid noen å leke med. Og vi kjenner alle foreldre, som har barn på samme alder. Vil aldri bo i enebolig igjen. Selv er jeg oppvokst i Oslo, og bodde i blokk der på ca 100 m2, det var stor plass i forhold til mange av vennene mine.

Anonymkode: 94920...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, helt ærlig. Du ser jo selv at dette er en ikke-sak. Selvfølgelig må man ikke ha enebolig for å få barn. Dere har jo mer enn god nok plass. Stol på egne avgjørelser først som sist, tipper svigermor kommer til å blande seg mye i årene fremover. 

Vi bor i en leilighet på 62 kvm og fikk vårt andre barn i sommer. Vi kjøper enebolig nå før minsten skal ha eget rom, men det går helt fint å bo sånn foreløpig. :)

Anonymkode: 7e360...c5d

Hadde vært barn i Oslo og i mange storbyer i verden om de skulle fulgt svigermoren din sitt råd 😅🙈

Ikke bry deg om hva hun måtte mene. Så lenge dere har økonomien på plass, et sted å bo og er klar så er det null problem med barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor bor ikke i Oslo skjønner jeg🤣

Anonymkode: e689a...fc0

Haha, nei. Vi er to voksne og foreløpig ett barn som nettopp har kjøpt en leilighet på ca 90 kvm, og vi skal bo her "for alltid". Vi flytter fra 50 kvm og selv der har gått helt fint. 

Anonymkode: f0dd5...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt tull fra svigermor sin side. Trenger ikke noe hus for å ha barn idag.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner isåfall ikke hva det kan være. Vi har et stabilt godt forhold. Kanskje hun synes det er for tidlig å få barn, jeg vet ikke 🤔 TS

Anonymkode: 3015e...afd

Svigermor er bare gammel. Hun forfekter ett ideal som har gått ut på dato og som ikke er fundamentert i deres behov.

Anonymkode: 551be...589

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe poeng i å bry meg. Er mor og svigermor, og har 5 barnebarn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...