Gå til innhold

Meslinger tilbake i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk skal dere f... meg ha, dere vaksinemotstandere. Er dere virkelig klar over hva dere holder på med?

Anonymkode: d5c47...76f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 12 mnd har ikke blitt vaksinert ennå (tilbys ved 15), burde vi holde oss inne? Samt får jeg vaksinert hun i morgen? 😢 skremmende dette! 

Anonymkode: dee89...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp...Er ikke denne sykdommen diskutert tilstrekkelig? Jeg har forklart så mange ganger hvordan dette, i min tid, var en helt vanlig barnesykdom som alle fikk, og at barn uten underliggende sykdom, og som ikke er underernært(eller lider av a - vitaminmangel)i praksis omtrent aldri dør av meslinger. Jeg har ikke tid eller energi til å ta den debatten igjen, da jeg har utbrodert dette over hvem - vet - hvor - mange - innlegg.

Influensa tar liv av opp til 1700 i året. Skal du tvangsvsksinere for det også? I USA døde 100 barn årlig før varicella - vaksinen. Vil du tvangsvsksinere mot det også? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne utviklingen er skikkelig ekkel, bor selv i Oslo og har en liten baby som ikke har blitt vaksinert ennå. Blir bekymret for han og alle andre babyer og andre som ikke kan ta vaksinen. 

Anonymkode: 424a9...21c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Monica1968 skrev:

Gjesp...Er ikke denne sykdommen diskutert tilstrekkelig? Jeg har forklart så mange ganger hvordan dette, i min tid, var en helt vanlig barnesykdom som alle fikk, og at barn uten underliggende sykdom, og som ikke er underernært(eller lider av a - vitaminmangel)i praksis omtrent aldri dør av meslinger. Jeg har ikke tid eller energi til å ta den debatten igjen, da jeg har utbrodert dette over hvem - vet - hvor - mange - innlegg.

Influensa tar liv av opp til 1700 i året. Skal du tvangsvsksinere for det også? I USA døde 100 barn årlig før varicella - vaksinen. Vil du tvangsvsksinere mot det også? 

Denne arrogansen setter vel bare to strek under svaret JA til tvangsvaksinering av barn.

 

Anonymkode: 0e644...176

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk. Og helt unødvendig!

Anonymkode: e3bf0...c3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes denne utviklingen er skikkelig ekkel, bor selv i Oslo og har en liten baby som ikke har blitt vaksinert ennå. Blir bekymret for han og alle andre babyer og andre som ikke kan ta vaksinen. 

Anonymkode: 424a9...21c

Nettopp! Skjønner du er bekymret!

Anonymkode: e3bf0...c3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk skal dere ha vaksinemotstandere 🙄 Fornøyde?

Anonymkode: 6b56d...fa2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monica1968 skrev:

Gjesp...Er ikke denne sykdommen diskutert tilstrekkelig? Jeg har forklart så mange ganger hvordan dette, i min tid, var en helt vanlig barnesykdom som alle fikk, og at barn uten underliggende sykdom, og som ikke er underernært(eller lider av a - vitaminmangel)i praksis omtrent aldri dør av meslinger. Jeg har ikke tid eller energi til å ta den debatten igjen, da jeg har utbrodert dette over hvem - vet - hvor - mange - innlegg.

Influensa tar liv av opp til 1700 i året. Skal du tvangsvsksinere for det også? I USA døde 100 barn årlig før varicella - vaksinen. Vil du tvangsvsksinere mot det også? 

Du får trøste de pårørende til de 72 som døde  i Europa i fjor da med at det i praksis skjer omtrent aldri. 

Og til alle de blinde, døve eller med hjerneskade, se der, meslinger er tross alt ikke SÅ dødelig, de døde jo ikke. 

Du vet det er ekstremt smittsomt, ikke sant? Uten vaksinasjon ville nesten alle fått det, derav «vanlig» barnesykdom. Vanlig betyr ikke ufarlig.

Anonymkode: f8e95...dc8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes denne utviklingen er skikkelig ekkel, bor selv i Oslo og har en liten baby som ikke har blitt vaksinert ennå. Blir bekymret for han og alle andre babyer og andre som ikke kan ta vaksinen. 

Anonymkode: 424a9...21c

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne arrogansen setter vel bare to strek under svaret JA til tvangsvaksinering av barn.

 

Anonymkode: 0e644...176

Meslinger er ingen dødelig sykdom. De menneskene som evt kan dø av meslinger, er de samme som kan dø av influensa eller utvikle en dødelig lungebetennelse av å være i nærheten av en som har en vanlig forkjølelse også. Vi kan ikke vaksinere alle mot absolutt alt. Meslinger er blitt hysteri, og folk tenner på alle plugger uten å ha innsikt i en annen vinkel enn skremselspropagandaen til legemiddelindustrien. 

