Gå til innhold

Er dette antrekket greit på et fly?


AnonymBruker

Er det greit av kabinbesetningen å be passasjeren ta på seg en jakke?  

98 stemmer

  1. 1. Er det greit av kabinbesetningen å be passasjeren ta på seg en jakke?

    • Ja.
      54
    • Nei.
      35
    • Ja, men hun må ikke hvis hun ikke vil.
      8


Anbefalte innlegg

Jeg mener at dette er litt mye hud for et fly, men er visst en del som er uenig med meg. Jeg er kvinne selv, og jeg mener at denne regelen bør gjelde for kvinner og menn. Jeg syntes at antrekket er helt greit ute i offentligheten, men jeg syntes ikke det er galt at kvinnen ble bedt om å ta på seg en jakke på flyet. Det er ikke fordi hun er kvinne og fordi jeg mener kvinner bør dekke seg til, det er fordi jeg hadde syntes det var ubehagelig å sitte ved siden av noen som viste så mye hud i flere timer. Hun har nesten helt naken overkropp. 

Min mening er at det er greit av et flyselskap å ha kleskoder, så lenge den ikke er for streng, og så lenge den er lik for alle. I dette tilfellet var ikke kleskoden like klar. De kabinbesetningen mente hun brøt kleskoden, men det sto ikke i kleskoden at du ikke kunne ha en slik topp på. Men jeg syntes ikke det er mye å forlange at passasjerer har topper som dekker mesteparten av overkroppen, enten man er mann eller kvinne.

Kjør debatt! 

https://news.sky.com/story/thomas-cook-apologises-to-woman-forced-to-cover-up-on-flight-11664376

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja såklart er det der helt greit å ha på seg, at du kan mene at ho nesten er naken på overkroppen kan jeg ikke fatte og begripe... 

Det er jo kun armene og skuldrene som har bar hud, snakk om å lage drama ut av ingen ting, dette slo toppen av kransekaka... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som svar på svaralternativene: NEI, det er absolutt ikke greit at kabinansatte ber ho å ta på seg en jakke, det skal være hennes eget valg uten noen form for press...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame selv og sånn ca samme alder som hun på bildet. Jeg hadde syntes det var ubehagelig og ekkelt å sitte ved siden av henne på et fly i flere timer. Et så tett og trangt sted med dårlig luft, så skal du i tillegg sitte ved siden av en som på liv og død MÅ sitte i BH cm unna deg. 

Anonymkode: e0d0e...6ab

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame selv og sånn ca samme alder som hun på bildet. Jeg hadde syntes det var ubehagelig og ekkelt å sitte ved siden av henne på et fly i flere timer. Et så tett og trangt sted med dårlig luft, så skal du i tillegg sitte ved siden av en som på liv og død MÅ sitte i BH cm unna deg. 

Anonymkode: e0d0e...6ab

Det er da ikke en vanlig bh, ligner mye mer på en topp eller hva de kalles. Buksa er også dratt langt opp rå det er primært kun armene og skuldrene som huden vises på, samt 2 cm av magen. Det må da tolereres med god margin mener jeg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame selv og sånn ca samme alder som hun på bildet. Jeg hadde syntes det var ubehagelig og ekkelt å sitte ved siden av henne på et fly i flere timer. Et så tett og trangt sted med dårlig luft, så skal du i tillegg sitte ved siden av en som på liv og død MÅ sitte i BH cm unna deg. 

Anonymkode: e0d0e...6ab

Det er det som er min tanke. Man sitter så tett sammen, og jeg syns det er ubhagelig å bare sitte der med fremmede. Jeg pleier heldigvis å få sitte med venner eller familie, men ikke alltid. Noen ganger har jeg vært så heldig at jeg har fått en rad alene, og det er bare herlig! Så når man skal sitte så trangt i timevis, så føler jeg at man ikke trenger å ligge til ubehaget at noen med veldig bar overkropp skal sitte ved siden av deg. 

