Gå til innhold

NRK Debatten - Sophie Elise og Kristin Gjelsvik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Sirah skrev:

Uansett hvor mye du veier er du verdt like mye og bør kunne ha de samme rettighetene til å dele/eksponere det du vil.

Nei. Når du vet at unge følger deg så har du et ansvar. Det er barn ned i 10-,års alder som følger henne. De tenker at det hun tenker er riktig. Det hun tenker er psykt. Så enkelt

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, SoWhat? skrev:

Kan du si. Men lukk ikke øynene som jeg gjorde! Det er faktisk et problem

 Jeg har innsett det

 Tragisk nok er det et reellt problem, 😞

Digital Underground lanserte denne tidlig på 90-tallet. teksten er like aktuell idag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. Når du vet at unge følger deg så har du et ansvar. Det er barn ned i 10-,års alder som følger henne. De tenker at det hun tenker er riktig. Det hun tenker er psykt. Så enkelt

 

Det har jeg heller aldri sagt at jeg er uenig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

SE legger seg helt flat, men hvorfor poster hun sånne innlegg i utgangspunktet? Hun tenker ikke over noen ting.

Anonymkode: 8bed7...f45

Det er slik hun tjener penger. Hun tjener penger på andres usikkerhet. For en meningsløs og bortkastet jobb disse såkalte "influencerne" har. 

Det verste er jo når hun får kritikk for måten hun driver business på så begynner hun å sutre over at andre er så slemme mot henne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Det har jeg heller aldri sagt at jeg er uenig i.

Ok 🙂

Men jeg følger jo med. Helt ok at folk ikke er i vater. Men de har et ansvar i den posisjonen de har. Det er issues og stakkars meg hele veien. Det er bare ikkr bra. De vet hvem som hører og ser, men de tar ikke ansvar. SE er faktisk et intelligent menneske. Hun bør bidra mer til at unge føler seg bedre. Hun bør faktisk førstå. Hvilket jeg tror hun gjør. Men hun gir f.. Det er tragisk. Alt for speilet kan du si.

Linnea er ikke veldig intelligent. Hun er unnskyldt sånn sett. Men hallo. Hun har vært i gamet noen år

 SÅ dum er ingen. Jez

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ok 🙂

Men jeg følger jo med. Helt ok at folk ikke er i vater. Men de har et ansvar i den posisjonen de har. Det er issues og stakkars meg hele veien. Det er bare ikkr bra. De vet hvem som hører og ser, men de tar ikke ansvar. SE er faktisk et intelligent menneske. Hun bør bidra mer til at unge føler seg bedre. Hun bør faktisk førstå. Hvilket jeg tror hun gjør. Men hun gir f.. Det er tragisk. Alt for speilet kan du si.

Linnea er ikke veldig intelligent. Hun er unnskyldt sånn sett. Men hallo. Hun har vært i gamet noen år

 SÅ dum er ingen. Jez

Jeg tror egentlig vi er ganske enige, vi snakker bare veldig forbi hverandre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sansen for Fredik Solvang, han er en dyktig journalist både i Debatten og når han var programleder i Dagsnytt 18. Han stiller gode spørsmål, har tydeligvis satt seg inn i sakene, og gir seg ikke før han får svar på det han spør om. Slik han gjorde da han var debattleder for politikeren og plastisk kirurgi-forkjemperen i kveld.

Derfor er jeg skuffet over hvordan han ledet debatten mellom bloggerne. Han var ikke så kritisk som han pleier, det virket ikke som han hadde satt seg skikkelig inn i problematikken, han krevde sjelden seriøse og utfyllende svar, noe som han ellers er så dyktig på. Det kan tolkes som om han ikke tar influencerne og deres makt på alvor. At han også faller i fellen som så mange andre: dette er bare jentepjatt og damekrangel, ikke en viktig debatt mellom eiere og driftere av millionbedrifter som har flere lesere enn mange aviser, og har en enorm påvirkningskraft i målgruppen sin. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg tror egentlig vi er ganske enige, vi snakker bare veldig forbi hverandre :) 

Ok 🙂 du har nok rett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Velger å ikke heie på noen av disse brødhuene.

Anonymkode: e9960...237

Hei på den du vil du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev:

Jeg har sansen for Fredik Solvang, han er en dyktig journalist både i Debatten og når han var programleder i Dagsnytt 18. Han stiller gode spørsmål, har tydeligvis satt seg inn i sakene, og gir seg ikke før han får svar på det han spør om. Slik han gjorde da han var debattleder for politikeren og plastisk kirurgi-forkjemperen i kveld.

Derfor er jeg skuffet over hvordan han ledet debatten mellom bloggerne. Han var ikke så kritisk som han pleier, det virket ikke som han hadde satt seg skikkelig inn i problematikken, han krevde sjelden seriøse og utfyllende svar, noe som han ellers er så dyktig på. Det kan tolkes som om han ikke tar influencerne og deres makt på alvor. At han også faller i fellen som så mange andre: dette er bare jentepjatt og damekrangel, ikke en viktig debatt mellom eiere og driftere av millionbedrifter som har flere lesere enn mange aviser, og har en enorm påvirkningskraft i målgruppen sin. 

 

Det er fordi de er psyke

 Hvor langt går en da? Det er låst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken rolle spiller det at hun opererer seg, annet en at det er synd at hun ikke får helt fred med seg selv? Den dama har en veldig fin personlighet som bare blir tydeligere og tydeligere etterhvert som hun blir eldre. Hun er ydmyk, oppegående og varm og i stadig utvikling. Det er absolutt kvaliteter å se opp til. Sammen med Aftenposten journalisten var hun den som klarte seg best i denne debatten, syns jeg. Hun er saklig, konsentrert og tenker over hva hun sier og hvordan. Tommel opp for Sophie Elise!

