Gå til innhold

Miljø eller pris? 🤔​​​​​​​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig, når dere handler i sånne altmuligbutikker (coop obs, europris osv), er dere mest opptatt av pris eller at varen er miljø vennlig? Jeg syns jo det er bra at flere av butikkene får flere miljø varer, men syns av og til det ikke er verdt det når jeg føler det koster mer.. 

Hva pleier dere å gå for når det er alternativene?🙂

Anonymkode: f59d4...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder ikke kjøpe en økologisk brokkoli til tre ganger prisen av en vanlig spansk brokkoli. En vanlig til 10,- eller en økologisk til 30,- ? Neitakk.

Dessuten har jeg lest at disse økologiske greiene bare er oppskrytt og slett ikke så bra for miljøet som man tidligere innbildte forbrukerne.

Anonymkode: 95c72...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø er mer enn ett aspekt, og ulike miljøfaktorer kan trekke i flere retninger. F.eks når det gjelder økologisk mat: man bruker ikke kunstgjødsel, men man trenger mer vann, mer tid og større arealer for å dyrke samme mengde som ved konvensjonelt jordbruk.  Det viktigste jeg gjør er derfor å unngå å handle mer enn jeg trenger. Da sparer jeg transport i mange ledd, jeg «beslaglegger» ikke mer mat enn jeg trenger (i stor skala handler dette om produksjonsmengder og fordeling), jeg reduserer mengden avfall som må behandles OG jeg sparer penger. 

Anonymkode: 293ce...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Jeg kjøper det jeg vil ha til den prisen som er. Jeg leiter aldri etter tilbud.

Anonymkode: 34ba4...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mye på pris, men jeg prøver å handle norske produkter der jeg kan. Kjøper aldri kjøtt fra utlandet feks. 

Anonymkode: d11a8...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pris. 

Mitt bidrag til miljøet er at jeg bruker opp restene. Handler mye datovarer til halv pris også. Bra for miljøet, bra for lommeboka.

Anonymkode: f35cb...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...