Gå til innhold

"Kjedelig" mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen i 2.5 år og samboere i litt under 2 år. I starten var han en fantastisk mann som var så utolig god å snakke med. Jeg følte han tok seg tid og virkelig lyttet til meg. Dette har nå snudd. Han har ny jobb som krever mye av han, jeg forstår det, men føler han burde ha litt "overskudd" til andre ting enn jobb. F.eks nå i helga satt han kun med nettbrett og tv på. Og da mener jeg at det var det han gjorde. Når jeg nevnte dette fikk jeg til svar... Jeg henta jo ved. Joda han gjorde det. Ingen særlig samtale på oss. Jeg kunne si noe og han hører ikke. Kun nesa i nettbrettet. I går kveld sa jeg at sånne helger fikser jeg ikke. Og da ble han irritert og sa det var min oppgave å gjøre noe selv. Han ville koble ut jobb og da bruker han nettbrett å spiller spill. Joda jeg kan det. Men hva med han og meg? Jeg vil jo at vi skal gjøre noe sammen.. Men for meg virker det ikke som om han er interessert. Når jeg tar opp temaet har jeg fått svar som at han fixer ikke mere utfordringer. De gode samtalene våre er borte. Jeg blir trist og lei. Det som er mest frustrerende er at jeg ikke kan si noe uten at han blir irritert og påstår at jeg tar meg så nær av ting. Nærtagene er jeg nok, men tenker jo at jeg må få lov til å si hva jeg føler og tenker uten at det blir diskusjon? Jeg har heller begynt å ikke si så mye når han hisser seg opp. For våre uenigheter blir vi aldri enige om uansett. 

Anonymkode: 12cfe...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må finne ut når nok er nok, og ta et valg. Enkelte ganger må man ha lov til å fokusere på seg selv, men det sier seg selv at blir det ofte og det går ut over forholdet, og evt barn og familieliv i fremtiden, så må man enten innrette seg eller man må leve alene.

Anonymkode: 0dcf0...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sammen i 2.5 år og samboere i litt under 2 år. I starten var han en fantastisk mann som var så utolig god å snakke med. Jeg følte han tok seg tid og virkelig lyttet til meg. Dette har nå snudd. Han har ny jobb som krever mye av han, jeg forstår det, men føler han burde ha litt "overskudd" til andre ting enn jobb. F.eks nå i helga satt han kun med nettbrett og tv på. Og da mener jeg at det var det han gjorde. Når jeg nevnte dette fikk jeg til svar... Jeg henta jo ved. Joda han gjorde det. Ingen særlig samtale på oss. Jeg kunne si noe og han hører ikke. Kun nesa i nettbrettet. I går kveld sa jeg at sånne helger fikser jeg ikke. Og da ble han irritert og sa det var min oppgave å gjøre noe selv. Han ville koble ut jobb og da bruker han nettbrett å spiller spill. Joda jeg kan det. Men hva med han og meg? Jeg vil jo at vi skal gjøre noe sammen.. Men for meg virker det ikke som om han er interessert. Når jeg tar opp temaet har jeg fått svar som at han fixer ikke mere utfordringer. De gode samtalene våre er borte. Jeg blir trist og lei. Det som er mest frustrerende er at jeg ikke kan si noe uten at han blir irritert og påstår at jeg tar meg så nær av ting. Nærtagene er jeg nok, men tenker jo at jeg må få lov til å si hva jeg føler og tenker uten at det blir diskusjon? Jeg har heller begynt å ikke si så mye når han hisser seg opp. For våre uenigheter blir vi aldri enige om uansett. 

Anonymkode: 12cfe...e58

Ignorer han en periode, si minst mulig, minst mulig nærhet eller kontakt...så se hva skjer, kanskje han stresser etter hvert at du er så isolert.

Anonymkode: d9a21...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han er på bristepunket.... Når noen sier at de ikke fixer mer, så kan det noen ganger være utsagn som betyr suicidal/ deprimert

Anonymkode: f5c16...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må la han få ha sin alenetid - slik at han får kommet til hektene igjen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som han er på bristepunket.... Når noen sier at de ikke fixer mer, så kan det noen ganger være utsagn som betyr suicidal/ deprimert

Anonymkode: f5c16...a93

Åh herregud... 

Anonymkode: 5dd3b...c3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kansje dere skal ta dere en tur med bilen feks? kjøre et sted og gjøre noe sammen. 

Anonymkode: 05c1d...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i ny jobb har lite overskudd de første 6 mnd.

Anonymkode: 68b98...a32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke gjør noe sammen, så fører jo det til brister i forholdet. Det må jo gjøres en innsats fra dere begge for holde forholdet i livet. Han trenger jo ikke sitte med nettbrett hver dag. Hvordan kan dere komme til et kompromiss som er bra for dere begge? Her må dere begge snakke om hva dere forventer for at forholdet skal være bra og se etter felles løsninger som gjør at dere begge får noe av det dere vil ha. Hva med en fast dag i uka som dere bruker tid sammen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste i ny jobb har lite overskudd de første 6 mnd.

