Gå til innhold

Er dette antrekket greit på et fly?


AnonymBruker

Er det greit av kabinbesetningen å be passasjeren ta på seg en jakke?  

98 stemmer

  1. 1. Er det greit av kabinbesetningen å be passasjeren ta på seg en jakke?

    • Ja.
      54
    • Nei.
      35
    • Ja, men hun må ikke hvis hun ikke vil.
      8


Anbefalte innlegg

Jeg synes folk må få fly i hva de vil. 

Kanskje krev at man har på truse for flyseter er klissete. 

Men de burde gjerne ha et krav om å legge en jakke eller et tungt teppe over unger som sipper. De er mye mer forstyrrende enn magen til hun derre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så trist at folk ikke forstår basic kutyme lenger.  Jeg er vandt med at man kler seg pent på fly/reiser av respekt både for passasjerer og ansatte. 

 

Det samme som gjelder i teateret og operaen. Folk kommer i jeans og joggesko. Bare trist. 

Folk har tydeligvis blitt altfor komfortable og glemmer / gir blaffen i å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: da504...a69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og hun har ikke noe dårlig samvittighet for at hun er grunnen til at flyet ble 20 minutter forsinket. Hun mener at det var en prinsippsak, så da er det greit. Hun sto midt i oppgangen og spurte hele flyet om det var noen som hadde et problem, og da ble hun neste kastet av flyet. Høres ut som hun oppførte seg skikkelig dårlig. 

 

Anonymkode: f90b1...87c

Jaja hun fikk jo sine 5 minutter i rampelyset. 😛 Men hun skal være klar over at man risikerer regress på bota flyselskapet kan få for å være forsinket ut fra gaten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sto midt i oppgangen og spurte hele flyet om det var noen som hadde et problem

 

Anonymkode: f90b1...87c

Oi. Det var kanskje da denne mannen ropte til henne at hun var patetisk, og burde få på seg den jævla jakka? Jeg ser hun stiller opp på tv også. 

På hjemveien satt hun og venninnegjengen like lettkledd. 

Jeg synes hun (og venninnene) burde roe seg ned en del hakk. Det er mange gode saker det er verdt å lage bråk om. Retten til å sitte i BH på offentlig transport er IKKE en av dem. 

Anonymkode: 03707...991

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Det var kanskje da denne mannen ropte til henne at hun var patetisk, og burde få på seg den jævla jakka? Jeg ser hun stiller opp på tv også. 

På hjemveien satt hun og venninnegjengen like lettkledd. 

Jeg synes hun (og venninnene) burde roe seg ned en del hakk. Det er mange gode saker det er verdt å lage bråk om. Retten til å sitte i BH på offentlig transport er IKKE en av dem. 

Anonymkode: 03707...991

Enig!!

Gå på strippeklubb og sleng av deg klærene.Gå på stranden. Men for fanen kle på deg i flyet...

Anonymkode: f3ce1...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Vi skal respektere andre mennesker også. Det er ett veldig "innbydende" anntrekk, og det trenger man ikke være rakettforsker for å se. Det er noe som heter å kle seg anstendig, det der er ikke anstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Leo said:

Da regner jeg med at dere som synes at det er greit at hun kler seg slik når hun skal fly også ville ha syntes at det var helt i orden å sitte ved siden av en overvektig mann i helsetrøye/singlet også? Eller er det forskjell på folk? ;)

Onslow.png

Holdninger til kvinner og menn er annerledes og holdningene til feite og ikke-feite er annerledes.

Menn kan trene utendørs i bar overkropp, det kan ikke kvinner. Kvinner kan ha på seg svært korte shorts, det kan ikke menn. Du kan mene det er feil, men det er slik det fungerer.

Ellers ville jeg hatt null problem med å sitte ved siden av den mannen.

Anonymkode: ba7ca...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vore like positiv dersom ho var ein mann? 

Anonymkode: de015...1e4

Ja det hadde jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og hun har ikke noe dårlig samvittighet for at hun er grunnen til at flyet ble 20 minutter forsinket. Hun mener at det var en prinsippsak, så da er det greit. Hun sto midt i oppgangen og spurte hele flyet om det var noen som hadde et problem, og da ble hun neste kastet av flyet. Høres ut som hun oppførte seg skikkelig dårlig. 

 

Anonymkode: f90b1...87c

Høres ut som hun burde blitt kastet av spør du meg.

Jeg synes singlet burde være minimum påkledning av overkroppen på fly, helst t-skjorte. Som flere andre påpeker sitter man tett på sidemannen og da får man ha litt respekt sine medreisende.

 

Anonymkode: eda35...4a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at så mange anser seg berettiget til å ville bestemme hvordan medpassasjerene på fly skal kle seg. Burde det i så fall gjelde mer generelt? Jeg kan ikke fordra bukseskjørt på kvinner og nikkers på menn. Selv om jeg får ubehagelige reaksjoner av å møte slike, har jeg aldri tenkt på muligheten for å kreve at de skal kle seg annerledes. Men hvorfor skal ikke mine reaksjoner tas like mye hensyn til som de som reagerer på bare skuldre?

Hvis begrunnelsen er at det er mange flere som reagerer på bare skuldre enn på nikkers og bukseskjørt, burde kanskje løsningen være at det ble arrangert en avstemning blant passasjerene før hver flyreise, slik at stemmetallene bestemmer hvem som må kle seg om før reisen.

Ellers er det enkleste at alle få kle seg som de selv vil?

Anonymkode: 3245f...070

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så ille, jeg.

Selv har jeg alltid på litt mer praktiske klær når jeg skal reise. Blir mye styr med sekker og kofferter og evt stress, så langbukser og t skjorte er safe.

Anonymkode: ca2fb...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det nylig vært snakk om en skabbepedimi blant unge, der en hudlege uttalte at en nesten vurderte å ikke håndhilse på pasientene. For å bli kvitt skabben må alle i husstanden behandles, og sengetøy osv. må så vidt jeg forstår desinfiseres i forbindelse med dette, for å ungå at skabben smitter tilbake på folk etter behandlingen. 

Kanskje er det en fordel, med tanke på hygiene, om folk ikke sitter halvnakne og gnir seg i stolene, skulder til skulder med sidemannen, før neste passasjer skal på kun kort tid etter?

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke likt å sitte arm til arm med en med singlet på et fly. Og tenk på alt som har vært i det setet før🤢 ville ikke hatt det på huden. Jeg syns den bh/sportstopp trenden er litt for bart. Hotpants og sportsbh på treningssenter syns jeg også er litt ekkelt. Jeg skjønner ikke at dem vil det selv, jeg har angst bare for å ta på apparatene med hendene mine😂

 

men utseendemessig for folk kle seg som dem vil, jeg blir ikke støtt! Syns bare folk kan ha på klær der det passer seg med klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...