Gå til innhold

– En myte at kvinner ikke mishandler menn


Gjest Fru Hehosot

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje kontroversielt, og muligens ignorant fra min side(jeg tar den), men jeg forstår faktisk ikke hvordan en sterk voksen mann kan bli voldtatt/penetrert av en kvinne. Penis må jo opp for at samleie kan finne sted. Og den gjennomsnittlige mann kan lett dytte en kvinne unna nettopp fordi han typisk er fysisk sterkere. 

Ja, enlighten me.

Anonymkode: 56a4d...c2e

Innlegget ditt gjør meg oppriktig litt trist, og for en gangs skyld synes jeg at muligheten man har til å trykke på anonymknappen er bra. 

Vær så snill og søk kunnskap. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, ThotSlayer skrev:

Ja, jeg vet jo dette. Poenget mitt er at det ikke snakkes like mye om i samfunnet ellers. For samfunnet er mest opptatt av menns seksualmoral og samtidig se etter voldelige menn, for de er visstnok farligst her i samfunnet. For samfunnet og kvinner er det kvinners trygghet og rettigheter som er viktigst. 

Handler vel også mye om at menn som har blitt mishandlet av sin partner ikke anmelder det. 

Anonymkode: ff017...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SeptemberRose skrev:

Jeg mener generelt i samfunnet blir det ofte køddet vekk enn å bli tatt på alvor. Og ja, det virker som det oftest er andre menn som bagatelliserer og latterliggjør det. 

Men hva kan vi gjøre for å komme gjennom til disse mannfolkene som bedriver med latterliggjøring og bagatilisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje kontroversielt, og muligens ignorant fra min side(jeg tar den), men jeg forstår faktisk ikke hvordan en sterk voksen mann kan bli voldtatt/penetrert av en kvinne. Penis må jo opp for at samleie kan finne sted. Og den gjennomsnittlige mann kan lett dytte en kvinne unna nettopp fordi han typisk er fysisk sterkere. 

Ja, enlighten me.

Anonymkode: 56a4d...c2e

Ja, det er det..

Hvorfor oppsøker ikke du kunnskap om emnet selv? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med ei jente i ungdomstiden som ikke var bra for meg. Hun var ekstremt sjalu og kontrollerende, og hadde ingen skrupler for å bruke både fysisk og psykisk mishandling for den minste grunn. Hun kunne slå med flat hånd eller knyttet neve, hun ga meg ved et par anledninger juling med en spade og angrep meg med kniv ved et tilfelle...

Ung og naiv som jeg var visste jeg ikke å komme meg ut av det, og de gangene jeg prøvde å gå fra henne så klarte hun å få meg tilbake ved å manipulere meg. Det endte med at jeg flyttet til en annen kant av landet, mye for å komme meg bort fra henne.

Det skal sies at hun var fysisk sterk, spesielt når hun hadde raserianfallene sine, men det ligger også mye i at vi menn er oppdratt til at vi ikke skal slå kvinner under noen omstendigheter. Det eneste jeg gjorde for å forsvare meg var derfor å beskytte meg med hender og armer, og prøve å holde henne unna.

Det er ikke alltid så enkelt å være mann heller...

Anonymkode: 625cc...f53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg ass, men det er jo litt trist at dere må bli fortalt at dere ikke skal slå kvinner? Burde dere ikke skjønne slikt selv?

Anonymkode: bde7d...6f2

Selvfølgelig. Men ingen småjenter vokser og blir fortalt at de ikke skal slå kjæresten sin. Er det derfor de gjør det??

Common sense is not that common.

 

Anonymkode: 9e201...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.3.2019 den 18.50, Fru Hehosot skrev:

Dette synes jeg er et viktig tema som bør debatteres.

Vi kan ta utgangspunkt i denne artikkelen: – En myte at kvinner ikke mishandler menn

Del gjerne din historie eller skriv en kommentar til artikkelen. 

