Gå til innhold

Far i huset vil på guttetur til Syden en uke midt i skoleferien, er det ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På denne måten - overhode ikke greit! Han må ta ansvar for barn og familie. Jeg syns egentlig det er litt sjokkerende - og i alle fall umodent - at han ikke skjønner dette selv. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far i huset ønsker å dra på en ukes guttetur i skoleferien i sommer. Jeg er vanligvis raus med gutteturer, og han har mange av disse gjennom året, noe jeg syns er helt ok, siden det er bedre stemning hjemme uten ham...

Men, vi sliter med å få kabalen til å gå opp med ferieuker i sommer, eldstebarnet må sannsynligvis være alene hjemme mens jeg jobber den uka far er bortreist. Yngste må på SFO, selv om han egentlig ikke vil. Jeg syns det er egoistisk prioritering av ham, han kan for min del reise når som helst, men i dette tilfellet syns jeg ham kunne brukt ferieuken sammen med barna (dette var eneste uka som passer for de andre, men de har ikke skolebarn). Han syns jeg er helt urimelig og syns det er dårlig gjort at jeg ikke unner ham egentid, og han har nå tenkt å bare kjøre gjennom og bestille, til tross for mine innvendiger. Er jeg virkelig helt urimelig her?

Anonymkode: 9166e...9c8

Det er selvfølgelig ikke greit. Hadde ting ligget til rette for det, som at du hadde fri å kunne være hjemme med barna, da hadde det vært en annen sak. Men også da hadde det vært nødvendig med ditt ok. Det er i hvertfall min mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke skjønner selv at han må være sammen med ungene den uka, er helt merkelig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit!

Og hvorfor så mange gutteturerer i året?

Og ikke god stemning når han er hjemme?

Her lukter det varsellamper og utroskap lang vei.Unnskyld.Men noe som ikke stemmer her!

Anonymkode: d6bf5...2ef

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna bør alltid gå først. Som mann og pappa ville jeg heller funnet på noe med barna. Det er i både min og deres interesse.

Jeg reagerer likevel på at noen her sier at det er helt uaktuelt at mannen drar på guttetur. Her er jeg både enig og uenig. Personlig ville jeg tenkt meg nøye om om jeg skulle bruke 1 av 5 ukers ferie sammen med kamerater. For meg er fritid med barna ekstremt viktig. Likevel er det også på sin plass å finne på ting med kamerater. Alle trenger litt egentid i blant. For min del resulterer det i at jeg bruker noen helger i året med kompiser, men jeg bruker lite av ferien til det.

Anonymkode: 3672c...336

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna bør alltid gå først. Som mann og pappa ville jeg heller funnet på noe med barna. Det er i både min og deres interesse.

Jeg reagerer likevel på at noen her sier at det er helt uaktuelt at mannen drar på guttetur. Her er jeg både enig og uenig. Personlig ville jeg tenkt meg nøye om om jeg skulle bruke 1 av 5 ukers ferie sammen med kamerater. For meg er fritid med barna ekstremt viktig. Likevel er det også på sin plass å finne på ting med kamerater. Alle trenger litt egentid i blant. For min del resulterer det i at jeg bruker noen helger i året med kompiser, men jeg bruker lite av ferien til det.

Anonymkode: 3672c...336

Enig! For meg er det en selvfølge at det legges til rette for litt egen tid. Men det må jo passe! Både økonomisk, og tidsmessig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært helt greit - hvis han fant og betalte noen som kunne passe barna mens jeg var på jobb.

Anonymkode: 8dae9...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Synes ikke svaret er ubetinget "nei", det kommer blant annet an på hvor gamle barna er og hva slags ferieplaner dere har sammen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt han på guttetur og flyttet med barna mens han var der, så han kom hjem til tomt hus!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sylveon skrev:

Jeg hadde klikket om vi slett med å få kabalen til å gå opp og han hadde bare stukket av en uke. Jeg er også raus med guttetur her i hauset for han må få egentid og kose seg med venner, men det skal ikke gå på bekostning av 1) familien 2) jobbene våre. 

Du nevner her at han må ha egentid. Gjelder det bare for ham? Jeg regner med at denne egentiden er noe begge får? Noe annet er urimelig.

Anonymkode: 06445...459

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner her at han må ha egentid. Gjelder det bare for ham? Jeg regner med at denne egentiden er noe begge får? Noe annet er urimelig.

Anonymkode: 06445...459

Selvfølgelig så gjelder det for begge, ihvertfall i vårt tilfelle. Jeg hadde blitt sprø om jeg ikke kunne trene hver dag f.eks. 

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med mannen i 30 år, to barn. Vi har alltid gitt hverandre stor frihet. Det innbefatter selvfølgelig også ansvarsfølelse. Dvs at vi vet når fam kommer først, og dette er selvfølgelig et slikt tilfelle. Jeg hadde vurdert å fortsette ekteskapet hvis ikke mannen min hadde forstått at i slike situasjoner som dette, kan han ikke være med.Det ville ikke vært et tema engang her, for det er en selvfølge.

Jeg synes det er nydelig å være alene noen ganger, men det betyr ikke at jeg ikke savner han og gleder meg til han kommer hjem. Hvis du virkelig synes det er best når han ikke er tilstede burde du virkelig tenke etter om dette er et godt forhold for deg og barna! 

Anonymkode: d8692...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke vært aktuelt her. Vanskelig nok å dekke opp barnas sommerferie, om ikke far skal ta en hel uke alene.

Sålenge barna er små, så må de prioriteres først. Gutteturer får bli helger inntil barna er større, da kan far dra på ukestur på sommer om han vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke godtatt at han dro på guttetur i fellesferien nei. Min mann drar på en guttetur en gang i året, og tidspunkt er alltid noe vi diskuterer og blir enige om. Du er absolutt ikke urimelig her,så stå på ditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tydelig fra hva du mener om saken og legg ansvaret over på han å avgjøre det. Det er ikke du som skal tillate eller ikke. 

Uansett...hvis han ikke får lov blir det sikkert dårlig stemning den uken det gjelder. Da er det bedre om han drar uansett. 

For en fyr!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig hvordan noen av deres mannfolk oppfører seg.  Her må ikke mannen spørrer lov engang om å dra på gutteturer. Av og til ringer jeg venner hans og spørre om ikke de kan planlegge noe gøy da han virkelig trenger en liten ferie fra hverdagen. Men midt opp i sommerferien hvor valget går utover resten av familie ville ikke ha blitt godtatt nei (ikke som han må spørre meg om lov, men heldigvis har jeg en mann som aldri ville ha gjort dette uansett).  

 

Anonymkode: a6b87...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Ikke ok. Mannen min ville aldri ha vurdert det en gang!

Anonymkode: 7283e...c7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var greit om jeg fikk dra en uke på yoga retreat uka etter. Slik praktiserer vi det her hjemme.

Anonymkode: 4354c...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så egoistisk, å bruke en av fem ferieuker på seg selv. Og i hvertfall når det er midt i skoleferien. Han frarøver barna sine for fine ferieopplevelser, til fordel for seg selv. I hvilen verden skulle det være greit? Høres ut som en 16- åring, og ikke en voksen familiefar. Synes du skal vise han svarene i denne tråden. 

Anonymkode: 3c460...c27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...