Gå til innhold

Hvorfor er man ikke bra nok for forhold?


supernova11

Anbefalte innlegg

I høst kom jeg meg endelig over en altoppslukende kjærlighetssorg som varte og rakk i over tre år. Det var på grensen til ulevelig, og jeg trodde jeg aldri skulle komme meg videre. Mest fordi han kom og gikk, jeg var bra nok for sex og selskap på kjedelige kvelder, men ikke noe mer. Han ville være venner også, for jeg var jo fantastisk. 

Jeg traff en ny mann i høst, en del eldre enn meg, mer voksen enn eksen og med orden på livet. Jeg som trodde jeg aldri skulle bli lykkelig igjen ble et helt nytt menneske. Han fikk meg til å se at det forrige forholdet mitt var en bløff. At de "magiske" stundene ikke hadde vært fullt så magiske som jeg trodde. Alt jeg hadde forsvart og funnet unnskyldninger for var egentlig bare eksen som var idiot og urettferdig mot meg. 
Den nye fyren fikk meg til å føle meg bra uten å si noe, han så meg, han fikk meg til å føle meg sårbar og sterk på samme tid. Og sexen var helt helt fantastisk. Ene kvelden var jeg perfekt, jeg var det han ville ha. Dagen etter dumpet han meg. Jeg var ikke det han så etter for et forhold.. Jeg passet ikke inn, vi hadde ikke kjemi nok. Jeg er ikke bra nok. Sant skal sies at han sender en melding i ny og ne om at han savner meg, vil ha meg under dynen og i armkroken. Jeg har ikke svart på disse.. 

Og igjen, så sitter jeg og føler meg som en idiot. Jeg ga av meg selv, åpnet meg og lot meg knytte meg til en ny person. Nå er jeg usikker på om jeg har en ny kjærlighetssorg eller om jeg bare er gått tilbake i de vonde følelsene om hva som er galt med meg.. 

Hva er det som gjør en dame bra nok? Jeg klarer ikke gi av meg selv, og så bli stående igjen alene. Jeg har noen traumer fra tenårene som gjør at den følelsen av å bli "forlatt" tærer meg opp og ødelegger meg. Jeg er nå i slutten av 20årene, og har noen forhold bak meg, men jeg kjenner at jeg orker ikke disse følelsene mer. 

Trengte mest å lufte meg litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluss på 10 år så har du meg. Jeg ga opp menn og livet ble mye fredeligere. Ingen emosjonell turbulens forårsaket av menn gjør at jeg får fokusert mer på andre ting i livet. Det er sårt når jeg ser de etablerte parene som støtter hverandre og samarbeider, jeg er ensom. Men ensomhet er prisen jeg betaler for emosjonell stabilitet.

Anonymkode: 4f19a...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli forlatt eller ikke valgt er vondt for alle. Og for tida biter en litt i halen. 

Jeg har alltid hatt kjæreste, men alltid blitt forlatt til slutt. Har ikke fått barn med noen. 

Nå tar jeg sats mot bedre vitende, med ny kjæreste. Kanskje det går denne gangen?

Anonymkode: f15f3...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du ikke har så solide personlige grenser. Dette er ofte noe menn "lukter", og det gjør dem både mer disponert for å kaste bort tiden din og mindre disponert for å bli sammen med deg.

Du skriver at den forrige fyren kom og gikk i tre år. Da har du jo tillatt at han kan komme tilbake, der en del andre jenter ville sagt "stikk". Når det gjelder den nye fyren er det vanskelig å si. Men det at han sender deg meldinger i ny og ne etter å brutalt ha dumpet deg tilsier jo også at han tenker du er en jente som kan respondere på slik smiger (selv om du aldri svarer ham).

Menn kan ofte klage over kvinner som er for kravstore, strenge, vanskelige. Men realiteten - etter min erfaring - er at det er kvinner som heller i denne retningen som har mest hell på forholdsfronten. 

Anonymkode: 9179c...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig siste anonym her faktisk! Jeg er selv en sånn en som menn kommer smygende tilbake til når det er dårlige tider på byen. Bedre å sette grenser og be dem dra rett vest. Det har jeg begynt med nå.

Anonymkode: 9669e...07a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deg som ikke er bra nok, det er de.

Du må rett og slett droppe å slippe sånne fyrer inn på deg. 

Ikke la deg narre av «orden på livet», se an en fyr over tid, før du innlater deg med noe.

Kun de beste mennene henger igjen når en kvinne stiller høyere krav.

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det at han sender deg meldinger i ny og ne etter å brutalt ha dumpet deg tilsier jo også at han tenker du er en jente som kan respondere på slik smiger (selv om du aldri svarer ham).

Jeg tenker også dette. En fyr som er ok og oppfører seg bra, ville jo ikke ha gjort noe sånt.

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig siste anonym her faktisk! Jeg er selv en sånn en som menn kommer smygende tilbake til når det er dårlige tider på byen. Bedre å sette grenser og be dem dra rett vest. Det har jeg begynt med nå.

Anonymkode: 9669e...07a

Nettopp. Bra jobba!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...