Anonymkode: 68b98...a32

Han har vært i den jobben nå 1 år og jeg hører stadig at det er mye å gjøre.. At det blir bedre neste uke, neste mnd osv. Og jeg har forståelse for at det er mye for han og føler selv jeg tar hensyn til det. Men litt oppmerksomhet hadde vært fint. Også er det det at når jeg tar opp emnet blir han sur og sier jeg er vanskelig og nærtagende. 

Anonymkode: 12cfe...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært i den jobben nå 1 år og jeg hører stadig at det er mye å gjøre.. At det blir bedre neste uke, neste mnd osv. Og jeg har forståelse for at det er mye for han og føler selv jeg tar hensyn til det. Men litt oppmerksomhet hadde vært fint. Også er det det at når jeg tar opp emnet blir han sur og sier jeg er vanskelig og nærtagende. 

Anonymkode: 12cfe...e58

Da må han finne mer ut av det.

Anonymkode: 68b98...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har et ansvar for å underholde seg selv. Man må klare å finne på noe uten at partneren skal bære deg rundt på gullstol hver helg. (Problemet her er ofte at menn er de som skal underholde damer. Vi skal liksom bare være denne underholdningsmaskinen som har alle invitasjonene til fest og moro, også skal jenta bare henge seg på og nyte det uten å bidra med annet enn sitt åsyn. Det blir helt feil, damer. Nok om det) . 

Ingen bør være så slitne at de må se i nesa på en iPad hele helgen. Én helg, ok. Kanskje du er tapped out. To helger? Kjipt, håper du får overskudd snart. Tre helger? Da har du et problem. Jeg mener typen til ts er langt over streken for hva som er sunt. Jeg er uten av døren hver dag. Hver eneste dag. Jeg gjør noe. Det er en vane å være en person som spiser av livets goder. Noen ganger må man minnes på hvor kult det er å være på konsert eller å ta en øl med venner. Her kan TS HJELPE typen sin! Fremfor at han bare skal hjelpe seg selv. Hun kan vise seg å være en god partner og støttespiller her. Noe sier meg likevel at hun går fordi leken er blitt kjedelig. Og sånn ryker 90% av forhold i tyveårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Arcturus skrev:

Alle har et ansvar for å underholde seg selv. Man må klare å finne på noe uten at partneren skal bære deg rundt på gullstol hver helg. (Problemet her er ofte at menn er de som skal underholde damer. Vi skal liksom bare være denne underholdningsmaskinen som har alle invitasjonene til fest og moro, også skal jenta bare henge seg på og nyte det uten å bidra med annet enn sitt åsyn. Det blir helt feil, damer. Nok om det) . 

Ingen bør være så slitne at de må se i nesa på en iPad hele helgen. Én helg, ok. Kanskje du er tapped out. To helger? Kjipt, håper du får overskudd snart. Tre helger? Da har du et problem. Jeg mener typen til ts er langt over streken for hva som er sunt. Jeg er uten av døren hver dag. Hver eneste dag. Jeg gjør noe. Det er en vane å være en person som spiser av livets goder. Noen ganger må man minnes på hvor kult det er å være på konsert eller å ta en øl med venner. Her kan TS HJELPE typen sin! Fremfor at han bare skal hjelpe seg selv. Hun kan vise seg å være en god partner og støttespiller her. Noe sier meg likevel at hun går fordi leken er blitt kjedelig. Og sånn ryker 90% av forhold i tyveårene. 

Vi er i 40 årene så er jo godt voksne. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har foreslått å gå turer, dra på besøk, invitere noen hit osv.. Han var med i butikken lørdag men gikk da fortsatt med tlf i hånda å shatta ang jobb. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig med nettbrett / tlf at en kan være utilgjengelig en halv time. Forrige helg var datteren min på konkurranse i sin idrett. Når jeg sa at hun skulle på konkurranse var svaret hans at han hadde sett for seg lørdagen andeledes.. Altså på nett. Jeg tilbringte hele dagen i hallen alene. Jeg forlanger ikke at han skal være med men å være litt på tilbudsiden hadde vært fint. Jeg gjør ting på egenhånd jeg så det er ikke det. Jeg skulle bare ønske at jeg og vi hadde vært litt viktigere enn data😔

Endret av Ekr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så uvanlig å ha helger hvor man bare slapper av da? Her i huset har vi det ofte, uten at noe er galt.

