Gå til innhold

Hva er Jehovas vitner?


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Rottenikken1 skrev:

Har Gud skapt djevelen? I så fall hvorfor? Eller hvordan ble djevelen til. Det at to minutter å lese det som jeg har linket til. Klikk på linken og se.

Svaret på dette får du ved å klikke her.

Nei menneske har skapt djevelen akkurat som vi har skapt Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mange sier at Jehovas vitner bare er en sekt. Men fakta er at Jehovas vitners eksistens i dag er ikke mindre et mirakel. Tekånk over følgende.

ingen trossamfunn har møtt større motstand fra andre religioner og myndigheter. Hitler ville utrydde Jehovas vitner fra Tyskland. I dag er det ca 50000 vitner der og arbeidet er lovlig. I Russland er arbeidet ikke lovlig. Likevel har vi økning der også. Flere hundre mennesker bestiller bibelstudie hver dag på vårt nettsted. 

Arbeidet er ulovlig i feks Eritrea og der møter vi masse motstand fra myndighetene og de tar alt vitnene eier inkl deres statsborgerskap. Likevel er det stor økning i dette landet. I Russland er det masse motstand fra myndighetene men de klarer ikke å holde arbeidet nede og vi har også der økning. Frankrike har også motarvåbeidet oss i mange år uten å lykkes. Det samme kan sies om Tyskland og et utall andre land som fortsatt står i mot. Rikets saler blir i Russland beslaglagt men det fører ikke til at møter hindres. De blir i stedet holdt i hemmelighet. Slik kan jeg fortsette med et utall antall land som har prøvd å stoppe vårt arbeid. 

Mange sekter har kommet og gått mens Jehovas vitner har eksistert.  Men ingen myndigheter har grepet på vitnene. Ofte fører fengslinger av vitner til forkynnelse for medfanger og ofte blir det studier i fengsler med andre fanger og det er økning i alle land, også i de landene der arbeidet er forbudt. 

Det er som med israelittene som skulle innta det lovte land - ingen kunne motstå dem. Og hvorfor? Israelittene hadde Guds beskyttelse. Det samme må sier som Jehovas vitner. Uten Guds beskyttelse og velsignelse så hadde Jehovas vitner ført et fjernt minne fra forrige århundre. 

Deres framgang verden over under motstand fra alt fra ex-vitner, prester eller myndigheter er tydelig. Dette hadde aldri vært mulig uten overnaturlig beskyttelse. Det er intet mindre enn et mirakel. 

Konklusonen er at Jehovas vitner ikke er en sekt. De er intet mindre enn Guds folk i moderne tid. 

De som benekter dette kan ganske inkelt ikke resonnere. Eller de ønsker ikke. 

Se vårt nettsted. Der finner du mye fint

Her er link til Jehovas vitners gratis online TV kanal.

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forgude seg selv er jo litt spesielt. Hovmod har aldri vært noe særlig å annerkjenne heller...Sorry.

Anonymkode: 0cfa2...25e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forguder ikke meg selv. Det er fakta og bekreftet historie. Hvis jeg forguder noen så er det Jehova Gud.

Det har heller ikke noe med hovmod å gjøre for hovmod står for fall - ikke økning og velsignelser. 

Og hvis Jehovas vitner er Guds folk så betyr også det at deres budskap er sannhet. 

Endret av Rottenikken1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jehovaene jeg har kjent har ikke vært noe mer mirakuløse en andre mennesker. 

Anonymkode: 5ac6f...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rottenikken1 skrev:

Jeg forguder ikke meg selv. Det er fakta og bekreftet historie. Hvis jeg forguder noen så er det Jehova Gud.

 

Det er ikke fakta det er reinspikka tøv uten røtter i virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er totalt uenig med deg. Det er flere andre religioner som har møtt motstand. Se f.eks på muslimene. Grunnen til at jehovas vitner har eksistert så lenge er pga de hjernevasker medlemmene sine. Det styrende råd bestemmer hva som skal bli sagt og undersåtter videreformidler disse ordene og alle medlemmene sitter å nikker til hva som blir sagt. Som f.eks at om man har sex utenfor ekteskap så er man påvirket av Satan. At man ikke skal ha kontakt med eks medlemmer da de er "i satans verden nå, og er dårlig påvirkning" og at "om du ikke har kontakt med eks medlemmer(selv om det er ditt eget barn!) så viser du betinget kjærlighet til jehova gud. Og at dere ikke skal ta imot blod, selv om ditt eget barn(!!!) ligger for døden og alt det trenger er blod for å overleve. Men nei, barnet skal heller dø for å vise sin kjærlighet overfor sin Gud. Hvorfor er dette enda lov? For å ikke snakke om alle overgrepene som ikke blir tatt tak i men hysjet ned, og håndtert av de eldste i menigheten. Synes du dette er riktig?

Jeg er selv eks jv og grunnen til at jeg gikk ut er fordi det ikke er noe menneske kjærlighet som dere snakker så mye om at dere har. Når man velger å tro noe annet blir man ekskludert av familie og venner. Hvor er kjærligheten i det? 

