Gå til innhold

Hvorfor ikke skille seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg/vi sliter etter hans  langvarige utroskspshistorie med en kollega. Vi har jobbet med å finne tilbake til hverandre. Også med parterapi Vi har barn i tenåra.

Mine tyngste argumenter for  å bli er barna, jeg elsker ham og at vi har hatt godt liv sammen. 

Mot er at jeg har mistet del av respekten for ham etter utroskapet, vi har nesten ikke  seks, han har hånfult og nedlatende sett å snakke til meg til tider. Han forstår ikke heller at utroskap har satt spor som for altid kommer å være der, eller han erkjenner det men vill ikke prate om det. 

Nå ønsker jeg litt fler for argumenter for å ikke skille seg fra dere. Hvilke pluss har vi å forbli sammen.

Har jo egentlig ikke lust å skille meg men sliter så mye mer nå etter utroskapen med hans dårlige sider og kranglene føles mye mer ødeleggende en før....

Anonymkode: 3c713...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres ikke ut som en bra mann lenger for deg...skill deg, finn deg selv, finn en annen mann som er snill og ikke nedlatende...

Anonymkode: a9ae6...771

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fleur de lis

I din situasjon ser jeg ingen flere positive ting enn de du skriver, og de du skriverier jo ikke særlig positive. 

Du er med en mann som det ikke blir bedre med selv etter terapi, som snakker nedlatende til deg, og som ikke forstår problemet med utroskap. Altså, dette blir ikke bedre med tiden, det håper jeg du ser? Det vil bare fortsette å være slik, eller bli verre. 

Du fortjener bedre enn dette. Ikke hold sammen bare for barna, barna vil heller ha foreldre som har det bra på hvert sitt hold enn foreldre som har det ille sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

At barna må høre på at faren er hånende og nedsettende mot deres mor - er grunn nok for å gå. Stakkars barn! Slikt skal de slippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, fleur de lis skrev:

I din situasjon ser jeg ingen flere positive ting enn de du skriver, og de du skriverier jo ikke særlig positive. 

Du er med en mann som det ikke blir bedre med selv etter terapi, som snakker nedlatende til deg, og som ikke forstår problemet med utroskap. Altså, dette blir ikke bedre med tiden, det håper jeg du ser? Det vil bare fortsette å være slik, eller bli verre. 

Du fortjener bedre enn dette. Ikke hold sammen bare for barna, barna vil heller ha foreldre som har det bra på hvert sitt hold enn foreldre som har det ille sammen. 

Han forstår problem med utroskapet men ikke behovet å fortsette å snakke om det. Vi er på andre året nemlig. Jeg er som sagt mindre tolerant for hans dårlige sider. Vi har alle dårlige sider. Men med utroskap har han på et sett brukt opp velviljen min.

Anonymkode: 3c713...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere ikke sex?

Anonymkode: 0094f...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vi har jobbet med å finne tilbake til hverandre", skriver du. Hvordan har dere jobbet?

Man kan komme seg forbi utroskap. Men det forutsetter jo at den som er utro vet hvilken skade han/hun har påført den andre, og tåler at det tar tid å komme over.

Å være nedlatende og full av hån er også et dårlig trekk. Det høres jo ikke ut som om han respekterer deg. Og du respekterer ikke ham. Jeg tror respekt er en forutsetning for seksuell tenning og nærhet, og forstår ikke hvordan dere skal få et godt forhold igjen når det er slik. Har dere snakket om det i terapien?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere ikke sex?

Anonymkode: 0094f...5f7

Stemningen generelt mellom oss inviterer ikke til seks. Tenåringer som aldri legger seg  setter også sin begrensning. Vi er godt over 50 så jeg har vel merket nedgang i lusten også og tar mindre initiativ. Har også problem med helsen siden utroskapet så er nok så sliten med krevende jobb, oppfølgning barna, syke foreldre mm. Og jeg  tenker fortsatt den andre kvinnen i kombinasjon med seks. Han tar nok ikke initiativ derfor at han er redd å bli avvist.

Anonymkode: 3c713...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CamillaCollett skrev:

"Vi har jobbet med å finne tilbake til hverandre", skriver du. Hvordan har dere jobbet?

Man kan komme seg forbi utroskap. Men det forutsetter jo at den som er utro vet hvilken skade han/hun har påført den andre, og tåler at det tar tid å komme over.

