Gå til innhold

Utslett på haken (NB! kan være ekle bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dette utslettet for nøyaktig 2 år siden, og har det igjen nå. Jeg drar sjeldent til legen, med mindre jeg absolutt må så prøver å spørre her😂👍🏼

Har noen her opplevd noe lignende? 

Starter med tørr hud på haken som blir erstattet med disse blemmene også blir det et sår som ser ut som er stort skrubbsår på slutten.

DAEE2545-3B6F-49DB-9F84-D0C0695D8976.jpeg

Anonymkode: 6bd5d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brannkopper? Det trenger du i så fall antibiotka mot, enten salve eller medisin som man inntar i munnen.

Er det brannkopper, er det også veldig smittsomt, så ikke plukk på det med fingrene. 

Gå til legen! 

Jeg har hatt brannkopper flere ganger. 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Brannkopper? Det trenger du i så fall antibiotka mot, enten salve eller medisin som man inntar i munnen.

Er det brannkopper, er det også veldig smittsomt, så ikke plukk på det med fingrene. 

Gå til legen! 

Jeg har hatt brannkopper flere ganger. 

Nå har jeg ikke noe peiling på dette, men har hatt det før og plukket en del på det da men har ikke spredt seg noe. Holder seg som regel på samme plass og samme størrelse. 

Anonymkode: 6bd5d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke noe peiling på dette, men har hatt det før og plukket en del på det da men har ikke spredt seg noe. Holder seg som regel på samme plass og samme størrelse. 

Anonymkode: 6bd5d...35d

Gitt at det faktisk ER det samme som før da? Og det du hadde før ikke bare lignet?

Synes det ser ut som typisk brannkopper. Har fått beskjed av lege om at dette smitter veldig, men har faktisk ikke opplevd noen gang at det har spredd seg. En gang fikk jeg en diger flekk med brannkopp-blemmer på håndleddet, oppå pulsåren, av alle steder. Det var sånne blemmer som du viser bilde av, pluss en ekstra stor en. Fikk medisin for det.

Ville uansett gått til lege og fått medisin.

PS! Du har vel ikke klint med en mann med skjeggstubber i det siste? Så dette kan være eksem av skjeggstubb-raspingen? Rart å få blemmer da, men... kanskje du er allergisk mot skjegg! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Million skrev:

Gitt at det faktisk ER det samme som før da? Og det du hadde før ikke bare lignet?

Synes det ser ut som typisk brannkopper. Har fått beskjed av lege om at dette smitter veldig, men har faktisk ikke opplevd noen gang at det har spredd seg. En gang fikk jeg en diger flekk med brannkopp-blemmer på håndleddet, oppå pulsåren, av alle steder. Det var sånne blemmer som du viser bilde av, pluss en ekstra stor en. Fikk medisin for det.

Ville uansett gått til lege og fått medisin.

PS! Du har vel ikke klint med en mann med skjeggstubber i det siste? Så dette kan være eksem av skjeggstubb-raspingen? Rart å få blemmer da, men... kanskje du er allergisk mot skjegg! :fnise:

Tenkte faktisk på det, trudde det var det det var første gang for da tok samboeren skjegget også kom det.

Men igjen, det var to år siden og han har vært av og på med skjegget i de årene men tanken har slått meg😂

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herpes

Anonymkode: 36333...f2b

Trudde først det, men er ikke linket til leppen og kan ikke få herpesutbrudd på kun haken.

Anonymkode: 6bd5d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som herpes, ja.

Anonymkode: d74c7...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes. Sønnen min hadde et utbrudd som barn som var veldig likt dette. Herpes kommer gjerne igjen på akkurat samme plass. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får da vel ikke herpes på haken?

Anonymkode: 6bd5d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men man får da vel ikke herpes på haken?

Anonymkode: 6bd5d...35d

Jeg har det kun i det ene neseboret, så det vil jeg tro er mulig. Hvis det ikke MÅ slimhinner til da?

Anonymkode: 5bc48...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde akkurat samme utslettet da jeg fikk meg kjæreste som hadde skjeggstubber! herpes(var til lege), kjøpte en salve på apoteket, husker ikke type. tror den var reseptfri

Anonymkode: 86d91...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har hatt skjeggstubber en hel del ganger uten at noe har skjedd også da 

Anonymkode: 6bd5d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man får da vel ikke herpes på haken?

Anonymkode: 6bd5d...35d

Iflg NHI så kan man få det "i ansiktet", står det. Det står ikke at det kun gjelder slimhinner eller munn og nese, faktisk. (det trodde jeg, at det måtte være slimhinner)

https://nhi.no/animasjoner/hud/herpes/

Du bør gå til legen og få avklart dette og ta prøver av utslettet.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en legetime jeg! Overssskende nok tid allerede på onsdag så da får jeg se😂

Anonymkode: 6bd5d...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Fant du ut hva utslettet var? Jeg har helt det samme nå🙉

Anonymkode: 858a6...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble også unaturlig nysgjerrig på hva dette utslettet var😅

Anonymkode: e52ea...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...