Gå til innhold

Badekardødsfallet, hvor varmt var vannet, og hva er korrekt temperatur+


I Grosny

Anbefalte innlegg

Hei, badekardødsfallet fikk meg til å tenke på hva som er trygge, korrekte og farlige badetemperaturer. Jeg googlet litt nå og fant at 37-38 grader er fint, over 39 skummelt, og over 43 direkte farlig. Vet dere mer om trygge og gode badekartemperaturer? Jeg leste forøvrig at lufttemperaturen på badet også bør være behagelig. Vet dere hvor varmt det dødelige vannet var?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener det stod et sted at det var 70 grader, men finner det ikke igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 19.11, Marissa skrev:

Mener det stod et sted at det var 70 grader, men finner det ikke igjen. 

Det sto 70 for han, den unge, som ble forbrent nedentil og fortsatt er på sykehus. Jeg har ikke funnet tall for dødsfallet eller de andre sakene.

TS sitt spørsmål - vet ikke, jeg bare kjenner det som er behagelig. Påplusser noen grader om vinteren hvis jeg vil varme meg opp, men 37 virker litt lavt for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 40 grader er vel vanlig, da kjennes det litt varmt ut. Hvis du kjenner med håndleddet og du ikke 'kjenner vannet' så er det 36-37 grader (om du ikke har vært i voldsom aktivitet, er normalt kledd, romtemperaturen er normal, og du ikke har hatt hendene i veldig varmt eller veldig kaldt vann rett før). Det er denne temperaturen som anbefales, om ikke personen selv ønsker at det skal være varmere. Men tror mange voksne liker det litt varmere.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...