Gå til innhold

Barnehagen glemte barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er IKKE uhell. Arbeidet i barnehage? Det er KLARE retningslinjer for hvordan personalet skal forholde seg til barn. Barn skal ikke ferdes eller være alene. Skjer dette, er det hull i rutiner, kommunikasjon og det er en svikt. I barnehagen er personalet ENE og ALENE om ansvaret - skjer det noe galt, er feilen hos personalet.

Anonymkode: 33dc7...aa4

Litt svart hvitt eller? dvs at alle uhell eller hva du kaller det hjemme så er det foreldrenes skyld ene og alene? Uhell kan skje i barnehagen som hjemme og hver gang en unge kommer med en skade så er det takk og lov det skjedde hjemme.

Denne moren taklet ikke SINE EGNE 3 barn alene så forventer du at i barnehagen skal de ha øyne på alle barn til hvert sekund?? Det er seff rutiner og man teller og man teller og vips så har en sneket seg bort et par minutter men vi vet alltid hvor og når ungen ble sist sett så finner dem alltid i løpet av et par minutter.  

når mener du et barn kan ferdes alene på uteområdet? til konfirmasjon?

 

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle hente barnet mitt i bhg for noen uker siden. Alle barna var inne bortsett fra ett som var ute ved gjerde i barnehagen. Det var kjempe kaldt og jeg aner ikke hvor lenge det barnet hadde sittet der. Kanskje det er vanligere enn man tenker? 

Ikke lest alle svarene her inne. 

Anonymkode: 772a1...228

det hender unger stikker av ut eller inn men kan garantere deg han ikke har sittet der i timevis.  

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt svart hvitt eller? dvs at alle uhell eller hva du kaller det hjemme så er det foreldrenes skyld ene og alene? Uhell kan skje i barnehagen som hjemme og hver gang en unge kommer med en skade så er det takk og lov det skjedde hjemme.

Denne moren taklet ikke SINE EGNE 3 barn alene så forventer du at i barnehagen skal de ha øyne på alle barn til hvert sekund?? Det er seff rutiner og man teller og man teller og vips så har en sneket seg bort et par minutter men vi vet alltid hvor og når ungen ble sist sett så finner dem alltid i løpet av et par minutter.  

når mener du et barn kan ferdes alene på uteområdet? til konfirmasjon?

 

Anonymkode: 79efc...8aa

Det er forskjell på at en unge sniker seg vekk på samme område som resten befinner seg, og at en unge blir gjenglemt på et avstengt område. 

Anonymkode: fa747...929

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt rasende!! Med alle ulykkene som har skjedd i barnehager de siste årene, burde det være en selvfølge å følge med alle ungene. 

De kunne da tellt ungene før de lukket porten etter seg. 

Gruer meg til ettåringen begynner i bhg til høsten må jeg innrømme.

Anonymkode: ad065...ba7

om du setter alle ulykkene i barnehagen ved siden av alle ulykkene utenfor barnehagen burde alle unger bodd i barnehagen 

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er over to år til høsten, og jeg synes det trenger å komme i barnehage noen dager i uka da😉 er «heldigvis» snakk om 50%, matrielle goder stiller bakerst i køa her i huset, men å gå uten jobb i årevis er ganske vanskelig for de aller fleste.

Anonymkode: ad065...ba7

Håper du har vett til å sende ungen fra morningen ca 8 da sånn at han får noe utbytte av det

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjell på at en unge sniker seg vekk på samme område som resten befinner seg, og at en unge blir gjenglemt på et avstengt område. 

Anonymkode: fa747...929

Muligheten for at barnet gjemte seg når resten av gruppa forlot området, er jo tilstede. Panikken oppstår jo når han/hun/den oppdager at "shit, de bare gikk fra meg!"

Treåringer elsker å gjemme seg!

Anonymkode: aac1e...5d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt svart hvitt eller? dvs at alle uhell eller hva du kaller det hjemme så er det foreldrenes skyld ene og alene? Uhell kan skje i barnehagen som hjemme og hver gang en unge kommer med en skade så er det takk og lov det skjedde hjemme.

Denne moren taklet ikke SINE EGNE 3 barn alene så forventer du at i barnehagen skal de ha øyne på alle barn til hvert sekund?? Det er seff rutiner og man teller og man teller og vips så har en sneket seg bort et par minutter men vi vet alltid hvor og når ungen ble sist sett så finner dem alltid i løpet av et par minutter.  

når mener du et barn kan ferdes alene på uteområdet? til konfirmasjon?

 

Anonymkode: 79efc...8aa

Om denne moren talket sine egne 3 barn, eller ikke, er av ingen interesse.
Som utdannet innenfor yrke, som praktiserende innenfor yrke, som en aktiv ansvarsperson for andre sine barn, tror jeg ikke du helt forstår reaksjonen som ligger i det. Jeg som barnehagepersonal, barnehageansatt og pedagogisk leder, er nødt til å sikre gode rutiner for teller og alltid sørge for at disse er optimale. Hvis ikke er det rutiner som må bearbeides, drøftes og gjennomføres annerledes.

