Gå til innhold

Lite sex. Er det et problem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i midten av 20-årene. Vært sammen tre år. 

Vi er i utgangspunktet litt forskjellige når det gjelder intimitet. Jeg setter pris på mye nærhet, kos og ømhet, mens han ikke har like stort behov for det. Han viser kjærlighet på andre måter. 

Når vi snakker om evt årsaker til sjeldnere sex nevnes ofte dette:

Jeg har ikke veldig høy sexlyst, usikker på hvorfor. Vi synes begge den andre tar lite initiativ. Han sier han ofte er sliten etter jobb. Han synes det er kjedelig at jeg ikke har noen seksuelle fantasier og ikke virker engasjert nok i sex. 

Jeg elsker han og han elsker meg, så det er ikke der det er noe galt ihvertfall. Forholdet er veldig greit og vi går godt sammen. 

Jeg har forsøkt å bytte p-pille for å se om det har effekt på lyst, men foreløpig ingen endring. 

Er det ok å ikke ha mye sex, eller bør vi prate enda mer om dette? 

Anonymkode: 71de5...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er drepen for sexlysten er klaging på at sexlivet er dårlig. Det går fint å komme med ønsker, men blir det formulert negativt, så blir sexlivet fort negativt.

Anonymkode: efd75...2e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at dere rett og slett er seksuelt ulike. At han vil andre ting enn deg. I seksualitetens verden er det ikke ok å kreve noe som helst. Det er et sosialt samvær der man gir og tar, og inngår kompromisser. Min erfaring er at 80% av jenter i 20-årene ikke er spesielt interessert eksperimentering. De fleste ligger der og gjør lite ut av seg. Synes ting er litt flaut. Lyset av. Det er overhodet ikke noe galt i det, men det er også dessverre slik at det ikke den typen sex fenger alle og enhver. Vi er rett og slett satt sammen litt forskjellig og tenner på ulike ting. Personlig er jeg mer fan av det snille, forsiktige og intime fremfor hamring og deep throat. Jeg har samtidig møtt jenter som ikke liker det og river seg litt i håret over at det ikke er action nok. Hver sin smak! 

Kommunikasjon. Kommunikasjon. Kommunikasjon. Men, det betyr at man også må kunne være åpen for å imøtekomme ting man ikke hadde sett for seg. Man kan snakke seg blå på hva man ønsker, men hvis det frembringer grimaser og ord som "æsj, liker du det?!" er du like langt. Jeg sier ikke at typen til ts er en freak, men det virker åpenbart at han kjeder seg. Det er antakeligvis noe han ikke egentlig får utløp for. Ts er sikkert flott på alle måter, men hun er ikke hans seksuelle drømmedame. Når du finner dama du klikker med kan man ende opp som par med å ha sex som hobby vel som for andre ting. Jeg hører ikke helt at ts og typen er helt der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge ikke vil ha ofte sex, så er det selvsagt helt greit å ikke ha ofte sex. Det har dere så sjelden dere vil. Problemet er gjerne hvis lysten ikke oppstår samtidig. Kanskje innføre sex hver lørdag. Da er dere uthvilte og kan varme opp med flørt hele dagen. Les gjerne noveller i Cupido for inspirasjon til lyst og fantasier.

Anonymkode: efd75...2e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lite sex i dette tilfellet? Hvor ofte?

Og når du sier "vi synes begge den andre tar lite initiativ" - har du prøvd å telle ila. en vanlig uke?

Anonymkode: 2b445...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun du som kan svare på om det er et problem for deg?? Vi er jo ikke akkurat synske her heller.. 
 

Anonymkode: 68d90...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. 

Jeg er aldri negativ hvis vi snakker om det, og vi snakker generelt ikke så mye om det. Jeg har også sagt at ingen av fantasiene hans ville sjokkert meg da jeg har lest meg opp på mye osv. Jeg er bare litt redd for at han kanskje egentlig savner noe og/eller er blitt lei.

Feks virket det litt som om han likte å bli sugd i starten av forholdet, men så slet jeg litt med å svelge og klarte ikke ha ham så langt bak i halsen. Etter jeg sa ifra om det har han vært mye mer skeptisk til å la meg forsøke igjen, og har sagt de siste gangene at han ikke har noe spesielt følelse der når jeg suger. Selv når jeg ytrer ønske om å suge så sier han gjerne nei. Er redd jeg kanskje bare er dårlig på det, men jeg får ikke sjansen til å øve mer heller. 

Han likte også at jeg satt på ansiktet hans, men så slet jeg litt med at jeg ble sliten i bena og ikke klarte å slappe av nok til å nyte slikkingen i den posisjonen. Da ga han opp det. 

Han pleide også å vekke meg og ta initiativ til sex midt på natten eller veldig tidlig, og da hadde jeg null sjanse til å klare å bli kåt pga trøtthet. Jeg ble heller nesten litt irritert. Da ga han opp det. 

Føler på en måte at han kanskje bare har gitt opp litt og tenker at jeg ikke vil, som jo er feil i de fleste tilfeller. 