Å være nedlatende og full av hån er også et dårlig trekk. Det høres jo ikke ut som om han respekterer deg. Og du respekterer ikke ham. Jeg tror respekt er en forutsetning for seksuell tenning og nærhet, og forstår ikke hvordan dere skal få et godt forhold igjen når det er slik. Har dere snakket om det i terapien?

Vi har gått i terapi, kurs, funnet felles aktiviteter, jeg har lest masse samlivsbøker og andre skriv. Innført positive innslag i hverdagen ( men de faller bort når vi er presset av ytre forhold). Jeg klamrer meg fast de case der par har fått det bedre etter utroskap og der det skrives at parforhold med barn uten vold og misbruk er verdt å reddes. 

Vi har pause fra terapi nå men  dette hvordan han utrykker seg både i ord og kroppsspråk var oppe.

At han har hånfull, ironisk sett når han blir konfrontert eller havner i forsvarsposisjon eller føler seg ellers underlegen. Men det ser ikke ut at det blir noen endring på det. Og jeg synes det er belastende jeg blir lei meg og iblant sint og siger slemme ting tilbake.

Anonymkode: 3c713...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemningen generelt mellom oss inviterer ikke til seks. Tenåringer som aldri legger seg  setter også sin begrensning. Vi er godt over 50 så jeg har vel merket nedgang i lusten også og tar mindre initiativ. Har også problem med helsen siden utroskapet så er nok så sliten med krevende jobb, oppfølgning barna, syke foreldre mm. Og jeg  tenker fortsatt den andre kvinnen i kombinasjon med seks. Han tar nok ikke initiativ derfor at han er redd å bli avvist.

Anonymkode: 3c713...7fb

Det skrives sex. Seks er et tall. 

Anonymkode: 2dacf...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skrives sex. Seks er et tall. 

Anonymkode: 2dacf...e9c

Takk? de små bagatellene gjør alt så mye enklere.. hva hadde livet vært uten små stikk. Det var jo umulig å forstå fra sammenhenget at det var tallet 6 som var issue her.🤔

Anonymkode: 3c713...7fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine argumenter for å bli er barna; men de er tenåringer sier du. Er de robuste? Kan de tåle en skilsmisse? 

Du sier du elsker han. Hva er å elske for deg da? Det virker ikke som han elsker deg tilbake. Hadde du flyttet kunne du ha funnet en mann som kunne ha elsket deg tilbake. Og som hadde tatt i mot din kjærlighet.

Dere har et godt liv. Hvordan er dette livet godt? Han er utro, han er sur og han krangler. Er det et godt liv å ha et mennesket i sitt hjem som lager så dårlig stemning? 

Jeg tror du har blitt litt blind for hva som er et godt liv. Det ligger ingen gode argumenter her (kanskje barna) for å bli.

Anonymkode: 3aae3...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine argumenter for å bli er barna; men de er tenåringer sier du. Er de robuste? Kan de tåle en skilsmisse? 

Du sier du elsker han. Hva er å elske for deg da? Det virker ikke som han elsker deg tilbake. Hadde du flyttet kunne du ha funnet en mann som kunne ha elsket deg tilbake. Og som hadde tatt i mot din kjærlighet.

Dere har et godt liv. Hvordan er dette livet godt? Han er utro, han er sur og han krangler. Er det et godt liv å ha et mennesket i sitt hjem som lager så dårlig stemning? 

Jeg tror du har blitt litt blind for hva som er et godt liv. Det ligger ingen gode argumenter her (kanskje barna) for å bli.

Anonymkode: 3aae3...bfd

Jeg skrev vi har hatt godt liv. Det er ikke like godt nå som dere skjønner av jeg skrev. 

Anonymkode: 3c713...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev vi har hatt godt liv. Det er ikke like godt nå som dere skjønner av jeg skrev. 

Anonymkode: 3c713...7fb

Nei, det er ikke godt nå. Til tross for terapi og forsøk. Er det da noe som tilsier at det kan bli godt igjen? Alle forhold kan ikke repareres selv om de var gode engang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Nei, det er ikke godt nå. Til tross for terapi og forsøk. Er det da noe som tilsier at det kan bli godt igjen? Alle forhold kan ikke repareres selv om de var gode engang.

