Gå til innhold

Mate levende mus til slanger.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Det kan da ikke være lovlig?

Allikevel fant jeg flere videoer på Youtube da jeg søkte på en spesifikk slange.

F.eks denne. Advarsel. Ikke se hvis du ikke tåler å se små søte hvite mus dø.

Jeg spør om dette da jeg regner med at noen på under-forumet vet noe mer om restriksjonene.

Fatter ikke at det finnes folk som kan gjøre det. Javel, i naturen skjer det hele tiden. Det er naturlig. Men i et glassbur kan ikke musa rømme.

Forferdelig å se reaksjonene på giften.

Måtte dele det med noen for å få det ut av hodet.

Edit: Jeg er normalt ikke veldig lett "forferdet" eller lignende. Jeg vet titusenvis av mus dør innen forskning. Men dette virker som bare underholdning. Jeg tror de aller fleste som holder slanger, mater de med døde byttedyr. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt ikke lov å gi levende føde til slangen din, eller andre dyr for den saks skyld, her i Norge. Uansett hvor giftig eller ikke giftig slangen er. 

Det er også slik at absolutt alle folkegrupper har sorte får, så reptilenthusiastene er intet unntak. Jeg kjenner mange i miljøet, og ALLE jeg har møtt er enige om at levende mus til slanger ikke er greit. Men som sagt, det finnes sorte får i alle grupper

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lauge skrev:

Det er absolutt ikke lov å gi levende føde til slangen din, eller andre dyr for den saks skyld, her i Norge. Uansett hvor giftig eller ikke giftig slangen er. 

Det er også slik at absolutt alle folkegrupper har sorte får, så reptilenthusiastene er intet unntak. Jeg kjenner mange i miljøet, og ALLE jeg har møtt er enige om at levende mus til slanger ikke er greit. Men som sagt, det finnes sorte får i alle grupper

Takk. Det var omtrent den type kompetanse jeg var på jakt etter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten kvalmende å se reaksjonen til de tre musene. Åpenbart var de to siste slangene noe giftigere. Får bare ikke videoen ut av hodet. Beklager at jeg overførte det til andre, men jeg ga en advarsel. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Edit: Jeg er normalt ikke veldig lett "forferdet" eller lignende. Jeg vet titusenvis av mus dør innen forskning. Men dette virker som bare underholdning. Jeg tror de aller fleste som holder slanger, mater de med døde byttedyr. 

Det håper jeg ihvertfall! Og jeg tror at de som gjør noe annet, er av kategorien folk som i barndommen moret seg med å pine smådyr ihjel, se dem lide og kjempe for livet. At de legger ut videoer på nett av sadismen sin, sier en hel del.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg ihvertfall! Og jeg tror at de som gjør noe annet, er av kategorien folk som i barndommen moret seg med å pine smådyr ihjel, se dem lide og kjempe for livet. At de legger ut videoer på nett av sadismen sin, sier en hel del.

Akkurat det samme slo meg også! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 En del krypdyr er vel uansett ikke lovlig i Norge...              

Anonymkode: 41443...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Nesten kvalmende å se reaksjonen til de tre musene. Åpenbart var de to siste slangene noe giftigere. Får bare ikke videoen ut av hodet. Beklager at jeg overførte det til andre, men jeg ga en advarsel.

Det er greit det, få det ut. Du vet at du kan rapportere slike videoer til Youtube-administrasjonen? Det gjør jeg hver gang jeg ser slik pining av dyr for "underholdning". Det får være grenser for hva folk skal skaffe seg likes for.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er heldigvis ikke normalen, men noen utskudd er det over alt. I Norge er det ikke lov å gi levende fòr, med unntak av innsekter. 

Veldig kjipt at enkelte må dra alle ned i søla. De fleste reptilentusiaster er ganske ok folk.

Anonymkode: 5c578...9fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 En del krypdyr er vel uansett ikke lovlig i Norge...              