Blir litt rart å begynne å telle hvor ofte vi har sex kanskje, men vil tro det har gått så lang tid som to måneder i mellom før. 

For meg er nok dette mest et problem fordi jeg ikke føler jeg vet den egentlige årsaken til at han har "gitt opp" litt. Jeg er veldig redd han er lei og at det vil påvirke forholdet i fremtiden. 

Anonymkode: 71de5...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg er aldri negativ hvis vi snakker om det, og vi snakker generelt ikke så mye om det. Jeg har også sagt at ingen av fantasiene hans ville sjokkert meg da jeg har lest meg opp på mye osv. Jeg er bare litt redd for at han kanskje egentlig savner noe og/eller er blitt lei.

Feks virket det litt som om han likte å bli sugd i starten av forholdet, men så slet jeg litt med å svelge og klarte ikke ha ham så langt bak i halsen. Etter jeg sa ifra om det har han vært mye mer skeptisk til å la meg forsøke igjen, og har sagt de siste gangene at han ikke har noe spesielt følelse der når jeg suger. Selv når jeg ytrer ønske om å suge så sier han gjerne nei. Er redd jeg kanskje bare er dårlig på det, men jeg får ikke sjansen til å øve mer heller. 

Han likte også at jeg satt på ansiktet hans, men så slet jeg litt med at jeg ble sliten i bena og ikke klarte å slappe av nok til å nyte slikkingen i den posisjonen. Da ga han opp det. 

Han pleide også å vekke meg og ta initiativ til sex midt på natten eller veldig tidlig, og da hadde jeg null sjanse til å klare å bli kåt pga trøtthet. Jeg ble heller nesten litt irritert. Da ga han opp det. 

Føler på en måte at han kanskje bare har gitt opp litt og tenker at jeg ikke vil, som jo er feil i de fleste tilfeller. 

Blir litt rart å begynne å telle hvor ofte vi har sex kanskje, men vil tro det har gått så lang tid som to måneder i mellom før. 

For meg er nok dette mest et problem fordi jeg ikke føler jeg vet den egentlige årsaken til at han har "gitt opp" litt. Jeg er veldig redd han er lei og at det vil påvirke forholdet i fremtiden. 

Anonymkode: 71de5...53f

Hei TS, 

Det høres ut til at det er veldig mye usikkerhet ute og går? Har du prøvd å fokusere på det som fungerer og som du har lyst til når du snakker med ham? Og forresten: vet du selv hva du liker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, A.M. said:

Hei TS, 

Det høres ut til at det er veldig mye usikkerhet ute og går? Har du prøvd å fokusere på det som fungerer og som du har lyst til når du snakker med ham? Og forresten: vet du selv hva du liker? 

Usikkerhet og dårlig selvbilde sliter vi begge med, så kanskje det ubevisst er det som forårsaker at vi begge trekker oss litt unna istedet. 

Han spør meg stadig hva jeg liker, og tror omtrent ikke på meg når jeg sier jeg ikke har noe spesiell interesse for noe. Jeg begynner å lure på om det er rart selv også. Jeg er ikke nysgjerrig på noe sexrelatert lenger. 

Anonymkode: 71de5...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at han blir usikker på deg. Det høres egentlig ut som du er null interessert i sex? Det er ikke akkurat en turn-on å ta initiativ til en kvinne som synes det å ha sex er like spennende som å ta oppvasken. Sex handler om nytelse og lek. Har du vist han tydelig nok at du nyter sexen? At du begjærer han og trenger han og tenner på han? Eller er ikke sex noe særlig viktig for deg?

Jeg hadde ikke orket å være i et sexløst forhold og synes 2 mnd er lenge. Hvis dere begge synes det er greit med så lite sex så er det null problem. Det høres derimot ut som om mannen din har prøvd å endre på noe, ikke fått den responsen har håpet på, og gitt opp.

Anonymkode: 720a3...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikkerhet og dårlig selvbilde sliter vi begge med, så kanskje det ubevisst er det som forårsaker at vi begge trekker oss litt unna istedet. 

Han spør meg stadig hva jeg liker, og tror omtrent ikke på meg når jeg sier jeg ikke har noe spesiell interesse for noe. Jeg begynner å lure på om det er rart selv også. Jeg er ikke nysgjerrig på noe sexrelatert lenger. 

Anonymkode: 71de5...53f

Men kjenner du din egen kropp?

Det slo meg at dere burde se Sex Education ( Netflix) sammen. Bra serie og godt utgangspunkt for en del samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg er aldri negativ hvis vi snakker om det, og vi snakker generelt ikke så mye om det. Jeg har også sagt at ingen av fantasiene hans ville sjokkert meg da jeg har lest meg opp på mye osv. Jeg er bare litt redd for at han kanskje egentlig savner noe og/eller er blitt lei.

Feks virket det litt som om han likte å bli sugd i starten av forholdet, men så slet jeg litt med å svelge og klarte ikke ha ham så langt bak i halsen. Etter jeg sa ifra om det har han vært mye mer skeptisk til å la meg forsøke igjen, og har sagt de siste gangene at han ikke har noe spesielt følelse der når jeg suger. Selv når jeg ytrer ønske om å suge så sier han gjerne nei. Er redd jeg kanskje bare er dårlig på det, men jeg får ikke sjansen til å øve mer heller. 