Jeg skjønner at folk har ulike meninger om dette her. Men samtidig føler jeg at det er da bedre å ha en kleskode som ber folk dekke til seg litt på overkroppen, fordi alle er vandt til å gå med klær. Det bør ikke være noe problem for noe å ha på en t-skjorte på flyet, men hvis noen føler ubehag at at andre ikke kler på seg ordentlig, så kan ikke det fikses uten at den andre personen faktisk kler på seg. Det pleier også å bli ganske kaldt så jeg kan tenke meg at hun ikke blir for varm i en t-skjorte heller. 

Jeg prøver på ingen måte å diktere hva andre skal ha på seg vanligvis. Jeg bare mener at når man skal måtte sitte så tett sammen og dele "personal space", så bør man kanskje tenke litt på de man sitter i nærheten av også. 

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er min tanke. Man sitter så tett sammen, og jeg syns det er ubhagelig å bare sitte der med fremmede. Jeg pleier heldigvis å få sitte med venner eller familie, men ikke alltid. Noen ganger har jeg vært så heldig at jeg har fått en rad alene, og det er bare herlig! Så når man skal sitte så trangt i timevis, så føler jeg at man ikke trenger å ligge til ubehaget at noen med veldig bar overkropp skal sitte ved sid

Jeg skjønner at folk har ulike meninger om dette her. Men samtidig føler jeg at det er da bedre å ha en kleskode som ber folk dekke til seg litt på overkroppen, fordi alle er vandt til å gå med klær. Det bør ikke være noe problem for noe å ha på en t-skjorte på flyet, men hvis noen føler ubehag at at andre ikke kler på seg ordentlig, så kan ikke det fikses uten at den andre personen faktisk kler på seg. Det pleier også å bli ganske kaldt så jeg kan tenke meg at hun ikke blir for varm i en t-skjorte heller. 

Jeg prøver på ingen måte å diktere hva andre skal ha på seg vanligvis. Jeg bare mener at når man skal måtte sitte så tett sammen og dele "personal space", så bør man kanskje tenke litt på de man sitter i nærheten av også. 

Anonymkode: f90b1...87c

Da lurer jeg på hvordan du overlever om sommeren da det er masse mer "naken hud" som vises? Si f.eks en badestrand proppfull av mennesker så og si splitter nakne om man sammenligner det med ho på flyet? 

Dessuten er vi i norge vandt til å vise hud og at det er helt naturlig, men om du er fra en annen kultur og eller religiøs så kan det nok være problematisk for deg 🙂 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Da lurer jeg på hvordan du overlever om sommeren da det er masse mer "naken hud" som vises? Si f.eks en badestrand proppfull av mennesker så og si splitter nakne om man sammenligner det med ho på flyet? 

Dessuten er vi i norge vandt til å vise hud og at det er helt naturlig, men om du er fra en annen kultur og eller religiøs så kan det nok være problematisk for deg 🙂 

Nei, det er ikke et problem. Jeg har ikke noe imot å se naken hud. Som jeg sa, så sitter man tett sammen og deler "personal space" når man er på fly, noe som jeg syntes er ubehagelig alle rede. Jeg har liksom min grense for hvor nær jeg vil være andre, men selvfølgelig må man sitte med fremmede på fly, buss, tog osv. Jeg bare ønsker at man da tenker litt på andre når det kommer til nakenhet. 
Jeg kan også komme med et annet eksempel som ikke er fly. Jeg jobbet i posten og skulle levere til post i butikk om sommeren en gang. Dette var en knøttliten butikk med sjøen hvor folk har båter osv. To menn kom inn i bar overkropp og hele butikken var full av gjester som jeg måtte "brøyte meg gjennom" (på en høflig måte selvfølgelig) for å komme til post "hjørnet". Det var veldig ubehagelig, fordi jeg ble omtrent dyttet inn i disse to som ikke hadde skjorte på. Jeg har ikke noe imot menn i bar overkropp, men jeg har ikke lyst på noe nærkontakt med fremmede menn uten skjorte på.

En annen ting er at når man ikke dekker til overkroppen er det enklere å lukte andre mennesker. 

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Dessuten er vi i norge vandt til å vise hud og at det er helt naturlig, men om du er fra en annen kultur og eller religiøs så kan det nok være problematisk for deg 🙂 

Jeg er norsk og ikke-religiøs. 

