Gå til innhold

Vurderer å sette sparepenger fra en sparekonto til den andre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke tittelen blir for vag, men får den ikke kort og konsis nok.

Kvinne 35, her, samboer på 38. Jeg er student uten inntekt, han er elektriker. Vi ser etter hus, og har nå tapt to budrunder på hus som har vært perfekte. Vi ser på hus rundt 4 M.

Jeg har en del egenkapital. 300.000 kr. Det er ikke mye, men det er en start. Har satt av 177.000 kr til barn. Samboer har 200.000 i egenkapital + fortjeneste etter salg av foreløpig bolig. Vurderer å sette noe av babykontoen min over til huskontoen, men hvor mye trenger jeg egentlig å ha der? Hvis jeg setter over 70.000 for eksempel? Blir det nok?

Har også en bufferkonto som jeg ikke rører tilfelle ting skulle gå galt også.

Anonymkode: 9a15b...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kritt
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke tittelen blir for vag, men får den ikke kort og konsis nok.

Kvinne 35, her, samboer på 38. Jeg er student uten inntekt, han er elektriker. Vi ser etter hus, og har nå tapt to budrunder på hus som har vært perfekte. Vi ser på hus rundt 4 M.

Jeg har en del egenkapital. 300.000 kr. Det er ikke mye, men det er en start. Har satt av 177.000 kr til barn. Samboer har 200.000 i egenkapital + fortjeneste etter salg av foreløpig bolig. Vurderer å sette noe av babykontoen min over til huskontoen, men hvor mye trenger jeg egentlig å ha der? Hvis jeg setter over 70.000 for eksempel? Blir det nok?

Har også en bufferkonto som jeg ikke rører tilfelle ting skulle gå galt også.

Anonymkode: 9a15b...568

Hva er barnekonto og babykonto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konto til barn? Hvorfor det?

Anonymkode: 81533...6d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere barn med egen kontoer, er det du mener? I såfall er det vel noen uttaksregler og sånt der. Men det er jo vanskelig for andre å si hvor mye du trenger.