Gå til innhold

Hvordan kan folk forvente at man skal komme i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

når de gifter seg i fellesferien?Og det er langt vekke?Og man må la være å reise på sommerferien som allerede er booket og betalt?For alle pengene vil gå med i fly/opphold/mat osv de få dagene. Og evt ta lån for å klare det. 

Når man reiser vekk å gifter seg mener jeg at folk da velger vekk at andre har muligheten til å komme? 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kritt
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

når de gifter seg i fellesferien?Og det er langt vekke?Og man må la være å reise på sommerferien som allerede er booket og betalt?For alle pengene vil gå med i fly/opphold/mat osv de få dagene. Og evt ta lån for å klare det. 

Når man reiser vekk å gifter seg mener jeg at folk da velger vekk at andre har muligheten til å komme? 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

Ja, når man gifter seg langt borte må man regne med at det er en del som ikke kan komme, det tror jeg vertskapet tar høyde for.

 

Ble selv invitert i et bryllup i et annet land for et par år siden i slutten av fellesferien. Brudeparet valgte datoen fordi de tenkte at da kunne gjestene slå to fluer i en smekk - ferie i det landet, og bryllupet. Men det er jo ikke alle som ønsket å feriere i det landet. Vi fikk det til, hadde ferie på hytta og tok en langhelg i forbindelse med bryllupet, men det var en del (utenfor den nærmeste krets) som ikke kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Når man reiser vekk å gifter seg mener jeg at folk da velger vekk at andre har muligheten til å komme? 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

 Må nesten si meg enig i det her. Vi måtte flytte datoen 10 dager før pga noen gjester ikke fikk kommet da. Da måtte vi gi fra oss drømmelokalet og angrer litt på det da det gjaldt 10 gjester bare. Men så viste vi at vi ville heller dele feiringen med dem. 

Anonymkode: 3b6cf...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja, det er jo noe som tas høyde for (forhåpentligvis).

Når samboer og jeg gifter oss, vil noen av hans familiemedlemmer være nødt til å reise fra andre siden av landet. Vi har lagt feringen der flesteparten av gjestene bor (eller de bor stort sett i nærheten). Vi har jo selvfølgelig stor forståelse for at det da kan være at enkelte ikke kan komme, det er jo ikke så mye å få gjort med. Man kan ikke alltid tilrettelegge 100%, men vi har prøvd å ta hensyn så godt det går. Vi kommer til å gifte oss litt utenfor fellesferien, men rett etterpå, dvs i august. 

Det er alltid en kabal som må gå opp, og ikke alltid like lett å planlegge hva som er best for absolutt alle. Så lenge brudeparet ikke blir sure, synes jeg forsåvidt det er "helt greit" å gjøre det slik som beskrevet i ts' innlegg, selv om jeg personlig nok ikke ville valgt fellesferien.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og fellesferien er jo fly og ting MYE dyrere. 2voksne og 3barn. 30.000 og fly der til i tilegg til alt annet. Og innbydelsen kommer no i april en gang. Under 3 måneder på å ordne masse penger og avbestille og tape penger der og. For å få noen dager der de sikkert ikke har tid til oss engang. Sikkert ta lån for å få alt til å gå opp og. Nær familie. Dumt.Men tenker at de legger opp til det selv at vi og andre ikke kommer pga det. Selv om de blir skuffet. Og sikkert ikke snakker med oss det neste året så får det bare være. Hadde det vært utenom fellesferie.Og mye nærmere. Og ikke så dyrt hadde vi selvfølgelig stilt! 

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SPOCA skrev:

Vel, ja, det er jo noe som tas høyde for (forhåpentligvis).

Når samboer og jeg gifter oss, vil noen av hans familiemedlemmer være nødt til å reise fra andre siden av landet. Vi har lagt feringen der flesteparten av gjestene bor (eller de bor stort sett i nærheten). Vi har jo selvfølgelig stor forståelse for at det da kan være at enkelte ikke kan komme, det er jo ikke så mye å få gjort med. Man kan ikke alltid tilrettelegge 100%, men vi har prøvd å ta hensyn så godt det går. Vi kommer til å gifte oss litt utenfor fellesferien, men rett etterpå, dvs i august. 

Det er alltid en kabal som må gå opp, og ikke alltid like lett å planlegge hva som er best for absolutt alle. Så lenge brudeparet ikke blir sure, synes jeg forsåvidt det er "helt greit" å gjøre det slik som beskrevet i ts' innlegg, selv om jeg personlig nok ikke ville valgt fellesferien.

