Gå til innhold

Jeg har bestilt meg kredittkort - men hvordan brukes det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis man har så dårlige marginer at 1.79% gjør at man taper penger på å akseptere et salg så gjør man noe alvorlig feil.

Alle som har kredittkort, har også debetkort, så det er bare gjerrigknarker som nødig vil tape 20 øre eller de som er kverulanter av prinsipp, som ikke vil bruke debetkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Mitt alternativ til kort er faktura, slik som et bilverksted. 

For en restaurant er det ingen logisk grunn til å ikke ta det, da mister man kunder og omsetning. 

Faktura er billigere, og ingen grunn til at du MÅ gi 14 dagers betalingsfrist.. 

Jepp, de fleste bør ta kort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vox_populi skrev:

Alle som har kredittkort, har også debetkort, så det er bare gjerrigknarker som nødig vil tape 20 øre eller de som er kverulanter av prinsipp, som ikke vil bruke debetkortet. 

Jeg drar ikke med meg debetkort når jeg drar ut. Har et visa, et mastercard og et american express. Foretrekker amexen. 

Eneste stedet jeg må dra er til legekontoret, de idiotene hater visst kundeservice. Alle andre er skattesnyltere eller skjønner ikke enkel matte, og de føler jeg ikke for å støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Faktura er billigere, og ingen grunn til at du MÅ gi 14 dagers betalingsfrist.. 

Jepp, de fleste bør ta kort.  

14 dager før jeg kan sende purring, så betalingsfristen har ingenting å si, kunden kan fortsatt vente 14 dager med å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

14 dager før jeg kan sende purring, så betalingsfristen har ingenting å si, kunden kan fortsatt vente 14 dager med å betale.

Helt feil.

Du kan sette 10 dagers betalingsfrist og purre etter 10 dager - MEN... Du kan ikke ta purreGEBYR før det har gått 14 dager. Du står helt fritt til å sende purring. Du kan strengt tatt sende inkassovarsel dagen etter forfall.. Men ikke kreve gebyr før 14 dager etter forfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Helt feil.

Du kan sette 10 dagers betalingsfrist og purre etter 10 dager - MEN... Du kan ikke ta purreGEBYR før det har gått 14 dager. Du står helt fritt til å sende purring. Du kan strengt tatt sende inkassovarsel dagen etter forfall.. Men ikke kreve gebyr før 14 dager etter forfall.. 

Ja, hvis tiden min var ubegrenset og gratis ville det jo vært en fantastisk ting å drive med. Men i den virkelige verden koster tid penger, og da må jeg jo nesten ha noe igjen for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/18/2019 at 8:57 AM, abrasiveRefraction said:

Ikke hvis du bruker Payr. Betaler regninger med SAS MC for å få flypoeng. Det er fem tur retur i norge og en enveisbillett hvert år. Gratis...

Hvilket av mastercardene er det du har? De har vel en variant med årspris...?

Anonymkode: ce6eb...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket av mastercardene er det du har? De har vel en variant med årspris...?

Anonymkode: ce6eb...014

Det dyreste. Det og amexen er det eneste jeg betaler for.

Grunnen til at jeg valgte det dyreste er todelt. Det gir 10000 poeng så jeg får en gratis reise, og da tjener jo inn de pengene og jeg bruker det til å betale regningene mine og da får jeg 56000 ekstra poeng.

Endret av abrasiveRefraction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, abrasiveRefraction said:

Det dyreste. Det og amexen er det eneste jeg betaler for.

Grunnen til at jeg valgte det dyreste er todelt. Det gir 10000 poeng så jeg får en gratis reise, og da tjener jo inn de pengene og jeg bruker det til å betale regningene mine og da får jeg 56000 ekstra poeng.

Hvor høy "omsetning" har du på kortet på en gjennomsnittlig måned? Har tenkt på å skaffe det (vet de hadde en liten kampanje for en kort stund siden...), men føler jeg har såpass lavt bruk (inkludert regninger) at jeg ikke helt vet om det verdt det. Nå betaler jeg regningene mine i Payr med CoopMastercard.

Anonymkode: ce6eb...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy "omsetning" har du på kortet på en gjennomsnittlig måned? Har tenkt på å skaffe det (vet de hadde en liten kampanje for en kort stund siden...), men føler jeg har såpass lavt bruk (inkludert regninger) at jeg ikke helt vet om det verdt det. Nå betaler jeg regningene mine i Payr med CoopMastercard.

Anonymkode: ce6eb...014

Funker Payr bra? 

 

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Det dyreste. Det og amexen er det eneste jeg betaler for.

Grunnen til at jeg valgte det dyreste er todelt. Det gir 10000 poeng så jeg får en gratis reise, og da tjener jo inn de pengene og jeg bruker det til å betale regningene mine og da får jeg 56000 ekstra poeng.

Payr du også bruker? Hadde jo vært fint å betale alt av regninger med MC som gir meg eurobonus poeng 😄 :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke riktig overalt. F. eks. Sparkjøp tar ikke kredittkort, bare debetkort. Pluss postoppkrav, men det er dyrt. Siste utveg er 14 dagers kreditt (fra bestillingsdato!) fra Klarna, men aldri mer det, sier jeg.

