Gå til innhold

Trenger noen synspunkter på bryllupsgave.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup til kusinen min i Italia til sommeren. Har bestemt meg for å gi dem kofter og sokker. De er fjellmennesker så det passer. Men, skal jeg gi de like eller ulike. Det er spørsmålet. Jeg syns like er fint, men er usikker på om det blir klisje? 

Så vil jeg gi to fine vinglass. Jeg vil ha norsk design. Kan noen komme med forslag til fine glass? De kan godt koste litt da jeg har tenkt til å kjøpe kun to sammen med en fjel og spekemat. 

Håper noen kan komme med forslag til både kofter og glass. Vil bli veldig takknemlig for det! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like eller ulike kofter er smaksak, er dette er par som liker litt klisje? Mange liker det, og mange liker det ikke, så det er mottaker det står på. 
Jeg synes ofte det er fint med par som har kofter/sokker i likt mønster, men ulike farger, men selv ville jeg neppe gått i det. 

Når det gjelder vinglassene, så ville jeg sjekket om det er noen lokale glasshytter der du holder til, og kjøpe fra dem. Der får man ofte helt unike glass! På slike glasshytter kan man jo få spesialdesignet glass. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, _popcorn_ skrev:

Like eller ulike kofter er smaksak, er dette er par som liker litt klisje? Mange liker det, og mange liker det ikke, så det er mottaker det står på. 
Jeg synes ofte det er fint med par som har kofter/sokker i likt mønster, men ulike farger, men selv ville jeg neppe gått i det. 

Når det gjelder vinglassene, så ville jeg sjekket om det er noen lokale glasshytter der du holder til, og kjøpe fra dem. Der får man ofte helt unike glass! På slike glasshytter kan man jo få spesialdesignet glass. 

Takk for svar! Jeg måtte Google opp hva glasshytte var 🙂 det skal jeg undersøke! 

Nei, her har vi med to individualister å gjøre, så de er ikke så klisjé nei. Har tittet litt på nettet nå. Tror jeg går for to ulike. Men vanskelig å vite helt hvilke. Syns rødt og grått er veldig fint sammen. Om hun får det, og han i svart og grått ksnskje. Ikke så lett dette... 🙂

Hadde håpet noen kunne komme med konkrete tips. Dette er ikke helt mitt område, så får bare fortsette å lete litt rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg skal i bryllup til kusinen min i Italia til sommeren. Har bestemt meg for å gi dem kofter og sokker. De er fjellmennesker så det passer. Men, skal jeg gi de like eller ulike. Det er spørsmålet. Jeg syns like er fint, men er usikker på om det blir klisje? 

Så vil jeg gi to fine vinglass. Jeg vil ha norsk design. Kan noen komme med forslag til fine glass? De kan godt koste litt da jeg har tenkt til å kjøpe kun to sammen med en fjel og spekemat. 

Håper noen kan komme med forslag til både kofter og glass. Vil bli veldig takknemlig for det! 🙂

Like, det er litt romantisk å matche. Hvis du vil vinglassene skal være enkle kan jeg foreslå Magnor. Hvis du vil de skal ha «mønster» kan du jo sjekke ut Hadeland glassverk? 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WhiteSwan skrev:

Like, det er litt romantisk å matche. Hvis du vil vinglassene skal være enkle kan jeg foreslå Magnor. Hvis du vil de skal ha «mønster» kan du jo sjekke ut Hadeland glassverk? 😊 

Takk for svar! Hm. Sitter og sjekker rundt nå. For å være ærlig så har jeg null peiling på kofter osv 🙂 men vet at de vil like det veldig godt da. Skikkelige fjellfolk dette, og de elsker å besøke Norge, da de syns det er et vakkert land. Vil gi litt reklame til norsk design jeg da. Skal sjekke ut 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Takk for svar! Hm. Sitter og sjekker rundt nå. For å være ærlig så har jeg null peiling på kofter osv 🙂 men vet at de vil like det veldig godt da. Skikkelige fjellfolk dette, og de elsker å besøke Norge, da de syns det er et vakkert land. Vil gi litt reklame til norsk design jeg da. Skal sjekke ut 🙂