Jeg håper fortsatt at mannen min vokser med oppgaven. Alternativet å gå i fra hverandre føles som så stort nederlag når vi har valgt hverandre og har barn.  Og vi har har fortsatt også gode dager,  hendelser, alt er ikke sort. Vi ha 2018 hatt ekstra tøft med dødsfall, syke barn, ekstra mye på jobb, så føles at jeg ikke ha kunnet  puste i hele tatt. Derfor søkte jeg argumenter her for å bli, trengte en boost men det ble motsatt🙄

Anonymkode: 3c713...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er to år siden utroskapet kan du forvente noen år til før det blir bedre. Og han må forvente å jobbe for tillit og respekt. Det er vanskelig, men jeg har valgt å fortsette livet etter utroskap. Vi har det bra fordi vi kan snakke om alt, og vi har det vanskelig fordi vi innimellom ikke er gode nok på kommunikasjon. Men det går bare  noen timer før vi snakker om det igjen. Jeg ønsker livet mitt selv om jeg er blitt ganske ødelagt. Jeg håper jeg kan bygge meg opp igjen. Han ønsker livet med meg, men det koster ham mye både praktisk og følelsesmessig. Det er 4 år siden utroskap her, men vi har mye sex og kan ha det både gøy og godt sammen. Det gjelder å oppsøke situasjoner og legge til rette for at dere kjenner kjærlighet mot den andre, og så utnytte det der og da. Jeg er utrolig glade for at vi er sammen, men kan ikke si hvordan det er å bryte. 

Anonymkode: caf57...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru Hehosot
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper fortsatt at mannen min vokser med oppgaven. Alternativet å gå i fra hverandre føles som så stort nederlag når vi har valgt hverandre og har barn.  Og vi har har fortsatt også gode dager,  hendelser, alt er ikke sort. Vi ha 2018 hatt ekstra tøft med dødsfall, syke barn, ekstra mye på jobb, så føles at jeg ikke ha kunnet  puste i hele tatt. Derfor søkte jeg argumenter her for å bli, trengte en boost men det ble motsatt🙄

Anonymkode: 3c713...7fb

Jeg forsto ikke at du trengte en boost. 

Hva med å reise bort, bare du, om så bare for ei helg. Så får du pustet litt og tenkt. 

Så kan du tenke fremover? Når barna blir voksne og flytter hjemmefra, da blir det du og den teite gubben din som da skal gå inn i alderdommen sammen. Så driter du litt i her og nå og tar vare på DEG, ikke tenk så mye på han og ekteskapet? Så får det her være de onde dagene, så kommer de gode dagene senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Hehosot skrev:

Jeg forsto ikke at du trengte en boost. 

Hva med å reise bort, bare du, om så bare for ei helg. Så får du pustet litt og tenkt. 

Så kan du tenke fremover? Når barna blir voksne og flytter hjemmefra, da blir det du og den teite gubben din som da skal gå inn i alderdommen sammen. Så driter du litt i her og nå og tar vare på DEG, ikke tenk så mye på han og ekteskapet? Så får det her være de onde dagene, så kommer de gode dagene senere? 

Takk du, 😊 

TS

Anonymkode: 3c713...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det bare er to år siden utroskapet kan du forvente noen år til før det blir bedre. Og han må forvente å jobbe for tillit og respekt. Det er vanskelig, men jeg har valgt å fortsette livet etter utroskap. Vi har det bra fordi vi kan snakke om alt, og vi har det vanskelig fordi vi innimellom ikke er gode nok på kommunikasjon. Men det går bare  noen timer før vi snakker om det igjen. Jeg ønsker livet mitt selv om jeg er blitt ganske ødelagt. Jeg håper jeg kan bygge meg opp igjen. Han ønsker livet med meg, men det koster ham mye både praktisk og følelsesmessig. Det er 4 år siden utroskap her, men vi har mye sex og kan ha det både gøy og godt sammen. Det gjelder å oppsøke situasjoner og legge til rette for at dere kjenner kjærlighet mot den andre, og så utnytte det der og da. Jeg er utrolig glade for at vi er sammen, men kan ikke si hvordan det er å bryte. 

Anonymkode: caf57...b03

Takk at du delte/TS

Anonymkode: 3c713...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...