Gå til innhold

Bytte lås i ytterdør, grunnet PSYKOPAT-murer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i den spennende situasjonen at jeg har hatt en snekker inne som også har muret. Han skulle legge et gulv for meg på WC-rom og har da igjen innhentet en tredje mann som jeg ikke kjente fra før, og ikke har gjort noen deal med.

Denne mannen viser seg å være klin gal, men det visste jeg ikke da jeg dessverre lånte han et nøkkelknippe slik at han kunne få jobbet mens jeg ikke var på jobb. Tabbe, tydeligvis. Han truer meg og "han andre" for penger, og bruker nøkkelen som et gissel. Han virket ikke så opptatt av nøkkelen i starten, men sier nå han skal få rundstjelt meg for alt jeg eier. Så jeg må da bytte lås.. 

Så denne morsomme historien til side, er det noen som vet ca hva dette koster? Ytterdør til meg, ikke hele sameiet. Jeg har fått et tilbud på 1500, men dette av en jeg kjenner, og jeg ønsker egentlig som med alt annet å ha kvittering, og orden på det i tilfelle noe går galt. En psykopat låsesmed, feks...!

Anonymkode: 5c65f...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har havnet i den spennende situasjonen at jeg har hatt en snekker inne som også har muret. Han skulle legge et gulv for meg på WC-rom og har da igjen innhentet en tredje mann som jeg ikke kjente fra før, og ikke har gjort noen deal med.

Denne mannen viser seg å være klin gal, men det visste jeg ikke da jeg dessverre lånte han et nøkkelknippe slik at han kunne få jobbet mens jeg ikke var på jobb. Tabbe, tydeligvis. Han truer meg og "han andre" for penger, og bruker nøkkelen som et gissel. Han virket ikke så opptatt av nøkkelen i starten, men sier nå han skal få rundstjelt meg for alt jeg eier. Så jeg må da bytte lås.. 

Så denne morsomme historien til side, er det noen som vet ca hva dette koster? Ytterdør til meg, ikke hele sameiet. Jeg har fått et tilbud på 1500, men dette av en jeg kjenner, og jeg ønsker egentlig som med alt annet å ha kvittering, og orden på det i tilfelle noe går galt. En psykopat låsesmed, feks...!

Anonymkode: 5c65f...278

Låsen er en sak, personene du har rotet deg bort i en annen sak. Sistnevnte tar du en prat med politiet om.

Forhør deg med sameiets styreleder om hvilke regler som gjelder for bytte av lås, og om de har en ordning med noe firma som gir deg fordeler/rabatter. 

Anonymkode: 0b355...c86

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Låsen er en sak, personene du har rotet deg bort i en annen sak. Sistnevnte tar du en prat med politiet om.

Forhør deg med sameiets styreleder om hvilke regler som gjelder for bytte av lås, og om de har en ordning med noe firma som gir deg fordeler/rabatter. 

Anonymkode: 0b355...c86

Har snakket med sameiet for å klarere at jeg kan bytte, men vi har ingen fordeler.

Anonymkode: 5c65f...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Politiet. Spør forsikringsselskapet ditt om de dekker bytte av lås. 

Anonymkode: c692e...451

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir truet, og han uten grunnlag holder igjen nøklene, så anmelder man. 
Håndverkeren du har kontrakt med vil også mest sannsynlig være erstatningsansvarlig for hjelpere han har tatt inn på oppdraget, derav kan du klage på han. 

Anonymkode: 22bc2...429

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du skille mellom flere saker.

Nøklene dine; dette er din eiendom og en kontrakt du har mellom person 1 og deg. At person 2 har fått nøklene dine kan være et kontraktsbrudd. Krev å få disse tilbake umiddelbart. Hvis nei, anmeld dette.

Låsene dine: Dersom du ikke får nøklene dine tilbake så skriver du et rekommandert brev til personen du har kontrakt med at du vil sende regress for alle utløp du har får å bytte låser. 

Da vil du nok se at saken ordner deg kjapt:-)

Anonymkode: a4cc1...65e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forsåvidt ingen som svarer på det jeg spurte om, så det kan bare være.

ja, jeg kan anmelde, som blir henlagt. Ja, jeg kan drive regress mot den som hyret inn denne gærningen. Men jeg spurte om noe mindre sciencefiction enn det, og det klarte dessverre ingen å svare på.

 

Anonymkode: 5c65f...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forsåvidt ingen som svarer på det jeg spurte om, så det kan bare være.

ja, jeg kan anmelde, som blir henlagt. Ja, jeg kan drive regress mot den som hyret inn denne gærningen. Men jeg spurte om noe mindre sciencefiction enn det, og det klarte dessverre ingen å svare på.

 

Anonymkode: 5c65f...278

Du har fått gode råd, som du burde ta til deg. Og om du KUN var interessert i pris, hvorfor komme med hele historien om psykopat-mureren da egentlig? 🤔

Anonymkode: 41ccc...216

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Er det ikke mye enklere å ringe en låsesmed enn å sutre på nett? Vil du at vi skal gjøre det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forsåvidt ingen som svarer på det jeg spurte om, så det kan bare være.

ja, jeg kan anmelde, som blir henlagt. Ja, jeg kan drive regress mot den som hyret inn denne gærningen. Men jeg spurte om noe mindre sciencefiction enn det, og det klarte dessverre ingen å svare på.

 

Anonymkode: 5c65f...278

Jeg tenkte jeg skulle hjelpe deg, men med den holdningen din gidder jeg ikke. 

Lykke til

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på jula kjøp en lås og bytt BARE låskassa, evt kjøp yale doormann med elektronisk lås. Så annmelder du psyko'n.

Anonymkode: d66ce...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du skille mellom flere saker.

Nøklene dine; dette er din eiendom og en kontrakt du har mellom person 1 og deg. At person 2 har fått nøklene dine kan være et kontraktsbrudd. Krev å få disse tilbake umiddelbart. Hvis nei, anmeld dette.

Låsene dine: Dersom du ikke får nøklene dine tilbake så skriver du et rekommandert brev til personen du har kontrakt med at du vil sende regress for alle utløp du har får å bytte låser. 

Da vil du nok se at saken ordner deg kjapt:-)

Anonymkode: a4cc1...65e

Glemte du kanskje å tenke på at en nøkkel er fort gjort å kopiere for uærlige sjeler? Da hjelper det litenå få nøklene tilbake. 

Anonymkode: 0b355...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 høres ikke så alt for gærent ut det. Tenker en låsesmed tar rundt det samme. Evt kan du gjøre det selv om du er litt handy! Men jeg ville også fulgt opp saken med anmeldelse o.l. bare for sikkerhetsskyld. Og ikke ta tilbake nøkkelen for den kan ha blitt kopiert!

Anonymkode: 7a77b...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...