Null peiling på kofter selv! Så at de solgte mariusgensere på husfliden da, kanskje det er et alternativ? Veldig hyggelig at du legger så mye omtanke i gaven (og at du reklamerer litt for Norge, hehe) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Null peiling på kofter selv! Så at de solgte mariusgensere på husfliden da, kanskje det er et alternativ? Veldig hyggelig at du legger så mye omtanke i gaven (og at du reklamerer litt for Norge, hehe) 😊

Jo det er fordi denne kusinen min er en av mine nærmeste, og hun alltid har vært tilstede. Et vakkert menneske som jeg vil vise hvor mye betyr for meg. En flott mann hun får også. Jeg bruker ikke gi gaver for mer enn 1000 kr i bryllup sånn vanligvis da 🙂

Ja, det Mariusmønsteret er fint! Og jeg syns det er mye fint i norsk design. Liker å reklamere for Norge! Hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er brylluppsgave så tenker jeg det hadde vært koselig og lit romantisk med like, men kunne tatt ulike farger da.
Vinglass har jeg dessverre ingen formening om.

Anonymkode: b47ab...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks... eller med andre farger. Og rundfelling til dame og den med å montere inn ermene til herrer. Dette er gensere da, men fant ikke bilde med kofte. Dette er mariusmønsteret og det finnes også i kofter.

Bilderesultat for mariusgenser herr dame

Anonymkode: b47ab...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vinglass så synes jeg "Alba"-serien fra Magnor Glassverk er flotte. Lekre, tidløse og passer til det aller meste! Hadde jeg begynt å samle nå hadde jeg nok valgt dette designet. Ellers har Hadeland Glassverk mange fine også, for eksempel "Brilliant" eller "Odysse". Tar meg friheten med å anbefale en av mine favoritter som ikke er norsk og: Costa Boda sin "Chateau". Costa Boda er svensk design. Ah, det er så gøy med glass! 

Jeg regner forresten med at du har sjekket ut om brudeparet allerede samler på en glass-serie? Jeg ville i hvert fall satt veldig pris på å få noe fra det mønsteret vi samler på! Kjempeflott gave med vinglass, spekemat og fjøl -  men hos oss ville det vært litt malplassert med tilfeldige vinglass siden vi alt har en serie vi samler på og vi har litt begrenset lagerplass. Da hadde jeg satt mer pris på feks en vase - for den trenger ikke "passe resten" av det vi har i skapet. 

Når det gjelder kofter (igjen, super gave!) så er jeg personlig litt lei av Marius-mønsteret, siden det har vært så mye av dette de siste årene. Det er utrolig mange flotte mønstre! Hva med Setesdal eller Varde? Disse synes jeg er flotte. Jeg er også glad i min Selbu-genser. Jeg synes det hadde vært aller kulest med kofter i samme mønster, men litt ulike farger. Men helt like kan også være veldig fint! 

 

Anonymkode: 6117b...c3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min favorittserie i glass er  Odysse fra Hadeland.  Har de både i rødvin, hvitvin og champagne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kofter fra ulike steder i Norge. Setesdalskofta er jo veldig kjent for.eks. Tror jeg har sett en strikkebok med oppskrifter av "alle Norges kofter" eller noe sånt.

Hvor kommer ekteparet fra? 

Anonymkode: 8dbfb...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes kofter fra ulike steder i Norge. Setesdalskofta er jo veldig kjent for.eks. Tror jeg har sett en strikkebok med oppskrifter av "alle Norges kofter" eller noe sånt.

Hvor kommer ekteparet fra? 

Anonymkode: 8dbfb...f97

De er italienske, men er veldig glad i Norge og fjellene her. Er her hver høst og vandrer og klatrer rundt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett over det som er blitt anbefalt her. Mye fint! Valgets kvaler, men har skrevet her lapper med det jeg syns var finest. Så må jeg ta det det står på lappen. 

Ja, jeg sliter litt med ubeslutsomhet 😄 men mye fint. Jeg elsker glass da. 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...