Gå til innhold

Barnehagen glemte barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke? Var barnet ute og lekte, eller ble barnet glemt igjen inne? Om barnet var ute, kan det jo være at barnet bare var alene litt, og slett ikke glemt? Eller er det de ansatte som fortalte at de hadde glemt igjen barnet ditt en plass? 

Anonymkode: dd6ce...52c

Barnehagen har to inngjerdete områder, et foran huset og et bak huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koker nesten bare av å lese dette!! Fy så sint jeg hadde vært! Og jeg skjønner veldig godt hvor sint du er, og at barnet ble redd. Barn skal da aldri måtte bli redde på den måten!! 

Opplevde noe av det samme da jeg hadde barn i 1. klasse. Skolen sendte barnet feilaktig hjem med drosje (tok drosje pga lang skolevei), når barnet egentlig skulle på SFO. En hel time før jeg skulle hente og oppdaget at barnet ikke var på SFO. Kjørte som et svin hjem og fant et svært redd og fortvilet barn ute hos naboen (som ikke var hjemme) som gråt og gråt og ikke skjønte hvor jeg var. Hadde jo ingen nøkkel eller mobil eller noen mulighet til å si fra. Den følelsen jeg hadde inni meg da var helt forferdelig, og jeg kjenner det blusser opp på ditt barns vegne. Den redselen de føler når de ikke forstår og er alene, den er jo helt grusom. Og det skal små barn slippe å kjenne, noensinne! 

Anonymkode: d9829...0f8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette skjedd mitt barn hadde jeg hatt problemer med å stole på den bhg igjen...

Jeg ville definitivt tatt det opp med ped leder i morgen. Barnet ditt ble fryktelig redd, det bør taes alvorlig

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket. For en uansvarlig barnehage! 

Anonymkode: c1bc8...e72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg koker nesten bare av å lese dette!! Fy så sint jeg hadde vært! Og jeg skjønner veldig godt hvor sint du er, og at barnet ble redd. Barn skal da aldri måtte bli redde på den måten!! 

Opplevde noe av det samme da jeg hadde barn i 1. klasse. Skolen sendte barnet feilaktig hjem med drosje (tok drosje pga lang skolevei), når barnet egentlig skulle på SFO. En hel time før jeg skulle hente og oppdaget at barnet ikke var på SFO. Kjørte som et svin hjem og fant et svært redd og fortvilet barn ute hos naboen (som ikke var hjemme) som gråt og gråt og ikke skjønte hvor jeg var. Hadde jo ingen nøkkel eller mobil eller noen mulighet til å si fra. Den følelsen jeg hadde inni meg da var helt forferdelig, og jeg kjenner det blusser opp på ditt barns vegne. Den redselen de føler når de ikke forstår og er alene, den er jo helt grusom. Og det skal små barn slippe å kjenne, noensinne! 

Anonymkode: d9829...0f8

Det kan ikke helt sammenlignes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo som sagt at ting kan skje, og er glad jeg valgte å ikke si noe der og da (da hadde nok den stakkars assistenten fått høre det, og de vil jo bare barnas beste). Og er glad for råd om å forholde meg undrende istedenfor å begynne å krangle, det ønsker jeg absolutt ikke! 

Og det som ble sagt om at min atferd sannsynligvis ikke gjorde saken bedre.. Det kan nok stemme, selv om jeg forsøkte å holde meg rolig. Jeg "kan" en del om barn, og kjenner også mitt barn ganske godt.. Men barnet kjenner jo også meg. 

Det var litt sprik mellom svarene her, men ser for meg at de som kjente et stikk i magen av å lese dette faktisk forsto at barnet var forlatt uten muligheten til å komme til de andre, og de voksne visste heller ikke hvor mitt barn var.

De sa heller ingenting om hendelsen før barnet mitt hikstet frem at "de gikk fra meg mamma jeg var helt alene! Alle barna og alle de voksne var vekke". Barnet er 3 år hvis drt har noe å si (noe jeg ikke mener er superrelevant). 

Endret av Blueblizz
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Blueblizz skrev:

Jeg skjønner jo som sagt at ting kan skje, og er glad jeg valgte å ikke si noe der og da (da hadde nok den stakkars assistenten fått høre det, og de vil jo bare barnas beste). Og er glad for råd om å forholde meg undrende istedenfor å begynne å krangle, det ønsker jeg absolutt ikke! 

Og det som ble sagt om at min atferd sannsynligvis ikke gjorde saken bedre.. Det kan nok stemme, selv om jeg forsøkte å holde meg rolig. Jeg "kan" en del om barn, og kjenner også mitt barn ganske godt.. Men barnet kjenner jo også meg. 

Det var litt sprik mellom svarene her, men ser for meg at de som kjente et stikk i magen av å lese dette faktisk forsto at barnet var forlatt uten muligheten til å komme til de andre, og de voksne visste heller ikke hvor mitt barn var.

De sa heller ingenting om hendelsen før barnet mitt hikstet frem at "de gikk fra meg mamma jeg var helt alene! Alle barna og alle de voksne var vekke". Barnet er 3 år hvis drt har noe å si (noe jeg ikke mener er superrelevant). 

Er det mulig at de fant det ut med engang de kom over til område to og at de derfor hentet barnet? De burde uansett nevnt det for deg. 

 Har du en skjør treåring? 

Anonymkode: 3df8f...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de ansatte burde ha informert deg om hva som hadde skjedd med en gang. Forklart hvorfor barnet gråt og hva som hadde skjedd. 

