Gå til innhold

Transport til fødeplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvordan dere kommer dere til sykehuset, om alt går etter planen. 

Her i huset er det bare jeg som har lappen og vi har tyve minutter å kjøre, uten trafikk. (Han har bare oppkjøring igjen, men det rekker vi ikke nå. )

Er det innafor å ringe taxi eller vil de nekte å ta meg med? Ble plutselig litt usikker på det. 

Synes ambulanse blir litt vel drøyt. 

Er i uke 38 nå med barn nr 4.

 

Hva gjør dere når tiden er inne?

Anonymkode: 8612f...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taxi er det du skal bruke her. De nekter ikke å ta deg med nei! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor nå er det mange som blir kjørt med ambulanse, men det er pga litt lang reisevei. Er nok også en del som kjører selv. 

Ring taxi, eventuelt hør med noen andre på forhånd om de eventuelt kan kjøre når fødselen starter. 

Anonymkode: 638ad...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre timer reisevei og en samboer som er borte i lengere perioder av gangen grunnet jobb så det er ikke sikkert han er hjemme når ting starter.

Har fått beskjed av jordmor om å bruke taxi, skal undersøke om det finnes noen ordninger slik at jeg slipper å betale det selv. Om det er mer akutt kan man bruke ambulanse. 

Anonymkode: a6097...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må betale selv. Herlighet, man kan da ikke forvente at staten betaler taxien fordi man ikke har klart å ta seg sammen og tatt lappen i tide eller har vett nok til å spørre familie. 

Anonymkode: d3c8a...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må betale selv. Herlighet, man kan da ikke forvente at staten betaler taxien fordi man ikke har klart å ta seg sammen og tatt lappen i tide eller har vett nok til å spørre familie. 

Anonymkode: d3c8a...4fd

Du tror det har med vett å gjøre, ikke avstand? 

Anonymkode: 09ebc...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må betale selv. Herlighet, man kan da ikke forvente at staten betaler taxien fordi man ikke har klart å ta seg sammen og tatt lappen i tide eller har vett nok til å spørre familie. 

Anonymkode: d3c8a...4fd

Om det var mitt innlegg du siktet til angående betaling så har jeg lappen selv, samboeren min har også lappen men er borte i perioder grunnet jobb. Tre timers taxitur koster mange tusen kroner, brekker man foten her får man taxi fra legevakt til sykehus som er samme avstand dekket. Så derfor ønsker jeg å undersøke om man får det dekket, krever det ikke men vil se om det finnes muligheter.

Anonymkode: a6097...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje tatt med søppelsekk/plast og teppe hvis jeg skulle tatt taxi da. Hadde vært kjipt vis vannet gikk i taxien 🙈

Anonymkode: 5c174...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må betale selv. Herlighet, man kan da ikke forvente at staten betaler taxien fordi man ikke har klart å ta seg sammen og tatt lappen i tide eller har vett nok til å spørre familie. 

Anonymkode: d3c8a...4fd

Du vet det går an å svare som folk, ikke som fe? 

Anonymkode: 54a24...2a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han øvelseskjøre med deg? Isåfall så får dere sette på en L så får han kjøre. 

Eller be om hjelp fra nabo, venner eller familie og i verste fall ta drosje. Ville droppet å si noe annet enn at det haster. 

Sa ifra engang jeg ringte drosjen om at jeg har med hund på 2 kg i eget bur. Fikk beskjed om at drosjen kommer om 10 min. 40 min senere så var det fortsatt ingen drosje foran huset! Ble illsint og ringte opp igjen, havnet på tråden med ei jeg kjente og hun var ærlig og sa at de endte opp med å gjøre sånn fordi de var redde for bilene sine pga hår osv og at jeg mest sannsynlig måtte vente lenge. Så tenk deg hva de gjør når de tenker fostervann/blod/fødsel. 

Så dropp det i tilfelle. Og ja de jeg prater om var og er faktisk et «seriøst» taxi selskap.

Anonymkode: 41465...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har hatt førerkortet de siste 5 årene sammenhengende og er over 25, kan han øvelseskjøre til sykehuset. 

Anonymkode: 4f140...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må betale selv. Herlighet, man kan da ikke forvente at staten betaler taxien fordi man ikke har klart å ta seg sammen og tatt lappen i tide eller har vett nok til å spørre familie. 

Anonymkode: d3c8a...4fd

Jeg er uenig. Selv fikk jeg dekket fly til og fra sykehuset. Men jeg og mannen måtte betale 8000,- tur retur for at han skulle få være med på fødselen. 

Jeg måtte også bo fire uker på hotell pga flyambulanse krisen. Måtte spise ute hver dag for det fantes hverken kjøleskap eller kokeplater. Ble fryktelig dyrt, og levde vel kun på hveteboller fra Narvesen den siste uke. Brukte sikkert 15.000 bare på mat. 

Anonymkode: b8809...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har hatt førerkortet de siste 5 årene sammenhengende og er over 25, kan han øvelseskjøre til sykehuset. 

Anonymkode: 4f140...2ba

Ja, det var i utgangspunktet planen vår, men ser nesten ut som det blir billigere med taxi enn parkering og vet jo ikke hvor stressa han blir. Bare lurte på om det var greit å bestille taxi, om noen hadde erfating. 🤗

Anonymkode: 8612f...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk rekvisisjon fra legen som jeg kunne bruke hvis jeg måtte ta drosje til føden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi kjørte selv 😅 men hun var på overtid, så hun visste at hun skulle settes i gang da hun satte seg i bilen og kjørte. Var i samme situasjon som deg :) 

Men ellers enn det hadde hun avtalt med min daværende samboer at han kunne kjøre hvis riene plutselig skulle sette i gang. Du har ingen mulighet til å avtale med noen andre da? Jeg tror ikke taxi blir dekket hvis du har muligheter for å komme deg til sykehuset på andre måter. 

Anonymkode: a7a5a...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok taxi, hadde til og med en veldig hyggelig samtale med sjåføren 😅

Anonymkode: b97b2...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at føden kan rekvirere taxi via pasientreiser, spesielt når avstanden er så mye som tre timer. Da vil det være en egenandel å betale. Mulig de kan gjøre det for deg også TS, med en avstand på 20 minutter. Skader i alle fall ikke å høre med dem når du ringer inn når fødsel er i gang. Pasientreiser er et av fellesskapets goder som vi har all rett til å benytte oss av når omstendighetene tilsier det.

Anonymkode: c519d...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rekker han ikke oppkjøring nå? Jeg tok selv oppkjøring med begynnende svangerskapsforgiftning 10 dager før termin. At en frisk og rask far ikke kan ta/planlagt oppkjøring to uker før termin er litt rart for meg

Anonymkode: b0cb7...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...