Gå til innhold

Har du pratet med et medium eller pratet med en synsk...-


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- og stemte det de sa ? 

Hvor møtte du vedkommende ? 

Eller er programmene vi Ser på TV bare tull ? Finnes ekte medium og synske ? 

 

Jeg har selv opplevd å være sanndrømt og hatt små Glimt av fremtiden 

 

Anonymkode: 6dcec...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har snakket med to som er ekte synske. Alt de har sagt om fortid og fremtid, har stemt. Har også snakket med et medium. 

Og snakket med ei annen "synsk" som bare drev bedrag. 

Er selv både sanndrømt og klar på enkelte ting. Det tror jeg egentlig alle er litt. Men, ekte klarsynt er det veldig få som er.

Anonymkode: 24780...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere. Kun fordi jeg har en venninne som er i det miljøet. Ingenting stemte. Absolutt ingenting, annen enn at jeg var hunkjønn. Og hadde noe stemt, hadde det nok vært tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPÅDOMSKUNST

Det å rådspørre spåmenn og spåkoner er noe folk har drevet med fra de tidligste tider. Noen har sett etter tegn i slike ting som innvollene fra dyr og mennesker eller i hvordan en hane plukker korn fra bakken. Andre har kommet med spådommer basert på mønstre i teblader eller kaffegrut. I dag brukes ofte tarotkort, krystallkuler, terninger eller andre ting for å «lese» en persons framtid. Er det å bli spådd en pålitelig måte å finne ut av framtiden på? Nei. La oss se hvorfor.

Tenk over det faktum at de forskjellige spådomsmetodene ofte gir motstridende svar. Til og med når den samme metoden blir brukt, varierer svarene. Hvis en person for eksempel stiller to forskjellige spåkoner det samme spørsmålet om framtiden og de «leser» de samme kortene, burde svarene logisk sett være like. Men som oftest er de ikke det.

 Metodene og motivene til dem som driver med spådomskunst, har blitt trukket i tvil. Kritikere sier at kortene og krystallkulene rett og slett bare er rekvisitter, og at den som spår, ikke tolker det han eller hun ser i rekvisittene, men kundens reaksjoner. En dreven spåmann eller spåkone kan for eksempel stille generelle spørsmål og så se nøye etter reaksjoner – både verbale og ikke-verbale – som kan avsløre noe om den som blir spådd. Deretter vil den som spår, kunne påberope seg å kjenne til fakta eller omstendigheter som den som blir spådd, akkurat har røpet uten å være klar over det selv. Etter å ha vunnet kundenes tillit på denne måten har noen klart å lure store beløp fra dem.

HVA BIBELEN VISER

Astrologi og spådomskunst er basert på tanken om at framtiden vår er forutbestemt. Men er den det? Bibelen sier at vi har mulighet til å velge hva vi vil tro eller gjøre, og at de valgene vi tar, vil påvirke framtiden vår. – Josva 24:15.

De som tror på Gud, har enda en grunn til å holde seg langt unna astrologi og spådomskunst: Gud fordømmer alle former for spådomskunst. Bibelen sier: «Det skal ikke finnes noen hos deg ... som driver med spådomskunst, noen som praktiserer magi, noen som ser etter varsler, en trollmann, noen som kaster en forbannelse over andre, noen som rådspør et åndemedium eller en spåmann, eller noen som henvender seg til de døde. For den som gjør slike ting, er avskyelig for Jehova.» * – 5. Mosebok 18:10–12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei! Det stemmer aldri😆

Anonymkode: a1f50...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg ba henne kontakte min søster. Hun fikk faktisk kontakt med henne så sa jeg at min søster er ikke død. Da ble hun sur fordi jeg løy til henne.

 

Litt ironisk egentlig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har snakket med to som er ekte synske. Alt de har sagt om fortid og fremtid, har stemt. Har også snakket med et medium. 

Og snakket med ei annen "synsk" som bare drev bedrag. 

Er selv både sanndrømt og klar på enkelte ting. Det tror jeg egentlig alle er litt. Men, ekte klarsynt er det veldig få som er.

Anonymkode: 24780...835

😅😂🤣😆😄

Anonymkode: 96258...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke mulig å snakke med en synsk person eller et medium.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ja og jeg ba henne kontakte min søster. Hun fikk faktisk kontakt med henne så sa jeg at min søster er ikke død. Da ble hun sur fordi jeg løy til henne.

