Gå til innhold

Uføre, hvor mye har dere utbetalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 31. 100% uføretrygdet, har 30% fast ansettelse med 90000 i lønn. Uføretrygden utgjør ca. 17000 med ung uføretilegg og barnetillegg. Utbetalt ca. 23000. 

Flere som kombinerer jobb og trygd? Er dere positive til hvordan ting er nå? Med regler på 0,4 g som grense eller var det bedre før? 

Anonymkode: e6ce9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15900, minstesats enslig (altså forhøyet sats), ingen barn. Får heller ikke bostøtte lenger da bruttoinntekt er for høy. 

Anonymkode: 4035c...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med disse trådene. Det blir bare teite uføre diskusjoner ut av dem. 

Anonymkode: 72e0b...333

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bostøtte 2700kr, ung ufør tillegg, dobbel barnetrygd, barnetillegg og grunnstønad 1. 

Anonymkode: 37565...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er 31. 100% uføretrygdet, har 30% fast ansettelse med 90000 i lønn. Uføretrygden utgjør ca. 17000 med ung uføretilegg og barnetillegg. Utbetalt ca. 23000. 

Flere som kombinerer jobb og trygd? Er dere positive til hvordan ting er nå? Med regler på 0,4 g som grense eller var det bedre før? 

Anonymkode: e6ce9...ef3

blir det noe avkorting av hva du får i trygd når du tjener 90000kr? jeg trodde grensa nå var på 30000kr?

Anonymkode: 37565...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17400 i ung ufør. Etter skatt. Er gift.

Anonymkode: 6a6f5...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Endret av Luciddreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17000. Hvor gammel er man som ung ufør? 

Anonymkode: 15c5b...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mye ligger barnetillegg på i mnd? Fikk beskjed om at barnetillegg var innbakt i uføren min, så gikk nesten et år før jeg fant ut at det er tull, og at må søke om det i tillegg.

Anonymkode: 15c5b...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mye ligger barnetillegg på i mnd? Fikk beskjed om at barnetillegg var innbakt i uføren min, så gikk nesten et år før jeg fant ut at det er tull, og at må søke om det i tillegg.

Anonymkode: 15c5b...c01

Ca. 2700-3000 

Anonymkode: e6ce9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 50% har 50% ufør. 

7000 utbetalt i ufør og 10 000 utbetalt i lønn fra jobben

Fikk avslag på ung ufør selv om jeg ble alvorlig syk da jeg var 15.... nav er og blir nav. 

Anonymkode: 7693b...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis ufør og delvis i jobb. Utbetalt 25 000,- nesten 1000 mer enn jeg hadde i 100% jobb. Trygd, lønn og pensjon. 

Anonymkode: 309a8...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 27 000,- i ufør og 3800,- i forsikring, altså litt over 31 000,-. Pluss ei lita bi-inntekt på 1000,-. Jeg har ett skattetrekk på 23% da jeg har nær 65 000 i bare renter jeg kan trekke fra. Blant annet.

Jeg har i underkant av 25 000,- utbetalt i måneden. 

Anonymkode: 8ad5f...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 23.000 utbetalt. Får ikke noen tillegg. Uføretrygden regnes ut etter hva man har tjent før man fikk trygd, så det er vel forskjellig fra person til person. Grunnbeløp og minstebeløp kan du lese om på nav sine sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 25.500 utbetalt i måneden totalt. Dette er inkl en uføreforsikring som gir noen tusenlapper utbetalt i måneden.

Jeg rakk å jobbe en del år før jeg ble uføretrygdet som 40 åring (begynte å jobbe da jeg var 18).

 

Anonymkode: 67a99...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

17000. Hvor gammel er man som ung ufør? 

Anonymkode: 15c5b...c01

Ung ufør-tillegget kan man få om man blir ufør før 26/36år. Det har med diagnoser og om sykdommen er medfødt etc. Jeg har søkt om ufør nå, sannsynligvis vil jeg få det tillegget selv om jeg blir 31 om noen måneder.

Anonymkode: 6b61b...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

17000. Hvor gammel er man som ung ufør? 

Anonymkode: 15c5b...c01

Ung ufør er et særtillegg og ingen egen ytelse 

Anonymkode: e638c...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37. Har utbetalt 31.000 pr mnd. Det er inkl uførepensjon fra klp og egen uføreforsikring. Ble ufør for 6 mnd siden, har hatt ca det samme utbetalt på aap i 4 år. Dette er ca 95% av det jeg tjente i full jobb. Jeg klager ikke. Jeg tjente godt, men jeg jobbet også til dels ukurante tider, i tillegg til at jeg betalte på forsikringen hver måned. Gud så glad jeg er for den! Nå kan jeg endelig starte å leve litt igjen! Endelig kan jeg bruke helsen min til litt annet enn å dra på jobb og hvile resten av døgnet. Og fortsatt ha nesten det samme i «lønn».

Anonymkode: 20bbb...71e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...