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke et problem. Jeg har ikke noe imot å se naken hud. Som jeg sa, så sitter man tett sammen og deler "personal space" når man er på fly, noe som jeg syntes er ubehagelig alle rede. Jeg har liksom min grense for hvor nær jeg vil være andre, men selvfølgelig må man sitte med fremmede på fly, buss, tog osv. Jeg bare ønsker at man da tenker litt på andre når det kommer til nakenhet. 
Jeg kan også komme med et annet eksempel som ikke er fly. Jeg jobbet i posten og skulle levere til post i butikk om sommeren en gang. Dette var en knøttliten butikk med sjøen hvor folk har båter osv. To menn kom inn i bar overkropp og hele butikken var full av gjester som jeg måtte "brøyte meg gjennom" (på en høflig måte selvfølgelig) for å komme til post "hjørnet". Det var veldig ubehagelig, fordi jeg ble omtrent dyttet inn i disse to som ikke hadde skjorte på. Jeg har ikke noe imot menn i bar overkropp, men jeg har ikke lyst på noe nærkontakt med fremmede menn uten skjorte på.

En annen ting er at når man ikke dekker til overkroppen er det enklere å lukte andre mennesker. 

Anonymkode: f90b1...87c

Jeg ser forstått ikke problemet med disse klørne denne jenta har på seg, det kan på ingen måte kalles nakent, helt ordinær kledd. 

Ho kunne kommet med kort bukse og bh, først da kan man reagere litt, men i dette tilfellet er det storm i et vannglass. 

Det virker litt rart for meg å være så redd for litt hud, vi lever i 2019 ikke 0019. 

Når det kommer til butikk så er heller ikke jeg superpositiv til toppløse menn kun iført en kort shorts skal vandre rundt, men det er helt normalt og ikke noe jeg bruker noen tid på å tenke på. Skal vi heller gå fullt påkledd over alt med en slik sommer vi hadde i fjor f.eks? 

Bader du om sommeren, om ja, hvor? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde ikke denne jentas påkledning plaget meg, men jeg ser jo at noen kan synes det er ubehagelig å sitte trangt sammen med en såpass lettkledd fremmed person, og at flyselskapet kan være nødt til å ta hensyn til dette. Samtidig er det for meg uforståelig at noen er komfortable med å være så lettkledd på flyet. Hun går jo her rundt på flyplassen og sitter på flyet i det som ikke er særlig mye mer enn en BH.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, folk bør slutte å fokusere så mye på andre. Hun kunne ha byttet den buksen til shorts og jeg ville fortsatt ikke sett problemet. Det går naturligvis en grense, men da vil alle være enig at det er uakseptabelt.

Men det kan bli kaldt på flyet, så jeg vil alltid anbefale å ha på seg langermet eller en jakke. Jeg har noen ganger tatt fly med shorts og fryset hele turen.

3 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

 Det virker litt rart for meg å være så redd for litt hud, vi lever i 2019 ikke 0019. 

Vi lever i nåværende år er ikke et argument. Og faktisk så var vi mindre redd for å vise hud i 0019 eller i 1980. Det går motsatt vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke passende.

Hvis hun kan sitte i en bh-topp, må feite hårete menn i baris også få lov. Og Gunda på 85... Alle skjønner at jo det ikke er ønskelig.

Og hvordan skulle dette så håndheves? Hvilke skulle bestemme hvem som er attraktive nok til å blotte overkropp og armhuler? 

Folk burde seriøst forstå at man kler på seg offentlig. Det er basic oppdragelse, og det handler også om å ha respekt for omgivelsene.

Denne jenta kunne jo bare hatt på seg en løs cardigan eller et sjal så hadde det hele vært ok.

 

 

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dette er litt mye hud for et fly, men er visst en del som er uenig med meg. Jeg er kvinne selv, og jeg mener at denne regelen bør gjelde for kvinner og menn. Jeg syntes at antrekket er helt greit ute i offentligheten, men jeg syntes ikke det er galt at kvinnen ble bedt om å ta på seg en jakke på flyet. Det er ikke fordi hun er kvinne og fordi jeg mener kvinner bør dekke seg til, det er fordi jeg hadde syntes det var ubehagelig å sitte ved siden av noen som viste så mye hud i flere timer. Hun har nesten helt naken overkropp. 