Jeg ville ha tatt dette opp med pedagogisk leder i morgen. Fortalt hvordan barnet reagerte og hvordan du opplevde situasjonen. Etterspurt rutiner for oppfølging/ opptelling av barna i utetiden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig at de fant det ut med engang de kom over til område to og at de derfor hentet barnet? De burde uansett nevnt det for deg. 

 Har du en skjør treåring? 

Anonymkode: 3df8f...14b

Nei, det ser jeg ikke på som sannsynlig. Og nei, barnet mitt er ikke spesielt "skjørt", ganske robust egentlig. Men  det er ikke uvanlig at det er veldig slitent etter barnehagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det vanlig at han hylgråter når du kommer og henter ham? Det høres ikke normalt ut

Anonymkode: eb51b...bc3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vanlig at han hylgråter når du kommer og henter ham? Det høres ikke normalt ut

Anonymkode: eb51b...bc3

Det er ikke vanlig at det hylgråter når jeg henter, men hvis det først gråter så gråter det HØYT. Før alt plutselig er bra igjen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig at de fant det ut med engang de kom over til område to og at de derfor hentet barnet? De burde uansett nevnt det for deg. 

 Har du en skjør treåring? 

Anonymkode: 3df8f...14b

«Skjør» treåring? Frekk du er! Et barn på 3 år er LITE.

Jeg har opplevd noe av det samme, TS. Mitt datter var 18 mnd og hadde begynt i bhg et par mnd tidligere. En stor basebarnehage. Hun var ekstremt utforskende på den alderen, og løp «overalt». (Og hun gikk ikke, hun LØP) Dette hadde jeg gitt klar beskjed om. Ene dagen jeg skulle hente henne, visste de ikke hvor hun var. Det var en grusom følelse! Etterhvert fant de henne ute, på et område hvor større barn var, og hvor de minste ikke skulle være. Viste seg at en av de eldre guttene på ca 4 år, hadde bitt henne osv. Hun reagerte på dette leeenge etterpå, og ble livredd for bhg, og generelt redd og skeptisk. Var ikke noe gøy å se hvordan hun forandret seg etter dette. Jeg bytta bhg for å si det sånn. 

Anonymkode: c30ea...9de

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du måtte ringe hjem far fordi du har en baby i tillegg. Du klarte ikke håndtere 2 egne barn?

Barnehagen kan aldri ha alle barn under oppsyn hvert sekund selv ikke med 1 til 1 bemanning. Rart det skjer ulykker hjemme liksom. 

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt skal selvsagt ikke skje og det er viktig at du tar det opp med barnehagen. Og så er det viktig at du trygger barnet ditt og prøver å avdramatisere så godt det lar seg gjøre. Ja, det var nok litt skummelt å være alene, men jammen er du tøff som klarte det. Og du var jo på en plass som er trygg for barn osv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du måtte ringe hjem far fordi du har en baby i tillegg. Du klarte ikke håndtere 2 egne barn?

Barnehagen kan aldri ha alle barn under oppsyn hvert sekund selv ikke med 1 til 1 bemanning. Rart det skjer ulykker hjemme liksom. 

Anonymkode: 79efc...8aa

Ja, jeg har et spedbarn, og et til barnehagebarn i tillegg til treåringen min. Og nei, jeg klarte ikke å tilfredstille alle 3 behov (amme, trøste,lage middag osv) når 3åringen min var så lei seg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I byen jeg bor var det et barnehagebarn som fikk en eller annen snur /tau rundt halsen sin og ble desverre kvalt. Alt skjedde i garderoben hvor barnet snekk seg inn uten at noen voksne la merke til det 😞 det gikk kanskje 10 min så var det for seint for å hjelpe denne stakkars ungen. Så ja ts overdriver ikke! NOE SÅNT SKAL IKKE SKJE! 

Anonymkode: 885c7...023

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Blueblizz skrev:

Ja, jeg har et spedbarn, og et til barnehagebarn i tillegg til treåringen min. Og nei, jeg klarte ikke å tilfredstille alle 3 behov (amme, trøste,lage middag osv) når 3åringen min var så lei seg. 

Hva enn du gjør så ikke la noen her få deg til å tro at du er noe annet enn en fantastisk mamma!

Anonymkode: 6335f...660

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, BearMama skrev:

Det kan ikke helt sammenlignes da.

Nei, jeg synes det er verre å etterlate en treåring alene. Spiller ingen rolle om det var i en barnehage, ungen var alene og ble redd av det. Fullt forståelig, og fullstendig uakseptabelt. 

Anonymkode: d9829...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke problemet, når det var så kort tid...? Hvis det virkelig bare var noen minutter, så må det jo bare ha vært nok til at noen tenkte "Oi, hvor er X? Vi må finne henne", og så gått og sett etter barnet. Hun var jo på barnehagens område, og hadde ikke vandret ut på veien eller noe. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blueblizz skrev:

Ja, jeg har et spedbarn, og et til barnehagebarn i tillegg til treåringen min. Og nei, jeg klarte ikke å tilfredstille alle 3 behov (amme, trøste,lage middag osv) når 3åringen min var så lei seg. 

Du er 1 voksen på 3 barn i barnehagen er det 6 barn pr voksen når barnet er over 3 år så kan du jo tenke deg en har gjort i buksa en har falt å slått seg 2 krangler og din stikker bak huset evt følger ikke med og blir igjen bak huset. 

 

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...