Gå til innhold

Hva er best? P-ring eller spiral? (ikke født barn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dame 31 her. Vurderer noe annet enn kondom da det ikke helt fungerer med han jeg dater nå. Jeg har ikke født barn. Hva ville dere gått for? Er spiral det tryggeste? Men også det mest smerefulle?

Er fristet til å velge p-ring fordi det er mer behagelig å bruke, men det høres også mer risky ut med tanke på bivirkninger og blodpropp etc.

Anonymkode: ca218...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med spiral, men det finnes risikoer med det også.

Jeg personlig ELSKER p-ring. Jeg har brukt det i 7-8 år og har ikke planlagt å slutte. Det gir meg ingen bivirkninger og jeg elsker det faktum at jeg kan bestemme når jeg skal få mens. Jeg hopper ikke over mer enn annenhver mnd - slik slipper jeg eventuelle mellomblødninger, og da har jeg mens 6 ggr i året hvilket jeg lever veldig godt med. Veldig lettvint sammenlignet med p-piller hvor man må huske på å ta det hver eneste dag. I tillegg fortsetter ringen å virke selv om du skulle kaste opp eller få diaré. Samme gjelder for spiral såklart, men ja, jeg kan ikke rose p-ring mer opp i skyene.

Jeg skal egentlig ikke ta for mye hormoner(p-ringen er lav på det i forhold til p-piller), så jeg ønsker å gå over til spiral etter jeg har fått barn. Men det å kunne kontrollere mensen er noe jeg verdsetter veldig høyt :) Jeg blør ikke mye og sliter ikke med PMS, men jeg hater det likevel :P 

Anonymkode: 906d5...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...