Gå til innhold

Har jeg rett eller rett og slett bare vanskelig kunde


Elise80

Anbefalte innlegg

Hei!

Opplevde en episode på en kiwi butikk tidligere idag her i Oslo.

Gikk inn med min sønn og kjøpte is. Denne isen er hans favoritt, og det beste med isen er de småe sjokobiter.

Etter å ha betalt, åpna sønnen min isen og sa at det er ingen sjokobiter på den? 4 åringen spurte om vi kunne bytte, for denne isen er «feil».

Gikk bort og spurte butikksjefen: hei! Denne isen er ikke som den skal ( pekte på bildet av isen ). Den mangler disse sjokobiter. Kan vi få bytte en annen. Sønnen min liker best ved isen er disse sjokobitene.

Da smilte han butikksjefen nedlatende: hva sier du? INGEN SJOKOLADE??!!! Haha Du har jo åpna den!! Ble så flau og unnskyldte og sa sønnen har spist den før, og den skal ha disse sjokobitene. Og jeg pekte på bildet av isen igjen. Og han ble irritert og sa du HAR JO ÅPNA den!!

Ble flau og gikk.

Men nå som jeg tenker tilbake. Men man må  jo åpne isen for å kunne se at den ikke er som den skulle være.

Ble kanskje bare måten han svarte som gjorde meg litt paff. Han snakket litt dårlig norsk, så trodde først han ikke hørte meg ordentlig. Men nå som jeg tenker tilbake, han var bare nedlatende😔

Han som stod i kassa lo også litt.

Var jeg virkelig en vanskelig kunde? Trodde man kunne bytte hvis varen ikke er som den burde/lovet, selvom man har åpna den?

Uansett, man kunne ikke bare svare pent tilbake?😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send en mail til is  produsenten og butikkkjeden om oppførselen dems. Selvfølgelig er produksjonsfeil reklamaskonsgrunn.

Anonymkode: d85b8...f03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt klage til butikkjeden om oppførselen og sendt melding til isprodusenten. for en idiot! Det der er dårlig kundebehandling. 

Anonymkode: 2f3e0...9da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel heller klaget til produsenten av isen........

Anonymkode: baa54...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett. dette er som å kjøpe en hvilken som helst annen vare også finne ut at den har mangler etter kjøpet. du har selvfølgelig rett til å bytte, og sjefen på butikken burde jo skjønne at slikt kan forekomme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg var ikke vanskelig?

Åh, føler meg mye bedre nå. Måten de reagerte på fikk meg til å føle den vanskelige og dumme dama. Litt lei meg hele dagen faktisk😔 

Men nå er jeg lettet🤗 Og glad. 

Tusen takk♥️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg skjønner, men var dette den isen som skulle ha sjokoladebiter, eller hadde han tatt feil is ved et uhell? Dersom det var produksjonsfeil og isen faktisk manglet sjokolade, skulle han selvsagt få levert den og byttet. Dersom han tok feil is, så er jeg enig med den ansatte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper å klage, for han var jo sjefen selv.

Så så...

Men jeg er bare glad den ekle klumpen i magen er borte🤗

Takk til dere som svarer♥️

Rart at få ord kan ødelegge dagen til en person. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt rett å klage på sånt, spiller ingen rolle om det er mat eller elartikler. Er ikke varen som den skal, om det er butikken eller produsenten som har feil reklamebilder, så skal man selvsagt få si at den her vil jeg ikke ha. Så du skal ikke føle deg dum :) Det var sjefen der og den ansatte som oppførte seg dårlig. 

Anonymkode: fa4fb...001

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elise80 skrev:

Clefable: isen manglet sjokoladebiter. Vi tok ikke feil is😊

Da ville jeg sendt mail til noen høyere opp i kjeden, dersom han var daglig leder på akkurat denne butikken. Det er jo produksjonsfeil og reklamasjon, og som du sier, helt umulig å vite før pakningen er åpnet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Elise80 skrev:

Så jeg var ikke vanskelig?

Åh, føler meg mye bedre nå. Måten de reagerte på fikk meg til å føle den vanskelige og dumme dama. Litt lei meg hele dagen faktisk😔 

Men nå er jeg lettet🤗 Og glad. 

Tusen takk♥️

Hadde sjefen min oppført seg slik hadde jeg måpt herfra og til månen. 

Du var ikke vanskelig i det hele tatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, King in the North skrev:

Hadde sjefen min oppført seg slik hadde jeg måpt herfra og til månen. 

Du var ikke vanskelig i det hele tatt. 

♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elise80 skrev:

Så jeg var ikke vanskelig?

Åh, føler meg mye bedre nå. Måten de reagerte på fikk meg til å føle den vanskelige og dumme dama. Litt lei meg hele dagen faktisk😔 

Men nå er jeg lettet🤗 Og glad. 

Tusen takk♥️

Nei, du var ikke vanskelig. Synd du oppfattet det slik selv syntes jeg! Det er en is og det er jo helt utrolig at han ikke bare byttet med et smil. Med mindre det er noen detaljer rundt her som du har unnlatt å fortelle om her, så er jeg 100% enig med deg.

Anonymkode: fec59...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynn å handle på REMA 1000 i stedet! Der ville Kjøpmannen garantert byttet isen med et smil

Anonymkode: 607fb...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Clefable skrev:

Da ville jeg sendt mail til noen høyere opp i kjeden, dersom han var daglig leder på akkurat denne butikken. Det er jo produksjonsfeil og reklamasjon, og som du sier, helt umulig å vite før pakningen er åpnet!

Vet ikke om jeg skal sende, jeg er så konfliktsky🤦🏼‍♀️ 

Men jeg trenger bare å vite at jeg hadde rett, så nå er jeg tipp topp🤗👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig butikksjef! Hadde ikke merket et sånt svinn på noen måte og ha burde ikke laget noe nummer ut av at isen var åpnet. For 1 idiot av butikksjef du har truffet på. 

Anonymkode: f28cd...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du var ikke vanskelig. Synd du oppfattet det slik selv syntes jeg! Det er en is og det er jo helt utrolig at han ikke bare byttet med et smil. Med mindre det er noen detaljer rundt her som du har unnlatt å fortelle om her, så er jeg 100% enig med deg.

Anonymkode: fec59...f75

Skriver akkurat slik det skjedd👍🏻😊 

Tror at grunnen til at jeg tvilte på meg selv var at måten de reagerte på. 

Men nå er alt glemt🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...