Anonymkode: 56cae...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham være i fred. Du er da vel voksen nok til å gå deg en tur, besøke en venninne, finne en bok el? Jeg har ikke ny og krevende jobb, men jammen er det helger jeg bare vil sitte med boken min og tekoppen min. Da vil jeg ikke gå tur, kjøre en tur eller bli mast på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du savner "den gode samtalen". Å snakke med folk krever ganske mye mentalt. Hvis han blir skikkelig draina på jobben mentalt er det kanskje bare ikke noe han har lyst til akkurat nå? Det høres ellers skikkelig kjedelig ut å sitte på pc hele helgen, og det er nok heller ikke noe som gir han energi til en hard ny uke. Hva med å gjøre noe aktivt som alle i familien syns er kjekt? Der målet bare er å ha det gøy: ingen "gode samtaler", ikke jobb-prat, bare kose seg og være i driv.

Anonymkode: b0a78...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så uvanlig å ha helger hvor man bare slapper av da? Her i huset har vi det ofte, uten at noe er galt.

Anonymkode: 56cae...78f

Vi har også det ofte.. Han så å si hver helg. Jeg gjør ting på helga innimellom men kunne ønske han ville vært med meg innimellom da. Jeg føler vi sklir fra hverandre. For jeg orker ikke å aldri kunne gjøre noe. 

Anonymkode: 12cfe...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

La ham være i fred. Du er da vel voksen nok til å gå deg en tur, besøke en venninne, finne en bok el? Jeg har ikke ny og krevende jobb, men jammen er det helger jeg bare vil sitte med boken min og tekoppen min. Da vil jeg ikke gå tur, kjøre en tur eller bli mast på. 

Så du mener da at vi aldri skal gjøre noe sammen? La han sitte 18 timer i døgnet på data'n? Og jeg leve mitt liv alene? Lage lørdagsmaten alene..osv..  Jeg ønsker jo ikke det. Jeg ønsker å ha han ved min side. Og ja jeg lar han være oppslukt av data'n hver time han er hjemme her.

Anonymkode: 12cfe...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

La ham være i fred. Du er da vel voksen nok til å gå deg en tur, besøke en venninne, finne en bok el? Jeg har ikke ny og krevende jobb, men jammen er det helger jeg bare vil sitte med boken min og tekoppen min. Da vil jeg ikke gå tur, kjøre en tur eller bli mast på. 

Det er stor forskjell på å ha rom til å slappe av, versus å bare sitte i sofaen og prompe foran iPaden hver eneste helg. År etter år. Det er ikke spesielt hyggelig og koselig i det hele tatt. Det er faktisk helsefarlig, kjedelig, og fordummende. Han leser neppe Hamsun på ebok. 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du savner "den gode samtalen". Å snakke med folk krever ganske mye mentalt. Hvis han blir skikkelig draina på jobben mentalt er det kanskje bare ikke noe han har lyst til akkurat nå? Det høres ellers skikkelig kjedelig ut å sitte på pc hele helgen, og det er nok heller ikke noe som gir han energi til en hard ny uke. Hva med å gjøre noe aktivt som alle i familien syns er kjekt? Der målet bare er å ha det gøy: ingen "gode samtaler", ikke jobb-prat, bare kose seg og være i driv.

Anonymkode: b0a78...7b6

Man må også ta ansvar for at om man har en jobb som forsurer all din fritid er det en dårlig jobb. Da er det ikke verdt innsatsen. Jeg går fra jobb kl fire og tenker ikke et sekund på jobben før dagen etter. Hvis man må ligge på sofaen en hel helg for å hente seg inn etter en krevende jobb-uke har man feil jobb. Man bør eventuelt få ekstremt godt betalt for det, noe jeg tviler på at denne 40-åringen gjør. 

En annen side av saken er hans helsetilstand. Han høres slapp og syk ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arcturus skrev:

Det er stor forskjell på å ha rom til å slappe av, versus å bare sitte i sofaen og prompe foran iPaden hver eneste helg. År etter år. Det er ikke spesielt hyggelig og koselig i det hele tatt. Det er faktisk helsefarlig, kjedelig, og fordummende. Han leser neppe Hamsun på ebok. 

Man må også ta ansvar for at om man har en jobb som forsurer all din fritid er det en dårlig jobb. Da er det ikke verdt innsatsen. Jeg går fra jobb kl fire og tenker ikke et sekund på jobben før dagen etter. Hvis man må ligge på sofaen en hel helg for å hente seg inn etter en krevende jobb-uke har man feil jobb. Man bør eventuelt få ekstremt godt betalt for det, noe jeg tviler på at denne 40-åringen gjør. 

En annen side av saken er hans helsetilstand. Han høres slapp og syk ut. 

Ts her. 

Han er slapp og har sine utfordringer helsemessig men ikke mer enn fleste av oss andre vil jeg tru. Før trente han mye og var i fin form. Fikk magebrokk som gjorde at han kom ut av treningsmønsteret sitt. Ble operert og har ikke kommet igang med trening igjen. Dette er nå 1 år siden. Jeg føler at det kun er jobb som står i hodet på han. Jeg har sagt at helga bør holdes fri for jobb men folk melder han og han klarer ikke la vær å svare. T.o.m når vi var i butikken her om dagen. (han sitter som leder og har helt vanlig lønn) 

Anonymkode: 12cfe...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...