Gå til innhold

Til de av dere som ikke vaksinerer barna deres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke kjipt å ha et barn som maksimalt blir tre år gammelt?

Anonymkode: f4c6b...125

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå blir de svar skyldig! Dette var spikeren i kista for antivaxxerne!

Anonymkode: 3fbbb...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en vaksinasjonsmotstander, men dette blir for dumt.

De aller fleste uvaksinerte vil klare seg bra.  Problemet er bare at de kan være en risiko for alle uvaksinerte, spedbarn, eldre, og andre med nedsatt immunforsvar, som ikke har mulighet til å beskytte seg mot smitte.

Anonymkode: 71668...cc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også legge til at til nå har de frivillig uvaksinerte vært beskyttet av flokkimmuniteten, men hvis stadig flere velger å la være og vaksinere barna og seg selv vil beskyttelsen fra flokkimmmunitet også bli borte, og alle uvaksinerte (frivillig og ufrivillig), i tillegg til de med nedsatt immunforsvar, ha større risiko for sykdom, og konsekvenser av sykdom.

Og angående at flokkimmuniteten blir borte.

Tuberkulose var borte i Norge i mange år, og fra 1995 var den ikke lenger en del av barnevaksinasjonsprogrammet for norske barn.  Ungdommer ble vaksinerte frem til 2009. (Sønnen min fikk vaksinetilbudet, datteren min er 2 år yngre, og fikk det ikke)

Og samtidig som dette skjer, ser vi at forekomsten av tuberkulose øker.

Det er ikke mer enn et par år siden jeg kom i prat med en mann på sykehuset.  Han fortalte at han hadde fått antibiotikaresistent tuberkulose, og at legene søkte i u-land etter medisiner som kunne hjelpe. Han fortalte at hvis de fikk tak i medisinene han måtte ha, måtte han behandles daglig i to år for å bli kvitt den.

Anonymkode: 71668...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de som er så forbanna for vaksiner også er imot innvandring. De ihjelsprøyta ungene deres møter de uvaksinerte hordene i barnehage, skole og badeland osv.

Anonymkode: 0335a...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på om de som ikke vaksinerer barna sine.. Hva gjør dere om dere skal på ferie til et annet land, hvor det er anbefalt å vaksinere seg mot forskjellige sykdommer som vi ikke har her til lands (enda). Driter dere i myndighetenes anbefalinger eller dropper dere disse reisemålene? 

Anonymkode: 07288...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2019 den 10.07, AnonymBruker skrev:

En ting jeg lurer på om de som ikke vaksinerer barna sine.. Hva gjør dere om dere skal på ferie til et annet land, hvor det er anbefalt å vaksinere seg mot forskjellige sykdommer som vi ikke har her til lands (enda). Driter dere i myndighetenes anbefalinger eller dropper dere disse reisemålene? 

Anonymkode: 07288...734

Jeg har ingen barn, for å ha det nevnt. Svarer på vegne av meg selv. Vaksine mot hepatitt A er ganske enkelt uaktuelt. Selvsagt innebefatter dette en risiko for å få sykdommen, men om det skulle skje, bekymrer jeg meg ikke. Tall fra 1991 i USA viser at færre enn 0.015% av smittete dør av denne sykdommen(Kilde: https://www.aabb.org/tm/eid/Documents/hepatitis-a-virus.pdf )Min individuelle risiko, som en for øvrig frisk person, vurderer jeg som svært lav. Dette er en sykdom som går over av seg selv. Mer eksotiske reisemål, hvor eksempelvis vaksine mot gulfeber er påkrevd, er uaktuelle. 

Endret av Monica1968
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...