Anonymkode: 41443...675

Det er er en stund siden enkelte reptiler ble lovlig her til lands, inkludert flere ugiftige slangearter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit det, få det ut. Du vet at du kan rapportere slike videoer til Youtube-administrasjonen? Det gjør jeg hver gang jeg ser slik pining av dyr for "underholdning". Det får være grenser for hva folk skal skaffe seg likes for.

Det skal jeg faktisk gjøre. Naturen gir alle en sjanse. En idiot som knapt tør å nærme glassburet med hånden sin og bare kaster musene oppi, gir de null sjanse. Det er bare underholdning. Å se giftkrampene. Til søte små pattedyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å prøve å dra inn litt humor, så leste jeg en som skrev i kommentarfeltet: Not the best pets in an eartquake zone, dude. 

En kan bare håpe...;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Arth88 skrev:

Det er er en stund siden enkelte reptiler ble lovlig her til lands, inkludert flere ugiftige slangearter. 

Giftige er ikke lovlige? Dette kunne jeg sikkert ha googlet selv, men du vet kanskje. Skal uansett ikke ha noen! 

Heier på katter og de pleier å gi slanger juling:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MortenMinstelønn said:

Det skal jeg faktisk gjøre. Naturen gir alle en sjanse. En idiot som knapt tør å nærme glassburet med hånden sin og bare kaster musene oppi, gir de null sjanse. Det er bare underholdning. Å se giftkrampene. Til søte små pattedyr.

Nettopp - naturen gir alle en sjanse. Men det du beskriver, er unatur, det er noe sykt med folk som holder på slik. Skulle satt dem ut i det tjukkeste Amazonas, så kunne de fått så mye jungellov de bare ville.

Og ja takk, rapporter dem.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp - naturen gir alle en sjanse. Men det du beskriver, er unatur, det er noe sykt med folk som holder på slik. Skulle satt dem ut i det tjukkeste Amazonas, så kunne de fått så mye jungellov de bare ville.

Og ja takk, rapporter dem.

Appropos Amazonas leste jeg at , inkludert realistiske mørketall, så dør omtrent 90.000 mennesker hvert år av slanger. Hater dem.

Gi meg heller en hai. Den er ærlig og gjemmer seg ikke bak vedskjulet.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Ellersendt de til Somalia med caps og svære t-skjorte med bildet av Trump og teksten "make America great again."

Det kunne vært noe ja, men jeg synes de aller mest fortjener en "Nature strikes back" for faenskapet sitt.

Anonymkode: ba331...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært noe ja, men jeg synes de aller mest fortjener en "Nature strikes back" for faenskapet sitt.

Som et jordskjelv midt på natta... strømmen går. Hadde vært artig å høre stemmen til han i videoen da. Snakes?? Where are you? We friends?

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står:

"Warning: Live Feeding! These guys are only feeding on live rodents. I plan to swap them over to frozen thawed soon. This video is to document how these snakes feed in nature, and is for educational purposes only. Sorry about the messy house! Disclaimer: I do not promote, glorify, glamorize, or condone any type of violence. The snakes in this video are the copperhead, cottonmouth, and timber rattlesnake."

Tror ikke det er så veldig vanlig akkurat.

Anonymkode: ff5ea...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Appropos Amazonas leste jeg at , inkludert realistiske mørketall, så dør omtrent 90.000 mennesker hvert år av slanger. Hater dem.

Gi meg heller en hai. Den er ærlig og gjemmer seg ikke bak vedskjulet.

De dødstallene er nok en direkte konsekvens av at mennesker tar seg lenger og lenger inn i de områdene, da tenker jeg spesielt Amazonas og andre jungelområder som utsettes for menneskers ekspansjon.

Slanger gjør jo bare det de kan for å leve, akkurat som hai. Like greit for folk å holde seg unna.

Anonymkode: ba331...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av grunnene til at jeg synes det er litt iffy at reptiler har blitt lovlige her.

I land der reptiler har vært lovlige lenge/alltid advares det sterkt mot å gi bort kattunger og valper gratis fordi slangfolk forer de store slangene med dem 😱

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...