Gå til innhold

– En myte at kvinner ikke mishandler menn


Gjest Fru Hehosot

Anbefalte innlegg

2 timer siden, HalldirV2 skrev:

Det er slett ikke bare mannfolk som latterliggjør, dessverre. Dette er et problem som ikke er kjønnsbetinget, men heller et generelt problem. 

Nei, menn er de som latterliggjør og bagatiliserer mest.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, menn er de som latterliggjør og bagatiliserer mest.. 

Det tror jeg faktisk ikke. Men uansett helt poengløst å diskutere subjektive erfaringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, menn er de som latterliggjør og bagatiliserer mest.. 

Både menn og kvinner latterliggjør.

Menn gjør det kanskje mer, men å si at kvinner ikke gjør det er idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Både menn og kvinner latterliggjør.

Menn gjør det kanskje mer, men å si at kvinner ikke gjør det er idiotisk.

Det opplever jeg også. Ser ut som det handler om hva slags personer det er, begge veier. Ikke om det er menn eller kvinner.

Men det skjer på litt forskjellige måter kanskje. Og sånn sett, har jeg nok selv reagert mest når kvinner har ledd av eller latterliggjort meg. Det har noe med at de da ikke ser noe jeg ville forventet at de så. Eller ser meg som noe annet enn jeg er.
Et eksempel var da jeg på Gardermoen ble stoppet av en kvinnelig toller. Der var en mannlig også, som holdt seg mer i bakgrunnen. Men hun nærmest ertet meg og sendte lattermilde blikk til han mannlige, mens hun spurte meg personlige spørsmål fordi jeg kom alene. Så i passet mitt, og sa høylytt: "så du er fra xxxxx du!", mens hun så flrende på meg og han mannlige tolleren. Sånne ting.
Syns det der var ganske vondt på en måte, for følte hun ikke respekterte meg. Når jeg gikk og snudde meg, så jeg at hun sprang bort til han tolleren leende og syns visst det var veldig morsomt. Det der har jeg ikke glemt, det gikk inn på meg måten hun gjorde det på. Og det er en type latterliggjøring jeg hater når kvinner gjør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Både menn og kvinner latterliggjør.

Menn gjør det kanskje mer, men å si at kvinner ikke gjør det er idiotisk.

Jeg har sagt en overvekt av de som latterliggjør og bagatiliserer er menn. Det er idiotisk å hevde at jeg har sagt noe annet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Er vel ingen myte at noen damer banker menn også. Det er noe vi vet alle sammen. 

Mange sier at men ikke slår tilbake, eller tar igjen. Jeg prøvde å slå etter henne, da bare ble hun mer sint, og var kanskje ikke så lurt.

Anonymkode: 18b69...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 8.21, OPIgirl skrev:

Så hvorfor kommer ikke dere menn på banen når det handler om dere? Dere er som alltid merkelig tause og fraværende. Tilslutt kommer det ett par menn tuslende og klager på :"hadde det handlet om kvinner" og så videre. Stå opp for dere selv for pokker. Det har kvinner alltid måttet gjøre. 

Det er fordi vi ikke ser på oss selv som noen ensartet gruppe. Folk som blir mishandlet, bør få hjelp. Det gjelder uavhengig kjønn. De som er mest lønnsomme i arbeidslivet bør få best betalt. De som løper fortest bør få premie. En mann er raskest i verden. 99,9 % av alle menn har ikke fysiske forutsetninger for å bli så raske og lever med det. Men ikke kvinnner. De vil ha en egen klasse for dem som ikke løper så fort: kvinneklassen. Og ikke nok med det. De kjemper for at disse kvinnene med fysiske forutsetninger som den alminnelige mann i gata, skal få like godt betalt som de ekstraordinære gutta.

Anonymkode: d7379...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en myte hvis det er ingen som tror det? For at noe skal være en myte så må det være den populære meningen at kvinner aldri mishandler menn, men det er det jo ikke. 

Anonymkode: 1d8bb...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra at kvinner begynner å ta igjen for alt det menn har utsatt dem for siden tidens begynnelse.

Anonymkode: 0a041...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...