Anonymkode: 433bb...126

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monica1968 skrev:

Gjesp...Er ikke denne sykdommen diskutert tilstrekkelig? Jeg har forklart så mange ganger hvordan dette, i min tid, var en helt vanlig barnesykdom som alle fikk, og at barn uten underliggende sykdom, og som ikke er underernært(eller lider av a - vitaminmangel)i praksis omtrent aldri dør av meslinger. Jeg har ikke tid eller energi til å ta den debatten igjen, da jeg har utbrodert dette over hvem - vet - hvor - mange - innlegg.

Influensa tar liv av opp til 1700 i året. Skal du tvangsvsksinere for det også? I USA døde 100 barn årlig før varicella - vaksinen. Vil du tvangsvsksinere mot det også? 

Den er åpenbart ikke diskutert tilstrekkelig når det finnes ignorante idioter som deg som ikke forstår alvoret. Måte du ordlegger deg på er typisk for bortskjemte vestlige folk som aldri har sett sykdommen og dermed forstått dens farer. Meslinger kan medføre alvorlig infeksjoner med hjerneskade, kraftig diare med dehyrering, betennelse i hjertet og betennelse i øynene som kan redusere synet permanent. Man trenger ikke dø for at det skal være farlig. Gravide kan spontanabortere og fosteret bli alvorlig sykt. Vaksinen kom inn in barnevaksinasjonsprogrammet i 1969, altså lenge før massemedia kunne fortelle hvor farlig sykdommen var og konsekvensene den fikk for enkelte. Det er nesten så jeg håper det ryker med et par unger bare for å stoppe kjeften på sånne som deg. 

Anonymkode: 76bc6...85d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ServiceManagerFrue
11 minutter siden, Monica1968 skrev:

Gjesp...Er ikke denne sykdommen diskutert tilstrekkelig? Jeg har forklart så mange ganger hvordan dette, i min tid, var en helt vanlig barnesykdom som alle fikk, og at barn uten underliggende sykdom, og som ikke er underernært(eller lider av a - vitaminmangel)i praksis omtrent aldri dør av meslinger. Jeg har ikke tid eller energi til å ta den debatten igjen, da jeg har utbrodert dette over hvem - vet - hvor - mange - innlegg.

Influensa tar liv av opp til 1700 i året. Skal du tvangsvsksinere for det også? I USA døde 100 barn årlig før varicella - vaksinen. Vil du tvangsvsksinere mot det også? 

Det er ikke meslinger i seg selv som er så farlig, men følgeskader og sykdommer. Les deg opp før du bagatelliserer en sykdom som oftest rammer de som er for små eller ikke har immunforsvar til å få vaksinen, og det er de som ikke tåler meslinger uten å dø av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Meslinger er ingen dødelig sykdom. De menneskene som evt kan dø av meslinger, er de samme som kan dø av influensa eller utvikle en dødelig lungebetennelse av å være i nærheten av en som har en vanlig forkjølelse også. Vi kan ikke vaksinere alle mot absolutt alt. Meslinger er blitt hysteri, og folk tenner på alle plugger uten å ha innsikt i en annen vinkel enn skremselspropagandaen til legemiddelindustrien. 

Anonymkode: 433bb...126

Meslinger er den mest smittsomme sykdommen man kjenner til, ikke vis din dumhet med å sammenligne den med en uskyldig forkjølelse. Meslinger har alvorlige bivirkninger, det er ikke bare dødsfall man vil unngå. 

Anonymkode: 76bc6...85d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Monica1968 skrev:

Gjesp...Er ikke denne sykdommen diskutert tilstrekkelig? Jeg har forklart så mange ganger hvordan dette, i min tid, var en helt vanlig barnesykdom som alle fikk, og at barn uten underliggende sykdom, og som ikke er underernært(eller lider av a - vitaminmangel)i praksis omtrent aldri dør av meslinger. Jeg har ikke tid eller energi til å ta den debatten igjen, da jeg har utbrodert dette over hvem - vet - hvor - mange - innlegg.

Influensa tar liv av opp til 1700 i året. Skal du tvangsvsksinere for det også? I USA døde 100 barn årlig før varicella - vaksinen. Vil du tvangsvsksinere mot det også? 

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Meslinger er ingen dødelig sykdom. De menneskene som evt kan dø av meslinger, er de samme som kan dø av influensa eller utvikle en dødelig lungebetennelse av å være i nærheten av en som har en vanlig forkjølelse også. Vi kan ikke vaksinere alle mot absolutt alt. Meslinger er blitt hysteri, og folk tenner på alle plugger uten å ha innsikt i en annen vinkel enn skremselspropagandaen til legemiddelindustrien. 