Anonymkode: f1153...948

Problemet er at hun ikke tenker over det hun sier. Hun poster altså et bilde av seg selv med håret i hestehale der hun ser at hun ikke har så mye hår bak ørene og at hun har litt høyt hårfeste, noe som er HELT normalt, og presterer å si at det er helt krise og at hun må få det fikset. Det innlegget leses av tusenvis av de unge følgerne hennes, ungdom som er i en sårbar fase og lett kan få komplekser for dette selv. Det er snakk om en kvinne i midten av tjueårene, Norges mektigste mediekvinne, med flere års erfaring i bransjen. Da må hun tenke seg mer om før hun poster innlegg. Det er lov å gjøre feil, men når man har en så viktig posisjon som hun har må man tåle kritikken som kommer å.

Anonymkode: 9e7e1...34b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plager ikke folk som er så psykisk syke

 Så der står en

 Men de påvirker

Det et tragedien 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dessverre ikke Kristin fikk frem mange av de gode poengene hun har, men det gjør seg vanskelig når det virker som at det er et angrep på SE som person. Og det er jo der hun journalistdama kommer inn, som gjør all kritikk om til et personangrep. Og i samme slengen påstår at det bare er å avfølge SE. Håper ikke kun har døtre i tenårene!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er fordi de er psyke

 Hvor langt går en da? Det er låst. 

Jepp! This! Har man stått frem som psyk, så blir man uangripelig. Man skal bare applaudere eller være ekstra myk når man stiller kritiske spørsmål. Det er en forbanna uting. 

Anonymkode: 9de0f...560

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! This! Har man stått frem som psyk, så blir man uangripelig. Man skal bare applaudere eller være ekstra myk når man stiller kritiske spørsmål. Det er en forbanna uting. 

Anonymkode: 9de0f...560

Det er faktisk sånn

 Vi vil ikke skade mer. Eller såre mer

 Dermed slipper de unna. Det er så feil. Veldig feil. Men SE manipulerer mer fordi hun har høy iq. For det har hun. Hun er kynisk. Eller manipulert selv. Vi må ikke glemme apparater rundt dem heller. De er der. Hele veien. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at Linnea Myhre forsvarer henne sånn

Anonymkode: f8f57...bc5

I sin tid som blogger gjorde Myhre mye av det samme med spiseforstyrrelsen sin. Husker spesifikt et innlegg om hvordan hun dro ut en Lørdag for å kjøpe godteri og kom hjem med en pose med tre biter smågodt. Ikke nok med det, blogginnlegget gikk videre til å fortelle om hvis man bare tok en bitteliten bit, så kunne de TRE bitene vare helt til neste Lørdag. Lenge siden nå, men det var mye slikt i bloggen hennes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Anwa skrev:

I sin tid som blogger gjorde Myhre mye av det samme med spiseforstyrrelsen sin. Husker spesifikt et innlegg om hvordan hun dro ut en Lørdag for å kjøpe godteri og kom hjem med en pose med tre biter smågodt. Ikke nok med det, blogginnlegget gikk videre til å fortelle om hvis man bare tok en bitteliten bit, så kunne de TRE bitene vare helt til neste Lørdag. Lenge siden nå, men det var mye slikt i bloggen hennes.

Ja, og en gang noen kritiserte henne, så sa hun at de kunne bare holde kjeften sin. Hvorfor ble hun invitert til debatten egentlig? 

Anonymkode: 9de0f...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, og en gang noen kritiserte henne, så sa hun at de kunne bare holde kjeften sin. Hvorfor ble hun invitert til debatten egentlig? 

Anonymkode: 9de0f...560

Hun fokuserer jo på saken. Det burde du også. 

Anonymkode: adc4d...dd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Paperwall skrev:

Det er slik hun tjener penger. Hun tjener penger på andres usikkerhet. For en meningsløs og bortkastet jobb disse såkalte "influencerne" har. 

Det verste er jo når hun får kritikk for måten hun driver business på så begynner hun å sutre over at andre er så slemme mot henne. 

Enig. Influencerbransjen er utrolig råtten og burde vært regulert mye bedre, når man tenker på hvor mye makt de har. De er faktisk bedrifter som sitter og håver inn masse penger på unges usikkerhet, og siden dette fortsatt er en forholdsvis  ny og "useriøs"bransje, får de nærmest holde på som de vil. Kritikk mot disse bedriftene knebles med påstander om hets og mobbing. Bare det at Solvang, i følge flere i denne tråden, ikke var så krisitk som han pleier, er vel et slags bevis på at også han - som egentlig virker ganske opplyst - ikke har satt seg inn i hvordan denne bransjen opererer. Jeg tror mange av hans generasjon er av samme oppfatning, og det er utrolig skremmende. Jeg synes dette problemet er minst like viktig som kroppspressproblemet som har blitt frontet av noen av influencerne. 

Anonymkode: 4fdea...7da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er faktisk sånn

 Vi vil ikke skade mer. Eller såre mer

 Dermed slipper de unna. Det er så feil. Veldig feil. Men SE manipulerer mer fordi hun har høy iq. For det har hun. Hun er kynisk. Eller manipulert selv. Vi må ikke glemme apparater rundt dem heller. De er der. Hele veien. 

Ja, for de er så flinke, sterke, tøffe, flotte som er åpne om psyken. Halleluja liksom. Men se hva de driver med. Usunn blogging som trigger sårbare unge. De burde få mer kjeft, ikke mindre!

Anonymkode: 9de0f...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...