 

Litt ironisk egentlig

Jeg kjenner ei synsk dame som "manet frem" energien til en dame jeg kjenner. Det var som om jeg snakket med denne damen, ikke min venninne, fordi hun begynte hun å svare som om hun var denne andre damen.  Jeg ble faktisk redd fordi denne damen er skikkelig slem med meg. Og hun lever i beste velgående. :P

Anonymkode: e0bd2...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rotemor skrev:

Det er faktisk ikke mulig å snakke med en synsk person eller et medium.

jeg har gjort det for mange år siden. Overbeviste meg fullstendig. Så man skal være litt ydmyk og ikke så bastant. Det var ikke mulig å vite informasjon så detaljert som hun gjorde. Det var alt fra nær familie til helt spesifikke situasjoner som hadde skjedd meg. Og nei disse situasjonene var ikke type du ble såret og har hatt hjertesorg, du var i et vanskelig forhold osv. Det var spesifikt, ned til minste detalj. Jeg hadde lukket facebook på den tiden. så det var ikke sjanse for at hun kunne ha funnet ut 1/10 av det hun fortalte. Hun stilte meg ingen spørsmål, i tillegg til at blikket hennes var festet til papiret foran seg hun skrev infoen ned på og ikke til meg. Hun kunne dermed ikke se reaksjonene mine, ansiktsuttrykket mitt, små tegn på om hun var på viddene. Så det var så langt fra cold reading man kan komme. Jeg har en grad i psykologi og har og i tillegg et par andre studier bak meg der det er helt elementært å kunne være kritisk og etterforskende. Så vil påstå jeg vet et og annet om den menneskelige psyke, manipulasjon, cold reading, osv.  

Jeg tror, at blant 10 000 mennesker vil du finne en person som virkelig er synsk. Resten av de som påstår de er synske er enten psykisk syke eller personer som lurer andre for penger. Det blir som å lete etter en nål i en høystakk- du vil sannsynligvis aldri treffe en. Personen jeg møtte annonserer ikke. Evnene hennes går via jungeltelegrafen, dvs folk som har vært hos henne anbefaler henne til andre. Jeg anbefaler henne selvfølgelig ikke til personer som jeg vet ikke tror på slikt, de kommer aldri til å dra dit uansett. Litt synd egentlig. For selv du hadde fått bakoversveis om du hadde dratt.. Jeg har nr og navn om du vil jeg skal PM-e deg, er fast bruker her men torte ikke skrive under navn. Jeg har tross alt et visst image å ta vare på :ler:

Anonymkode: c7e3c...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har gjort det for mange år siden. Overbeviste meg fullstendig. Så man skal være litt ydmyk og ikke så bastant. Det var ikke mulig å vite informasjon så detaljert som hun gjorde. Det var alt fra nær familie til helt spesifikke situasjoner som hadde skjedd meg. Og nei disse situasjonene var ikke type du ble såret og har hatt hjertesorg, du var i et vanskelig forhold osv. Det var spesifikt, ned til minste detalj. Jeg hadde lukket facebook på den tiden. så det var ikke sjanse for at hun kunne ha funnet ut 1/10 av det hun fortalte. Hun stilte meg ingen spørsmål, i tillegg til at blikket hennes var festet til papiret foran seg hun skrev infoen ned på og ikke til meg. Hun kunne dermed ikke se reaksjonene mine, ansiktsuttrykket mitt, små tegn på om hun var på viddene. Så det var så langt fra cold reading man kan komme. Jeg har en grad i psykologi og har og i tillegg et par andre studier bak meg der det er helt elementært å kunne være kritisk og etterforskende. Så vil påstå jeg vet et og annet om den menneskelige psyke, manipulasjon, cold reading, osv.  

Jeg tror, at blant 10 000 mennesker vil du finne en person som virkelig er synsk. Resten av de som påstår de er synske er enten psykisk syke eller personer som lurer andre for penger. Det blir som å lete etter en nål i en høystakk- du vil sannsynligvis aldri treffe en. Personen jeg møtte annonserer ikke. Evnene hennes går via jungeltelegrafen, dvs folk som har vært hos henne anbefaler henne til andre. Jeg anbefaler henne selvfølgelig ikke til personer som jeg vet ikke tror på slikt, de kommer aldri til å dra dit uansett. Litt synd egentlig. For selv du hadde fått bakoversveis om du hadde dratt.. Jeg har nr og navn om du vil jeg skal PM-e deg, er fast bruker her men torte ikke skrive under navn. Jeg har tross alt et visst image å ta vare på :ler:

Anonymkode: c7e3c...f52

Nei. Det er fortsatt bare folk som er gode på å gjette og leser mottager godt. Det er ikke en sjette sans. Jeg hadde overhode ikke latt meg manipulere, nei. For det er det som skjer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gir henne en kort reading 2 minutter inn:

 

Anonymkode: b48ae...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De drar inn en vanlig fyr fra gata som aldri har prøvd dette før og gir han en gratis reading, og så intervjuer de han etterpå. Eneste måten de kunne faket det på er hvis han var med på hele greia og de brukte et manuskript, men det er bare for ekte til det: 

 

 

 

Anonymkode: b48ae...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Rotemor skrev:

Nei. Det er fortsatt bare folk som er gode på å gjette og leser mottager godt. Det er ikke en sjette sans. Jeg hadde overhode ikke latt meg manipulere, nei. For det er det som skjer...

