Gå til innhold

Åpningstider i barnehagen siste uka før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du at sfo gjør det samme? Sfo har også 4 uker sommerstengt. Slik er det å få barn. Da må du bytte jobb eller noe.

Anonymkode: 68bfb...348

Da er det nok bare flaks at mange småbarnsforeldre har familie eller annet nettverk som kan stille opp. Hvis ikke måtte vi vel søkt oss til en kontorjobb i stat eller kommune hele hurven...

Skjønner at det er ønskelig at personalet kan få avspasert disse dagene, det er også forklaringen vi får fra barnehagen. Men at absolutt alle har så mye overtid at det ikke skal kunne la seg løse på andre tidspunkt eller utbetales i lønn, det skjønner jeg ikke helt. Er det helt umulig å få avspasert, så må man vel få tatt det ut i lønn.

Anonymkode: fc378...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår har vanlig åpningstid mandag og tirsdag, stenger kl 12 onsdag. Privat barnehage. Vi må melde fra om barnet skal ha fri.

Hadde tidligere kommunal bhg og den er stengt hele påskeuka. Også stengt i romjulen, men åpen hele sommeren, samt høst- og vinterferie.

 

Anonymkode: 2ce00...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss (kontorjobb) hadde vi arbeidstid til klokka 12 dagen før skjærtorsdag i alle år. 

Husker ikke om barnehagen stengte så tidlig da, men det tror jeg ikke. Det var kommunal bhg vi brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers at det er påmelding, så kan personal som skal avvike ferie gjøre det når det er lite barn. Så slipper ungene vikarer fordi personal skal ha ferie. 

Det er mulig å sjekke åpningstider og om barnehagen er stengt jul, påske og sommerferie før dere søker. Husk at barna har rett på sammenhengende ferie om sommeren, så ta det da hvis barnehagen allikevel er stengt. Når ungene er små så må hverdagen tilpasses litt ungene, sånn er det bare. 

Anonymkode: af791...de2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har vel halv dag onsdag før skjærtorsdag? Butikkene her stenger i hvert fall tidligere (samme tid som lørdager), og kontorer stenger 12.

Anonymkode: c1334...634

Det kommer nok veldig ann på hvor du bor. Jeg jobber i butikk og har helt vanlig arbeidsdag, så her i området er der ingen butikker som stenger tidligere, muligens polet bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikje hva som er problemet med påmelding. Det er mange barn som har fri hele uken, så det ville vært fullstendig tøv å ikke avvikle ferie blant personalet da. Men, de kan jo ikke gi ut ferie/avspasering uten å vite hvor mange som faktisk trengs på jobb. 

Såvidt jeg vet stenger alle barnehager her vi bor kl 12. Mange har kortere dager den dagen, men selv de som har kort dag vil jo stort ha problemer med å rekke barnehagen til kl 12. 

I løpet av et år må en bare regne med en del fravær ifm barn, så sant man ikke har folk rundt seg som kan steppe inn. Er det ikke sykt barn eller planleggingsdager så er det dager som dette, time hos helsestasjon, lucia-frokost eller andre arrangementer. Noe av det får man dekket av arbeidsgiver, men ikke alt. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 826ea...61c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har påmelding. Men uansett om man har det ene eller det andre så er dette noe som skal stå i barnehagens kontrakt som dere har skrevet under på. Jeg har jobbet i bhg selv og må si jeg ble møkk lei av foreldre som kom å klagde på ting som sto i vedtekter eller kontrakt. Det må man faktisk sette seg inn i før man tar plassen! Det finnes alltids en annen barnehage hvis tidene ikke passer...

Anonymkode: 26def...070

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som jobber i barnehage har faktisk både et liv utenfor barnehagen og ofte familie selv. Derfor er det helt greit for oss også å vite om vi kan ta ferie/avspassering eller må jobbe i påsken. Derav påmelding.

Åpningstidene hos oss er i utgangspunktet vanlig mandag og tirsdag, men hvis ingen kommer før 08 eller skal gå etter 16 så justerer vi vaktene.

Onsdag stenger vi 12 noe som er veldig vanlig rundtomkring.

 

Anonymkode: e3864...d76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår har stengt onsdag før påske. Påmelding for mandag og tirsdag. Ellers er barnehagen åpen hele året, både jul og sommer. 

Anonymkode: 641d8...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stengt onsdag, torsdag og fredag. Privat 

Anonymkode: 9080e...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber turnus og det er det jo mange som gjør. Jeg har heldigvis en mann med fleksibel arbeidstid ellers hadde det aldri gått. Har ikke lov å ha fri hverken jul eller påske. Uka før påsken stenger bhg 15 og heldigvis har vi også besteforeldre sol hjelper til. Fatter ikke hvordan aleneforeldre med lite nettverk får dette til å gå opp. Alle de dagene bhg er stengt og har planleggingsdager osv. Er jo mer enn 5 uker tilsammen i vår bhg I alle fall. 