Anonymkode: 433bb...126

Kom med kilder dere, undertegnet av en professor eller lege, uten noe som helst mambo jambo, som støtter dette her. Ellers gidder jeg ikke vurdere det dere skriver om en gang. 

Anonymkode: 6b56d...fa2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker said:

På tide man tar barna fra fanatikerne som ikke vaksinerer ungene sine?

Er de en trussel for samfunnet vårt?

https://www.dagbladet.no/nyheter/et-sporsmal-om-tid-for-liv-gar-tapt/70846988

Anonymkode: 0e644...176

Aller mest er de en trussel for ungene sine, men selvsagt også for de som ikke kan ta vaksinen av medisinske årsaker.

Om vaksinen bør bli påbudt, for de som kan ta den? Vel, vi har jo påbudt sikring av barn i bil, siden det ellers er en del foreldre som synes det må være helt greit å la barna leke bak i stasjonsvogna, usikret. Sånn gjorde jo vi det da vi var barn, og vi har overlevd. Så det kan ikke være så farlig.

Anonymkode: 55590...a21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er åpenbart ikke diskutert tilstrekkelig når det finnes ignorante idioter som deg som ikke forstår alvoret. Måte du ordlegger deg på er typisk for bortskjemte vestlige folk som aldri har sett sykdommen og dermed forstått dens farer. Meslinger kan medføre alvorlig infeksjoner med hjerneskade, kraftig diare med dehyrering, betennelse i hjertet og betennelse i øynene som kan redusere synet permanent. Man trenger ikke dø for at det skal være farlig. Gravide kan spontanabortere og fosteret bli alvorlig sykt. Vaksinen kom inn in barnevaksinasjonsprogrammet i 1969, altså lenge før massemedia kunne fortelle hvor farlig sykdommen var og konsekvensene den fikk for enkelte. Det er nesten så jeg håper det ryker med et par unger bare for å stoppe kjeften på sånne som deg. 

Anonymkode: 76bc6...85d

Kan jeg holde meg til å svare en av dere som siterer meg? Jeg orker nemlig ikke flere runder med side opp og ned med diskusjon. For utdypning, se innlegg jeg tidligere har skrevet om sykdommen.

Nå er jeg et slikt gammelt fossil at jeg både har hatt og sett meslinger. For å ha det nevnt.

Ingen mister synet i vesten av meslinger. Synstap kommer av kombinasjonen meslinger og a - vitaminmangel. De «allminnelige» komplikasjonene av meslinger, slik som lungebetennelse og mellomørebetennelse, er hyppige, men også enkle å behandle. Hjernebetennelse rammer 1 av 1000 på verdensbasis. I vesten beskriver SNL det bare som «ekstremt sjeldent». 

Som vannkopper, er meslinger skadelig for gravide og fostre, ja. Vi vaksinerer ikke mot vannkopper av den grunn. 

For øvrig dør få av meslinger; de dør av ettersykdommene(som med influensa). Det var alminnelig viten i min barndom.

Jeg orker ikke å finne kildene nå, men har lagt dem ved gjentatte ganger, samt diskutert emnet «meslinger» opp og ned i mente over dager og uker her på KG. Med dette som grunnlag, tror jeg egentlig at jeg takker for meg i diskusjonen. Jeg har både vist til kilder og grunngitt mitt standpunkt gjennom et ukjent antall innlegg, og har ikke så mye mer å tilføye. Det ender bare i en diskusjon med mennesker som selv er for unge til å ha sett og opplevd sykdommen, som skal forsøke å overbevise meg om at jeg overlevde selveste svartedauen. Hvor mye jeg enn argumenterer imot, ser jeg at de ikke endrer standpunkt, og det vil heller ikke jeg gjøre. Vi får dermed bsre være enige om å aldri bli enige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kom med kilder dere, undertegnet av en professor eller lege, uten noe som helst mambo jambo, som støtter dette her. Ellers gidder jeg ikke vurdere det dere skriver om en gang. 

Anonymkode: 6b56d...fa2

Søk opp tråden «Ta vaksine mot hjernehinnebetennelse». Jeg har vist til et uttale kilder der. Har hverken tid eller energi til å ta hele diskusjonen på nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

folk tenner på alle plugger uten å ha innsikt i en annen vinkel enn skremselspropagandaen til legemiddelindustrien. 

Anonymkode: 433bb...126

Dette viser vel hvor paranoide og farlige vaksinemotstandere faktisk er.

legemiddelindustrien fremstilles først og fremst som et onde for befolkningen 

Anonymkode: 0e644...176

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...