Anonymkode: 8597f...7d4

Sparkjøp tar i følge sine egne sider mastercard. 

 

Anonymkode: f0ab9...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparkjøp tar ifølge sine egne sider Mastercard. 
Anonymkode: f0ab9...7bb

Jada. Men du kan jo prøve selv; jeg er blitt avvist ved to ulike anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei-liste kredittkort: betale regninger...

Betyr det at man ikke bør bruke kredittkort til å betale regninger hos klarna??

Anonymkode: b5838...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy "omsetning" har du på kortet på en gjennomsnittlig måned? Har tenkt på å skaffe det (vet de hadde en liten kampanje for en kort stund siden...), men føler jeg har såpass lavt bruk (inkludert regninger) at jeg ikke helt vet om det verdt det. Nå betaler jeg regningene mine i Payr med CoopMastercard.

Anonymkode: ce6eb...014

Betaler 30 000 i regninger. Hvis jeg ikke har nok regninger sender jeg overskuddet til nordnett (får kontonummer og kid for å overføre inn i akjsesparekontoer og slikt). 

Den andre fordelen med kortet er jo gratis oppgraderinger. Er litt glad i buisnessclass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Betaler 30 000 i regninger. Hvis jeg ikke har nok regninger sender jeg overskuddet til nordnett (får kontonummer og kid for å overføre inn i akjsesparekontoer og slikt). 

Den andre fordelen med kortet er jo gratis oppgraderinger. Er litt glad i buisnessclass. 

Payr blir dritt nå ser jeg.. Hadde tenkt til å bruke det men nå gidder jeg ikke.. 

 

Sitat

Nye beløpsgrenser og gebyr per 30 dager, gjeldende fra 18. Mars 2019:

  • Opp til NOK 10.000: Gebyrfritt
  • Fra NOK 10.001 - 30.000: Gebyrfritt dersom Brukeren samtykker til både Savr (analyse av regninger) og fullfører personlighetsprofil. Hvis ikke påregnes 1% gebyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, abrasiveRefraction said:

Betaler 30 000 i regninger. Hvis jeg ikke har nok regninger sender jeg overskuddet til nordnett (får kontonummer og kid for å overføre inn i akjsesparekontoer og slikt). 

Den andre fordelen med kortet er jo gratis oppgraderinger. Er litt glad i buisnessclass. 

Man får vel ikke gratis oppgraderinger "uansett" - man må vel over et visst poengnivå? Er det poengnivået som jeg tviler på at jeg vil klare å nå. Bruker ikke mer enn ca. 10 000 i måneden på regninger.

Anonymkode: ce6eb...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får vel ikke gratis oppgraderinger "uansett" - man må vel over et visst poengnivå? Er det poengnivået som jeg tviler på at jeg vil klare å nå. Bruker ikke mer enn ca. 10 000 i måneden på regninger.

Anonymkode: ce6eb...014

Hvordan kan du bruke så lite? Bare felleskostnader og renter på lånet mitt er nesten 8000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AndreasBR skrev:

Payr blir dritt nå ser jeg.. Hadde tenkt til å bruke det men nå gidder jeg ikke.. 

 

 

Jeg fullførte personlighetsprofilen. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man får vel ikke gratis oppgraderinger "uansett" - man må vel over et visst poengnivå? Er det poengnivået som jeg tviler på at jeg vil klare å nå. Bruker ikke mer enn ca. 10 000 i måneden på regninger.

Anonymkode: ce6eb...014

De teller jo med poeng du får fra andre steder. Jeg har gitt en slektning trumfkortet mitt, jeg får en del fra amexen og en del fra reising.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei-liste kredittkort: betale regninger...

Betyr det at man ikke bør bruke kredittkort til å betale regninger hos klarna??

Anonymkode: b5838...1a8

Skal du ha ekstra kostbare fakturaer så bruker du kredittkort. Da får du gebyrer og ikke minst renter på kortet ditt fra dag 1. Fakturabetaling, overføring til debetkort og kontantutak koster en formue med kredittkort. 

De som ikke forstår det, bør klippe kortet sitt, før de blir Luksusfellenkasus. 

Anonymkode: e746e...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha ekstra kostbare fakturaer så bruker du kredittkort. Da får du gebyrer og ikke minst renter på kortet ditt fra dag 1. Fakturabetaling, overføring til debetkort og kontantutak koster en formue med kredittkort. 

De som ikke forstår det, bør klippe kortet sitt, før de blir Luksusfellenkasus. 

Anonymkode: e746e...715

Det kommer selvfølgelig HELT an på hvordan regningen betales.

Når jeg betaler regningen hos domeneshop så går det IKKE renter fra 1. dag. Hvis jeg overfører fra kortet til kontoen min og så betaler en regning, da går det renter fra 1. dag, men ikke pga regningen, men pga kontantoverføringen. 

Payr ser ut til å være en måte å betale regninger med kort på uten at det går som kontantoverføring. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...