Det er noen få som er invitert. De fleste kan ikke. 

De får ordnet alt gratis derfor de gjør det sånn.

Ser jo den. Men andre må ut med MYE penger for å stille. 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen få som er invitert. De fleste kan ikke. 

De får ordnet alt gratis derfor de gjør det sånn.

Ser jo den. Men andre må ut med MYE penger for å stille. 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

Absolutt, skjønner at det koster penger. Derfor ville ihvertfall jeg aldri forventet at de som må reise langveis stiller. Det er hygelig, men ikke forventet eller påkrevd. 

Det blir litt samme dilemma vi får, fordi det kommer til å koste en del ekstra med flybilletter for mannens familie å komme i bryllupet. Hadde vi hatt råd, skulle vi gjerne dekket flyreisen. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og fellesferien er jo fly og ting MYE dyrere. 2voksne og 3barn. 30.000 og fly der til i tilegg til alt annet. Og innbydelsen kommer no i april en gang. Under 3 måneder på å ordne masse penger og avbestille og tape penger der og. For å få noen dager der de sikkert ikke har tid til oss engang. Sikkert ta lån for å få alt til å gå opp og. Nær familie. Dumt.Men tenker at de legger opp til det selv at vi og andre ikke kommer pga det. Selv om de blir skuffet. Og sikkert ikke snakker med oss det neste året så får det bare være. Hadde det vært utenom fellesferie.Og mye nærmere. Og ikke så dyrt hadde vi selvfølgelig stilt! 

Anonymkode: 4ff87...e87

Det er jo helt fair å si at "Uff, det får vi ikke råd til, men send oss gjerne bilder, det blir sikkert nydelig!"

Trenger ikke legge vekt på alle grunnene til hvorfor man ikke får til, er jo fort det som skaper dårlig stemning. 

Anonymkode: 08a2a...eee

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så takk nei, da. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: e0c83...575

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har takket nei. Men broren og samboeren ble sur. Og hørtes ikke ut som de ville snakke mer med oss på lang tid!

Om de noensinne vil det igjen.

Skjønner at de vil ha oss der, og skulle gjerne kommet. 

Men det lar seg desverre ikke gjøre. 

Har sagt til mannen at han gjerne må reise fra ferien med fly og være der den dagen men han sa det var helt uaktuelt. 

De skal få gaver og masse lykkeønskinger.Men vet ikke hva mer godt vi kan gjøre desverre.

Har dårlig samvittighet. Har lyst å stille.Men det lar seg bare ikke gjøre :(

 

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har takket nei. Men broren og samboeren ble sur. Og hørtes ikke ut som de ville snakke mer med oss på lang tid!

Om de noensinne vil det igjen.

Skjønner at de vil ha oss der, og skulle gjerne kommet. 

Men det lar seg desverre ikke gjøre. 

Har sagt til mannen at han gjerne må reise fra ferien med fly og være der den dagen men han sa det var helt uaktuelt. 

De skal få gaver og masse lykkeønskinger.Men vet ikke hva mer godt vi kan gjøre desverre.

Har dårlig samvittighet. Har lyst å stille.Men det lar seg bare ikke gjøre :(

 

Anonymkode: 4ff87...e87

Dette ville jeg rett og slett hevet meg over. Du skal ikke ha dårlig samvittighet.

De oppfører seg smålig. Det er greit å kanskje bli litt skuffet (dog ville jeg ikke uttrykt det bare for å si det), men å bli sure og gi deg dårlig samvittighet er rett og slett ugreit.

Håper det ordner seg for dere, det er helt fair å gi beskjed om at dere ikke kan komme. Dere skal ikke behøve å oppgi en grunn en gang. Kan man ikke, så kan man ikke. Mer er det ikke å gjøre med den saken.

Endret av SPOCA
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så takk nei, da. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: e0c83...575

Enig. Er så drittlei av å høre gjester klage over at de blir invitert med på ting og nei, jeg er ikke gift selv. Si nei! Verre er det ikke! 

Anonymkode: be84e...87d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SPOCA skrev:

Dette ville jeg rett og slett hevet meg over. Du skal ikke ha dårlig samvittighet.

De oppfører seg smålig. Det er greit å kanskje bli litt skuffet (dog ville jeg ikke uttrykt det bare for å si det), men å bli sure og gi deg dårlig samvittighet er rett og slett ugreit.