Det virker ikke som du har lest og tatt til deg det jeg skrev. Hvordan lese en person uten å kikke på han eller henne? Ansiktsreaksjoner og kroppsspråk er faktisk over 50% av måten vi mennesker kommuniserer på. Ta bort denne tilgangen og du har lite å gå på. Kommunikasjonen var også enveis som jeg sa. Da har vi eliminert språk. 

Om du mener hun leste meg på den måten, ja da vil jeg si at det virkelig var science fiction på gang altså ! Dette må være en ny form for cold reading selv ikke Derren Brown og Penn og Teller har greid å kopiere! Hun driver cold reading uten å spørre meg et eneste spørsmål samtidig som hun ser ned i et ark. Wow. Vil påstå at den formen for cold reading du påstår skjedde her er mer imponerende enn synskhet. 

En sjette sans har vi alle, det kan f.eks være at enkelte blinde har lært seg å bruke ekkolyd ved å klikke tungen på en bestemt måte som en metode for å lokalisere rundt seg. Det er ingenting mystisk ved det, det er en sans vi tidligere trodde kun flaggermus hadde. Vel, så dukket det opp mennesker som hadde samme evne. Om man tror vi har dekket alle menneskers sanser via vitenskap er man naiv, vitenskapen har en lang vei å gå. Det er ikke snakk om overnaturlige evner, det er evner som enkelte har i større grad enn andre. Sammenlign det gjerne med musikalitet. 

Anonymkode: c7e3c...f52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor lar vi syke bli utsatt for lureri, løgn og bedrag?

- Som lege må du tørre å ta et oppgjør med alternativ medisin, mener lege Barexstein.

KOMMENTAR: Jeg har et bevisst ønske om å være tydelig når det gjelder alternativ medisin, av flere grunner. Som lege anser jeg meg som pasientens "medisinske advokat". Jeg skal ivareta pasientens rettigheter, inkludert å gi korrekt og saklig informasjon om egen helse, og helsespørsmål generelt.

Jeg synes folk faktisk virkelig fortjener muligheten til å holde seg orientert og å få saklig og korrekt informasjon, og hjelp til å skille klinten fra hveten - eller sludder fra informasjon, for å bruke min vanlige språkdrakt.

Uvilje for oppgjør mot tøv og babbel i helsespørsmål

Til tross for at vi lever i et opplyst samfunn, hvor foregående århundrers overtro i stadig større grad blir erstattet med en rasjonelt, objektivt og vitenskapelig måte å forholde seg til verden på, og hvor den sunne SKEPSIS og den rasjonelle analyse er blitt allemannseie, så kan det i forhold til noe så viktig som helse faktisk ofte se ut som det går den motsatte veien.

Tonen i samfunnet blir mer og mer at "alt er like riktig", og at en skal ha respekt for irisdiagnostikeres og homeopaters verdensbilde og merkverdige tankegods fra 1800-tallet. En slags relativisering, hvor alt skal tillegges vekt og respekteres og "tas med". Det kan nesten fremtone seg som en slags frykt for å krenke homeopater og andre trollmenn, eller frykt for å virke arrogant og bedrevitende, denne uviljen mot oppgjør mot tøv og babbel i helsespørsmål.

 

Anonymkode: 5343a...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke som du har lest og tatt til deg det jeg skrev. Hvordan lese en person uten å kikke på han eller henne? Ansiktsreaksjoner og kroppsspråk er faktisk over 50% av måten vi mennesker kommuniserer på. Ta bort denne tilgangen og du har lite å gå på. Kommunikasjonen var også enveis som jeg sa. Da har vi eliminert språk. 

Om du mener hun leste meg på den måten, ja da vil jeg si at det virkelig var science fiction på gang altså ! Dette må være en ny form for cold reading selv ikke Derren Brown og Penn og Teller har greid å kopiere! Hun driver cold reading uten å spørre meg et eneste spørsmål samtidig som hun ser ned i et ark. Wow. Vil påstå at den formen for cold reading du påstår skjedde her er mer imponerende enn synskhet. 

En sjette sans har vi alle, det kan f.eks være at enkelte blinde har lært seg å bruke ekkolyd ved å klikke tungen på en bestemt måte som en metode for å lokalisere rundt seg. Det er ingenting mystisk ved det, det er en sans vi tidligere trodde kun flaggermus hadde. Vel, så dukket det opp mennesker som hadde samme evne. Om man tror vi har dekket alle menneskers sanser via vitenskap er man naiv, vitenskapen har en lang vei å gå. Det er ikke snakk om overnaturlige evner, det er evner som enkelte har i større grad enn andre. Sammenlign det gjerne med musikalitet. 