Det er vel kjent at kvinner er også mishandlere. Grunnen at man ikke hører som mye om det er at menn har synes dette er flaut og ikke tør og anmelde for de skal liksom klare og forsvare seg selv kontra kvinner.  Har hørt om dette i mange år. Uansett så er det trist med mishandling enten den ene eller andre veien. Er selv offer for mishandling da jeg var yngre. Men jeg er kvinne da. Så forstår kanskje lettere hva det går i. Tror nok mange kvinner mishandler menn den psykiske veien og rakker ned. 

Anonymkode: 3d02e...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Hehosot
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kjent at kvinner er også mishandlere. Grunnen at man ikke hører som mye om det er at menn har synes dette er flaut og ikke tør og anmelde for de skal liksom klare og forsvare seg selv kontra kvinner.  Har hørt om dette i mange år. Uansett så er det trist med mishandling enten den ene eller andre veien. Er selv offer for mishandling da jeg var yngre. Men jeg er kvinne da. Så forstår kanskje lettere hva det går i. Tror nok mange kvinner mishandler menn den psykiske veien og rakker ned. 

Anonymkode: 3d02e...c67

Nei, ikke i vårt tilfelle. Da var han redd for å miste oss ungene til henne. Så han ventet til vi begge hadde fylt 12 år - for da ville vi ungene bli hørt også. 

Jeg har på grunn av min bakgrunn lest til meg til at her i Norge (jeg har ikke lest forskning fra andre land) er at det er kvinner som utøver mest vold, også fysisk, men når menn utøver vold ser vi de største skadene. Skadene en kvinne påfører en mann er ikke så synlige. Jeg har også lest meg til at kvinner utøver en del fysisk vold mot særlig sine døtre. 

Min far sa til andre at hans skader skyldtes jobben (primærnæring) både kutt som måtte sys, brekte armer, utslåtte tenner, brukne ribbein og blåmerker. Ingen tvilte på det. 

Endret av Fru Hehosot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette egentlig kan regnes som en myte, da jeg ikke tror det er vanlig å tenke at kvinner ikke kan mishandle. Har selv en sånn kvinne i min familie. Hun har aldri slått meg, men det virker som hun nyter å bryte ned både barn og voksne psykisk. Brukte også å ta hardt tak i oss barna å riste oss noe voldsomt når vi var små husker jeg. Og jeg husker fra jeg var barn at pappa alltid var lei seg etter besøk der, og at han hver gang sa "nå kutter jeg kontakten" når vi kjørte hjem. Han lovet oss at vi ikke skulle ha noe mer med henne å gjøre hver gang. Og hver gang dro han tilbake, gjerne allerede samme uke, hvis ikke sto hun plutselig på trappen hos oss.

Skal ikke legge ut for mye om min fars historie, da den tilhører han. Men i dag er han såpass gammel at han er bestefar, likevel er han fremdeles i sin mors klør. Virker ikke som han greier å komme seg bort fra henne. Han raser og gråter av sinne, men så fort han har roet seg ned begynner han å unnskylde henne.

Selv har jeg knapt kontakt med henne, og hun kommer aldri til å få være alene med oldebarnet sitt. Men hun er jo ikke min mor, så er nok lettere for meg enn for pappa. Det er noe med den lojaliteten barn har til sine foreldre, som dessverre kan være litt for sterk livet ut selv om foreldrene ikke er lojaliteten verdig.

Jeg er selv kvinne, men følte for å lufte de tankene og opplevelsene jeg har rundt tema. Kvinner kan absolutt være troll de også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er kanskje kontroversielt, og muligens ignorant fra min side(jeg tar den), men jeg forstår faktisk ikke hvordan en sterk voksen mann kan bli voldtatt/penetrert av en kvinne. Penis må jo opp for at samleie kan finne sted. Og den gjennomsnittlige mann kan lett dytte en kvinne unna nettopp fordi han typisk er fysisk sterkere. 

Ja, enlighten me.

Anonymkode: 56a4d...c2e

Hørt om hjernevasking? Man kan psykisk kontrollere andre mennesker om man vet hvordan. Samt at penis kan bli hard ved berøring. Akkurat slik kvinner kan bli våte når de blir voldtatt, selv om de ikke liker det

Ikke alle menn og kvinner er gjennomsnittlig heller...