 

Anonymkode: aed74...169

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forkynner ikke for mennersker som spotter. Jeg forkynner for de få som virkelig vil høre og derfor velger jeg å ikke kommentere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er totalt uenig med deg. Det er flere andre religioner som har møtt motstand. Se f.eks på muslimene. Grunnen til at jehovas vitner har eksistert så lenge er pga de hjernevasker medlemmene sine. Det styrende råd bestemmer hva som skal bli sagt og undersåtter videreformidler disse ordene og alle medlemmene sitter å nikker til hva som blir sagt. Som f.eks at om man har sex utenfor ekteskap så er man påvirket av Satan. At man ikke skal ha kontakt med eks medlemmer da de er "i satans verden nå, og er dårlig påvirkning" og at "om du ikke har kontakt med eks medlemmer(selv om det er ditt eget barn!) så viser du betinget kjærlighet til jehova gud. Og at dere ikke skal ta imot blod, selv om ditt eget barn(!!!) ligger for døden og alt det trenger er blod for å overleve. Men nei, barnet skal heller dø for å vise sin kjærlighet overfor sin Gud. Hvorfor er dette enda lov? For å ikke snakke om alle overgrepene som ikke blir tatt tak i men hysjet ned, og håndtert av de eldste i menigheten. Synes du dette er riktig?

Jeg er selv eks jv og grunnen til at jeg gikk ut er fordi det ikke er noe menneske kjærlighet som dere snakker så mye om at dere har. Når man velger å tro noe annet blir man ekskludert av familie og venner. Hvor er kjærligheten i det? 

 

Anonymkode: aed74...169

Alle religioner har møtt motstand (Jehovas Vitner er uansett ikke en religion, det er en sekt) også kristne har møtt motstand ikke i vesten men andre steder i verden hvor kristne er minoriteten som f.eks midt-østen og Afrika.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg forkynner ikke for mennersker som spotter. Jeg forkynner for de få som virkelig vil høre og derfor velger jeg å ikke kommentere. 

Det er ingen som er interessert i og høre om Jehovas Vitner så slutt å lage tråder om det.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All religion er bygd på fantasi og utnyttelse av lettpåvirkelige mennesker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Alle religioner har møtt motstand (Jehovas Vitner er uansett ikke en religion, det er en sekt) også kristne har møtt motstand ikke i vesten men andre steder i verden hvor kristne er minoriteten som f.eks midt-østen og Afrika.

Helt enig. Det er en sekt ja. 

Anonymkode: aed74...169

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg hørte en historie fra en som vandret i JV tidligere, og at det en dag ble delt ut nattverd. Mannen skulle til å ta, men han ble stoppet. Han fikk ikke lov til å ta, fordi det bare var de 144.000 menneskene som ifølge JV er verdig himmelriket som fikk ta del i nattverden. Han spurte da om hvordan de kunne vite at han ikke var en av dem, og de svarte han at det hadde han visst selv. Tydeligvis var ingen i den kirka en del av de 144.000 i følge de som var der. Så de serverte nattverd som ble sendt rundt, men ingen fikk lov til å ta del i det. Den ble bare sendt rundt for å bli minnet på at ingen ville oppnå Guds nåde uansett hva de gjorde. 

Dette strider jo direkte mot bibelen. Jesus sa, «ta dette brødet, og drikk denne kalken, så ofte dere kan, til minne om meg». Jesus gjorde ikke forskjell på folk. Han tok imot alle, aksepterte alle og lot alle som ønsket ta del i herligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I såfall er Mayhem et større mirakel, med flere tilhørere og mange ganger så mange likes på Facebook, selv om vi legger sammen Jehovas Vitner globalt og i Norge. - få band har møtt mer motstand, - Dette må vel bety at Mayhem er «Guds vilje» . 😉

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg forkynner ikke for mennersker som spotter. Jeg forkynner for de få som virkelig vil høre og derfor velger jeg å ikke kommentere. 

Du kommenterte jo nettopp. Men hvor spotter jeg? Med å si hvordan det faktisk er? Eller vet du bare ikke hva du skal svare? 

Anonymkode: aed74...169

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært venner med en som var i jv, og han kom med uendelig mange blader med fine artikler om å være snille og behjelpelige med alenemødre osv. Jeg måtte si ifra at det er ingen vits, og at hvis jeg hadde vært i jv da jeg fødte mitt barn, hadde jeg dødd, fordi jeg måtte ha seks uniter med blod. 

Han hadde ikke noe godt forhold til sin mor som satt ensom, venneløs og alene i sin mørke leilighet uten tv og leste bibelen og var bare deprimert. 

Ikke ville de ta medisiner, han tilogmed ville ikke bruke tannkrem med fluor. 

Av det jeg har forstått, virket det som om de begge var utstøtte fra jv menigheten. Da hun døde, kom det bare to personer i begravelsen... 

Var han et godt menneske? Ikke for meg. Han virket skadet av en oppvekst med å måtte være annerledes enn alle andre, og han fikk det ikke som han ville med meg (han ville bli sammen med meg) så han ble direkte slem.

Syns det hele med jv er trist. 

 

Anonymkode: 539bc...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden Jehovas vitner - et mirakel eller en sekt? Hva viser historien? er slått sammen med tråden Hva er Jehovas vitner? 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...