Han likte også at jeg satt på ansiktet hans, men så slet jeg litt med at jeg ble sliten i bena og ikke klarte å slappe av nok til å nyte slikkingen i den posisjonen. Da ga han opp det. 

Han pleide også å vekke meg og ta initiativ til sex midt på natten eller veldig tidlig, og da hadde jeg null sjanse til å klare å bli kåt pga trøtthet. Jeg ble heller nesten litt irritert. Da ga han opp det. 

Føler på en måte at han kanskje bare har gitt opp litt og tenker at jeg ikke vil, som jo er feil i de fleste tilfeller. 

Blir litt rart å begynne å telle hvor ofte vi har sex kanskje, men vil tro det har gått så lang tid som to måneder i mellom før. 

For meg er nok dette mest et problem fordi jeg ikke føler jeg vet den egentlige årsaken til at han har "gitt opp" litt. Jeg er veldig redd han er lei og at det vil påvirke forholdet i fremtiden. 

Anonymkode: 71de5...53f

Mine uthevinger; Denne fyren har jo virkelig ikke peiling på sex! Ikke rart du ikke har særlig mye lyst! 

Til den første; Poenget med å suge noen er at man selv har kontroll på hva som skjer, ikke den andre. Det han driver på med er ikke å bli sugd, men å stikke kuken inn i halsen din. Det å svelge er noe man skal gjøre hvis man har lyst. Aldri ellers. Det gjelder selvfølgelig for alt annet også, følte bare for å presisere dette, da det er noe av det som for mange oppleves som ekstra ille å overtales til.

Til det andre; Hvis det er han som liker at du sitter på ansiktet hans, og du gjør det fordi han liker det, og dere er begge klar over, og komfortable med, at dette er en egogreie for han, fint. Men om han forventer at du automatisk nyter noe som han liker, så er han på bærtur. Det finnes helt klart noen som digger å sette seg på andres ansikt, men svært mange av oss gjør såvisst ikke det, og det er helt normalt. 

Til det tredje; Sex og dyp søvn er ofte en helt elendig kombinasjon. Det å drive og vekke partneren midt på natten fordi han plutselig fikk lyst, uten å ta hensyn til dine grunnleggende biologiske behov for hvile og rekreasjon, er som å stikke stadige kjepper i hjulene for din sexlyst, slik at den til slutt forsvinner helt.

Hva kan jeg si?

Han er jo som en blind person som løper fryktløs avgårde uti det store intet...og forsvinner utfor et stup!

Hva enn du gjør, ikke slå følge!

Lurer litt på om du har hatt sex med andre, så du har noe sammenligningsgrunnlag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 20.31, AnonymBruker skrev:

Vi er i midten av 20-årene. Vært sammen tre år. 

Vi er i utgangspunktet litt forskjellige når det gjelder intimitet. Jeg setter pris på mye nærhet, kos og ømhet, mens han ikke har like stort behov for det. Han viser kjærlighet på andre måter. 

Når vi snakker om evt årsaker til sjeldnere sex nevnes ofte dette:

Jeg har ikke veldig høy sexlyst, usikker på hvorfor. Vi synes begge den andre tar lite initiativ. Han sier han ofte er sliten etter jobb. Han synes det er kjedelig at jeg ikke har noen seksuelle fantasier og ikke virker engasjert nok i sex. 

Jeg elsker han og han elsker meg, så det er ikke der det er noe galt ihvertfall. Forholdet er veldig greit og vi går godt sammen. 

Jeg har forsøkt å bytte p-pille for å se om det har effekt på lyst, men foreløpig ingen endring. 

Er det ok å ikke ha mye sex, eller bør vi prate enda mer om dette? 

Anonymkode: 71de5...53f

Lite sex er et ikke-problem, hvis dere stort sett har like lite lyst. Sex er absolutt ikke noe mål i sex selv.

Anonymkode: 19059...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikkerhet og dårlig selvbilde sliter vi begge med, så kanskje det ubevisst er det som forårsaker at vi begge trekker oss litt unna istedet. 

Han spør meg stadig hva jeg liker, og tror omtrent ikke på meg når jeg sier jeg ikke har noe spesiell interesse for noe. Jeg begynner å lure på om det er rart selv også. Jeg er ikke nysgjerrig på noe sexrelatert lenger. 

Anonymkode: 71de5...53f

Du er ikke unormal fordi du ikke har noen «kinker». Jeg har heller ikke dette. Synes selv det er rart at folk som har masse rare fetisjer inkluderer dette i hverdagslivet. 

Datet en fyr med med masse spesielle ønsker og for meg ble dette helt fjernt og «tun on». Bare styr og stri og han tok det også med seg inn i det daglige. 

Jeg tror du hadde hatt mye mer lyst på sex dersom du fant en du var seksuelt kompatibel med. Jeg og min samboer har sex nesten hver dag. Slik sex vi begge liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...