Anonymkode: 33203...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Hehosot

Per Isdal har skrevet en god bok om vold (Meningen med volden). Her står det beskrevet ganske godt hvordan kvinner kan voldta en mann. 

Jeg har ei historie, den endte ikke i voldtekt, men kunne ha gjort det: 

En tidligere venninne av meg hadde store problemer med alkohol. Hun ba en mannlig venn kjøre henne hjem fra byen. Dette er en søt og nett kvinne, blond og veldig pen. Hun har opplevd vanskelige ting. Man synes litt synd i henne, men det legger hun også opp til selv. 

Når han hadde hjulpet henne inn i leiligheten begynner hun å ta på han, også på kjønnsorganet. Han skyver henne unna. Hun begynner å gråte. Han forsøker å trøste. Hun kler seg splitter naken og trygler han om å ligge med henne. Han er fullt påkledd og vet ikke hva han skal gjøre. Hun legger seg på gulvet, splitter naken, henger seg fast i det ene bene hans og hyler at hun trenger at han ligger med henne. Han ringte en ei felles venninne av de, som kunne ta over, og roe denne kvinnen ned. 

Mange kvinner tvinger seg på menn, ofte der de rakker ned på maskuliniteten. Slik som: - er du homo eller? Er du impotent? Er du ikke ekte mann? Slike ting. Dette gjorde kvinnen i min fortelling også. 

Pikken blir hardt av berøring, og med intenst mas og trakassering så er det fullt mulig å voldta en mann. Jeg forklarer ikke dette så godt, det er bedre forklart i boken. Jeg måtte sette meg ned å tenke meg om etterpå; har jeg vært så kjip, og mast meg til sex? Nei, jeg tror ikke det. Men vi kvinner bør tenke på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SeptemberRose
3 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Men hva kan vi gjøre for å komme gjennom til disse mannfolkene som bedriver med latterliggjøring og bagatilisering?

Ja, nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
5 hours ago, AnonymBruker said:

Handler vel også mye om at menn som har blitt mishandlet av sin partner ikke anmelder det. 

Anonymkode: ff017...4f2

Ja, du har rett i at flere burde anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme ser man jo ved seksuelt misbruk. Kvinner snakker med psykologer, de næreste venner pluss familie hvis de har vært misbrukt seksuelt som barn, mens menn holder munn om det pga skam. Trist, for er overbevist om at det finnes MANGE menn i dette landet som aldri har fortalt til noen om det misbruket de ble utsatt for som barn :(

Anonymkode: ff017...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med ei jente i ungdomstiden som ikke var bra for meg. Hun var ekstremt sjalu og kontrollerende, og hadde ingen skrupler for å bruke både fysisk og psykisk mishandling for den minste grunn. Hun kunne slå med flat hånd eller knyttet neve, hun ga meg ved et par anledninger juling med en spade og angrep meg med kniv ved et tilfelle...

Ung og naiv som jeg var visste jeg ikke å komme meg ut av det, og de gangene jeg prøvde å gå fra henne så klarte hun å få meg tilbake ved å manipulere meg. Det endte med at jeg flyttet til en annen kant av landet, mye for å komme meg bort fra henne.

Det skal sies at hun var fysisk sterk, spesielt når hun hadde raserianfallene sine, men det ligger også mye i at vi menn er oppdratt til at vi ikke skal slå kvinner under noen omstendigheter. Det eneste jeg gjorde for å forsvare meg var derfor å beskytte meg med hender og armer, og prøve å holde henne unna.

Det er ikke alltid så enkelt å være mann heller...

Anonymkode: 625cc...f53

Det er mange menn der ute som har opplevd det som du har opplevd. Har du snakket med noen om dette? Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Men hva kan vi gjøre for å komme gjennom til disse mannfolkene som bedriver med latterliggjøring og bagatilisering?

