Gå til innhold

Hvem tar initiativet til sexen ?


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Menn har tradisjonelt sett vert de som ofast har  tatt  initiativet til sex.      For noen tiår tilbake i tid var det tabu  å  høre blandt kvinner at de tok initiativet til sexen.     Denne trenden  har heldigvis endret ettersom kvinner  flest  har blitt mer frittalende og de tar idag  mer ansvar for sin egne sexopplevelser . 

Menn  opplevde   det gjerne   som en "gavepakke" dersom   dama tok initiativet til sexen , og det var slettes ikkje vanleg ettersom hun lett kunne oppfattes som "lett på tråden".   

Undres imidlertid på hvor langt "likestillingen har komt her" og hvem som oftast tar initiativet til sexen hos deg / dere ?

 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg. Men han avviser meg som oftest, så nå gidder jeg ikke mer. 

Anonymkode: 56c5e...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar mest, men jeg tar også . Jeg rekker nesten ikke, siden han vil hele tiden 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg. Men han avviser meg som oftest, så nå gidder jeg ikke mer. 

Anonymkode: 56c5e...30b

Og kanskje er du i selskap med mange kvinner her.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Han tar mest, men jeg tar også . Jeg rekker nesten ikke, siden han vil hele tiden 😂

Nokså likestilt der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dame å tar veldig ofte initiativ til sex når det er en mann jeg er trygg på. Men begynner han å være avvisende når jeg prøver på sex så går det på selvtilliten å slutter dermed å ta initiativ til sex.

Anonymkode: e16b5...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Aldri opplevd at ei dame har tatt initiativ til sex. 

Da har du ikke truffet de rette.  😆

Anonymkode: 322ac...3e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest jeg.... Og er litt lei det. Vi har snakket om det. Han vet jeg sliter endel med smerter og derfor tar han ikke initiativ. Sagt at sex faktisk kan være smertedempende..... 

Anonymkode: 8ba07...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame å tar veldig ofte initiativ til sex når det er en mann jeg er trygg på. Men begynner han å være avvisende når jeg prøver på sex så går det på selvtilliten å slutter dermed å ta initiativ til sex.

Anonymkode: e16b5...994

Sånn er det her og 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Aldri opplevd at ei dame har tatt initiativ til sex. 

Da er vi to.

Anonymkode: 7b72e...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi to.

Anonymkode: 7b72e...0f4

Bare si tid og sted så skal vi endre på det ;)

Anonymkode: e16b5...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kanskje mer initiativ enn kjæresten, men han gjør meg så ufattelig kåt at jeg ikke klarer holde meg unna han.

Skal sies at de siste par årene av ekteskapet mitt var nesten sexløst så jeg tar kanskje igjen det tapte. 

Anonymkode: a2416...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest jeg (kvinnen). Han sier aldri nei, men hadde virkelig satt pris på at han oftere tok initiativ. Han kan gjerne vise meg tidligere på dagen at han har lyst på meg, men når det kommer til det endelige initiativet, når vi faktisk har mulighet til å ha sex, så må jeg ta initiativ 80% av gangene. 

Anonymkode: a0ae6...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meg 99% av gangene (kvinne). Han er alltid klar da, men skulle ønske han tok mer initiativ. 

Anonymkode: 47d13...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Gledeleg og intrs.  å  registrerer  at det tydelegvis har skjedd en holdningsendring blandt kvinner når det gjeld å ta initiativet til sexen.     Har  nok utvilsamt  samanheng med en  holdningsendring /  genrasjonskifte, sexualoppl. og ikkje minst   tilgangen på prevansjon.    P-piller var eit ukjent prevansjonmiddel tidligere, og  kondomer var kun å få kjøpt på postordre.   

Å få barn utenfor ekteskapet var ikkje akseptert, og  samboerskap vart etterhvert  eit omstridt tema mot   slutten av 70-tallet,  og   skilsmisser, utroskap vart høyst uvanleg og  blei   lett bygdaprat av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meg 99% av gangene (kvinne). Han er alltid klar da, men skulle ønske han tok mer initiativ. 

Anonymkode: 47d13...5e3

Han er alltid kla, men tar aldri initiativet.    Kanskje er det bare  mangel på kommuniksjon eller  han er for sjenert til å ta initiativet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tryggest at kvinner gjør det, om en mann gjør det kan han bli anklaget for voldtekt.

Anonymkode: c19b3...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...