Håper det ordner seg for dere, det er helt fair å gi beskjed om at dere ikke kan komme fordi det koster mye.

Takk for gode ord :)

Skal prøve å ikke tenke mer på det!

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

når de gifter seg i fellesferien?Og det er langt vekke?Og man må la være å reise på sommerferien som allerede er booket og betalt?For alle pengene vil gå med i fly/opphold/mat osv de få dagene. Og evt ta lån for å klare det. 

Når man reiser vekk å gifter seg mener jeg at folk da velger vekk at andre har muligheten til å komme? 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

Kom informasjonen nå? Da er det helt innenfor å si nei. Er det nær familie ville jeg likevel sett om det var mulig å få til.

Anonymkode: 7d8cd...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kom informasjonen nå? Da er det helt innenfor å si nei. Er det nær familie ville jeg likevel sett om det var mulig å få til.

Anonymkode: 7d8cd...11d

Ja informasjonen kom i helgen. Men innbydelsene kommer i april sa de. 

Har sjekket angående avbestilling av ferien og det koster oss flere tusen i gebyr og flybilletter vi ikke får igjen heller.

Bestiller alltid tidlig ferie. Og det vet de. Og de vet at vi alltid reiser i juli. 

Det er også flere ganger dyrere å fly dit de skal ha bryllup i fellesferien. Men de får det dekket og alt annet så tenker ikke på oss andre. 

Vi må i tilegg ta lån for å få det til..

Føler det blir helt feil. 

 

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller alltid på alt! Alltid!

Men det går bare en vei.

Så når jeg tenker over det bør jeg egentlig ikke ha dårlig samvittighet.

 

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det to dilemma ; at folk velger i fellesferien syns eg er greit , for da har folk fri og dei slepp og ta seg ekstra ferie. Så da lurer eg litt på til TS ; ville du tatt deg fri og reist om det var ei anna tid på året? 

Andre dilemma er at det er langt vekk, den parten skjønar eg betre. DA bør ein vite at ikkje alle har råd og anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gagaen skrev:

Her er det to dilemma ; at folk velger i fellesferien syns eg er greit , for da har folk fri og dei slepp og ta seg ekstra ferie. Så da lurer eg litt på til TS ; ville du tatt deg fri og reist om det var ei anna tid på året? 

Andre dilemma er at det er langt vekk, den parten skjønar eg betre. DA bør ein vite at ikkje alle har råd og anledning. 

Fellesferien er den ferien vi har hvert år der vi kan reise vekk og slappr av uten jobb og annet hengende på oss. 

Og måtte avbestille alt og miste flere tusen kr på det i tilegg til å måtte ut med 40.000-50.000kr for ett bryllup som ikke er vårt.Er sykt!

I tilegg skal vi ha mat og flere uker hjemme alle sammen etterpå.Så må ta lån for å få alt til å gå rundt da.

Alle våre feriepenger og mer til går med på å reise i bryllupet.

Hadde det ikke vært i fellesferien hadde fly kostet 1/4 del. Og lettere og fått til. Kunne sendt mannen alene og en helg da.

Selv om han ikke er med på det.For alt står jo på meg som må få alle til å ha det bra. Men alt blir jo bare galt.. Er mange røde dager i år.Mange langhelger . Der vi og de og andre som er invitert kan reise. 

I tilegg kunne de spurt tidligere siden de har visst det lenge men unlatt å si noe selv om de visste at vi så på sommerferie og skulle bestille.

 

Anonymkode: 4ff87...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor sent å invitere folk i bryllup i utlandet i fellesferien 3 måneder før! Det forstår vel de aller, aller fleste. 

Å forvente at dere skal avbestille ferien deres og bruke 40-50 tusen på bryllupet deres er helt sinnsykt. Eier de ikke skam? 

Nei, dere gjør overhodet ikke noe galt ved å takke nei. Det er fullt forståelig, og du skal ikke ha dårlig samvittighet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mollie skrev:

Det er altfor sent å invitere folk i bryllup i utlandet i fellesferien 3 måneder før! Det forstår vel de aller, aller fleste. 

Å forvente at dere skal avbestille ferien deres og bruke 40-50 tusen på bryllupet deres er helt sinnsykt. Eier de ikke skam? 

Nei, dere gjør overhodet ikke noe galt ved å takke nei. Det er fullt forståelig, og du skal ikke ha dårlig samvittighet. 

Takk!

Ikke alle skjønner det.

Anonymkode: 4ff87...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...