Gå til innhold

Åpningstider i barnehagen siste uka før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså mandag, tirsdag og onsdag før skjærtorsdag. Hvordan er det hos dere?

Her (kommunal barnehage) er det påmelding alle de dagene. Jeg skjønner den ift innkjøp av mat og planlegging av personale, men at det skal påvirke åpningstiden? Om det ikke er noen barn på slutten av dagen er det vel alltids ett eller annet arbeid som kan gjøres, som man ikke rekker i hverdagen? 

Onsdag stenger barnehagen kl 1200. Nå er vi heldige og har familie som har mulighet til å passe mens vi jobber den dagen. Men merker jeg "fyrer" meg opp litt på vegne av andre som ikke har muligheten. Jeg har i alle fall ikke mulighet til å avspasere eller ta fri halve onsdagen, da det er en av de travleste periodene på jobb. Jeg har en OK sjef altså, så om jeg avsolutt ikke hadde hatt noen annen mulighet hadde jeg nok fått det innvilget, men det hadde vært VELDIG urettferdig mot resten av kollegene. Er ikke alle sjefer rundt omkring som er like forståelsesfulle regner jeg med. Er det en lov som bestemmer at barnehagene bare kan bestemme at de stenger etter halv dag en helt vanlig arbeidsdag pga helligdag dagen etter? 

Anonymkode: fc378...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste har vel halv dag onsdag før skjærtorsdag? Butikkene her stenger i hvert fall tidligere (samme tid som lørdager), og kontorer stenger 12.

Anonymkode: c1334...634

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber stenger litt tidligere, men har ikke bare halv dag. Det hadde blitt særdeles upopulært. Hadde det vært opp til kundene skulle vi hatt vanlig åpningstid, aller helst utvidet..

Anonymkode: fc378...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut med halv dag onsdag i påskeuken. Har tatt det som en selvfølge at det er det.

Anonymkode: 6bc15...9bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres helt normalt ut med halv dag onsdag i påskeuken. Har tatt det som en selvfølge at det er det.

Anonymkode: 6bc15...9bc

Normalt er det nok, men jeg lurte på om det er lov som gir dem rett til det?

Anonymkode: fc378...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Normalt er det nok, men jeg lurte på om det er lov som gir dem rett til det?

Anonymkode: fc378...7ee

Tariffavtalene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår barnehage har strengt hele uka..... altså man tom ons! Og hele romjulen, høst og vinterferie+++ så hadde vært lykkelig om jeg hadde ditt problem 😉

Anonymkode: 1778e...062

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag er det halv dag over alt omtrent. 

Påmelding irriterer skjønner jeg,  men det er jo for å kunne legge ansattes avspaseringer eller fridager i en periode med mindre barn i barnehagen. Så det er faktisk supert, i stedet for at barnehagen stenger helt innimellom for at ansatte skal ta ut opparbeidet fri. 

Anonymkode: 5c702...96f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen til sønnen min er stengt hele påskeuka. Helt håpløst. Privat barnhage. 

Anonymkode: e4869...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommunen jeg bor er barnehagene stengt hele påskeuka. Jeg jobber i barnehage i nabokommunen, og vi har åpent (onsdag til 12). 

 

Anonymkode: a126b...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger onsdag kl 12, ellers åpent som vanlig, men vi må skrive opp om barna kommer mandag og tirsdag slik at de kan planlegge at personale evt kan avvikle feriedager eller avspasering. Privat barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer du på at den stenger 12.00? Det er veldig, veldig vanlig. Både kommunen og staten har veldig kort åpningstid den dagen. :) Både samboer og jeg er fortsatt på jobb den dagen, så vi løser det med at han tar henne med på sin da hun ikke kan være med på min under noen omstendigheter. 

Påmeldingen er fordi at de ønsker å gi sine ansatte - som har krav på ferie de og - fri i de periodene det er lite barn på jobb og de ikke trengs. 

Endret av Sylveon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmelding skjønner jeg er litt pes, men jeg tenker samtidig at det er smart slik at de kan avvikle ferie for ansatte mens det er lite barn i barnehagen. Og for å planlegge bemanning må de nødvendigvis vite hvor mange barn som kommer. Det er det samme i vår barnehage.

Stengetid onsdag klokka 12:00 er vel også ganske normalt, og helt sikkert noe de har i tariffavtale. Eventuelt står det i barnehagens vedtekter også kanskje?

Det er mange kontorarbeidsplasser som har det samme i sine avtaler, altså halv dag onsdag før skjærtorsdag. Det er vel helt sikkert tarifffestet dette også. Det gjelder selvsagt ikke alle, blant annet ikke de som jobber turnus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag til klokka 12 er veldig vanlig! Har vært sånn overalt hvor jeg har jobbet. 

Påmelding forstår jeg godt, greit å vite om noen kan ta ferie eller avspasering! Men åpningstider mandag og tirsdag er som normalt hos oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent fra mandag til onsdag kl 12. Men påmelding. 

Jeg får helligdsgstilegg etter kl 12 på onsdagen, så det er nok et skille da.

Anonymkode: b27ba...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan foreldre skal løse det dersom begge foreldrene slutter 12.00 denne onsdagen, og barnehagen stenger 12.00. De rekker jo ikke å være der 12.00 pga. reisevei.. Man må vel belage seg på besteforeldre/ andre i nettverket, eller at den ene forelderen tar hele dagen fri? 

Anonymkode: 855dd...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stenger 12.00 på onsdagen her også. Har heldigvis fri den dagen ellers hadde det blitt litt vanskelig for oss med to bhg-barn. Min arbeidsplass har aldri stengt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stenger også 12 onsdagen før påske i barnehagen jeg jobber i. Tror det er vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan foreldre skal løse det dersom begge foreldrene slutter 12.00 denne onsdagen, og barnehagen stenger 12.00. De rekker jo ikke å være der 12.00 pga. reisevei.. Man må vel belage seg på besteforeldre/ andre i nettverket, eller at den ene forelderen tar hele dagen fri? 

Anonymkode: 855dd...f5a

Hva tenker du at sfo gjør det samme? Sfo har også 4 uker sommerstengt. Slik er det å få barn. Da må du bytte jobb eller noe.

Anonymkode: 68bfb...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage er stengt hele uka (og hele jula og fire uker i juli/august). Tror kl 12 den dagen er helt vanlig for de som er heldig å ha barnehage som er åpen den uka. Regner med at det står i årsplanen man får på begynnelsen av barnehageåret slik at man rekker å planlegge ut fra dette. 

Anonymkode: 8a514...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...