Gå til innhold

Smerte når jeg tar på huden i tinningen


Fjelltopp

Anbefalte innlegg

Noen andre som har opplevd dette ?   Når jeg trykker lett på tinningen på venstre side får jeg smerter inn i hodet .
Det kan sammenlignes med et ømt blåmerke , men smertene er ikke bare på hunden , de stråler liksom litt innover i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går en nerve der. Helt normalt

Anonymkode: d0212...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis selve pulsåren som går i tinningen (arteria temporalis) er øm, så bør du gå til legen for å utelukke en betennelse i åreveggene der. Det kan være ganske skummelt.

Ellers er øm tinning som regel ikke noe problem. Du har mange nerver og muskelfester der som kan bli ømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det går en nerve der. Helt normalt

Anonymkode: d0212...355

Vet du tilfeldigvis hva som gjør at jeg kjenner det så godt nå ?  For jeg har aldri merket noe til det før,  men plutselig for en ukes tid siden kjente jeg det da jeg skulle stryke bort noe hår som hadde løsnet fra hestehalen .
Har hatt mye vondt i skuldre, nakke og rygg de siste mnd . Kan det ha med det å gjøre..  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, isw skrev:

Hvis selve pulsåren som går i tinningen (arteria temporalis) er øm, så bør du gå til legen for å utelukke en betennelse i åreveggene der. Det kan være ganske skummelt.

Ellers er øm tinning som regel ikke noe problem. Du har mange nerver og muskelfester der som kan bli ømme.

Ok, takk for svar :)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjelltopp skrev:

Vet du tilfeldigvis hva som gjør at jeg kjenner det så godt nå ?  For jeg har aldri merket noe til det før,  men plutselig for en ukes tid siden kjente jeg det da jeg skulle stryke bort noe hår som hadde løsnet fra hestehalen .
Har hatt mye vondt i skuldre, nakke og rygg de siste mnd . Kan det ha med det å gjøre..  ?

Går til muskelterapaut om dagen pga nakke, skulder og ryggplager. Han behandler musklene som ligger i tinningen bla. med akupunkturnåler i små ømme muskler der for å løsne opp i kjeve, nakke og skulderplager -spenninger ett sted forplanter seg nedover (om du biter kjeven mye sammen så blir muskelene i tinningen spente og de forplanter seg nedover). Jeg visste ikke engang at jeg hadde muskler der, men når han har fått massert og trykket litt rundt i det myke området der så er det spente små muskler der ja, kjenner det godt.

Anonymkode: 25046...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går til muskelterapaut om dagen pga nakke, skulder og ryggplager. Han behandler musklene som ligger i tinningen bla. med akupunkturnåler i små ømme muskler der for å løsne opp i kjeve, nakke og skulderplager -spenninger ett sted forplanter seg nedover (om du biter kjeven mye sammen så blir muskelene i tinningen spente og de forplanter seg nedover). Jeg visste ikke engang at jeg hadde muskler der, men når han har fått massert og trykket litt rundt i det myke området der så er det spente små muskler der ja, kjenner det godt.

Anonymkode: 25046...99e

Tusen takk for svar :)    Muskelterapaut, det skal jeg sjekke om vi har her i byn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fjelltopp skrev:

Tusen takk for svar :)    Muskelterapaut, det skal jeg sjekke om vi har her i byn.

Den behandlingen heter IMS akupunktur - vondt men effektivt for å løse opp muskelspenninger som sitter hardt😊

Anonymkode: 25046...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...