Anonymkode: 6b56d...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber i barnehage har faktisk både et liv utenfor barnehagen og ofte familie selv. Derfor er det helt greit for oss også å vite om vi kan ta ferie/avspassering eller må jobbe i påsken. Derav påmelding.

Åpningstidene hos oss er i utgangspunktet vanlig mandag og tirsdag, men hvis ingen kommer før 08 eller skal gå etter 16 så justerer vi vaktene.

Onsdag stenger vi 12 noe som er veldig vanlig rundtomkring.

 

Anonymkode: e3864...d76

At man har ett liv utenom og ofte familie er nok noe som gjelder flere enn barnehageansatte, gitt. Så vidt jeg vet er det vel heller sjelden man jobber fra barnehagen åpner til den stenger. Vil si det er dem som har det mye verre mtp arbeidstider og å få se familien sin. Alle yrker med turnus kan man vel ha dager der man nesten ikke ser familien sin i det hele tatt. Man har vel alltids noe forefallende arbeid i barnehagen som kan gjøres om det ikke er noen barn tilstede? Evt avvikle personalmøter i den tida som man ellers må ta på fritida og få overtid for? Mandag og tirsdag er to helt normale arbeidsdager for de aller fleste av oss. Ære være aleneforeldre uten særlig nettverk som stiller opp, det må være vanskelig å få det til å gå opp i slike tilfeller. 

Er glad vår barnehage i alle fall har åpent den uka med påmelding. Men synes uansett stenging kl 12 på onsdag er på trynet, uansett hvor "vanlig" og allment akseptert det er. 

Anonymkode: fc378...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan foreldre skal løse det dersom begge foreldrene slutter 12.00 denne onsdagen, og barnehagen stenger 12.00. De rekker jo ikke å være der 12.00 pga. reisevei.. Man må vel belage seg på besteforeldre/ andre i nettverket, eller at den ene forelderen tar hele dagen fri? 

Anonymkode: 855dd...f5a

Tar henne med på jobb den onsdagen :) pleier alltid være barn på kontoret onsdagen før påske

Anonymkode: db2d1...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har påmelding - som jeg synes er ok. Men fristen er alltid så lenge før at vi må melde barna på, og så ser vi det an  om vi faktisk bruker plassene eller ikke. 

Anonymkode: fed80...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vår barnehage har påmelding, skjønner det med tanke på planlegging av hvor mange barn de blir. De ønsker også å vite ca når man tror man henter barna. De har likevel vanlig åpningstid i utgangspunktet. Det er da svært mange jobber hvor man ikke slutter kl 12 onsdagen, og det er jo foreldre her også. 

Anonymkode: b6117...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nok bare flaks at mange småbarnsforeldre har familie eller annet nettverk som kan stille opp. Hvis ikke måtte vi vel søkt oss til en kontorjobb i stat eller kommune hele hurven...

Skjønner at det er ønskelig at personalet kan få avspasert disse dagene, det er også forklaringen vi får fra barnehagen. Men at absolutt alle har så mye overtid at det ikke skal kunne la seg løse på andre tidspunkt eller utbetales i lønn, det skjønner jeg ikke helt. Er det helt umulig å få avspasert, så må man vel få tatt det ut i lønn.

Anonymkode: fc378...7ee

Det bygger seg opp mye overtid, spesielt for pedagoger. Bare i januar fikk jeg 13 timer. Innimellom sykdom og møter er det nesten klin umulig å få avviklet avspasering. Å få utbetalt overtid er også uaktuelt da barnehagene lever på trangt budsjett 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toppers at det er påmelding, så kan personal som skal avvike ferie gjøre det når det er lite barn. Så slipper ungene vikarer fordi personal skal ha ferie. 

Det er mulig å sjekke åpningstider og om barnehagen er stengt jul, påske og sommerferie før dere søker. Husk at barna har rett på sammenhengende ferie om sommeren, så ta det da hvis barnehagen allikevel er stengt. Når ungene er små så må hverdagen tilpasses litt ungene, sånn er det bare. 

Anonymkode: af791...de2

Man har ikke krav på vikar ved ferie! 

Hvor mye penger tror dere barnehagene får kastet etter seg? Er det ingen som har lest om barnehageopprøret? 

Anonymkode: d1147...cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig glad at de ferielapper. Skriver om barnet skal ha fri, eller være i barnehagen. Har åpent man/tirs, til 12 onsdag. Privat. Jeg vil gjerne at de faste i barnehagen skal være der når ungene er der, og ikke bare være der for å være der. De er jo også mennesker med familier som gjerne vil ha fri med ungene sine den uka, så om de kan, ønsker jeg dem alle fri 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar henne med på jobb den onsdagen :) pleier alltid være barn på kontoret onsdagen før påske

Anonymkode: db2d1...ae2

Hadde man bare hatt en kontorjobb...ikke like lett å ha med to barnehagebarn på jobb når man jobber i et butikk/serviceyrke f.eks. Enda verre på sykehus, institusjoner og sykehjem vil jeg tro. Får se etter kontorjobb framover...

Anonymkode: fc378...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...