Gå til innhold

Ang utroskap..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har innrømmet utroskap for min mann. Den andre mannen og konen er felles bekjente av oss. Konen aner ingenting, og mannen hennes kommer heller ikke til å fortelle. 

Jeg prøver så godt jeg kan å unngå henne i hverdagen, men det er ikke lett siden vi bor samme sted og har barn i samme klasse. 

Jeg har vel ingen plikt å fortelle henne? Den dårlige samvittigheten (som jeg absolutt fortjener) spiser meg opp, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å forholde meg til henne fremover.. 

Anonymkode: a86bc...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har selvsagt ingen plikt til å fortelle, men bør overtale "den andre mannen" til å fortelle dette selv. En kjip situasjon å komme i, men som man reder, ligger man, uten at jeg skal dømme deg. Lykke til og håper det går bra på hjemmebane i det minste. Du er ikke den første og du blir heller ikke den siste som faller for fristelsen.

Anonymkode: 9c3e4...9fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har innrømmet utroskap for min mann. Den andre mannen og konen er felles bekjente av oss. Konen aner ingenting, og mannen hennes kommer heller ikke til å fortelle. 

Jeg prøver så godt jeg kan å unngå henne i hverdagen, men det er ikke lett siden vi bor samme sted og har barn i samme klasse. 

Jeg har vel ingen plikt å fortelle henne? Den dårlige samvittigheten (som jeg absolutt fortjener) spiser meg opp, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å forholde meg til henne fremover.. 

Anonymkode: a86bc...0fa

Sånn er livet...noen ganger skjer utroskap. Man lever og lærer. Og lærer av sine feil. Ta ting som dem kommer. Kommer dette frem i lyset så får det bare bli sånn. Samvittigheten blir mildere med tiden. 

Anonymkode: 82965...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt det om jeg var deg. Dårlige mennesker ønsker kun seg selv best, og ikke andre. Tenk deg selv i situasjonen, ville du noen skulle fortalt deg eller la deg gå i møkken? 

Vi kvinner skal liksom ta vare på hverandre når det kommer til slikt. Det er heller ikke deg det går utover, men mannen.

Anonymkode: e6cb1...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rotemor skrev:

Jeg hadde ikke ønsket å vite.

Utganspunktet så tenker jeg samme. Men for meg er det stor forskjell på om det har skjedd en gang i "halvfylla" eller om det er snakk om lang tid bak ryggen hennes. 

Jeg hadde nok ikke sagt noe. Hva godt vil det gjøre? Du vil få lettet hjertet ditt, men dere har barn i samme klasse. Hvordan vil det bli om de blir gode venner og skal tilbringe tid sammen. 

Anonymkode: 3d939...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La være å fortelle. Dersom du og mannen hennes er ferdig med hverandre, så er det ingen vits i å lage enda med «trøbbel». Det man ikke vet osv. Har selv vært i din situasjon, det ble et helvete da kona fikk vite. Når det er sagt, så har samvittigheten roet seg med tiden, men jeg tenker alltid på det når vi møtes... 

Anonymkode: cc069...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville fortalt det om jeg var deg. Dårlige mennesker ønsker kun seg selv best, og ikke andre. Tenk deg selv i situasjonen, ville du noen skulle fortalt deg eller la deg gå i møkken? 

Vi kvinner skal liksom ta vare på hverandre når det kommer til slikt. Det er heller ikke deg det går utover, men mannen.

Anonymkode: e6cb1...0c8

Men tenker man virkelig på andre når man forteller sånt? Ofte er det vel snarere tvert imot, at man bare vil lette egen samvittighet. 

Argumentet for å fortelle er ofte det du skriver, at jeg ville jo visst det. Men alle er ikke som deg, skal du ta det valget for dem basert på at det er det du ville valgt? Du vet ikke om de ville visst og du vet ikke hvilke konsekvenser det har for den personen og deres familie og barn, du handler bare ut fra deg selv og ikke ut fra andre som du påstår.

Forøvrig går det også utover elskerinnen, de får jo gjerne like mye eller mer tyn enn mannen. Med mannen kan de kanskje finne ut at de skal jobbe med det, men elskerinnen vil forbli hatet resten av livet og må unngås som pesten. Med naboskap og barn i samme klasse og alt dette her så kan dette lage et helvete uten like, det kan til syvende og sist gå utover barna.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utganspunktet så tenker jeg samme. Men for meg er det stor forskjell på om det har skjedd en gang i "halvfylla" eller om det er snakk om lang tid bak ryggen hennes. 

Jeg hadde nok ikke sagt noe. Hva godt vil det gjøre? Du vil få lettet hjertet ditt, men dere har barn i samme klasse. Hvordan vil det bli om de blir gode venner og skal tilbringe tid sammen. 

Anonymkode: 3d939...158

Det har pågått over tid. De har hatt et vanskelig år og hun har gått i fra han (men raskt tatt han tilbake) i fjor, noe han begrunner sine dårlige valg med. Men jeg tenker som deg at det vil ikke komme noe godt ut av å fortelle, men samtidig hadde jeg ønsket å vite selv. Jeg vet det blir et helvete når det kommer ut, og jeg tenker siden min mann vet vil det det uansett komme for hennes ører en dag (pgs felles venner) 

 

Anonymkode: a86bc...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har pågått over tid. De har hatt et vanskelig år og hun har gått i fra han (men raskt tatt han tilbake) i fjor, noe han begrunner sine dårlige valg med. Men jeg tenker som deg at det vil ikke komme noe godt ut av å fortelle, men samtidig hadde jeg ønsket å vite selv. Jeg vet det blir et helvete når det kommer ut, og jeg tenker siden min mann vet vil det det uansett komme for hennes ører en dag (pgs felles venner) 

 

Anonymkode: a86bc...0fa

Så hva tenker din mann? Ønsker han at du skal fortelle dette til den andre kona, siden du sier at det vil komme for en dag etterhvert.

Vet neimen ikke hva jeg ville gjort i ditt tilfelle. For min del vet jeg at jeg ville vist om min partner hadde vært utro, hvis ikke ville jeg følt at forholdet var bygd på en løyn. Men det er jo din elskers ansvar å fortelle dette til sin kone, men han er tydeligvis for feig. Siden du sier at det vil komme frem med tiden, så tror jeg at jeg ville presset han du var utro med til å fortelle dette. Vil tro at det vil bli mye verre om dette kommer frem senere, for da har dere prøvd å lure dere unna virkeligheten og ikke tatt ansvar for deres handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...