Gå til innhold

Grått hår pga stress og påkjenninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk barn tidlig i fjor,har mistet tre av min nærmeste familie inkludert min mor og gått igjennom en abort som har gjort meg veldig nedfor og deprimert.Ser at håret har blitt mer livløst og fett etter graviditeten, og i tillegg er det blitt grålig foran. Lurer på om gråheten har noe med disse hendelsene å gjøre? Kan det være noe i at håret blir fortere grått av stress og påkjenninger eller er det bare en myte? Noen her som har opplevd lignende?

Anonymkode: a3b28...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange vil nok si at det er en myte, men jeg opplever å få grå hår i stressende situasjoner og aldri ellers.

Anonymkode: 86190...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en baby som aldri sov om natten. Våknet hver time, minst. Da jeg var tilbake på jobb etter svangerskapspermisjonen + noe ulønnet permisjon (totalt 16 mnd) så jeg mine første grå hår i speilet på dametoalettet på jobben....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine første grå hår da jeg fikk barn. 

Anonymkode: 6bdf9...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare blitt så gammel at du er  begynt å få grå hår?

Anonymkode: 522aa...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis store livsomveltninger, dødsfall og det å få barn skulle gitt grå hår burde jeg vært helgrå nå, men har så langt ikke et eneste grått hår i en alder av 49 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk grått har da vi ble sammen.

Anonymkode: 589b5...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp blitt 30, og syns min naturlige hårfarge er veldig fin. Gruer meg til det blir grått, for det går ikke an å farge i samme tone. 

Anonymkode: b9d74...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har det man kaller glasshår, og jeg vet det kommer av stress :sukk: for når jeg har stressfrie perioder kommer fargen tilbake :bolledeig: 

Glasshår er helt gjennomsiktige, glatte hårstrå som, om man farger dem, ikke tar til seg farge overhodet :angry: Å farge håret mørkt er dødfødt for min del, så jeg farger mitt gyllenblondt og «slipper» unna med litt ulike fargenyanser i håret ^^,  En miniredsel for meg er jo da å bli virkelig gammel og få et helt hode av glasshår som ikke kan farges. *Gliiip!* >_<

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt grå på ett år. Pleie og tap av både mor, far og tante, usikkerhet på jobb, kjærlighetssorg... svusj! -så var håret grått, gitt. Er ikke på noen måte pga gener eller alder, i så fall er jeg den første det har skjedd med. 

Anonymkode: 3670c...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk iallefall åpenbart mer grått hår etter graviditet.

Det var en ganske tydelig forskjell - selv om alderen også spiller inn selvsagt. Men jeg så utrolig stor forskjell, og fargen endret seg til det blassere etter fødsel. 

Anonymkode: 520a3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hjelper å ikke få barn i 40 årene.

Anonymkode: 235a8...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt grå hår i mange år, lenge før jeg fikk barn. Ikke stressrelatert hos meg. Har såkalte glasshår, og vanskelig å farge. 

Anonymkode: f66b9...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær kvinnelig slektning gikk fra å ha naturlig nesten sort hår, til å bli ikke bare grå men nesten hvitåret, over en kort periode på et par-tre måneder. Ektefellen ble livstruende skadet, lå og svevde mellom liv og død i koma. 

Selvfølgelig umulig å vite om hun ville skiftet så raskt også uten å stå i sterkt stress. Men ser en på hennes andre kvinnelige slektninger i samme alder eller eldre, inkludert hennes mor, så har de alle ennå beholdt sitt mørke hår - kun med enkelte grå hårstrå. 

Anonymkode: ae4de...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, asterix skrev:

Hvis store livsomveltninger, dødsfall og det å få barn skulle gitt grå hår burde jeg vært helgrå nå, men har så langt ikke et eneste grått hår i en alder av 49 år.

Dette svaret var sikkert veldig hjelpsomt for TS.

Herregud, så lei jeg er folk som ikke har noe å bidra med til hva trådstarteren etterspør, men bare kommer inn for å skryte av seg selv.

Anonymkode: ab867...eca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ved to anledninger med mye stress plutselig funnet HELT HVITE hår . Når den stressende situasjonen opphører finner jeg ikke flere HVITE hår. 

Jeg er 30. Mine foreldre ble ikke Grå før i 50-årene. 

Anonymkode: 33478...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette svaret var sikkert veldig hjelpsomt for TS.

Herregud, så lei jeg er folk som ikke har noe å bidra med til hva trådstarteren etterspør, men bare kommer inn for å skryte av seg selv.

Anonymkode: ab867...eca

Skryte? Er det at håret ikke har blitt grått pga stress å skryte? Det var jo da bare et eksempel på at store påkjenninger og stress ikke nødvendigvis gjør noe med hårfargen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress og påkjenninger kan ha noe å si. Samtidig er det en del av livet å oppleve sorg og stress. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette svaret var sikkert veldig hjelpsomt for TS.

Herregud, så lei jeg er folk som ikke har noe å bidra med til hva trådstarteren etterspør, men bare kommer inn for å skryte av seg selv.

Anonymkode: ab867...eca

Det viser jo at det nødvendigvis IKKE er stress som utløser grått hår. Stress KAN være en av årsakene, og da må det vel være lov å forklare SIN erfaring? Eller er det kun de som har fått grå hår av stress som får svare? I så fall, blir jo ikke svarene riktig... Skryt å fortelle sin erfaring? Nei, det synes jeg ikke. Hun ga et eks på at det ikke MÅ være stressutløst! 

Anonymkode: f66b9...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...