Gå til innhold

Hva irriterer deg av feil du mener andre gjør på kjøkkenet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja- fortell: hva synes du er irriterende å få servert hos andre- hva mene du folk gjør feil på kjøkkenet i tilberedningen og serveringen av mat. Jeg irriterer leg feks over å få ihjelstekt kjøtt og overkokte grønnsaker. Eller å bli servert dominos pizza når vi er bedt bort på fredag kveld. Eller at vi blir invitert på tapas, så står det en ost og en pølsesnabb på bordet. Eller hvis folk ikke krydrer maten. Fikk lammeskank hos noen venner. Kjøttet var mørt og nydelig, men det smakte ingen verdens ting. 

Anonymkode: f704e...228

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterer meg svært sjeldent, jeg er bare glad jeg for å få servert mat. ;)

Selv er jeg veldig glad i at man ikke krydrer maten noe særlig, for jeg tåler dårlig veldig krydret mat. Da er det heller bedre å krydre i etterkant, etter eget smak og behag. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Når du vasker og skreller potetene med såpevann og ikke skyller av, så er det ikke fritt for at jeg blir muggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zeitgeist skrev:

Når du vasker og skreller potetene med såpevann og ikke skyller av, så er det ikke fritt for at jeg blir muggen. 

Er det noen som gjør det??? Med såpe altså 😬

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg sjelden, men har en svigerfamilie som alltid serverer veldig "barnevennlig" mat, det kan være alt fra gryte til steik, men det smaker virkelig ingenting. Ikke så mye som et pepperkorn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
Akkurat nå, Duff skrev:

Er det noen som gjør det??? Med såpe altså 😬

Jepp. Var invitert på romantisk middag hos en fyr. Men da han begynte å skrelle potetene i Zalo-vann, så ga jeg blanke i hele romantikken. Han var særs overbevist om sine egne kulinariske evner, for han hadde jo tross alt spist på maaange fine restauranter. Lang historie kort: Han fikk spise de der Zalo-potetene sine i all ensomhet. Og uten meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus

Når folk ikke vasker eggene. Vask eggene!!!! De er så sjukt skitne og ekle og så kommer det skall i maten og folk bare piller det ut igjen og fortsetter. Hva er poenget med å vaske hendene før du lager mat om du skal grafse rundt på egg med kyllingbæsj og fjær og få det i maten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor sterk krydring! 
Greit nok at kjøtt og fisk lett blir bedervet i jungelen og at det eneste som kan skjule usmaken er kjempesterke kryddere, men vi har faktisk tilgang på ferske og delikate råvarer og trenger ikke krydre maten ihjel for å få den ned.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo mest om smak og behag... Om man liker maten godt krydret eller ikke feks. Det er jo ikke en feil noen gjør på kjøkkenet, men handler om personlig smak. 

Selv syns jeg det er en nedtur når jeg får servert Toro kjøttkakesaus til nydelig tilbredt svinestek. 

 

Anonymkode: 69bc3...aa7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har irritert meg litt over var eksen. 
Han viste knapt hva saus, krydder og grønnsaker var. 
Første måltid jeg fikk servert var stekt kylling og ris, uten saus, salt/pepper eller noe... En annen gang skulle han lage middag, jeg spurte om han kunne lage litt grønnsaker til også, jeg fikk da to små brokkoli-buketter... 

Og så blir jeg litt irritert på foreldrene mine, som selv etter 30 år glemmer ta hensyn til min allergi når dem lager mat (sitrus-allergi så ikke spesielt krevende ta hensyn til) 

Anonymkode: 89e2a...7fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske egg...? De skal jo kokes og skrelles? Jeg irriterer meg over typ Jamie Oliver-folk som skal rote så jævlig mens de holder på på kjøkkenet. Det går an å rydde og sette inn i oppvaskmaskina underveis. Når jeg lager mat er det gjerne ryddigere på kjøkkenet når jeg er ferdig, enn hva det var da jeg starta.

Anonymkode: 260b2...296

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse halvfabrikat. Toro tomatsuppe, potetstappe fra pose, pizzasaus på pose, carbonara på pose...🙄 Ting som er veldig lett å lage selv. Altså tomatsuppe og potetstappe laget fra bunn krever ikke mange ingredienser og masse tid, og smaker tusen ganger bedre. Det irriterer meg ganske mye - å få servert halvfabrikert mat som er dritenkelt og lite krevende å lage for hånd. 

Anonymkode: e2114...88f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja- fortell: hva synes du er irriterende å få servert hos andre- hva mene du folk gjør feil på kjøkkenet i tilberedningen og serveringen av mat. Jeg irriterer leg feks over å få ihjelstekt kjøtt og overkokte grønnsaker. Eller å bli servert dominos pizza når vi er bedt bort på fredag kveld. Eller at vi blir invitert på tapas, så står det en ost og en pølsesnabb på bordet. Eller hvis folk ikke krydrer maten. Fikk lammeskank hos noen venner. Kjøttet var mørt og nydelig, men det smakte ingen verdens ting. 

Anonymkode: f704e...228

Bryr meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, batcat skrev:

Når folk ikke vasker eggene. Vask eggene!!!! De er så sjukt skitne og ekle og så kommer det skall i maten og folk bare piller det ut igjen og fortsetter. Hva er poenget med å vaske hendene før du lager mat om du skal grafse rundt på egg med kyllingbæsj og fjær og få det i maten? 

 Vaske eggene??? Jeg  har aldri vasket egg, og dette er første gang jeg hører om det. Jeg vasker ikke eggene, og det tviler jeg på at restauranter gjør også.

Vi ser om det kommer skall i maten, og det tar man jo opp. Jeg ser dessverre ikke på et flak av et egg som noe helt forferdelig!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v

Anonymkode: 9c44b...3bd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lei meg om en saus som bør være tjukk serveres tynn og smakløs.

Men sier jo aldri noe. Alltid glad for å bli bedt på mat, uansett.   😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Krampus
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Vaske eggene??? Jeg  har aldri vasket egg, og dette er første gang jeg hører om det. Jeg vasker ikke eggene, og det tviler jeg på at restauranter gjør også.

Vi ser om det kommer skall i maten, og det tar man jo opp. Jeg ser dessverre ikke på et flak av et egg som noe helt forferdelig!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v

Anonymkode: 9c44b...3bd

Du har aldri kjøpt organiske egg og funnet fjær og skitt på dem? Du vil ha det i maten din? Det er isåfall kvalmt. Alt med skall skal vaskes, om det er egg, vannmelon eller appelsin spiller ingen rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite ang mat som irriterer meg, men dårlig kjøkkenhygiene er noe av det verste jeg ser hos folk! 

- Begynner å lage mat uten å dra over kjøkkenbenken med en klut først/drar over med en skitten klut
- Skyller ikke opp kluten etter har dratt over benken
- Slenger all oppvask nedi kummen uten å skylle av det verste, fyller opp med zalo og vann, og vasker så opp i dette vannet

Sikkert flere ting, men var disse jeg kom på nå.. 

 

Anonymkode: b82eb...597

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som vasker skarpe kniver i oppvaskmaskin, du ødelegger jo kniven! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Deler av svigerslekta bor på gård og legger sin ære i å servere lokal og hjemmelaget mat, men de bruker omtrent ikke krydder. Maten smaker svært lite og er ofte overkokt og -stekt. Innbiller meg at de sitter litt fast i hvordan mat ble laget i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...