Igjen, tanken er ikke hva som skjer hjemme. Der er det helt andre spilleregler. I barnehagene skal ikke barn ferdes alene. Punktum. Selv om forholdene er 1 voksen per 6 barn, skal alle barn være under oppsyn "kontinuerlig", og rutinene skal også dekke dette slik at barn ikke blir gjenglemt, sett hvert 15. minutt og sett og møtt i løpet av dagen.

Og du,
Har du barn selv?

Stå i en situasjon der ett barn er ute av seg, og to andre barn trenger å dekke sine egne behov. TS gjorde rett i denne situasjonen. Et traumatisert barn har sterkt behov for trøst og for å kunne etablere en trygg base igjen, og å gjøre dette alene i en situasjon fylt av andre barn og hverdagssituasjoner..? Synes du burde skjerpe holdningen din. Her er det snakk om hva som var barnets beste. Synes det er helt fantastisk at mor gjorde slik hun gjorde i situasjonen.

Fra hva det angår, får dine barn skrike, traumatiseres og vokse opp til å ikke stole på andre mennesker på grunn av uengasjerte og manglende voksenkontakt. :)
Lykke til!

Anonymkode: 33dc7...aa4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du overreagerer noe voldsomt her. Jeg har 3 barn selv og alle har vært/ er i barnehagen, og det er helt vanlig at barna er for seg selv noen minutter. Klarer ikke barnet ditt å gå? Hvor gammelt er barnet? Hvis hen klarer å gå så skjønner jeg ikke hvorfor hen ikke gikk til de andre barna. 

Anonymkode: a5b00...c05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

disse ulykkene kunne likegodt skjedd hjemme. De fleste ulykker skjer hjemme

Anonymkode: 79efc...8aa

Men de skjedde ikke hjemme. De skjedde i barnehagen! Jeg skjønner Ts godt. Jeg har selv opplevd at de ikke fant barnet mitt på 6 år på SFO. De hadde lett etter ham i 20 min når jeg kom for å hente han. Etter 40 minutt så fant de ham. Det holder ikke mål!!    Skolen ligger ved siden av en elv, Og gjerdet som skiller uteområdet på skolen og elven er veldig dårlig. Hun ene sa faktisk at det ikke er deres jobb å passe på han også. Da ble jeg paff 😱 Jeg sa i fra på en rolig måte, selv om jeg var livredd for hva som kunne ha skjedd. 

Anonymkode: 19677...6fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du overreagerer noe voldsomt her. Jeg har 3 barn selv og alle har vært/ er i barnehagen, og det er helt vanlig at barna er for seg selv noen minutter. Klarer ikke barnet ditt å gå? Hvor gammelt er barnet? Hvis hen klarer å gå så skjønner jeg ikke hvorfor hen ikke gikk til de andre barna. 

Anonymkode: a5b00...c05

Om du har lest hele HI, fordi barnet var stengt inne. Derfor kunne ikke barnet "bare gå" bort til de andre barna.

Anonymkode: 07b79...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om denne moren talket sine egne 3 barn, eller ikke, er av ingen interesse.
Som utdannet innenfor yrke, som praktiserende innenfor yrke, som en aktiv ansvarsperson for andre sine barn, tror jeg ikke du helt forstår reaksjonen som ligger i det. Jeg som barnehagepersonal, barnehageansatt og pedagogisk leder, er nødt til å sikre gode rutiner for teller og alltid sørge for at disse er optimale. Hvis ikke er det rutiner som må bearbeides, drøftes og gjennomføres annerledes.

Igjen, tanken er ikke hva som skjer hjemme. Der er det helt andre spilleregler. I barnehagene skal ikke barn ferdes alene. Punktum. Selv om forholdene er 1 voksen per 6 barn, skal alle barn være under oppsyn "kontinuerlig", og rutinene skal også dekke dette slik at barn ikke blir gjenglemt, sett hvert 15. minutt og sett og møtt i løpet av dagen.

Og du,
Har du barn selv?

Stå i en situasjon der ett barn er ute av seg, og to andre barn trenger å dekke sine egne behov. TS gjorde rett i denne situasjonen. Et traumatisert barn har sterkt behov for trøst og for å kunne etablere en trygg base igjen, og å gjøre dette alene i en situasjon fylt av andre barn og hverdagssituasjoner..? Synes du burde skjerpe holdningen din. Her er det snakk om hva som var barnets beste. Synes det er helt fantastisk at mor gjorde slik hun gjorde i situasjonen.

Fra hva det angår, får dine barn skrike, traumatiseres og vokse opp til å ikke stole på andre mennesker på grunn av uengasjerte og manglende voksenkontakt. :)
Lykke til!

Anonymkode: 33dc7...aa4

Må le litt av velutdannende deg her det står at barnet var noen minutter alene og du sier rutinen er hvert 15 minutt det er mange noen minutter det. Hysteriske foreldre har du da også sikkert sett mange av og her har du en til. Ikke bra for barn og vokse opp og bli redd og engstelig heller fordi mor går av skaftet. Syns du burde revurdere litt med tanken på kompetansen og erfaringen du tydlig innehar kanske oppdatere deg litt?