Det er slett ikke bare mannfolk som latterliggjør, dessverre. Dette er et problem som ikke er kjønnsbetinget, men heller et generelt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Det er slett ikke bare mannfolk som latterliggjør, dessverre. Dette er et problem som ikke er kjønnsbetinget, men heller et generelt problem. 

Nei. Men det er de som gjør det mest. Menn er jo menns største fiende og dere konkurrerer mye mot hverandre.

Kvinner har mer empati og omsorgsevne og bryr seg om andre,i motsetning til menn.

Vi støtter og hjelper mer. Det ser du også i tråder her inne. Har en mann eller kvinne et problem så er det støtte fra kvinnene og latterliggjøring fra mennene.

Anonymkode: bde7d...6f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Men det er de som gjør det mest. Menn er jo menns største fiende og dere konkurrerer mye mot hverandre.

Kvinner har mer empati og omsorgsevne og bryr seg om andre,i motsetning til menn.

Vi støtter og hjelper mer. Det ser du også i tråder her inne. Har en mann eller kvinne et problem så er det støtte fra kvinnene og latterliggjøring fra mennene.

Anonymkode: bde7d...6f2

Dummeste jeg har lest på lange tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med ei jente i ungdomstiden som ikke var bra for meg. Hun var ekstremt sjalu og kontrollerende, og hadde ingen skrupler for å bruke både fysisk og psykisk mishandling for den minste grunn. Hun kunne slå med flat hånd eller knyttet neve, hun ga meg ved et par anledninger juling med en spade og angrep meg med kniv ved et tilfelle...

Ung og naiv som jeg var visste jeg ikke å komme meg ut av det, og de gangene jeg prøvde å gå fra henne så klarte hun å få meg tilbake ved å manipulere meg. Det endte med at jeg flyttet til en annen kant av landet, mye for å komme meg bort fra henne.

Det skal sies at hun var fysisk sterk, spesielt når hun hadde raserianfallene sine, men det ligger også mye i at vi menn er oppdratt til at vi ikke skal slå kvinner under noen omstendigheter. Det eneste jeg gjorde for å forsvare meg var derfor å beskytte meg med hender og armer, og prøve å holde henne unna.

Det er ikke alltid så enkelt å være mann heller...

Anonymkode: 625cc...f53

Hun hadde fortjent en knyttneve i ansiktet. Kanskje da hadde hun lært. Hadde ikke nølt et sekund å forsvare meg med angrep hvis noe slikt skjedde.

Er man så vill at man går til fysisk angrep, får man ta konsekvensene.

Anonymkode: 99f85...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å bli banket opp av kvinner to ganger. En gang i ungdomskoletiden, og en gang i mer voksen alder.
Nå var jeg kjent for å være ganske en svak fysisk gutt, selv om jeg var lang.
Hun på ungdomskolen begynte med å ta meg på skrittet, og etterhvert slå meg skrittet. Alltid foran andre. En gang kastet hun meg i gulvet og tråkket på meg( inngangspartiet på skolen). Derretter skubbet hun meg ned en trapp på utsiden av skolebygget. Ble oppskrapet i ansiktet, men det kunne gått mye verre. Hun var noe spesiell og bare lo av meg da, og ellers. Hun var en jente som var forholdsvis pen og kjent for å ligge mye med gutter og sånt, men mange som ikke likte henne. I dag gjør hun som jeg er bare luft når jeg passerer henne.

Det i voksen alder (40 årene) skjedde på en tur i USA. Det var en asiatisk kvinne jeg møtte, som gav meg juling. Hun var råsterk, men jeg ble ikke skadet. Utover det vil jeg helst ikke si mer om det.
Så ja, det skjer og kan skje. Det har jeg opplevd. Likevel vil jeg påstå det hører mer til sjeldenhetene, det tror jeg altså. Hvertfall i Norge.
Psykisk vold og svik og sånt kan nok noen kvinner være flinke til. Men så må man prøve å ikke rote seg borti sånne kvinner da. Stort sett mener jeg dog, at kvinner er snille og gode. Noenganger kan det lett bli misforståelser, fordi kvinner tenker på en litt annen måte enn menn ofte.  

Anonymkode: 986a3...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...