Min mening er at det er greit av et flyselskap å ha kleskoder, så lenge den ikke er for streng, og så lenge den er lik for alle. I dette tilfellet var ikke kleskoden like klar. De kabinbesetningen mente hun brøt kleskoden, men det sto ikke i kleskoden at du ikke kunne ha en slik topp på. Men jeg syntes ikke det er mye å forlange at passasjerer har topper som dekker mesteparten av overkroppen, enten man er mann eller kvinne.

Kjør debatt! 

https://news.sky.com/story/thomas-cook-apologises-to-woman-forced-to-cover-up-on-flight-11664376

Anonymkode: f90b1...87c

Du fant ikke linken på tv2.no? 

Nei, det er ikke greit å sprade rundt i ett plagg litt større enn en bh, i all offentlighet. Derfor kledde også noen på henne jakken sin. 

Like lite som det er greit å dra på trening i bhen, uten t shorte. 

Anonymkode: 23503...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er min tanke. Man sitter så tett sammen, og jeg syns det er ubhagelig å bare sitte der med fremmede. Jeg pleier heldigvis å få sitte med venner eller familie, men ikke alltid. Noen ganger har jeg vært så heldig at jeg har fått en rad alene, og det er bare herlig! Så når man skal sitte så trangt i timevis, så føler jeg at man ikke trenger å ligge til ubehaget at noen med veldig bar overkropp skal sitte ved siden av deg. 

Jeg skjønner at folk har ulike meninger om dette her. Men samtidig føler jeg at det er da bedre å ha en kleskode som ber folk dekke til seg litt på overkroppen, fordi alle er vandt til å gå med klær. Det bør ikke være noe problem for noe å ha på en t-skjorte på flyet, men hvis noen føler ubehag at at andre ikke kler på seg ordentlig, så kan ikke det fikses uten at den andre personen faktisk kler på seg. Det pleier også å bli ganske kaldt så jeg kan tenke meg at hun ikke blir for varm i en t-skjorte heller. 

Jeg prøver på ingen måte å diktere hva andre skal ha på seg vanligvis. Jeg bare mener at når man skal måtte sitte så tett sammen og dele "personal space", så bør man kanskje tenke litt på de man sitter i nærheten av også. 

Anonymkode: f90b1...87c

Hvis en passasjer skulle mislike å sitte så nær denne lettkledde dama, så er det sikkert hundre andre som med glede ville ha byttet plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Like lite som det er greit å dra på trening i bhen, uten t shorte. 

Anonymkode: 23503...c92

Det er helt vanlig at kvinner trener med bare sport bh.

Anonymkode: ba7ca...fc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke hatt noen problemer med dette antrekket. Folk uansett alder, får kle seg i det de selv ønsker. Hadde ikke brukt kalorier på noe så tåpelig. Ærlig talt, så fins det viktigere ting å bry seg om, enn et klesplagg ;) 

Anonymkode: 2c4f1...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Litt storm i et vannglass dette temaet, men jeg syntes singlet burde være minimum. Toppen hennes er nesten en bh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig at kvinner trener med bare sport bh.

Anonymkode: ba7ca...fc7

Det er ikke tillat på mitt treningsstudio. Vi har ikke lov å trene i singlet heller. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, theTitanic skrev:

Litt storm i et vannglass dette temaet, men jeg syntes singlet burde være minimum. Toppen hennes er nesten en bh. 

Jeg tenker at singlet kan være minimum også. Greit nok at noen syntes det er storm i vannglass, men det vil også være mange som føler ubehag. Jeg tenker at det er derfor man bør ha klare retningslinjer om hva som er greit på fly. 

En jeg snakket med fra Australia sa at hun ikke så problemet, og at hun ikke hadde gjort det om noen kom på fly i bikini heller. :huh: Hvis det er individet som bestemmer hva som er akseptabelt, så kan vi bli møtt med litt av hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...