Burde ikke du som barnehage ansatt passe noen barn nå i stedet for å sitte her? Meeen du har vel ptid og det er superviktig at du forlater avdelingen sånn at det bare er 2 assistenter som passer alle barna mens du sitter her??

 

Å ja jeg har barn opptil flere og skal ikke si alt er perfekt alltid men alle blir sett og tatt vare på ut fra sine egne behov og det virker faktisk som de er blitt noen ansvarsbeviste reflekterte unge voksne de største så noe må jeg ha gjort rett :)

Hjelper ikke være pedagog om man ikke kan blande litt sunn fornuft inn i hverdagen også.

 

 

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de skjedde ikke hjemme. De skjedde i barnehagen! Jeg skjønner Ts godt. Jeg har selv opplevd at de ikke fant barnet mitt på 6 år på SFO. De hadde lett etter ham i 20 min når jeg kom for å hente han. Etter 40 minutt så fant de ham. Det holder ikke mål!!    Skolen ligger ved siden av en elv, Og gjerdet som skiller uteområdet på skolen og elven er veldig dårlig. Hun ene sa faktisk at det ikke er deres jobb å passe på han også. Da ble jeg paff 😱 Jeg sa i fra på en rolig måte, selv om jeg var livredd for hva som kunne ha skjedd. 

Anonymkode: 19677...6fe

Her forstår jeg meget godt at du blir forbannet stor forskjell på noen minutter og 40 minutter da er det lov og bli skikkelig sinna.

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har lest hele HI, fordi barnet var stengt inne. Derfor kunne ikke barnet "bare gå" bort til de andre barna.

Anonymkode: 07b79...87e

Hvor står det at barnet var stengt inne?

Anonymkode: 79efc...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Barnet ditt har ikke konstant tilsyn i barnehagen uansett. Det er umulig hvis ikke det er 1 ansatt per 1 barn? Og barnet ditt kan jo umulig ha vært så lenge alene siden de andre fortsatt var ute? Skjønner at barnet ditt ble redd, men det hjalp sikkert ikke med måten du reagerte på heller. 

Anonymkode: 3df8f...14b

Ikke min unge, men i barnehagen der mine går er det områder ute som er fysisk avstengt fra hverandre. Så man kan godt være alene i et område uten andre om man er glemt i et område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker barnet har lært noe viktig når noen sier kom så kommer det og følger etter de andre når de går ikke soser rundt i sin egen lille verden. Godt å kjenne på livets realiteter.

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligheten for at barnet gjemte seg når resten av gruppa forlot området, er jo tilstede. Panikken oppstår jo når han/hun/den oppdager at "shit, de bare gikk fra meg!"

Treåringer elsker å gjemme seg!

Anonymkode: aac1e...5d3

Det samme tenker jeg. Ungen gjemte seg og plutselig hadde resten gått over til det andre området. Siden barnet bare var alene i noen minutter så har jo de ansatte oppdaget dette relativt kjapt og gått tilbake for å hente "rømlingen". Om ikke annet så har barnet kanskje lært å følge med på det som skjer. De andre gikk, hvorfor fulgte ikke barnet etter?

Så lenge det er mange barn pr voksen i barnehagen så vil slike episoder alltid kunne skje dessverre. Det bør ikke skje, men det gjorde det. Skjønner godt at dette var en veldig kjedelig situasjon og det var veldig leit at barnet ble så redd. Ta det opp i barnehagen på en rolig måte TS så får du sikkert et svar på hva som skjedde :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker barnet har lært noe viktig når noen sier kom så kommer det og følger etter de andre når de går ikke soser rundt i sin egen lille verden. Godt å kjenne på livets realiteter.

Anonymkode: 79efc...8aa

Nei, det er ikke sånn barn fungerer. Det er mer sannsynlig at barnet vil slite med angst enn at det vil bli mindre tankefull (om det var grunnen)

Anonymkode: fa883...a3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer TS. Det at barnet ditt var så engstelig og ikke ville roe seg, har nok mye med din reaksjon å gjøre. 

 

Anonymkode: f33c6...28f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på de som sier at dette kan skje og at det går fint. Det går IKKE fint! Er det en slik holdning folk har til jobben sin så er det ikke rart at det skjer mye rart. Det er jo helt latterlig at folk kan få seg til å si at dette er greit. 

Dette kan være noe som sitter i barnet lenge. Vi har opplevd noe lignende selv, og det satt i barnet svært lenge. Ta det opp nmed barnehagen hvor du sier hvordan dette bekymrer deg og at du IKKE er fornøyd med at dette skjedde, for det skal ALDRI skje. Vær også svært nøye med å trygge barnet ditt, gjerne sammen med en voksen fra barnehagen som lover at dette aldri skal skje igjen, for det må det virkelig ikke. 

Endret av spider_man
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...