Anonymkode: c7e3c...f52

Jeg leser at du lar deg lure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lommelegen om soneterapi: - På linje med å spå i krystallkuler

Lege Brynjulf Barexstein med klinkende klart svar til bekymret mor.

Lommelegen er kjent for å besvare store og små helsespørsmål anonymt fra Ola Nordmann over internett. Denne uka fikk ett av svarene litt ekstra oppmerksomhet.

Brynjulf Barexstein i Lommelegen sitt svar til en 45 år gammel mor om hva han synes om at hun hadde brukt soneterapi for å finne ut av hva som feiler hennes elleve år gamle datter, har fått flere tusen likes og delinger på Facebook.

Kvinnen forklarer i sitt spørsmål at datteren har luft i magen, og at hun har fått påvist slim i tarmene gjennom soneterapi. Der skal hun ha fått beskjed om å kutte ut melk. Hun lurer derfor på om datteren - som er veldig glad i melk - kan drikke laktosefri melk, og videre hvordan man får bort slim i tarmene hos barn.

- Kalle en spade for en spade

Svaret, som av enkelte hylles i sosiale medier, svarer Barexstein at kvinnen kan se bort ifra diagnosen datteren har fått i soneterapi.

- Datteren din sin helse er altfor viktig til at du skal la useriøse personer ta hånd om diagnostikk og behandling. «Soneterapi» er objektivt sett og dokumenterbart på linje med å spå i krystallkuler eller kaffegrut, eller astrologi. Selv om de som holder på med det prøver å foklare det som noe annet og seriøst.

- Om noen sier noe annet, så er det enten fordi de ikke vet bedre, eller fordi de har økonomiske interesser i det.

Videre skriver han at det ikke finnes noe som heter slim i tarmene, som kvinnen skal ha fått beskjed om i soneterapi med 11-åringen.

- Jeg synes du - det vil si din datter - fortjener klar og tydelig informasjon om dette, derfor velger jeg å kalle en spade for en spade, forklarer legen.

Hans poeng er at hun bør komme seg til en lege med datteren, for å finne ut av hva som feiler henne.

- Vet ikke alvorligheten i å strø om seg med slike råd

Opplysningen om at jenta skal ha blitt anbefalt å ikke drikke melk, reagerer Barexstein også på.

 Det er svært alvorlig at ikke-medisinsk personell har bedt deg slutte å gi datteren din melk, et av de viktigste næringsstoffene for barn.

- Denne soneterapeuten vet sannsynligvis ikke rekkevidden av alvorligheten i å strø om seg med slike råd, uten medisinsk begrunnelse. Personer som ikke tåler melk, skal selvfølgelig ikke drikke melk, men det finner man ikke ut av gjennom soneterapi eller ved å spå i kort.

Til slutt skriver legen at han gjorde svaret så klart og tydelig som mulig - for hennes datters skyld.

- Når det gjelder barn, så skal vi ikke tillate oss å velge noe annet enn seriøsitet og kvalitet, og det vet jeg du er enig i.

Anonymkode: 5343a...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg leser at du lar deg lure.

Jeg leser at du ikke greier å svare på helt enkle spørsmål jeg stiller deg. Og det sier meg mye. Du holder stadig fast på at jeg har blitt lest, men det er en helt ny cold reading jeg ikke har lest om. Ikke mening å være så spydig i forrige innlegg, blir så provosert når brukere er som hakk i platen og gjentar sine resonnement igjen og igjen selv når det kommer ny informasjon.  

 Jeg er nemlig alltid enig i dine innlegg her inne og liker deg som bruker så har ikke lyst til å bli provosert. Så avslutter her. :goodbye:

Anonymkode: c7e3c...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser at du ikke greier å svare på helt enkle spørsmål jeg stiller deg. Og det sier meg mye. Du holder stadig fast på at jeg har blitt lest, men det er en helt ny cold reading jeg ikke har lest om. Ikke mening å være så spydig i forrige innlegg, blir så provosert når brukere er som hakk i platen og gjentar sine resonnement igjen og igjen selv når det kommer ny informasjon.  

 Jeg er nemlig alltid enig i dine innlegg her inne og liker deg som bruker så har ikke lyst til å bli provosert. Så avslutter her. :goodbye:

Anonymkode: c7e3c...f52

Jeg «holder ikke stadig fast».... Jeg nevnte det EN gang.  Det er du som gjentar resonnement; jeg resonnementer ikke spesielt mye, jeg har konkludert på dette temaet fir lenge siden. Jeg har absolutt ingen tro på dette, men vet at folk blir lurt på relativt smarte måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...